Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Interculturele relatie...
Aha, dat had ik nog niet eerder opgepikt. Ben jij NL en hij buitenlands? Of andersom?
Ben er ook niet zo duidelijk over geweest. Misschien tussen de regels door een beetje. Maar vandaar onze periode van reizen tussen nederland en buitenland.

Ik ben inderdaad nederlands.
Maar is natuurlijk wel een reden waarom hij zich extra alleen voelt.
quote:PoIIy schreef op 25 januari 2011 @ 16:01:

Maar is natuurlijk wel een reden waarom hij zich extra alleen voelt.

Uiteraard. Aan de andere kant, als hij zich er niet fijn bij voelt, zal hij moeten uitzoeken hoe hij het beter kan maken voor zichzelf. Of besluiten dat dit leven dan niets voor hem is. Mijn vriend is het grootste gedeelte van de tijd in het buitenland, en dat gaat hem soepel af. Als dit niet zo zou zijn geweest, had hij daar iets mee moeten doen en beslissingen nemen. Dat zou ik niet voor hem kunnen oplossen.

Het maakt het wel complexer in jullie relatie allemaal
quote:_avril_ schreef op 25 januari 2011 @ 13:59:

Ik begrijp je prima, maar niet al jouw benaderingen en ervaringen zijn toepasbaar op iedere situatie. That's all. Je deed haar eerder een voorstel, waarbij ook zij aangaf: de deur is bij hem dicht. Dan houdt het op. Dan hoef je niet meer te gaan bellen na een paar dagen en het hele communicatiemodel uit de doeken te doen. Niet alles is te herstellen met jouw benaderingen van communicatie in een relatie. Dat maakt ze niet minder waardevol, alleen niet overal op toepasbaar.

Dat is ook niet wat ik bedoelde. Als ik aangeef waar een grens ligt, zeg ik niets over of die grens al bereikt is of niet.

Bedankt voor je antwoord. Ik ben het helemaal met je eens.
Ik hoop dat iemand me verhaal nog kent van blz 59/60

maar me vriend gaf gisteren aan dat door de verminderde gevoelens hij het moeilijk vind om een toekomst samen met mij te zien, vooral dus omdat hij dus afgelopen tijd kreeg dat ik m niet zou steunen met bijv de zelfstanding ondernemingsplannen..

daarnaast hoopt hij dat de gevoelens terugkomen die hij ooit voor me had, maar hij is gelukkig daarin wel duidelijk dat de gevoelens niet totaal weg zijn! Ook dat heb je dan weer nodig om te horen..

Daarnaast is t voor hem belangrijk dat ik minder koppig en minder commentaar heb op dingen soms..recentste voorbeeld is dat ik commentaar gaf op de hoeveelheid geld die hij meenam voor poker.. vond dat teveel terwijl hij voorgaande weken juist ook veel verdiend had..Dus daar probeer ik nu wat meer rekening mee te houden

hoop door de rust nu dat de koppigheid automatisch mindert

bij me, want door de prikkeligheid van beiden ben je natuurlijk ook sneller koppiger..

Ik probeer vanaf nu eerst beter na te denken voordat ik wat zeg dat zal op beide vlakker iig gaan tellen

probleem is dat hij dit in verleden ook al eens tegen me heeft gezegd en dus te weinig hiermee heb gedaan.. daarom wil ik me nu helemaal veranderen op dat vlak om te bewijzen dat ik echt kan veranderen op die punten!

Zo hoop ik dat hij meer vertrouwen krijgt in een toekomst met mij samen en dat hij t idee krijgt dat ik hem meer steun dan dat ik commentaar lever..

daarnaast wil hij dat ik minder emotioneel ben, ik laat soms me tranen snel stromen.. iemand tips hoe je dit kan voorkomen? of tenminste meer onder controle?

zowiezo tips over bovenstaande welkom ;)

amy - wou je wel een privebericht sturen maar ik moet steeds maar inloggen
@Shinystar; ik hoor allemaal dingen die jij gaat veranderen. Wat gaat hij voor jou doen?

@_Avril_: hij wil wel in NL blijven. Alleen is het hem heel zwaar gevallen om in een tijd waar hij vecht voor zijn carriere ook nog een leven er naast proberen op te bouwen. Dat is hij vergeten. En nu is hij alleen en weggezakt...
Ik voel me zo koel en afstandelijk vandaag...

Zit alleen wel op mijn handen... wil hem bellen om te vragen wat hij van de email vond die ik 2 dagen geleden heb gestuurd en waar hij gisteren over smsde dat hij die vandaag zou gaan lezen...

Maar ik weet het, niet bellen... en volgende keer ook niet meer mailen
Shinystar, mail me anders gerust op amygdala6@gmail.com. Ik ben ook niet zo bekend met die persoonlijke berichten hier op het forum.
Denk je dat hij wel gaat reageren? Even geduld... (idd op je handen zitten).
Dat weet ik eigenlijk niet.

Hoop dat hij er door gaat nadenken.

Weet niet of hij wat laat horen.

Hoop dat zijn familie gewoon snel komt.
Maar hoe is het eigenlijk met jou _avril_?

Heb jij al iets meer orde in je hoofd?
SMS terug:

Ik heb jouw mail gelezen. Ik snap het, maar ik heb gewoon teveel in mijn hoofd... moet echt rust hebben op dit moment maar ik heb het nog te druk. Truste.

Wat ik lees als: er is nog hoop, als ik hem maar rust gun. Hij weet wat ik denk. Muis ik ben net zo erg als jij!
quote:PoIIy schreef op 25 januari 2011 @ 22:28:

SMS terug:

Ik heb jouw mail gelezen. Ik snap het, maar ik heb gewoon teveel in mijn hoofd... moet echt rust hebben op dit moment maar ik heb het nog te druk. Truste.

Wat ik lees als: er is nog hoop, als ik hem maar rust gun. Hij weet wat ik denk. Muis ik ben net zo erg als jij!Is toch logisch dat je nu zo denkt en voelt.
quote:PoIIy schreef op 25 januari 2011 @ 20:48:

Maar hoe is het eigenlijk met jou _avril_?

Heb jij al iets meer orde in je hoofd?Nee, dat is echt chaos. Ik kan er nu weinig aan doen. Afgelopen weekend waren we gewoon weer samen. Maar tijd om te praten, dat hebben we nog niet gehad/genomen en ik weet ook even niet meer waar ik het precies allemaal over wil hebben. Ik ga mee op vakantie, dat is wel zo goed als rond. Het duurt nu even voordat we elkaar weer zien (2weken). Maar weet je nog, die date die ik tussen mij en vriend wilde in plaatsen. Dat speelt nog wel ergens mee.
quote:PoIIy schreef op 25 januari 2011 @ 19:43:

@Shinystar; ik hoor allemaal dingen die jij gaat veranderen. Wat gaat hij voor jou doen?

hij gaat ook op aantal dingen werken..
Hoi Avril,

Ik snap je laatste zin niet. Over die date...

Heb gisteravond nog een SMS teruggestuurd -zit toch nog niet voldoende op mijn handen...

Wil dat je nog 1 ding weet. Ik neem afstand omdat ik van je hou en omdat ik je niet kwijt wil raken. Het liefst zou ik naar je toekomen...

Eigenlijk vind ik het ergens wel een mooie SMS
quote:shinystar schreef op 26 januari 2011 @ 06:23:

hij gaat ook op aantal dingen werken..Oke. Want een relatie bestaat uit twee mensen die moeten investeren. Allebei geven en nemen.
quote:PoIIy schreef op 26 januari 2011 @ 09:43:

Hoi Avril,

Ik snap je laatste zin niet. Over die date...

Maar kan ook liggen aan het feit dat ik vannacht heb gewerkt en nu dus eigenlijk moet slapen

Heb gisteravond nog een SMS teruggestuurd -zit toch nog niet voldoende op mijn handen...

Wil dat je nog 1 ding weet. Ik neem afstand omdat ik van je hou en omdat ik je niet kwijt wil raken. Het liefst zou ik naar je toekomen...

Eigenlijk vind ik het ergens wel een mooie SMS

Een paar pagina's terug schrefe ik dat ik een date had, omdat ik afstand wilde nemen van vriend en zelfs iemand tussen ons in probeerde te zetten. Die date is niet zo maar van het toneel verdwenen; die neemt nog contact op. Vandaar dat het nog speelt en ik houd niet echt die boot af.

Het is zeker een mooie sms, verder hoop ik dat je een beetje rust kunt vinden nu.
Oh jongens even spuien hoor. Ik heb het gevoel dat ik dit nooit te boven kom! Ik weet rationeel gezien dat ik het gewoon moet afsluiten en ook helemaal niet meer moet willen, maar hij is in mijn hoofd nog steeds mijn vriend en niet mijn ex. ZO verwarrend allemaal, al ligt dit laatste natuurlijk gewoon aan mij. Zijn "niet weten" en zeggen dat het over een tijdje misschien wel weer zou kunnen, ook al kan hij dat nu nog niet zeggen geven me (valse) hoop dat het ooit wel weer goedkomt. Er is zoveel gebeurd het afgelopen half jaar en langer dat ik de zaken allemaal niet meer zo goed meer kan scheiden. Ik kan niet anders dan voor mezelf kiezen, maar ik heb het er zo moeilijk mee!! Sinds het uit is is het al kommer en kwel, 4 maanden lang, en NOG is die punt niet definitief genoeg in mijn ogen. Ik kom gewoon niet vooruit.
@Polly; Ik vind het ook een mooie sms. En nou daarbij laten dan, dit dekt de hele lading wel toch?

@Avril; Vind je het wel eerlijk naar jezelf en je vriend toe om met een ander te gaan daten? Waarom wil je die ander zo bewust tussen jullie in zetten? Sorry als ik dat gemist heb..
@muisje. Ik denk dat je niet vooruit komt omdat JIJ het niet los kan laten. Geloof niet dat het er veel mee te maken heeft dat het niet duidelijk is. Ga er gewoon vanuit dat het over is. Heb verdriet en voel je zielig, maar laat het gewoon los. He tis maar een kerel hoor, niet het einde van de wereld!!
@Muisje; loslaten is heel erg moeilijk, zijn vaagheid maakt het niet makkelijker, maar ik vind het geen excuus om je daaraan vast te blijven houden. Het is over en uit, NU. Hij is je ex. Ik denk dat je te veel vasthoudt aan woorden, die weinig tot niets betekenen, en voor jou te veel betekenis hebben gekregen. Loslaten is hier doorheen gaan. En ja het wordt beter, maar het kost wel wat moeite! Je moet jezelf echt dwingen vooruit te kijken en zelf die punt heel definitief zetten. Anders kom je inderdaad niet vooruit. Kies daar bewust voor.

Betreft die date, ik vind het denk ik oneerlijker naar 'date' toe. Iemand met gevoelens, en ik vertel niet alles. Zoals je zelf merkt is het lastig om afstand te nemen, los te laten. Laat staan als je dit wilt doen, terwijl je nog met elkaar omgaat, elkaar ziet, samen bent. Daarom probeerde ik het wat rigoreuzer aan te pakken. En guess what, het werkte niet, Ik pruts maar wat.

Hoe gaat het met PJ en Brugge?
@Avril: oke, dat deel van het verhaal heb ik gemist.

Heb er ook een beetje moeite mee. Je zal vast een reden hebben waarom je denkt dat het beter is, maar ik vind het net als muisje een beetje oneerlijk, naar beide mannen toe overigens.

Heb jij daadwerkelijk gevoelens voor date? Of is het afleiding van het echte probleem?

@Muisje: Ik begrijp je wel. Je toekomstdroom is gewoon weg. En het is eng om een nieuwe toekomstdroom te moeten maken...

Maar ben het ook wel eens met de rest, je moet nu toch een nieuwe toekomst maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven