Relatie niet privé
maandag 3 februari 2020 om 09:13
Mijn vriend en ik hebben een lastige periode achter de rug. Ik twijfelde over onze toekomst samen en of we wel echt bij elkaar passen. Dit heb ik ook eerlijk tegen hem verteld. We hebben hier gesprekken over gehad. Nu blijkt dat hij zijn zorgen over onze relatie en hoe het met ons gaat ook met anderen heeft gedeeld. In eerste instantie niet zo erg. Alleen het blijkt dus dat het niet alleen bespreekt met zijn zus maar ook opeens met een vrouw uit zijn vriendengroep.
Ik heb stiekem zijn mobiel gelezen omdat ik heel erg mee zat wat hij nou bespreekt met haar. Hij stuurt screenshots van onze whatsapp gesprekken naar haar toe, bespreekt met haar wat hij naar mij moet sturen. En dit was niet eenmalig, hij doet het nog steeds. Terwijl het al een stuk beter met ons gaat. Vorige week was ik een dag ziek thuisgebleven omdat ik tegen het overspannen aan zit. Zelfs dit deelt hij met haar, terwijl ik niet begrijp wat dat met onze relatie te maken heeft.
Ik weet nu niet zo goed of het echt aan mij ligt dat ik dit vreemd vind? Ook kan ik het hem niet zeggen, omdat ik namelijk achter zijn rug om zijn mobiel heb gelezen. Wat vinden jullie?
Ik heb stiekem zijn mobiel gelezen omdat ik heel erg mee zat wat hij nou bespreekt met haar. Hij stuurt screenshots van onze whatsapp gesprekken naar haar toe, bespreekt met haar wat hij naar mij moet sturen. En dit was niet eenmalig, hij doet het nog steeds. Terwijl het al een stuk beter met ons gaat. Vorige week was ik een dag ziek thuisgebleven omdat ik tegen het overspannen aan zit. Zelfs dit deelt hij met haar, terwijl ik niet begrijp wat dat met onze relatie te maken heeft.
Ik weet nu niet zo goed of het echt aan mij ligt dat ik dit vreemd vind? Ook kan ik het hem niet zeggen, omdat ik namelijk achter zijn rug om zijn mobiel heb gelezen. Wat vinden jullie?
maandag 3 februari 2020 om 09:22
Hij doet raar, jij doet raar.
Ik denk dat je relatie voorbij is, maar het zelf nog niet weet.
Jullie zullen moeten bespreken of het nog wel zin heeft om samen door te gaan. Zo te lezen heeft het geen zin meer.
Je klaagt over je vriend die jullie problemen met een ander bespreekt en jij bespreekt je gedoe op een forum met onbekenden. Het gaat hoe dan ook slecht met je relatie. Waarom zou je ermee doorgaan als jullie je zo gek gaan gedragen?
Ik denk dat je relatie voorbij is, maar het zelf nog niet weet.
Jullie zullen moeten bespreken of het nog wel zin heeft om samen door te gaan. Zo te lezen heeft het geen zin meer.
Je klaagt over je vriend die jullie problemen met een ander bespreekt en jij bespreekt je gedoe op een forum met onbekenden. Het gaat hoe dan ook slecht met je relatie. Waarom zou je ermee doorgaan als jullie je zo gek gaan gedragen?
maandag 3 februari 2020 om 09:24
Dat je het vervelend vind snap ik, maar vreemd vind ik het niet.
Ik heb meerdere vrienden met wie ik vrij gedetailleerd hun relatieproblemen bespreek. Ik zit bijvoorbeeld ook in een appgroepje met 1 man en 2 vrouwen en hij stuurt ongevraagd regelmatig screenshots van gesprekken naar ons om te vragen wat hij daarmee moet. Dat is niet het doel van dat groepje, maar soms komen die dingen ter sprake.
Zelf geef ik nooit echt advies, want ik weet het vaak ook allemaal niet, hij valt op wat emotionelere vrouwen dan ik, maar ik weet dus wel wat er speelt. Maar hoe beter we de vrouw in kwestie ook kennen, des te minder er gedeeld wordt meestal.
Aanvulling: zelf deel ik vrij weinig met vrienden, ook niet met vriendinnen. Maar mannen zitten in mijn omgeving vaak met allerlei (communicatie)problemen binnen hun relatie.
Ik heb meerdere vrienden met wie ik vrij gedetailleerd hun relatieproblemen bespreek. Ik zit bijvoorbeeld ook in een appgroepje met 1 man en 2 vrouwen en hij stuurt ongevraagd regelmatig screenshots van gesprekken naar ons om te vragen wat hij daarmee moet. Dat is niet het doel van dat groepje, maar soms komen die dingen ter sprake.
Zelf geef ik nooit echt advies, want ik weet het vaak ook allemaal niet, hij valt op wat emotionelere vrouwen dan ik, maar ik weet dus wel wat er speelt. Maar hoe beter we de vrouw in kwestie ook kennen, des te minder er gedeeld wordt meestal.
Aanvulling: zelf deel ik vrij weinig met vrienden, ook niet met vriendinnen. Maar mannen zitten in mijn omgeving vaak met allerlei (communicatie)problemen binnen hun relatie.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 03-02-2020 09:31
11.86% gewijzigd
maandag 3 februari 2020 om 09:31
Ik vind het wel vreemd. Dat je graag iemand in vertrouwen neemt als je ergens mee zit, vind ik heel begrijpelijk. Maar dat je complete screenshots van gesprekken gaat doorsturen, vind ik absurd en véél te ver gaan! Dat is in mijn ogen gewoon fatsoen, dat je zelf begrijpt dat dat over de grens is.rumforviva schreef: ↑03-02-2020 09:24Dat je het vervelend vind snap ik, maar vreemd vind ik het niet.
En to zou natuurlijk ook niet zomaar stiekem in die telefoon hebben moeten kijken. Daar zit je met een dilemma, to. Voor je houden en balen, of bespreken en met de billen bloot. Je had natuurlijk van te voren ook kunnen bedenken dat als je dit zo stiekem doet en geheim wil houden, je dan niets kunt met de verkregen informatie.
Ik zou zelf gewoon het gesprek aan gaan. Dat je het niet waardeert dat er al te veel details doorgespeeld worden aan derden (en vierden). Maar waarschijnlijk zal hij ook boos zijn, terecht, dat je in zijn telefoon gekeken hebt.
maandag 3 februari 2020 om 09:31
Wat vervelend voor die man of vrouw die niet weet dat privégesprekken doorgestuurd worden om door derden te worden gelezen.rumforviva schreef: ↑03-02-2020 09:24Dat je het vervelend vind snap ik, maar vreemd vind ik het niet.
Ik zou dit echt verschrikkelijk vinden.
maandag 3 februari 2020 om 09:32
Tja, dat is vaak hoeveel gesprekken nu verlopen, zowel het gesprek binnen de relatie als het gesprek met de vrienden.Jufjoke schreef: ↑03-02-2020 09:31Ik vind het wel vreemd. Dat je graag iemand in vertrouwen neemt als je ergens mee zit, vind ik heel begrijpelijk. Maar dat je complete screenshots van gesprekken gaat doorsturen, vind ik absurd en véél te ver gaan! Dat is in mijn ogen gewoon fatsoen, dat je zelf begrijpt dat dat over de grens is.
En to zou natuurlijk ook niet zomaar stiekem in die telefoon hebben moeten kijken. Daar zit je met een dilemma, to. Voor je houden en balen, of bespreken en met de billen bloot. Je had natuurlijk van te voren ook kunnen bedenken dat als je dit zo stiekem doet en geheim wil houden, je dan niets kunt met de verkregen informatie.
Ik zou zelf gewoon het gesprek aan gaan. Dat je het niet waardeert dat er al te veel details doorgespeeld worden aan derden (en vierden). Maar waarschijnlijk zal hij ook boos zijn, terecht, dat je in zijn telefoon gekeken hebt.
maandag 3 februari 2020 om 09:34
Ik ken echt meerderen die dit doen. Ik stuur zelf ook vaak genoeg screenshots, maar niet van relatiegesprekken.
maandag 3 februari 2020 om 09:35
En weten die mensen dat jij hun gesprek doorstuurt?rumforviva schreef: ↑03-02-2020 09:34Ik ken echt meerderen die dit doen. Ik stuur zelf ook vaak genoeg screenshots, maar niet van relatiegesprekken.
maandag 3 februari 2020 om 09:44
Jij hebt nog ooit je relatie besproken met een hele goede vriendin, zus, vader, therapeut inclusief het (voor)lezen van appjes?
Alles delen is niet netjes en er zullen niet veel mannen zijn die zoveel met hun zus delen. Ongevraagd kijken in iemands telefoon is ook niet netjes.
Alles delen is niet netjes en er zullen niet veel mannen zijn die zoveel met hun zus delen. Ongevraagd kijken in iemands telefoon is ook niet netjes.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 3 februari 2020 om 09:55
Navertellen wat iemand gezegd heeft tegen jóu!rumforviva schreef: ↑03-02-2020 09:38Nee dat overleg ik niet. Voor mij is het niet anders dan navertellen wat iemand gezegd heeft.
Bij is het meestal met planningen enzo.
Planningen of schema's voor wie wanneer rijdt voor het voetbal vind ik iets anders, dat wordt vaak sowieso al in een groepsapp gedeeld.
Maar gesprekken ga je toch niet doorsturen naar een ander!
maandag 3 februari 2020 om 09:58
Inclusief het (voor) lezen van appjes... Nee, natuurlijk niet. Dat wil niet zeggen dat je niets mag bespreken, maar appjes die aan jou persoonlijk gericht zijn ga je niet (voor) lezen aan een ander.hamerhaai schreef: ↑03-02-2020 09:44Jij hebt nog ooit je relatie besproken met een hele goede vriendin, zus, vader, therapeut inclusief het (voor)lezen van appjes?
De therapeut hoort dan weer niet in dit rijtje thuis omdat die een heel andere functie heeft. En beroepsgeheim bovendien.
maandag 3 februari 2020 om 09:59
O mijn vriend weet dat wel hoor. Soms zegt ie grappend als we woorden hebben gehad... "en vonden je vriendinnen me een eikel?"
Stiekem is sowieso niet oke.
maandag 3 februari 2020 om 09:59
Dit alles staat trouwens verder los van het feit dat het überhaupt niet handig is om relatieproblemen via de app te bespreken. Als stel onderling bedoel ik dan.rumforviva schreef: ↑03-02-2020 09:32Tja, dat is vaak hoeveel gesprekken nu verlopen, zowel het gesprek binnen de relatie als het gesprek met de vrienden.
maandag 3 februari 2020 om 10:08
Ik vraag het hier omdat dit anoniem is, en hij hier niet door wordt geschaad.
Ik bespreek wel dingen met vriendinnen maar niet zo gedetailleerd als hij doet. En ik stuur geen screenshots op van vertrouwelijke onderwerpen.
Daarom wilde ik aan jullie, mensen die ons niet kennen, vragen wat jullie mening erover is. Dan heb het idee dat het ieder geval eerlijk is ....
Ik bespreek wel dingen met vriendinnen maar niet zo gedetailleerd als hij doet. En ik stuur geen screenshots op van vertrouwelijke onderwerpen.
Daarom wilde ik aan jullie, mensen die ons niet kennen, vragen wat jullie mening erover is. Dan heb het idee dat het ieder geval eerlijk is ....
maandag 3 februari 2020 om 10:13
Voor mij gaat het er gewoon om of je iets doorvertelt of bespreekt of niet. Welk medium je daarvoor gebruikt is mij om het even.
Vaak is het dus in de trant van: “wat moet ik hier nou weer mee?” of “wat bedoelt ze daar mee?”. De zelf bedacht reactie zou vaak meer olie op het vuur gooien.
maandag 3 februari 2020 om 10:19
Misschien legt hij de grens “vertrouwelijk” ergens anders. Vertellen dat je vriendin overspannen thuis zit zou ik niet als iets vertrouwelijks zien bijvoorbeeld.LG96 schreef: ↑03-02-2020 10:08Ik vraag het hier omdat dit anoniem is, en hij hier niet door wordt geschaad.