Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??

24-07-2009 20:43 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.

Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!

Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.

Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.

Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.

Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.

Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.

Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.

Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.

Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.

Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.

Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.

Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.

Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!

Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...

Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?

Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
Trotter schreef:
24-07-2018 19:07
Jij niet inderdaad, je man heeft immers al bewezen dat hij vreemdgaan normaal vindt (of zelfs 'een geintje'). Ik wel, ik ken mijn man. Hij kan verliefd worden op iemand anders, maar hij zal nooit vreemdgaan. Net zoals ik dat zelf nooit zal doen. En ja, dat weet ik heel zeker.
Of hij is gewoon nooit betrapt.
Vesper- schreef:
24-07-2018 19:10
Dat kan natuurlijk ook
Mutsie2 schreef:
24-07-2018 19:12
Dat kan natuurlijk ook
Precies. Alles kan. Zodra je dat accepteert, sta je mijn inziens pas echt realistisch in het leven.
Vesper- schreef:
24-07-2018 19:14
Precies. Alles kan. Zodra je dat accepteert, sta je mijn inziens pas echt realistisch in het leven.
Zo is dat! Een wijze levensles ⚖️
Vesper- schreef:
24-07-2018 19:10

Alsof iedereen vroeg of laat wel een keer vreemd móet gaan. Wat een negatieve kijk op mensen heb je dan zeg.
Maar geloof lekker wat je wilt geloven, ik ken mijn man (en mijzelf) toch echt het best. Vreemdgaan is gewoon geen optie, nooit.
Trotter schreef:
24-07-2018 19:07
Jij niet inderdaad, je man heeft immers al bewezen dat hij vreemdgaan normaal vindt (of zelfs 'een geintje'). Ik wel, ik ken mijn man. Hij kan verliefd worden op iemand anders, maar hij zal nooit vreemdgaan. Net zoals ik dat zelf nooit zal doen. En ja, dat weet ik heel zeker.
oh, das gelukkig maar half zo erg.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
24-07-2018 19:21

Ja, inderdaad. Iedereen kan wel eens verliefd worden op een ander, zeker als je al honderd jaar samen bent. Juist dat bedriegen en maanden- of zelfs jarenlang tegen je partner liegen is wat vreemdgaan zo respectloos en verachtelijk maakt.
simbalabimba schreef:
Inderdaad.. als je man verliefd wordt op een ander dan zou ik toch gaan twijfelen aan je geweldige relatie..
Trotter schreef:
Alsof iedereen vroeg of laat wel een keer vreemd móet gaan. Wat een negatieve kijk op mensen heb je dan zeg.
Maar geloof lekker wat je wilt geloven, ik ken mijn man (en mijzelf) toch echt het best. Vreemdgaan is gewoon geen optie, nooit.
Niet iedereen gaat vreemd. Dat beweer ik ook niet. Ik ben alleen van mening dat je nu niet kunt voorspellen wat er morgen kan gebeuren. Als jouw oneindige vertrouwen in jouw man jou een gevoel van veiligheid geeft, ben ik alleen maar blij voor je. Je hebt immers een probleem minder om aan te denken. En verliefd worden op een ander vergt ook tijd en acties hoor. Dat er nav die verliefdheid niet geneukt wordt, zegt niks. Hij gaat op dat moment al emotioneel vreemd.
Maar mensen moeten nu eenmaal iets hebben om zich aan vast te houden om vooral niet te erkennen dat ook hun relatie kwetsbaar kan zijn.
Zullen we de discussie van “mijn man zal noooooit vreemdgaan, ik ken m als geen ander etc etc” laten voor wat het is? Lees de topics hier op Viva en ik durf te wedden dat al deze vrouwen ooit hetzelfde beweerden, dus tja.......
Vesper- schreef:
24-07-2018 19:09
Je hebt enkel controlle over jezelf toch? Het geeft alleen maar een gevoel van ( schijn) veiligheid als je naar elkaar uitspreekt nooit zulk gedrag te vertonen. Het zorgt voor rust en harmonie. Fijn als er nooit wat gebeurd, maar je weet het gewoon nooit 100% zeker. Dit toegeven is natuurlijk eng. Niemand wil dat zijn partner vreemd gaat.

Juist omdat wij weten hoe het is om het stiekem te doen, weten we dat we dat nooit meer willen binnen een relatie. Wij hebben dat naar elkaar uitgesproken inderdaad, maar ook andere dingen, zoals dat we elkaar niet aan de ketting leggen, dat we niet samen willen zijn als 1 van beiden liever met een ander oud wil worden, en dat we liever samen met anderen seks hebben, met eventueel mogelijkheden voor een open relatie (dus seks met anderen zonder elkaar). Dat is onze manier om te kijken of je zo geen behoefte meer hebt aan vreemdgaan. Ook dit geeft allemaal geen garantie natuurlijk, zoals ik onlangs al las in het minnaartopic, van een verbitterde bedrogene die een open relatie had (heeft) en toch ontdekte dat haar man stiekeme dingen deed. Maar dan kom ik weer terug bij de eerste zin: we hebben ervaren dat stiekem doen echt niet fijn is.
Trotter schreef:
24-07-2018 18:57
Waar schrijf ik dat dan?
Tot nu toe lukt het trouwens prima. En omdat we hetzelfde in het leven staan heb ik het volste vertrouwen dat dat zo blijft.
Ik weet in ieder geval 100% zeker dat hij niet stiekem (of 'als geintje') met een ander zal neuken, en dat hij dat al helemaal niet maanden of jaren zou doen.
Geloof me dat kan je nooit 100% weten hooguit hopen...en je schreeuwt zo hard dat jij je grootste angst hiermee onbedoeld prijsgeeft. Als het je niet zou bezighouden dan zou je hier niet schrijven / schreeuwen /rellen namelijk...
Marvis66 schreef:
24-07-2018 19:50
Geloof me dat kan je nooit 100% weten hooguit hopen...en je schreeuwt zo hard dat jij je grootste angst hiermee onbedoeld prijsgeeft. Als het je niet zou bezighouden dan zou je hier niet schrijven / schreeuwen /rellen namelijk...
Hoe harder iemand schreeuwt Hoe meer iemand zichzelf ervan wil overtuigen dat zijn of haar relatie veel beter is dan die van die andere arme sloebers waarin vreemdgaan wel voorkomt. Door aan jezelf toe te geven dat het ook in jouw relatie voor kan komen, toorn je aan de basis waar de relatie op gebouwd is; veiligheid en vertrouwen. Niemand wil zijn partner zien als een eventuele vreemdganger , want wat voor reflectie geeft dat dan af op jou?
Volgens mij zit er dan ook veel meer achter een uitspraak;" mijn partner zou zoiets nooit doen" dan dat je op het eerste gezicht zou denken.
Marvis66 schreef:
24-07-2018 19:50

Nee hoor, dat is zeker niet mijn grootste angst, ik red me namelijk ook prima zonder man. Het houdt me ook totaal niet bezig in het dagelijkse leven. En ik schreeuw en rel niet, ik geef gewoon mijn mening. Alleen is het blijkbaar zo bijzonder dat je zeker weet dat je nooit zult vreemdgaan dat dat als rellen wordt gezien. Dat vind ik dan weer bijzonder.

Ik vind het nogal aanmatigend dat iemand hier triomfantelijk komt vertellen dat het haar na een jaar liegen en bedriegen toch gelukt is een vent los te weken van zijn gezin. En dan ook nog denkt dat het de ideale man/vader is omdat hij een keer in de twee weken een papadag ( :cencored:) heeft.
Mutsie2 schreef:
24-07-2018 19:01
Nogmaals, dat kán je nooit zeker weten 🤦🏻‍♀️

Tuurlijk wel.
Trotter schreef:
24-07-2018 20:08
Nee hoor, dat is zeker niet mijn grootste angst, ik red me namelijk ook prima zonder man. Het houdt me ook totaal niet bezig in het dagelijkse leven. En ik schreeuw en rel niet, ik geef gewoon mijn mening. Alleen is het blijkbaar zo bijzonder dat je zeker weet dat je nooit zult vreemdgaan dat dat als rellen wordt gezien. Dat vind ik dan weer bijzonder.

Ik vind het nogal aanmatigend dat iemand hier triomfantelijk komt vertellen dat het haar na een jaar liegen en bedriegen toch gelukt is een vent los te weken van zijn gezin. En dan ook nog denkt dat het de ideale man/vader is omdat hij een keer in de twee weken een papadag ( :cencored:) heeft.
Trotter schreef:
24-07-2018 20:08

Dat van die papadag zit je wel erg dwars he? Ik noemde veel meer dan dat maar daar blijf je maar over doorzeuren..
Mutsie2 schreef:
24-07-2018 20:33
Dat van die papadag zit je wel erg dwars he? Ik noemde veel meer dan dat maar daar blijf je maar over doorzeuren..
Ik snap dat ook niet. Jouw (jullie kind) verdient toch ook een leuke vader. Laten ww daar op zijn minst blij om zijn. Hoe jullie relatie tot stand is gekomen, weten we nu wel. Het verdiende geen schoonheidsprijs, maar sjezus, ook mensen die in het verleden verkeerde dingen hebben gedaan, kunnen nu goede partners/vaders zijn.

Mensen die die ruimdenkendheid missen, leven echt in een droomwereld.

Stel je eens voor: je man wordt gelukkig met een ander en wordt ook nog eens een goede vader. Dat bestaat niet!!!
Mutsie2 schreef:
24-07-2018 20:33

Alle andere dingen die je noemde zijn niet zo bijzonder hoor, het lijkt me niet meer dan normaal dat een vader tijd doorbrengt met zijn kind als je samen voor dat kind hebt gekozen. En ook het verdelen van zorgtaken vind ik niet meer dan normaal. Vandaar dat het me zo verbaast dat jij zo blij bent met één 'papadagje' per twee weken.
Trotter schreef:
24-07-2018 20:51
Alle andere dingen die je noemde zijn niet zo bijzonder hoor, het lijkt me niet meer dan normaal dat een vader tijd doorbrengt met zijn kind als je samen voor dat kind hebt gekozen. En ook het verdelen van zorgtaken vind ik niet meer dan normaal. Vandaar dat het me zo verbaast dat jij zo blij bent met één 'papadagje' per twee weken.
Heb je mij ooit horen zeggen dat ik het bijzonder vind? Quote me even alsjeblieft want ik ben echt heel benieuwd!!
Trotter schreef:
24-07-2018 20:51
Nee iemand die 9 jaar geleden een affaire had KAN natuurlijk geen goede vader en goede man zijn he? Stel je voor zeg...
Mutsie2 schreef:
24-07-2018 20:54
Heb je mij ooit horen zeggen dat ik het bijzonder vind? Quote me even alsjeblieft want ik ben echt heel benieuwd!!
Je hebt gewoon het recht niet om gelukkig te zijn. Dat snap je toch wel?
Mutsie2 schreef:
24-07-2018 20:54

Ik schreef niet dat je het bijzonder vindt, ik schreef dat je er blij mee bent. Je bracht het in ieder geval als een van de argumenten waarom je hem een 'geweldige' vader vindt. Ik vind de dingen die je noemde niet meer dan normaal voor een betrokken vader.
appelientjex schreef:
24-07-2018 20:55
Nee iemand die 9 jaar geleden een affaire had KAN natuurlijk geen goede vader en goede man zijn he? Stel je voor zeg...
Dat hun man vreemd zou gaan, is al onmogelijk, maar ook nog eens gelukkig worden zonder hen? Kan gewoon niet. Onmogelijk. Als zij worden verlaten, blijft er enkel hel en verdoemenis over voor de vreemdganger. Is gewoon een feit.
Trotter schreef:
24-07-2018 21:05
Ik schreef niet dat je het bijzonder vindt, ik schreef dat je er blij mee bent. Je bracht het in ieder geval als een van de argumenten waarom je hem een 'geweldige' vader vindt. Ik vind de dingen die je noemde niet meer dan normaal voor een betrokken vader.
Dus dan mag zij daar niet blij mee zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven