Relatiebreuk
donderdag 4 maart 2021 om 10:51
Hallo allemaal,
Ik heb even een schop onder mijn kont nodig.
Mijn relatie is een paar dagen geleden verbroken en het voelt alsof mijn hele wereld is ingestort. We waren aan het kijken naar huizen en aan het nadenken over kinderen en nu lijkt het alsof het voor mij niet meer gaat gebeuren.
Rationeel weet ik heel goed dat dit niet het einde van de wereld is.
Ik slaap niet snachts ik krijg geen hap door mijn keel en vlieg nu van borrel naar borrel om mijn gevoelens maar wat te onderdrukken. Want thuis heb ik een vreselijke onrust kan geen seconde stil op mijn kont zitten.
En na een paar drankjes ga ik me ook nog verlagen door hem te appen en te smeken. Dit wil ik helemaal niet .
Ik zal zeker niet de enige zijn die dit doormaakt dus alle adviezen en alle schoppen onder mijn kont zijn welkom!
Ik heb even een schop onder mijn kont nodig.
Mijn relatie is een paar dagen geleden verbroken en het voelt alsof mijn hele wereld is ingestort. We waren aan het kijken naar huizen en aan het nadenken over kinderen en nu lijkt het alsof het voor mij niet meer gaat gebeuren.
Rationeel weet ik heel goed dat dit niet het einde van de wereld is.
Ik slaap niet snachts ik krijg geen hap door mijn keel en vlieg nu van borrel naar borrel om mijn gevoelens maar wat te onderdrukken. Want thuis heb ik een vreselijke onrust kan geen seconde stil op mijn kont zitten.
En na een paar drankjes ga ik me ook nog verlagen door hem te appen en te smeken. Dit wil ik helemaal niet .
Ik zal zeker niet de enige zijn die dit doormaakt dus alle adviezen en alle schoppen onder mijn kont zijn welkom!
maandag 22 maart 2021 om 17:14
Heb voor nu al een aantal gesprekken gehad met de praktijkondersteuner en dit ook kort besproken maar goed heeft natuurlijk tijd nodig.drominique schreef: ↑22-03-2021 10:59Vertel dit tegen je therapeut.
Je hebt nl heel duidelijk beschreven in dit stukje wat er aan de hand is. Ik vind het echt een goede stap van je om naar die psycholoog te gaan en zo te lezen heb je een helder beeld van wat er anders moet en een enorme wil om daar wat mee te doen: dat zijn DE ingrediënten voor succes! Komt echt meer dan goed met je!
Dank voor je motiverende woorden! Met momenten gaat het heel goed maar ook wel eens hele lastige momenten maar goed dat zal voorlopig nog wel even zo blijven ben ik bang
maandag 22 maart 2021 om 21:55
Aan jezelf werken: om welke reden dan ook gaat met vallen en opstaan. Dat is nu eenmaal wanneer je zo’n groot traject met jezelf aangaat. Maar echt meid, het is zo goed dat je dit aangrijpt en je jezelf dit gunt: dat gaat je toekomst gewoon heel positief beïnvloeden!Sannie727 schreef: ↑22-03-2021 17:14Heb voor nu al een aantal gesprekken gehad met de praktijkondersteuner en dit ook kort besproken maar goed heeft natuurlijk tijd nodig.
Dank voor je motiverende woorden! Met momenten gaat het heel goed maar ook wel eens hele lastige momenten maar goed dat zal voorlopig nog wel even zo blijven ben ik bang
Mocht je het fijn vinden:
Blijf vooral delen hier, ik lees graag met je mee.
Schoppen en lieve woorden krijg je daar gratis bij
maandag 22 maart 2021 om 23:41
Sannie727 schreef: ↑22-03-2021 17:14Heb voor nu al een aantal gesprekken gehad met de praktijkondersteuner en dit ook kort besproken maar goed heeft natuurlijk tijd nodig.
Lastige momenten zijn echt heel normaal en is niet erg ook. Deze zullen steeds meer naar de achtergrond verdwijnen, je bent heel goed bezig!
maandag 22 maart 2021 om 23:48
eva-luna schreef: ↑22-03-2021 15:19Jij roept al jaren dat je wilt scheiden en dan is het voor jou ‘ineens’ dat hij ja zegt en had hij meer weerstand moeten bieden...![]()
Als je dit over een jaar terugleest begrijp je hoop ik zelf hoe bizar en egoïstisch (van jouw kant, niet de zijne) dit klinkt.
Heel verstandig van jouw man om dit gedrag te stoppen. En dat zeg ik niet om jou een vervelend gevoel te willen bezorgen.
Maar je kunt hem niet verwijten dat hij nu wel vindt dat het genoeg is geweest.
Ik begrijp er ook helemaal niets van. Het geeft mij een soort van gevoel alsof de ruzies vd afgelopen jaren zijn gevoerd met in het achterhoofd ‘hij gaat toch niet bij me weg’. Gelukkig is hij nu idd de verstandigste geweest en zet hij de scheiding door, hoop dat Sandy dit ooit zelf ook gaat inzien.
dinsdag 23 maart 2021 om 12:06
dinsdag 23 maart 2021 om 12:11
Sannie727 schreef: ↑23-03-2021 12:06Wat mij voor nu al heel erg helpt is dat lastige momenten er mogen zijn. Zoals ik al eerder zei was ik eerst continue aan het vluchten en mn gevoelens aan het verdringen maar nu laat ik het gewoon maar over me heen komen. Hoe kut het ook even is het gaat inderdaad weer voorbij.
Vluchten en opkroppen van emoties zorgen alleen maar voor nóg meer frustraties en opstapelingen. Goed dat je ze nu toelaat, want het lucht gigantisch op. Je gaat echt vanzelf merken dat ze steeds minder vaak of korter voorkomen, het heeft gewoon zn tijd nodig.
zaterdag 27 maart 2021 om 14:02
Het gaat,met momenten heel goed maar dat kan ook ineens weer omslaan en dan kan ik alleen maar aan de leuke dingen denken die we samen deden.
Stom dat je alleen aan de leuke dingen terug denkt en de vervelende momenten verdwijnen naar de achtergrond.
Wel gelukkig genoeg afleiding door werk vrienden en familie. Ik kom er wel heeft alleen tijd nodig
Stom dat je alleen aan de leuke dingen terug denkt en de vervelende momenten verdwijnen naar de achtergrond.
Wel gelukkig genoeg afleiding door werk vrienden en familie. Ik kom er wel heeft alleen tijd nodig
zaterdag 27 maart 2021 om 14:14
Sannie727 schreef: ↑27-03-2021 14:02Het gaat,met momenten heel goed maar dat kan ook ineens weer omslaan en dan kan ik alleen maar aan de leuke dingen denken die we samen deden.
Niet stom hoor, het zijn de welbekende fases mbt liefdesverdriet, boosheid, verdriet, terugdenken aan leuke dingen etc. Fijn dat je voldoende afleiding hebt, het heeft idd gewoon zijn tijd nodig.