Relatie niet privé

03-02-2020 09:13 55 berichten
Mijn vriend en ik hebben een lastige periode achter de rug. Ik twijfelde over onze toekomst samen en of we wel echt bij elkaar passen. Dit heb ik ook eerlijk tegen hem verteld. We hebben hier gesprekken over gehad. Nu blijkt dat hij zijn zorgen over onze relatie en hoe het met ons gaat ook met anderen heeft gedeeld. In eerste instantie niet zo erg. Alleen het blijkt dus dat het niet alleen bespreekt met zijn zus maar ook opeens met een vrouw uit zijn vriendengroep.

Ik heb stiekem zijn mobiel gelezen omdat ik heel erg mee zat wat hij nou bespreekt met haar. Hij stuurt screenshots van onze whatsapp gesprekken naar haar toe, bespreekt met haar wat hij naar mij moet sturen. En dit was niet eenmalig, hij doet het nog steeds. Terwijl het al een stuk beter met ons gaat. Vorige week was ik een dag ziek thuisgebleven omdat ik tegen het overspannen aan zit. Zelfs dit deelt hij met haar, terwijl ik niet begrijp wat dat met onze relatie te maken heeft.

Ik weet nu niet zo goed of het echt aan mij ligt dat ik dit vreemd vind? Ook kan ik het hem niet zeggen, omdat ik namelijk achter zijn rug om zijn mobiel heb gelezen. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik bespreek mijn relatie(problemen) ook met vriendinnen. Dat vind ik normaal (de meeste mannen denken hier echter anders over).
Maar het doorsturen van whatsappjes van mijn vriend gaat me toch echt veel te ver.
.
Natuurlijk niet oké, maar vind het ook wel bijzonder dat jullie blijkbaar zulke gevoelige informatie via WhatsApp met elkaar bespreken in plaats van samen op de bank.
koko67 schreef:
03-02-2020 09:31
Wat vervelend voor die man of vrouw die niet weet dat privégesprekken doorgestuurd worden om door derden te worden gelezen.
Ik zou dit echt verschrikkelijk vinden.
Ik dus ook. Ik zou echt nooit meer appen met de persoon in kwestie.
Zowel niet met diegene die laat lezen als diegene die leest zonder jou te waarschuwen

Zou ze meteen allebei als super onbetrouwbaar bestempelen.

Als ik on de schoenen van to stond zou ik het nu onmiddellijk uitmaken.

Gesprekken doorsturen waarvan ik dacht dat ze privé waren zou ik nog erger vinden dan dat mijn vriend seks zou hebben met iemand anders.

En hoezo moet hij een ander vragen hoe te reageren. Je hebt toch een relatie met je vriend en wil dus weten hoe hij ergens over voelt, denkt. Van vindt.

Wat due andere vrouw voelt, denkt of vindt daar heb je toch geen boodschap aan.
LG96 schreef:
03-02-2020 10:08
Ik vraag het hier omdat dit anoniem is, en hij hier niet door wordt geschaad.
Ik bespreek wel dingen met vriendinnen maar niet zo gedetailleerd als hij doet. En ik stuur geen screenshots op van vertrouwelijke onderwerpen.

Daarom wilde ik aan jullie, mensen die ons niet kennen, vragen wat jullie mening erover is. Dan heb het idee dat het ieder geval eerlijk is ....
Wat voor vertrouwelijke dingen deel je dan via WA? Dat je thuis zit omdat je overspannen bent?
Ja gek dat hij dan een screenshot stuurt maar hij had ook aan een vriend/vriendin kunnen vragen, mijn vriendin zegt x, wat kan ik het beste zeggen?
Maar ik vind het wel gek dat hij zo onzeker is hoor. Hij weet duidelijk niet hoe hij met de situatie kan omgaan.
Geen vertrouwelijke gesprekken meer via WA voeren.
En daarom moet een telefoon privé blijven, iemand anders moet je appjes niet kunnen uitspitten.
Waarom bespreken jullie uberhaupt je relatie via WA? Tijd voor een goed gesprek lijkt me en toch opbiechten dat je in zijn telefoon hebt gekeken. Eerlijkheid duurt het langs. Ik ben wel benieuwd wat hij er zelf allemaal van vindt. Ik zou er verdrietig van worden wanneer mijn vriend met een andere vrouw onze relatie gaat bespreken, ipv met mij degene om wie het gaat. Wat hij met zijn vrienden over ons bespreekt moet hij zelf weten. Ik weet dat hij dit niet echt doet, ik doe dit zelf ook niet. We praten namelijk met elkaar over onze relatie..
Ooit eens gemerkt dat mijn expartner onze relatie besprak met zijn fam.

Was heel naar om te voelen in gedrag van die fam naar mij toe.

Echt ik was totaal afgeknapt maar ook vreselijk in mijn hemd gezet.

Ik vind het not done relatie met andere bespreken tenzij er geweld etc plaats vind.

Ik was er klaar mee.
Ach... wat is raar?
Mijn ex vriendje had er nog een soulmate naast en tijdens ons laatste gesprek liet hij me hele lappen tekst lezen van hun ruzies via de app...
Ik vind die 2 ook raar. Heb hem bedankt voor de lunch en zijn cadeautje, wat ik thuis gelijk in de vuilnisbak gegooid heb, en hem heel erg veel sterkte gewenst met hun fucked up relatie.
Het zal denk ik een laatste stuiptrekking zijn van wat ooit een relatie ofzo was, net als bij jullie..
Veel mensen houden krampachtig vast aan iets wat niet meer bij je past. Het is dan gewoon een kwestie van tijd dat het echt over is want anders zou hij dingen met jou bespreken en niet met anderen.
Ja en?
Ongepast en aandoenlijk tegelijkertijd. Ondanks dat hij deze zaken niet hoort te delen houdt jullie relatie hem wel bezig en vraagt hij hulp aan zijn vriendin. We lezen hier ergere dingen.
sugarmiss schreef:
03-02-2020 12:42
En hoezo moet hij een ander vragen hoe te reageren. Je hebt toch een relatie met je vriend en wil dus weten hoe hij ergens over voelt, denkt. Van vindt.

Wat die andere vrouw voelt, denkt of vindt daar heb je toch geen boodschap aan.
Dit. Je hebt een tijdje ruzie zitten maken en dingen uit zitten praten met die vrouw ipv met hem
realhwmakfsd schreef:
03-02-2020 22:10
Dit. Je hebt een tijdje ruzie zitten maken en dingen uit zitten praten met die vrouw ipv met hem
Best wel reden om flink kwaad te zijn.
Zou ik wel hebben.
De volgende app starten met:

"Mien, ik bespreek nu via app met vriend dat wij morgen uitgenodigd zijn voor het eten bij mijn ouders. Vindt hij dat een leuk idee? Hoor het graag. Doei xx".

Of iets in die strekking.
Dan is wel je relatie (met haar en haar mening) meteen over, maar aan hoe hij er nu mee omgaat heb je ook niets.
:hihi:
Voor wat het waard is, in de gesprekken die ik voorbij zie komen wordt nooit een mening opgedrongen. Er wordt meestal aangeraden gewoon even te bellen, of soms zegt iemand hoe een appje van de man wellicht op een ander over kan komen.
Een keer je hart luchten vind ik prima, maar screenshots doorsturen niet. Wie weet wat hij nog allemaal doorstuurt. Ik vind dat je er gewoon op moet kunnen vertrouwen dat iemand dat soort dingen niet doet.
Ik vind het echt een soort van 'psychisch vreemdgaan' wanneer mijn vriend onze problemen – met screenshots en al – met andere vrouwen zou bespreken. Dat is gewoon privé.

Komt nog bij dat ik niet weet hoe ik me zou moeten gedragen als ik die vriendin van hem tegenkom op een feestje. Ik weet dat ze meer van me weet, terwijl zij dat niet weet... ik zou continu op m'n hoede zijn hoe ze op me reageert.

Ok, in iemand's telefoon kijken is ook niet goed, maar als je dan dit soort gesprekken tegenkomt heb je wel een puntje hoor... :-(
Ik vind het best ongepast. Er schijnen heel veel vrouwen te zijn die alles door brieven aan hun vriendinnen en die hebben dan al een heel beeld van die vriend terwijl ze die soms nog niet eens ontmoet hebben. Triest gedrag.
Dat jouw vriend het zelfs aan een andere vrouw vertelt is nog erger, wat wil hij daar mee bereiken?
Waarom gaat hij niet naar mannelijke vrienden of zijn ouders of zijn zus? Zou ook niet fijn zijn want dan kom je daar al in een soort van kwaad daglicht terwijl je daar nog tussen moet zitten maar goed.
Er komen vaak misverstanden door dingen te bespreken met een ander, sommige mensen worden onzeker door de adviezen die gegeven worden in zo’n situatie. Of er zijn zelfs mensen die adviezen geven en dan boos worden als die adviezen niet opgevolgd worden.
Daarom ben ik tegen het bespreken van relatieproblemen met derden, tenzij het een uiterst noodgeval is. (Geweld enzo)
Maar nu weet je het en zit het in je hoofd dus ik zou er wel met hem over praten dat je dit weet en in zijn telefoon gekeken heb. En hoe je je erover voelt. Misschien heeft hij zelf niet eens door hoe kwetsend het is voor jou
Ja, nu ik erover nadenk. Het zijn meestal meer de beginnende/wat prillere relaties waarvan ik weleens gesprekken voorbij zie komen. Van lange relaties hoor je die dingen eigenlijk niet meer.

Hierdoor weet ik wel dat er best wel wat vrouwen zijn die heel onduidelijk communiceren. Laat me maar even met rust betekent niet bij iedereen dat je ook echt met rust gelaten wil worden heb ik ontdekt.
Iedereen bedankt voor jullie reacties! Ik voel me al beter erover en ga even goed bedenken wat ik nu ga doen. Bedankt!
Zet m op!
Laat je nog wat weten als je eruit bent? :thumbsup:
@justagirly

Zal ik doen! :-D
Even nog een update..

Ik heb het gisteravond met mijn vriend besproken.
Hierbij heb ik verteld waar ik mee zit en wat ik niet prettig vind.
We hebben er heel lang over gepraat, en natuurlijk was hij boos over
de telefoon bekijken. En dat begrijp ik.

Ik heb ook verteld dat ik veel moeite heb met vertrouwen en dat ik daar aan wil werken.

dus al met al bedankt voor jullie reacties, hierdoor durfde ik het te bespreken!
ik bespreek ook met vrienden relatieproblemen, nou watsappen mijn man en ik nooit naar elkaar op zo een manier. daar heb ik een hekel aan, dus dat gebeurt face to face. Maar printscreens doorsturen vind ik echt not done.
Voor mij zijn dit alarmbellen, omdat mijn ex ook opeens een zeer begripvol oor vond bij zijn vrouwelijke collega en daarmee onze relatiesores ging delen. Dit was de voorbode van zijn verliefdheid op haar.

Dus mannen die in een 'slechtere' periode van hun relatie ineens een zeer begripvolle andere vrouw vinden (dus niet al een lange oude vriendschap met een vrouw die er al was voor de relatieissues) en daarmee hun sores gaan delen, staan bij mij voortaan met stip op 1 als het aankomt op alarmbellen.
Vertrouwen is niet echt jullie ding en whatsapp is voor kleuters. Ruzie maken via whatsapp is echt zo kansloos.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven