Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
polly,s'avonds voel ik me meestal beter als s'morgens...

vandaar nu al hier aanwezig..voel me rot...mis hem vreselijk... is het echt gebeurd...hoe kan ik verder....ik voel meangstig en onzeker...wil hem niet terug...dat kan niet meer,gaat geheid weer hetzelfde.ook ik ben een gever en hij is een nemer...maar alleen maar geven breekt je toch op...

slik oxa,maar hoe lang duurt het voordat ik zonder kan..zonder hem...ik ben zo bang,kan het niet anders omschrijven...

vrijdag gesprek? veel te vertellen?ben benieuwd,wat denk je zelf wat hij wil,of sterker, wt JIJ wil?
Kop op Sproet. Het wordt een mooie dag met allemaal nieuwe mogelijkheden. Je kan alle dingen doen die hij minder leuk vond om te doen en jij daarom miste in je relatie

Oxazepam moet je inderdaad keer mee stoppen, maar nu heb je het vooral nodig zo te horen. Zodra je sterker bent moet je daar maar over nadenken.

Ik heb geen idee wat hij wil. Hij zou veel aan mij gedacht hebben. En wat wil ik. Ik heb eigenlijk ook geen idee. Weet alleen dat ik niet door wil op hoe we nu met elkaar omgaan. Dus of het is echt over en uit, of hij moet zich als een man gedragen en komt hier langs het weekend en we gaan kijken of we gewoon iets leuks kunnen gaan doen. Wandelen, fietsen of museum bezoeken ofzo.

Wil eigenlijk in zijn ogen kijken om te zien wat daar in te zien is...
quote:sproet35 schreef op 01 maart 2011 @ 08:45:

heb pas gelezen dat liefdesverdriet te vergelijken is met een zware depressie. nou dat voel ik nu.. en ik wil het liefst nu niks meer. op de bank zitten en wachten tot de tijd verstrijkt. otdat ik hier uit ben..

Sorry hoor maar een depressie ( ja ik heb in het verleden een depressie gehad... diagnose ! en ook een behandeling hiervoor gehad ) is echt niet te vergelijken met liefdesverdriet.

Depressie is een ziekte..een verborgen ziekte.Liefdesverdriet is liefdesverdriet.
Jenny,

Depressieve gevoelens horen bij rouwreactie en liefdesverdriet is rouwreactie.

Volgens DMS IV criteria is liefdesverdriet inderdaad niet hetzelfde als depressieve episode - maar het gevoel kan wel overeen komen.
Polly voordat je werkelijk kan spreken van een depressie word je eerst onderzocht door doktoren niet door psychologen maar psychiaters niet een maar meerderen.. en dat gaat heel officieel binnen hulpverlening. En na onderzoeken ( observaties ) en ook nog goedkeuring voor een diagnose kan je spreken van een depressie. Tja..

Het is echt heel anders....

Je kan je klote voelen wegens liefdesverdriet...klote gevoelens

Maar een depressie is toch echt wel wat anders...
Ik heb het niet over de oorzaken...want ja een partner verliezen kan een van de oorzaken zijn..maar vergelijk liefdesverdriet niet met een depressie. Ze zeggen ook dat een verlies van een partner niet zozeer de feitelijke oorzaak is maar het heeft meer een depressie getriggerd.
ik heb niet veel verstand van een depressie en wat voor medicijnen je daarvoor krijgt. Maar dat maakt ook niet uit, al haal je alles uit de kast om je goed te voelen, dat moet dat zeker gebeuren!

Gek genoeg ben ik niet alleen boos op mijn eigen vent en onze situatie, maar jullie verhalen doen mij ook verdriet. Kan slecht tegen mensen met verdriet (waarom zit je hier dan )

Ik wens ons alle heel veel kracht toe! En hoop zeker op betere tijden (die gaan er echt komen)

Vandaag (nou ja eigenlijk gisteren na een paar smsjes met hem, over hoe je een bepaald gerecht maakt en dat hij een auto voor zichzelf gaat kopen) voel ik me echt boos! Ons time out was 1 maand, maar daarna is het niet gelijk de bedoeling om een keuze te maken. We moeten daarna wel verplicht met elkaar afspreken. Wat in deze maand dus niet mag. En uiterlijk tot de zomervakantie moet er een beslissing genomen worden.

Ik ben nu in staat om er zelf mee te kappen. Hoe lang heb je )&*%&$&%(* nodig om te beseffen of je genoeg van iemand houdt en dat je bij die gene wilt blijven. Dat hoor je gewoon te weten of te voelen, daar hoef je niet over na te denken!!!!! Dat je twijfelt is voor mij al een probleem. Juist nu ik heb bijna daar heb waar ik hem wil hebben (dat hij me waarschijnlijk terug wilt) begin ik zelf weer te twijfelen.

Zoo boos!! Ben het afwachten en in de onzekerheid zitten zo zat! WHO THE F*CK DO YOU THINK YOU ARE!!!

so dat moest er ff uit :p
Hallo ladies,

Al aardig wat berichten hier gelezen en zit zelf in een soortgelijke situatie. Lijkt me fijn om aan te haken bij jullie. Ben nog niet helemaal bij met lezen van alles.

In het kort mijn verhaal, relatie van twee jaar, sinds een dik half jaar wonen wij samen. Volgende week is mijn huisje klaar en kan ik de hele boel weer inpakken. Meneer heeft het uitgemaakt, of in ieder geval wil hij uit elkaar en rust en ruimte. Op het moment dat ik zeg dat ik dan helemaal niet meer hoef, wil hij wel nog graag een achterdeurtje openhouden. Het aantrek, afstoot gedrag is er nogal, wanneer ik om meer bevestiging vraag, ziet hij dat als verwachtingen en deinst hij meer terug, hij heeft het hierop wel vaker uitgemaakt, echter na een goed gesprek was het dan weer enigszins goed. Nu staat er echt een punt achter, alhoewel afgelopen weekend weer eens leuke dingen gedaan, stad in, museum, ed en dat zorgde ervoor dat de spanning er even af was.

Maar goed, ik ga in ieder geval weer naar een eigen woning, vind dat wel eng, het alleen zijn, anderzijds, dan is er wel weer rust. Ex is heel benieuwd of hij over een paar weken als ik dan weg ben, hij mij weer gaat missen, hij wil deze ervaring dus gewoon heel graag.

Hopelijk is mijn verhaal niet te verwarrend, probeer het even in het kort te verwoorden. Wordt vast met de tijd duidelijker.
@muis hoe is het met je?
Hee iedereen!

Lief dat jullie zo aan me denken. Ik woon in het zuiden en heb me dus ondergedompeld in een paar dagen carnaval . Was erg gezellig, maar nu kom ik weer terug in de 'werkelijkheid' en heb ik het even zwaar. Heb ex goed met rust gelaten deze dagen. 1 keer heb ik 'm ge-sms't om iets te delen, daar reageerde hij wel leuk op. Maar ik ben er dus nog steeds heel veel mee bezig. Vind het zo oneerlijk allemaal. Heb ex nu gevraagd om over een tijdje toch eens samen af te spreken zodat ik hem nog wat dingen kan vragen en uitleggen. Het vreet namelijk aan me.. Hij reageert hier niet op. Logisch, kan me wel voorstellen dat hij er ab-so-luut geen zin in heeft. Alleen: al die keren dat we elkaar nog gezien hebben na de breuk was het luchtig en niet inhoudelijk. Dat is juist wat ik wil, een goed gesprek en niet alles via de mail. Maar ja, weet ook wel: hij kan er niet meer van maken. Het is gewoon klaar.

Maar goed; het gaat dus nog steeds wisselend. Vind het moeilijk dat ex op luchtige berichtjes wel gewoon reageert en alle inhoudelijke communicatie afhoudt. Terwijl ik alleen maar denk: wat maakt het zo moeilijk?!
privacy
quote:muisje23 schreef op 09 maart 2011 @ 14:35:

Heb ex nu gevraagd om over een tijdje toch eens samen af te spreken zodat ik hem nog wat dingen kan vragen en uitleggen. Het vreet namelijk aan me.. Hij reageert hier niet op. Logisch, kan me wel voorstellen dat hij er ab-so-luut geen zin in heeft. Alleen: al die keren dat we elkaar nog gezien hebben na de breuk was het luchtig en niet inhoudelijk. Dat is juist wat ik wil, een goed gesprek en niet alles via de mail. Maar ja, weet ook wel: hij kan er niet meer van maken. Het is gewoon klaar.

Maar goed; het gaat dus nog steeds wisselend. Vind het moeilijk dat ex op luchtige berichtjes wel gewoon reageert en alle inhoudelijke communicatie afhoudt. Terwijl ik alleen maar denk: wat maakt het zo moeilijk?!Dat is gewoon onderontwikkeld bij de man! Ik begrijp je frustratie helemaal. Maar ik vind wel dat ie naar jou moet luisteren als jij nog met vragen zit. Na een 'goed' gesprek kun je de dingen misschien wat beter een plaatsje geven.
quote:tulpje74 schreef op 09 maart 2011 @ 13:36:

Hallo ladies,

Al aardig wat berichten hier gelezen en zit zelf in een soortgelijke situatie. Lijkt me fijn om aan te haken bij jullie. Ben nog niet helemaal bij met lezen van alles.

In het kort mijn verhaal, relatie van twee jaar, sinds een dik half jaar wonen wij samen. Volgende week is mijn huisje klaar en kan ik de hele boel weer inpakken. Meneer heeft het uitgemaakt, of in ieder geval wil hij uit elkaar en rust en ruimte. Op het moment dat ik zeg dat ik dan helemaal niet meer hoef, wil hij wel nog graag een achterdeurtje openhouden. Het aantrek, afstoot gedrag is er nogal, wanneer ik om meer bevestiging vraag, ziet hij dat als verwachtingen en deinst hij meer terug, hij heeft het hierop wel vaker uitgemaakt, echter na een goed gesprek was het dan weer enigszins goed. Nu staat er echt een punt achter, alhoewel afgelopen weekend weer eens leuke dingen gedaan, stad in, museum, ed en dat zorgde ervoor dat de spanning er even af was.

Maar goed, ik ga in ieder geval weer naar een eigen woning, vind dat wel eng, het alleen zijn, anderzijds, dan is er wel weer rust. Ex is heel benieuwd of hij over een paar weken als ik dan weg ben, hij mij weer gaat missen, hij wil deze ervaring dus gewoon heel graag.

Hopelijk is mijn verhaal niet te verwarrend, probeer het even in het kort te verwoorden. Wordt vast met de tijd duidelijker.Welkom hier Tulpje! Je verhaal doet me denken aan mijn situatie...geef hem inderdaad de tijd die hij nodig heeft, maar doe daar zelf ook je voordeel mee. Denk goed na over alles en zorg dat je voor jezelf alles op rijtje hebt! Sterkte en heel veel succes de komende tijd. En je mag hier altijd komen posten als je steun nodig hebt of gewoon even je hart wil luchten! Samen kunnen we elkaar allemaal een beetje helpen!
jennygirl;ik heb vroeger ook een depressie gehad en weet dat dit hetzelfde is.ik slik ad niet voor de lol. was blij dat ik er ooit op eigen kracht van af was gekomen.

ik denk dat de breuk het getriggerd heeft.hoe dan ook..ik zit er maar mooi mee.elke dag vechten tegen het gevoel van angst.hem niet terug willen maar soms ook nog vol tegen het besef aanlopen... ik heb het heel zwaar gehad,tot doodswens toe,zo rot ging het met me.nu kom ikde dagen door opmedicijnen maar ben alblij dat ze wat doen en ik weer kan functioneren.

muis,blij iets van je te horen.

tulpje; schrijf maar mee. we worden een leuk groepje zo..

polly;maak het voor jezelf duidelijk wat JIJ wil en schrijf desnoods op wat je wil vragen...

mijn ex hield ook nog de deur een tijdje open..ikhoefde mijn spullen nl niet meteen op te komen halen,anders moest ik ze straks weer terug komen brengen.. ja ja,en daardoor bleef ik veel t lang hopen...
quote:jennygirl schreef op 09 maart 2011 @ 08:15:

Polly voordat je werkelijk kan spreken van een depressie word je eerst onderzocht door doktoren niet door psychologen maar psychiaters niet een maar meerderen.. en dat gaat heel officieel binnen hulpverlening. En na onderzoeken ( observaties ) en ook nog goedkeuring voor een diagnose kan je spreken van een depressie. Tja..

Het is echt heel anders....

Je kan je klote voelen wegens liefdesverdriet...klote gevoelens

Maar een depressie is toch echt wel wat anders...

Ik weet het Jenny.

Als je goed leest schrijf ik ook niet dat liefdesverdriet een depressie is.

Want je voldoet niet aan de DSM IV criteria:

E. De symptomen kunnen niet beter worden verklaard door rouw, bv. na het verlies van een geliefde persoon.

Maar in een rouwreactie (wat liefdesverdriet is) kunnen wel degelijk depressieve gevoelens aanwezig zijn. En die kan je dan ook behandelen met antidepressiva...
quote:h_nief_e schreef op 09 maart 2011 @ 10:04:

Ik ben nu in staat om er zelf mee te kappen. Hoe lang heb je )&*%&$&%(* nodig om te beseffen of je genoeg van iemand houdt en dat je bij die gene wilt blijven. Dat hoor je gewoon te weten of te voelen, daar hoef je niet over na te denken!!!!! Dat je twijfelt is voor mij al een probleem. Juist nu ik heb bijna daar heb waar ik hem wil hebben (dat hij me waarschijnlijk terug wilt) begin ik zelf weer te twijfelen.

Nief, eigenlijk is dit heel goed. Je hebt je overlevingsmodus even uitgezet en denkt nu zelf na. Jij hebt inderdaad ook een keuze!

Tulpje: Ik denk dat je inderdaad veel herkenning in onze verhalen vindt. Veel van ons hebben moeite met afstand en rust te gunnen (toppers zijn eigenlijk muisje en ondertussen ik ook denk ik), maar vind zelf ook dat hij dat niet voor lange tijd mag vragen.

Alsof het gevoel terugkomt door iemand niet te zien... Ik zie eigenlijk meer in even rust en dan voorzichtig afspreken net alsof het een nieuwe liefde betreft en dan kijken of het kan groeien.

Muisje: Lekker dat je afleiding hebt gehad! En hou afstand. Ben je al bezig met in gang zetten van hulp?

Pixie: vervelend zo'n gesprek en dat je zo'n gevoel er aan hebt overgehouden. Maar misschien brengt woensdag je wel iets. En jij hebt nog week om na te denken wat JIJ wil.

Ook WIJ hebben allemaal een keuze.

Sproet: Ik weet het. Ik moet ook bedenken wat ik wil. En ik weet het wel. Zoals ik eerder beschreef. Ik wil nu gewoon een keer wat leuks samen doen. Niet als een stelletje, maar als twee mensen die elkaar opnieuw moeten leren kennen. Zo kan ik kijken of ik dit echt nog wel wil, want daar twijfel ik behoorlijk over. En voor hem hetzelfde.

Het elkaar niet zien heeft lang genoeg geduurd, en helpt ons niet verder. We zijn veel te veel met elkaar bezig.
tulpje...ook jouw verhaal is bij mij heel herkenbaar!

Ik ben nu ook tijdelijk het huis uit om te kijken hoe dat gaat. Bij ons is het ook vaker mis gegaan en na een goed gesprek weer goed gekomen. Alleen dit keer ligt het iets ingewikkelder omdat we getrouwd zijn.

Muis...carnaval..hahah dat is wel het laatste waar ik aan heb gedacht met waar je mee bezig zou kunnen zijn! Maar harstikke goed meid, fijn je weer terug te zien!

pixie..lastig om over koetjes en kalfjes te hebben, terwijl je zoveel andere dingen kunt verzinnen waar je het op dat moment (uhh niet in de bus dan) over zou kunnen hebben.
Fout fout fout...

Ik heb weer geSMSt... Hij begon... Maar dat is geen excuus voor mijn vraag.

Hij had over dat hij nog dagelijks het iedere dag samenzijn mist. Nu is dat ook voor hem het grootste probleem, dat we uit elkaar woonden.

Dus heb hem heel fout geSMSt dat als dat zo was, waarom hij dan helemaal zonder mij dacht te willen leven. Want de tijd gaat zo snel, dus ook de tijd totdat we daadwerkelijk echt weer helemaal samen zouden kunnen zijn.

Natuurlijk nog geen antwoord... Hij is natuurlijk aan het werk... Dus heb spijt van het gestuurde. Dat soort dingen moet je face-to-face bespreken.

Hoewel ik wel hoop dat het hem wakker schudt...

Moet zo router voor internet vervangen, deed hij natuurlijk vorige keer, dus geen idee of het gaat lukken.... Als jullie me niet meer zien dan is het niet gelukt
nou ik vind het niet zo stom hoor wat je hebt gedaan. Hij begint er toch over..wat had je dat moeten beantwoorden. ??

Mijn vent blijft me elke dag smsen.. niet van ik mis je of wat dan ook. Maar hij verzint wel wat.

Gisteravond om 11 uur kreeg ik weer een sms dat hij vandaag naar een auto zou kijken enzo. En hij vroeg zich af of ---->>we<<--- dat wel zouden kunnen betalen.
En hoe vaak reageer je terug?

Denk dat ik namelijk gewoon niet had moeten reageren.
Voelt als een warm bad om hier de ups and downs te kunnen delen.

Pixie: ik heb niet alles nog van iedereen helder, maar bij jouw bericht zag ik dat je ex woensdag langs komt voor verplichtigingen. Is het een idee dat je juist die woensdag weg bent, bij een vriendin en je daardoor interessanter voor hem bent, in plaats van op hem wacht? Moeilijk, want ik kan dat soort dingen ook niet en wil in zo'n situatie gewoon graag praten en houd al helemaal niet van die spelletjes. Maar ergens hebben die mannen het idee dat we aan het wachten zijn op ze en dat doen we ook. Misschien moet je er wel bij zijn, vanwege de verplichtingen, maar als je je kunt drukken, zou ik dat eens proberen. Dat roepen mijn mannelijke vrienden altijd!

Polly: eens hoor, die rust en dan weer afspreken om te kijken wat er van komt, als soort nieuwe liefde. Baal er alleen van dat ik nu alles moet verkassen naar een nieuwe woning en met die onzekerheid zal moeten blijven zitten. Wil eigenlijk helemaal niet weg hier bij hem, maar moet het echt doen.

Veel herkenbaarheid, vraag me weleens af of het nu aan mij ligt en ik zo moeilijk in elkaar zit of dat ik juist het verkeerde type aantrek, het moeilijk bereikbare type. Toch is er ook een tijd geweest waarin hij mij veroverde, dus dat geeft hoop.
quote:tulpje74 schreef op 10 maart 2011 @ 15:08:

Veel herkenbaarheid, vraag me weleens af of het nu aan mij ligt en ik zo moeilijk in elkaar zit of dat ik juist het verkeerde type aantrek, het moeilijk bereikbare type. Toch is er ook een tijd geweest waarin hij mij veroverde, dus dat geeft hoop.

I know, hij was ook degene die zoveel moeite deed in het begin van onze relatie! Echt veroveren idd! Nu zijn de rollen omgedraaid.

Nou zo kan je het eigenlijk ook niet noemen.

ik sms iedere keer terug..het lukt me niet om geen antwoord te geven. Bovendien ziet hij aan de ping dat ik het gelezen heb.

Hoor net van mijn nicht dat hij de auto heeft gehaald. Nu het ineens gebeurd is, vind ik het toch wel zwaar. Hij heeft iets gedaan voor zichzelf. Dat is van hem en niet van ons..

pfff ik blijf het moeilijk vinden hoor.

Dan heb je nog het volgende...hij heeft haar verteld waar ik zit. Terwijl hij het aan niemand door zou vertellen. Ergens kan ik er boos om worden, maar aan de andere kant..misschien hebben ze ff kunnen praten...

Ik haat al deze dubbele gevoelens.
Moeilijk he meiden...

Sorry ben er even teveel uit om echt persoonlijk te reageren oid. Merk wel dat iedereen het idd moeilijk heeft met het vormgeven van het contact.

Ik heb iets besloten. Ik ga alles precies tegenovergesteld doen aan wat ik deed en wat ex dus waarschijnlijk van me verwacht. Hij verwacht dat ik iets van me laat horen: doe ik dus niet. Hij verwacht tegenspraak: geef ik dus niet. Hij verwacht meteen een reactie: geef ik dus ook niet. Hij verwacht veel woorden van mijn kant: komen dus niet.

Kortom: alles andersom. Niet dat dit ex nog terug brengt of wat dan ook, maar het lijkt me voor mezelf wel een goeie tactiek om me aan mijn geen contact te kunnen houden. Wat verwacht ex? Dat ik dit doe...Mooi, dat doe ik dus niet.

Zoals jullie zien: ik probeer ook maar wat om het te doen slijten en los te kunnen laten. Maar ik mis hem ver-schrik-ke-lijk en ook voor het eerst in 5 maanden in de zin van "was hij maar hier". Dat had ik eerder niet, toen miste ik meer het idee ofzo..
Lijkt me een goed voornemen Muisje, en blijf hier gewoon spuien, we trekken je er wel doorheen!
Dankjewel Wolkje...

Ga ik gelijk maar even: ik heb heel erg veel last van minderwaardige gevoelens over mezelf. Dat ik maar steeds denk: waarom ben ik dan niet leuk genoeg voor hem? Hij maakt het uit, wil het niet meer. Oke, wel een tijdje twijfel, maar uiteindelijk ben ik hem niet genoeg waard. Waarom niet?! Ben ik echt zo niet leuk? Heb ik echt zoveel verkeerd gedaan? Zelfs het inzien hiervan bracht hem niet echt op andere gedachten. Hij vroeg wel allerlei dingen van me, die volgens hem moesten veranderen. Net zoals er bij hem dingen moesten veranderen, vond hij ook. Maar uiteindelijk: hij vond wel weer een andere reden om het niet te willen....Dus; wat is het dan?????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven