Relatiebreuk

04-03-2021 10:51 209 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb even een schop onder mijn kont nodig.
Mijn relatie is een paar dagen geleden verbroken en het voelt alsof mijn hele wereld is ingestort. We waren aan het kijken naar huizen en aan het nadenken over kinderen en nu lijkt het alsof het voor mij niet meer gaat gebeuren.
Rationeel weet ik heel goed dat dit niet het einde van de wereld is.
Ik slaap niet snachts ik krijg geen hap door mijn keel en vlieg nu van borrel naar borrel om mijn gevoelens maar wat te onderdrukken. Want thuis heb ik een vreselijke onrust kan geen seconde stil op mijn kont zitten.
En na een paar drankjes ga ik me ook nog verlagen door hem te appen en te smeken. Dit wil ik helemaal niet .
Ik zal zeker niet de enige zijn die dit doormaakt dus alle adviezen en alle schoppen onder mijn kont zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
05-03-2021 20:46
Ik vind dit wel heel erg heftig eerlijk gezegd.
Ook voor rouw/liefdesverdriet.
Speelt er net als bij to meer dan alleen een verbroken relatie?
Nee maat het was oudjaar, en ik zat helemaal alleen in een lege flat zonder gezin omdat mijn man mij eruit had gezet.
Was toen echt ten einde raad,
Waarom is hij bij je weggegaan?hebben jullie ook kinderen?
Ik hoop dat je goede hulp krijgt voor jezelf en je gezin. Blijf er niet alleen mee zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb geen gezin we hadden alleen die wens
Oh, ik had de indruk dat er kinderen bij betrokken waren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee helaas..
Sannie727 schreef:
06-03-2021 08:02
Nee helaas..
Nou in dit geval gelukkig maar. Anders waren die hier ook bij betrokken.

Liefdesverdriet zuigt, maar dit klinkt allemaal wel heel dramatisch.
Misschien is dit juist een mooie kans om niet zo afhankelijk te zijn van iemand en zelf gelukkig te worden met jezelf voordat je er iets aan toevoegt zoals een relatie of kinderen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Sannie727 schreef:
06-03-2021 08:02
Nee helaas..
Had je ex daar dan ook nog de zorg voor moeten dragen, naast het zorgen voor jou?

To, wanneer jij steviger in je schoenen staat, dan komt het met de toekomst ook wel goed. Een ander kan jouw last niet dragen.
viva-amber schreef:
06-03-2021 07:46
Oh, ik had de indruk dat er kinderen bij betrokken waren.
Snap ik: Sannie opende het topic Sandy schrijft mee (en heeft zo te lezen wel kinderen)
Bij beiden is proffesionele hulp geen luxe als ik het zo lees...
Ja ik weet dat het heel dramatisch klinkt dit is niet het einde van de wereld en zoveel mensen maken dit door en zal er als ik er mee aan de slag ga een heel stuk sterker uitkomen. Alleen die continue onrust sloopt me daar moet ik mn rust in gaan vinden.

Slaap vannacht nog ergens anders heb afgesproken dit weekend nog even alles van me afduwen maar vanaf maandag op zn minst een halfjaar geen wijn en borrels en vluchten maar aan mezelf werken en goed voor mezelf zorgen. Want ernaast ben ik ook weee begonnen met kettingroken
En ik blijf continue die rust bij mijn ex te zoeken door te blijven appen blijven te willen praten maar daar jaag ik hem echt alleen maar verder mee weg.
Stukje angst dat ik niet wil dat hij me vergeet ofzo.

Terwijl ik weet dat hij echt heel dol op mij is en als ik het al eens wat rust zou geven er misschien wel over een poosje wat ruimte om het te proberen misschien. Maar ik wil die rust vinden nu en denk alleen dat hij me die kan bieden terwijl dat echt niet zo is die mot ik mezef leren geven
Ja inderdaad.
Hoop echt dat je aan jezelf gaat werken, dat is het mooiste kado wat je jezelf geven kunt.
:hug:
Sannie727 schreef:
06-03-2021 09:01
En ik blijf continue die rust bij mijn ex te zoeken door te blijven appen blijven te willen praten maar daar jaag ik hem echt alleen maar verder mee weg.
Stukje angst dat ik niet wil dat hij me vergeet ofzo.

Terwijl ik weet dat hij echt heel dol op mij is en als ik het al eens wat rust zou geven er misschien wel over een poosje wat ruimte om het te proberen misschien. Maar ik wil die rust vinden nu en denk alleen dat hij me die kan bieden terwijl dat echt niet zo is die mot ik mezef leren geven
Hoe zou je jezelf tot rust kunnen brengen zonder je ex?
Focus je niet op je ex en de gedachte dat het misschien wel weer goed komt.

Focus je op jezelf en ban je ex volledig uit je leven.

Hoe lang hebben jullie een relatie gehad?
Ik denk dat ik mezelf tot rust kan brengen door niet meer te verdoven weg te lopen en accepteren dat het gewoon kut gaat zijn.

1.5 jaar maar maar als ik heel eerlijk kijk zat ik toen ook al slecht in mijn vel maar kon ik doorgaan omdat iemand thuis mij kon opvangen en de dingen die ik moest doen van me overnam
Dat is natuurlijk geen oplossing...
Ha Sannie, gebruikte je tijdens de relatie met je ex ook oxazepam (of soortgelijk) en alcohol?
Sannie727 schreef:
06-03-2021 09:27
Ik denk dat ik mezelf tot rust kan brengen door niet meer te verdoven weg te lopen en accepteren dat het gewoon kut gaat zijn.

1.5 jaar maar maar als ik heel eerlijk kijk zat ik toen ook al slecht in mijn vel maar kon ik doorgaan omdat iemand thuis mij kon opvangen en de dingen die ik moest doen van me overnam
Al eens aan therapie gedacht?
Ja daar ga ik ook maandag achteraan.
Want dit en hoe ik reageer en me voel en gedraag is gewoon niet gezond
Herken je een patroon in hoe je qua hechting (klampend? Afhankelijk? Vermijdend?) reageert?
B1loemetje schreef:
06-03-2021 09:30
Ha Sannie, gebruikte je tijdens de relatie met je ex ook oxazepam (of soortgelijk) en alcohol?
Als ik slecht in mijn vel zat soms wel maar hij was er niet zo van dus niet heel vaak.
B1loemetje schreef:
06-03-2021 09:34
Herken je een patroon in hoe je qua hechting (klampend? Afhankelijk? Vermijdend?) reageert?
Ja ik denk het wel
Ik merk dat ik me dan heel erg vastklamp aan mensen dat doe ik nu bij vrienden maar heb dat ook bij mijn partner gedaan. Achteraf gezien vond ik het al moeilijk als hij een avondje naar vrienden was en ik dan alleen was. Maar hij is er ook in mee gegaan en kwam dan naar mij. Daarom voelt het nu ook zo moeilijk dat hij er niet is om me op te vangen maar dat mag ik natuurlijk niet van hem vragen
Heel veel nagedacht vandaag. Heb zijn nummer verwijderd en alles van sociale media. Anders blijf ik bezig ik ken mezelf. En daar maak ik hem gek mee dat wil ik niet en ook mezelf. En ik ben een beetje aan t smeken dat is ook niet goed voor mn eigenwaarde. Maandag ga ik verder hulp zoeken. Het zal een moeilijke tijd worden en behoorlijk wat slapenloze nachten maar vandaag voel ik voor het eerst dat ik er wel kom
Yes!! Je kan het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven