Relatiebreuk

04-03-2021 10:51 209 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb even een schop onder mijn kont nodig.
Mijn relatie is een paar dagen geleden verbroken en het voelt alsof mijn hele wereld is ingestort. We waren aan het kijken naar huizen en aan het nadenken over kinderen en nu lijkt het alsof het voor mij niet meer gaat gebeuren.
Rationeel weet ik heel goed dat dit niet het einde van de wereld is.
Ik slaap niet snachts ik krijg geen hap door mijn keel en vlieg nu van borrel naar borrel om mijn gevoelens maar wat te onderdrukken. Want thuis heb ik een vreselijke onrust kan geen seconde stil op mijn kont zitten.
En na een paar drankjes ga ik me ook nog verlagen door hem te appen en te smeken. Dit wil ik helemaal niet .
Ik zal zeker niet de enige zijn die dit doormaakt dus alle adviezen en alle schoppen onder mijn kont zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Alle alcohol het huis uit doen. Dat helpt niet tegen verdriet/problemen (want die kunnen zwemmen) en het is nog ongezond ook. Je moet met die gevoelens dealen, je kunt niet blijven drinken om ze maar niet te voelen, dan blijf je bezig.

Ga liever naar buiten om je gedachten te verzetten, ga sporten, ga bewegen, ga iets doen zodat je er niet mee bezig bent.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je heel goed hoor, en ik denk dat het een hele normale manier van verwerken is. Je hebt een gebroken hart, dat is nou eenmaal een beetje messy.

Het enige is dat je je echt niet beter gaat voelen door hem te appen. Ik zou zijn nummer verwijderen en hem overal op blokkeren.

Ga daarnaast iets doen wat jij leuk vind, wat niet met alcohol te maken heeft. Maar verder: een beetje drinken om je gedachten te verzetten vind ik dood normaal en daar ben je vanzelf wel weer klaar mee. Komt goed <3
juist lief zijn voor jezelf
geen schop
Alle reacties Link kopieren
He, liefdesverdriet is ook gewoon k*t! Maar pas op met dat drinken! Weet niet of het nu een probleem is maar zoals je het beschrijft.. Verdriet en je slecht voelen mag er gewoon zijn. Maar voelen en verwerken is altijd beter dan verdoven!

Veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie zeg, heel veel sterkte. Je weet het denk ik zelf al: maar je gevoelens verdoven met alcohol is nooit een goed idee. Dus inderdaad: een drankje hier en daar is prima, maar gebruik het niet als een middel tegen de pijn.

Het kan heel eng zijn om zoveel verdriet en allerlei emoties door elkaar te voelen, maar je kan dit echt aan. Neem het van dag tot dag, desnoods van uur tot uur (of minuut tot minuut). Doe dingen die je leuk vindt (niet drinken :P). Zoek leuke sportsessies uit om thuis of buiten te doen, lekker bewegen doet je goed. Ga afspreken met vriendinnen, met je familie en praat over hoe je je voelt. En neem de tijd, tijd maakt heel veel goed.
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen is nog helemaal niets, wees lief voor jezelf. Zoek de eerste tijd zoveel mogelijk afleiding bij vriendinnen en familie (en liefst niet teveel drank).
Zoek een nieuwe (gezonde) hobby. Ga sporten, wandelen, zoek een doel.

Het doet gewoon enorm veel pijn, dat is niet anders en daar moet je doorheen.

Gooi zijn nummer weg en blokkeer hem. Dat is verschrikkelijk moeilijk, maar het helpt echt.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
:hug: Sterkte!!
Heel rot, helaas.
Teveel drinken helpt inderdaad niet, maar heb dat zelf ook wel gedaan hoor!
Alleen word je er nog meer drama-erig van dan je al bent, dus nee, het helpt echt niet....
Geef jezelf wat tijd en wees lief voor jezelf. Het slijt.
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Doet goed

Ja ik praat heel veel met vrienden en familie ook om alles zelf op een rijtje te krijgen en wandel uren. Maar op een gegeven moment wil je ook niet lastig zijn.

Heb er voor gekozen om deze week vrij te nemen van het werk maar heb er uiteindelijk spijt van want heb nu ook geen regelmaat en routine en afleiding.

Het voelen is inderdaad eng en die lichamelijke onrust maakt het veel erger en na een paar wijntjes is dat voorbij maar dat kan inderdaad geen oplossing zijn voor de langere termijn.
Alle reacties Link kopieren
Niet dat verdriet ontwijken (met alcohol en afleiding), maar juist dwars er doorheen. Ga gewoon effe lekker huilen, dat mag! En praat erover met goede vrienden (die je niet vol alcohol gieten).

Door alcohol slaap je trouwens ook veel onrustiger. Het inslapen gaat vaak wel lekkerder als je teut bent, maar je wordt vaker per nacht wakker en ontwaakt niet uitgerust.

En misschien moet je even het nummer van je ex uit je contactenlijst verwijderen zodat je hem niet gaat appen.

Sterkte :hug:
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ach wat naar. Zeker als je in je hoofd een heel ander toekomstplaatje voor je zag. :hug: verder denk maar zo beter nu dan als je vast zit aan een huis of aan kinderen.

Kom je uit een lange relatie?
Herkenbaar en heel normaal om je zo te voelen. Je moet even door alle fases van verdriet om het te kunnen verwerken.

Een borrel tegen de pijn, niks mis mee, maar alcohol versterkt vaak de emoties en dan kom je idd in de verleiding hem te gaan appen om er vervolgens de andere dag heel veel spijt van te hebben. Of hij antwoord niet of hij antwoord hetgeen je niet wil horen en komt de pijn dubbel zo hard weer binnen.

Ik zou hem dus of blokken en nog beter, zijn nummer verwijderen, maar kan me voorstellen dat dit nu nog te moeilijk voor je is.

Tijd is je grootste vriend nu, naast uithuilen bij vriendinnen, uithuilen op muziek en ja, dat mag best met een wijntje en een reep chocolade.

Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wees lief voor jezelf. Haal wel alle alcohol weg uit huis. Het verdooft alleen de pijn. Het verwerken zal je van dag to dag moeten doen.En ga hem niet appen, dat zorgt juist voor pijn. Blokkeer zijn nummer en verwijder het ook.
Zoek een afleiding door met vriendinnen af te spreken of sporten.
Dit heeft tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar! Wat mij helpt op zulke moeilijke momenten is me te gaan verdiepen in alles wat met zelfliefde te maken heeft. Zou houd je de focus op jezelf en ben je op een constructieve manier bezig met je ontwikkeling. En leer je ook dat er ruimte voor verdriet mag zijn.

Zet bijvoorbeeld een fijne podcast op als je je eenzaam voelt en niemand wil 'belasten' met je issues. Op Spotify is er een hele fijne (uitgebreide!) podcastchannel die Self Love Talk heet. Er is ook een gelijknamig boek, die mij persoonlijk erg heeft geholpen in rotsituaties.
Bedankt voor alle tips. Ben vandaag nog bij een vriendin maar ga morgen een dagje thuis doorbrengen en inderdaad goed voor mezelf zorgen.

En klopt inderdaad door de alcohol val ik als een blok in slaap maar dat is maar voor een paar uurtjes. En dan duren de nachte heel eng.

Ik heb altijd gedacht dat ik het goed alleen kon maar vind het eng dat ik zo instort om een man. Want mijn leven is eigenlijk heel leuk ik heb veel vrienden een leuk huis een goede baan.

Heb wel van de huisarts ook oxazepam gekregen om te kunnen slapen de komende dagen maar als ik weer ga werken dan kan dat niet want moet een flink stuk rijden
Ik ben trouwens nieuw op het forum ik weet niet hoe ik op mensen kan reageren
Alle reacties Link kopieren
Sannie727 schreef:
04-03-2021 12:58
Ik heb altijd gedacht dat ik het goed alleen kon maar vind het eng dat ik zo instort om een man. Want mijn leven is eigenlijk heel leuk ik heb veel vrienden een leuk huis een goede baan.
Je kúnt het ook goed alleen! Natuurlijk kan je dat, je leefde toch ook gewoon je leven voordat je hem ontmoette? Dan kun je ook zonder hem leven. Je moet je eigen kracht alleen weer even terugvinden en leren op jezelf te bouwen en vertrouwen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sannie727 schreef:
04-03-2021 12:58
Ik ben trouwens nieuw op het forum ik weet niet hoe ik op mensen kan reageren
Je kan gewoon de naam zeggen, of als je stukjes wilt citeren zoals ik nu doe, dat doe je door te klikken op die twee dikke aanhalingstekens rechts bovenin iemands post.
Maar je kan niet zoals in Facebook (of sommige andere forums) subdiscussies creëren (aparte subdraadjes).

Plaatjes plakken kan je alleen nadat je een bepaald aantal posts / reacties hebt geplaatst in het forum.
Bijvoorbeeld een foto van een strand.

Afbeelding

Om dat aantal posts te bereiken bestaat er weer een speciaal topic waarin je dan tig keer een reactie kunt posten :lol:

Oh en aangezien je nieuw bent, Viva-jargon:
TO = topic opener (in dit geval jij dus... of soms bedoelen ze daarmee die openingspost zelf).
En "staffen" (dus zonder R) betekent een post rapporteren bij de moderators, dat doe je namelijk door op een toverstafje te klikken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet de enige , ik ben gedumpt na 20 jaar huwelijk
Nu 6 weken verder, nog vaak wanhopige hysterische huil buien .
Ergste vind ik wakker worden en beseffen dat het echt zo is,
Durf ook niet weer mijn zus of /vriendin te bellen als ik huilbui heb bang dat ze me onderhand zat zijn
Ik plan mijn week ook vol, weekenden zijn vreselijk alleen.
sandy1974 schreef:
04-03-2021 19:31
Je bent niet de enige , ik ben gedumpt na 20 jaar huwelijk
Nu 6 weken verder, nog vaak wanhopige hysterische huil buien .
Ergste vind ik wakker worden en beseffen dat het echt zo is,
Durf ook niet weer mijn zus of /vriendin te bellen als ik huilbui heb bang dat ze me onderhand zat zijn
Ik plan mijn week ook vol, weekenden zijn vreselijk alleen.
Snap ik sandy als t is kunnen we misschien samen praten als we niemand durven lastig vallen
GoalDigger schreef:
04-03-2021 14:03
Je kúnt het ook goed alleen! Natuurlijk kan je dat, je leefde toch ook gewoon je leven voordat je hem ontmoette? Dan kun je ook zonder hem leven. Je moet je eigen kracht alleen weer even terugvinden en leren op jezelf te bouwen en vertrouwen. Sterkte!
Dankje en dat weet ik in mijnn hoofd ook alleen het doen is moeilijk
Ik kom nu thuis van een borrel maar dit is de laatste keer ik ga er nu mee stoppen. Iemand die me er morgen doorheen wil praten?
Alle reacties Link kopieren
Hier op het forum is er altijd wel iemand!
Ik probeer hier morgen in elk geval ff binnen te wippen.
Alle reacties Link kopieren
Gooi je gedachten en gevoelens hier eruit als je wilt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik zou de koker meditatie proberen.

Staat wel ergens online denk ik. Verder misschien googlen op eft, emotional freedom technique. Ga t verdriet en de pijn niet wegdrukken maar voel t gewoon. Het is maar een sensatie en dat kan je aan.

Ik heb dit 5 jaar geleden ook gehad en dacht dat m'n leven over was ofzo.

Maar dat was echt niet waar. Nu trouwens weer gelukkig met m'n (nieuwe) vriend.

Mij hielp in bad liggen wel of op het strand lopen. Verder ook om wat af te spreken met iemand (vriend of familielid).

Je rouwt om de toekomst die je hebt bedacht maar die was er helemaal niet. Misschien helpt Eckart tolle je. Je leeft echt nu en niet in het verleden of de toekomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven