Relatie over - loslaten is zo moeilijk
maandag 26 januari 2009 om 17:14
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
zaterdag 14 februari 2009 om 21:02
zaterdag 14 februari 2009 om 21:03
Sad, goed je weer te horen! Ik moest lachen om jouw scheldwoord op het eind, sorry! Ik vind dat je je juist heel netjes gedragen hebt tijdens het gesprek! Je schrijft : Vanuit mijn boosheid heb ik er nog aan toegevoegd dat ik haar totaal niet terug kende zoals ze het heeft aangepakt en dat ik het respectloos vind. Dat is toch helemaal ok om te zeggen? Ik zou ontploft zijn in jouw situatie! Ik wil jouw scheldwoord niet herhalen, maar het was wel het eerste wat in me opkwam toen ik je verhaal las! Vreselijk zo'n muur, wat een ontkenning van alles wat er is geweest! Ik denk dat 4wheels gelijk heeft: Er is blijkbaar iets gebeurd waar je niet kan achterkomen en zij zal niet degene zijn die je dat gaat vertellen. Je verdient 100 valentijnskaarten Sad! Van mensen die wel om je geven!
Jeanne: wat moeilijk dat smsje! Heb je teruggeschreven?
Mijn status:
Ik ben: v
Mijn ex: m
Relatie over sinds: januari 2008
Reden: ex had bindingsangst (of wilde zich aan mij niet binden, ik moet wel reeel blijven)
Status ex: geen contact mee
Liefdesverdriet op de schaal van 1 tot 10: ik ben bang een 9
Jeanne: wat moeilijk dat smsje! Heb je teruggeschreven?
Mijn status:
Mijn ex: m
Relatie over sinds: januari 2008
Reden: ex had bindingsangst (of wilde zich aan mij niet binden, ik moet wel reeel blijven)
Status ex: geen contact mee
Liefdesverdriet op de schaal van 1 tot 10: ik ben bang een 9
zaterdag 14 februari 2009 om 21:17
Nou inderdaad, voelt ook echt zo fijn om hier steun te krijgen en te geven.
al heeft ieder z'n eigen verhaal, het liefdesverdriet hebben is toch ook wel een universeel gevoel.
IT SUCKS BIG TIME!
Ja misschien is het wel tijd voor rehbounds, nieuwe contacten, maar ook ik ben niet snel verliefd en was nooit eerder zo verliefd geweest als ik op ex was.
al heeft ieder z'n eigen verhaal, het liefdesverdriet hebben is toch ook wel een universeel gevoel.
IT SUCKS BIG TIME!
Ja misschien is het wel tijd voor rehbounds, nieuwe contacten, maar ook ik ben niet snel verliefd en was nooit eerder zo verliefd geweest als ik op ex was.
zaterdag 14 februari 2009 om 21:24
Ik ben ook niet snel verliefd en ga ook niet met zomaar iemand mee, wou soms dat ik dat wel kon. In ieder geval zijn deze contacten heel fijn op het forum! Ik vind liefdesverdriet echt een onbeschrijflijk pijnlijk gevoel, alsof je geamputeerd bent of zo. Ik loop soms als in een roes in de winkel, geen idee wat ik moest hebben. En elke avond denken: morgen weer een nieuwe dag. En dan de volgende dag niet minder verdriet hebben dan de dag ervoor! Bah! Ik hou me vast aan wat 4wheels schrijft: dat het echt slijt. Ik ga voor haar 4 aan liefdesverdriet! Als het maar geen 9 blijft! Ben ik al blij!
zaterdag 14 februari 2009 om 21:39
quote:dissapointed schreef op 14 februari 2009 @ 20:59:
Gek he wat is dat toch, ik ook ben bedrogen en bedonderd en dan toch de frustratie hebben van waarom wil hij mij niet.\
Dat maken de meeste van ons mee, denk ik. Dat je achteraf ziet dat je niet goed (zwak uitgedrukt) behandeld bent, maar dat het je niet loslaat.. Het was ook een verschil van mening, want mijn ex vond dat hij me geweldig behandelde terwijl mijn familie er heel anders over dacht...
Gek he wat is dat toch, ik ook ben bedrogen en bedonderd en dan toch de frustratie hebben van waarom wil hij mij niet.\
Dat maken de meeste van ons mee, denk ik. Dat je achteraf ziet dat je niet goed (zwak uitgedrukt) behandeld bent, maar dat het je niet loslaat.. Het was ook een verschil van mening, want mijn ex vond dat hij me geweldig behandelde terwijl mijn familie er heel anders over dacht...
zaterdag 14 februari 2009 om 21:50
Nou he, zelfs ik heb zoiets van waarom houdt het me nog bezig?
Als hij vind dat hij me goed behandeld heeft dan is de aarde plat en kunnen varkens vliegen... haha...
4wheels, heb jij ook de frustratie gehad van hij (lijkt) er zo makkelijk mee weg te komen?
Dat houdt me nog wel het meeste bezig denk ik.
Als hij vind dat hij me goed behandeld heeft dan is de aarde plat en kunnen varkens vliegen... haha...
4wheels, heb jij ook de frustratie gehad van hij (lijkt) er zo makkelijk mee weg te komen?
Dat houdt me nog wel het meeste bezig denk ik.
zaterdag 14 februari 2009 om 22:06
Waarom is dit allemaal zo herkenbaar? Mijn ex vindt ook dat ie geweldig voor me was! Ik had het er vandaag nog met iemand over: dat hij dit allemaal gewoon mag doen, er zo mee weg komt, niemand hem erom veroordeelt en ze allemaal mijn pijn zo lang vinden duren! Dat varkens kunnen vliegen, ha ha! Die is goed!
zaterdag 14 februari 2009 om 22:31
Ik zie "ze" wel eens vliegen, maar varkens??? Hihihi!
Ik ga niets doen, heb plekken van het doorliggen op de bank. En al zou ik willen, kan niet weg.
Heb een wijntje ingeschonken, heb het verdiend! Buiten bekeuring, belastingaanslag, auto kapot ook nog ongesteld! Joepie, alles zit me mee deze week!!!
Ik ga niets doen, heb plekken van het doorliggen op de bank. En al zou ik willen, kan niet weg.
Heb een wijntje ingeschonken, heb het verdiend! Buiten bekeuring, belastingaanslag, auto kapot ook nog ongesteld! Joepie, alles zit me mee deze week!!!

zaterdag 14 februari 2009 om 22:34
Hee ladies!
Hier nog zo'n ex (ik zeg 't woord!), die vindt dat ze het op een integere manier heeft aangepakt. Nou, ik kan d'er wel voor d'er hersenpan slaan. Ja inderdaad, ben nog steeds boos.
Ja die muur, dat voelt inderdaad als een ontkenning. Wat Jeanne ook zegt, alsof je tegen een koelkast zit te praten. Echt ijskoud!
Mijn lijstje:
Mijn ex: v
Relatie over sinds: 3 februari
Reden: ik denk bindingsangst (is zich de tering geschrokken van het onderwerp samenwonen, zette een muur op, maakte het uit en ging er als een haas vandoor)
Status ex: dat ze d'er maar in stikt
Liefdesverdriet op schaal van 1 tot 10: 11
Ik zit momenteel in de "ik-wil-erin-zwelgen-fase". Blegh.
Hier nog zo'n ex (ik zeg 't woord!), die vindt dat ze het op een integere manier heeft aangepakt. Nou, ik kan d'er wel voor d'er hersenpan slaan. Ja inderdaad, ben nog steeds boos.
Ja die muur, dat voelt inderdaad als een ontkenning. Wat Jeanne ook zegt, alsof je tegen een koelkast zit te praten. Echt ijskoud!
Mijn lijstje:
Mijn ex: v
Relatie over sinds: 3 februari
Reden: ik denk bindingsangst (is zich de tering geschrokken van het onderwerp samenwonen, zette een muur op, maakte het uit en ging er als een haas vandoor)
Status ex: dat ze d'er maar in stikt
Liefdesverdriet op schaal van 1 tot 10: 11
Ik zit momenteel in de "ik-wil-erin-zwelgen-fase". Blegh.
zaterdag 14 februari 2009 om 22:45
quote:dissapointed schreef op 14 februari 2009 @ 21:17:
Voor mij persoonlijk heeft de rebound geholpen.
Ik sta momenteel ook open voor korte, oppervlakkige contacten. Juist vanwege dat ik me zoveel gegeven heb aan mijn ex. Hij wilde het niet, een ander krijgt het voorlopig niet.
Het doet me denken aan het stukje tekst van Alanis Morissette 'You oughta know'
"And every time I scratch my nails down someone else's back
I hope you feel it...well can you feel it"
quote:dissapointed schreef op 14 februari 2009 @ 21:50:
Dat houdt me nog wel het meeste bezig denk ik.Nee, dat niet. Ik vind het wel dat hij er makkelijk van af komt, maar ergens heb ik meer zoiets van dat me nog wat te wachten staat. Ik bid god op m'n blote knietjes dat ik nooit meer wat van hem hoor, maar dit gaat me toch iets te gemakkelijk. Want ook hij legt zich er schijnbaar heel makkelijk bij neer dat ik hém niet meer wil.
Voor mij persoonlijk heeft de rebound geholpen.
Ik sta momenteel ook open voor korte, oppervlakkige contacten. Juist vanwege dat ik me zoveel gegeven heb aan mijn ex. Hij wilde het niet, een ander krijgt het voorlopig niet.
Het doet me denken aan het stukje tekst van Alanis Morissette 'You oughta know'
"And every time I scratch my nails down someone else's back
I hope you feel it...well can you feel it"
quote:dissapointed schreef op 14 februari 2009 @ 21:50:
Dat houdt me nog wel het meeste bezig denk ik.Nee, dat niet. Ik vind het wel dat hij er makkelijk van af komt, maar ergens heb ik meer zoiets van dat me nog wat te wachten staat. Ik bid god op m'n blote knietjes dat ik nooit meer wat van hem hoor, maar dit gaat me toch iets te gemakkelijk. Want ook hij legt zich er schijnbaar heel makkelijk bij neer dat ik hém niet meer wil.