Relatiebreuk
donderdag 4 maart 2021 om 10:51
Hallo allemaal,
Ik heb even een schop onder mijn kont nodig.
Mijn relatie is een paar dagen geleden verbroken en het voelt alsof mijn hele wereld is ingestort. We waren aan het kijken naar huizen en aan het nadenken over kinderen en nu lijkt het alsof het voor mij niet meer gaat gebeuren.
Rationeel weet ik heel goed dat dit niet het einde van de wereld is.
Ik slaap niet snachts ik krijg geen hap door mijn keel en vlieg nu van borrel naar borrel om mijn gevoelens maar wat te onderdrukken. Want thuis heb ik een vreselijke onrust kan geen seconde stil op mijn kont zitten.
En na een paar drankjes ga ik me ook nog verlagen door hem te appen en te smeken. Dit wil ik helemaal niet .
Ik zal zeker niet de enige zijn die dit doormaakt dus alle adviezen en alle schoppen onder mijn kont zijn welkom!
Ik heb even een schop onder mijn kont nodig.
Mijn relatie is een paar dagen geleden verbroken en het voelt alsof mijn hele wereld is ingestort. We waren aan het kijken naar huizen en aan het nadenken over kinderen en nu lijkt het alsof het voor mij niet meer gaat gebeuren.
Rationeel weet ik heel goed dat dit niet het einde van de wereld is.
Ik slaap niet snachts ik krijg geen hap door mijn keel en vlieg nu van borrel naar borrel om mijn gevoelens maar wat te onderdrukken. Want thuis heb ik een vreselijke onrust kan geen seconde stil op mijn kont zitten.
En na een paar drankjes ga ik me ook nog verlagen door hem te appen en te smeken. Dit wil ik helemaal niet .
Ik zal zeker niet de enige zijn die dit doormaakt dus alle adviezen en alle schoppen onder mijn kont zijn welkom!
zaterdag 20 maart 2021 om 14:26
Precies hierom gaan we uit elkaar, dat is een gezamenlijk besluit, ik roep dat al jaren, maar hij verzette zich daar altijd tegen, nu reageerde hij met “ oké dan, als jij perse wil scheiden”, en sindsdien gedraagt ie zich heel zakelijk,loisnvt schreef: ↑20-03-2021 14:21Het is lastig je te quoten als je in een quote reageert, dus maar even zo gedaan.
Dat is inderdaad niet fijn als hij dat zo zegt, niet nodig ook, al is dat mss ook zijn onmacht op dat moment? Kun je dit niet gewoon tegen hem zeggen, dat je het niet fijn vindt als hij dit zo zegt? Ik heb nl een beetje het idee dat jullie het slechtste in elkaar naar boven halen als jullie communiceren, beetje actie-reactie.
zaterdag 20 maart 2021 om 14:34
Maar waarom schreef je dan dat je gedumpt bent na 20 jaar huwelijk? Voelt het voor jou zo? Denk je niet dat hij het mss ook zo voelt en hij daarom nu zo zakelijk reageert? Ik bedoel, stel dat hij net zo emotioneel zou reageren als jij (niet negatief bedoeld hoor), zou het dan niet veel moeilijker voor jou zijn (en indirect ook voor hem)? Dan blijf je nl misschien nóg steeds twijfelen of jullie er wel goed aan doen om te scheiden, terwijl jullie al heel wat jaren twijfelden. Ik denk dat het zakelijk opstellen van hem juist zijn overlevingsstrategie is nu.
zaterdag 20 maart 2021 om 15:35
Snap je wel, als ik huil bij mediation, wordt hij ook weer emotioneel, zeker als het over onze kinderen gaat.loisnvt schreef: ↑20-03-2021 14:34Maar waarom schreef je dan dat je gedumpt bent na 20 jaar huwelijk? Voelt het voor jou zo? Denk je niet dat hij het mss ook zo voelt en hij daarom nu zo zakelijk reageert? Ik bedoel, stel dat hij net zo emotioneel zou reageren als jij (niet negatief bedoeld hoor), zou het dan niet veel moeilijker voor jou zijn (en indirect ook voor hem)? Dan blijf je nl misschien nóg steeds twijfelen of jullie er wel goed aan doen om te scheiden, terwijl jullie al heel wat jaren twijfelden. Ik denk dat het zakelijk opstellen van hem juist zijn overlevingsstrategie is nu.
zaterdag 20 maart 2021 om 15:40
Dat bedoel ik ook te zeggen en nee, dat maakt zijn uitspraken nog steeds niet leuk om te horen, maar ik wil je toch adviseren het niet al te persoonlijk te nemen.
zaterdag 20 maart 2021 om 15:41
Het voelt als gedumpt omdat ie ineens meegaat in mijn “ik wil scheiden” verhaal.loisnvt schreef: ↑20-03-2021 14:34Maar waarom schreef je dan dat je gedumpt bent na 20 jaar huwelijk? Voelt het voor jou zo? Denk je niet dat hij het mss ook zo voelt en hij daarom nu zo zakelijk reageert? Ik bedoel, stel dat hij net zo emotioneel zou reageren als jij (niet negatief bedoeld hoor), zou het dan niet veel moeilijker voor jou zijn (en indirect ook voor hem)? Dan blijf je nl misschien nóg steeds twijfelen of jullie er wel goed aan doen om te scheiden, terwijl jullie al heel wat jaren twijfelden. Ik denk dat het zakelijk opstellen van hem juist zijn overlevingsstrategie is nu.
zaterdag 20 maart 2021 om 15:47
Maar wat wil je nou eigenlijk? Dat ie, net als de afgelopen jaren, een scheiding tegenhoudt? En wat heeft dát gebracht?
Ik snap dat het kan voelen als gedumpt, maar om dat nu ook zo te schrijven vind ik best een hoop zeggen in hoe jij nu met zijn emoties omgaat. En nee, dat pleit hem niet vrij van opmerkingen, maar ik vind wel dat je je eigen verdriet en zorgen boven die van hem stelt. Zijn verdriet mag er nl net zo zijn.
zondag 21 maart 2021 om 13:43
Vandaag een beetje een lastige dag.de hele tijd van die rotgedachten . Wat als hij iemand anders al heeft en bijna dwangmatig checken of hij online is en mezelf dan gek maken want met wie is hij aan het appen.
In mijn hoofd weet ik ook dat het voor hem waarschijnlijk ook niet makkelijk is en dat het onwaarschijnlijk is dat hij in 3 weken al over onze relatie heen is en klaar om verder te gaan maar toch. Hoe kun je jezelf gek maken.. zo dus
In mijn hoofd weet ik ook dat het voor hem waarschijnlijk ook niet makkelijk is en dat het onwaarschijnlijk is dat hij in 3 weken al over onze relatie heen is en klaar om verder te gaan maar toch. Hoe kun je jezelf gek maken.. zo dus
zondag 21 maart 2021 om 14:11
Sannie727 schreef: ↑21-03-2021 13:43Vandaag een beetje een lastige dag.de hele tijd van die rotgedachten . Wat als hij iemand anders al heeft en bijna dwangmatig checken of hij online is en mezelf dan gek maken want met wie is hij aan het appen.
Ik ben net een rondje gaan joggen, het is hier droog, misschien ook een idee om even te joggen? Lekker de muziek hard aan en proberen die nare gedachtes te kalmeren.
zondag 21 maart 2021 om 14:20
Sannie727 schreef: ↑21-03-2021 13:43Vandaag een beetje een lastige dag.de hele tijd van die rotgedachten . Wat als hij iemand anders al heeft en bijna dwangmatig checken of hij online is en mezelf dan gek maken want met wie is hij aan het appen.
Ik begrijp dat liefdesverdriet ontzettend ruk is, maar sorry dat ik het zeg, ik vind toch ook dat je wel heel erg in de slachtofferrol blijft hangen. Op 6 maart schreef je dat je zijn telefoonnummer en alles vwb social media had verwijderd, maar dat was blijkbaar ook maar voor 1 of enkele dagen?
Ja, hij gaat verder en gelijk heeft hij. Ik wil je dan ook adviseren dat je er niet vanuit moet gaan dat het nog wel goedkomt tussen jullie, want ook dat lees ik regelmatig. Richt je op jezelf en niet op hem, het is uit, over en klaar!
En wellicht klinkt dit erg vervelend en harteloos, maar ik vind ook dat jij en Sandy elkaar niet echt steunen, ik zie dat jullie elkaar eerder in een negatieve spiraal trekken ipv de schop onder je kont geven die jullie nodig hebben.
Kom op dames, jullie zijn volwassen vrouwen en ja, liefdesverdriet sucks, maar ga eens wat meer van jullie eigen kracht uit!
zondag 21 maart 2021 om 15:00
Nou over het algemeen vind ik zelf dat ik niet gigantisch in die slachtofferrol blijf zitten. Ik focus me voornamelijk op mezelf door leuke dingen te doen met vrienden veel te sporten nieuwe dingen ondernemen mijn huis opknappen maar soms als je dan op zondagmiddag op die bank zit is het gewoon even lastig en is het ook pas 3 weken geleden.
En natuurlijk hoop ik afentoe nog dat het goed komt gevoelens zijn ook niet direct weg maar ik belast hem er niet mee zoek geen contact met hem.
En natuurlijk hoop ik afentoe nog dat het goed komt gevoelens zijn ook niet direct weg maar ik belast hem er niet mee zoek geen contact met hem.
zondag 21 maart 2021 om 15:14
Sannie727 schreef: ↑21-03-2021 15:00Nou over het algemeen vind ik zelf dat ik niet gigantisch in die slachtofferrol blijf zitten. Ik focus me voornamelijk op mezelf door leuke dingen te doen met vrienden veel te sporten nieuwe dingen ondernemen mijn huis opknappen maar soms als je dan op zondagmiddag op die bank zit is het gewoon even lastig en is het ook pas 3 weken geleden.
Maar je had zijn nummer toch verwijderd? En natuurlijk zijn de gevoelens niet direct weg, maar door die hoop dat het mss wel goedkomt sta je je verwerking wel in de weg. Goed dat je afleiding zoekt, maar zorg dat je niet enkel vlucht. Af en toe huilen is prima, maar focus je vooral op jezelf, onafhankelijker worden en een toekomst zonder hem ipv erin te blijven hangen.
zondag 21 maart 2021 om 15:28
Bijzonder dat je dit 'natuurlijk' vind. Ik heb een paar langere relaties gehad waar ik niet altijd zelf een einde aan heb gemaakt. Toch heb ik nooit de hoop gehad dat het goedkwam. Zodra iemand het met mij uit maakt, weet ik dat dat er niet meer in zit en WIL ik het ook gewoon niet meer. Daar ben ik te goed voor! Het heeft ook geen enkele zin om daarin te blijven hangen.
zondag 21 maart 2021 om 15:57
Ja klopt had alles verwijderd maar nummer toch weer toegevoegd. Toch een stukje controle. Weet ook dat het niet goed is en dat ik daardoor te veel met hem bezig blijf ipv met mezelf.
Ben ook niet enkel aan het vluchten ben ook vandaag maar ook de afgelopen dagen regelmatig een hele dag alleen thuis en laat het dan maar over me heenkomen.
Heb ook een aantal gesprekken nu bij een psychologe om hier mee aan de slag te gaan ook omdat het bepaalde patronen zijn die doorbroken moeten worden en dat gaat beter met een stukje begeleiding
Ben ook niet enkel aan het vluchten ben ook vandaag maar ook de afgelopen dagen regelmatig een hele dag alleen thuis en laat het dan maar over me heenkomen.
Heb ook een aantal gesprekken nu bij een psychologe om hier mee aan de slag te gaan ook omdat het bepaalde patronen zijn die doorbroken moeten worden en dat gaat beter met een stukje begeleiding
zondag 21 maart 2021 om 19:13
zondag 21 maart 2021 om 19:36
Ja denk ook dat het goed is om aan mezelf te werken want heb me in 1.5 jaar tijd ontzettend afhankelijk gemaakt van iemand maar heel erg veranderd in andere dingen en gaan leven hoe iemand anders het graag zag in plaats van hoe ik echt ben. Maar dat besef komt natuurlijk pas achteraf en dan wordt de hoop dat het goed komt ook weer een heel stuk kleiner want ik wil niet meer die persoon zijn die ik was in onze relatie.
maandag 22 maart 2021 om 10:59
Vertel dit tegen je therapeut.Sannie727 schreef: ↑21-03-2021 19:36Ja denk ook dat het goed is om aan mezelf te werken want heb me in 1.5 jaar tijd ontzettend afhankelijk gemaakt van iemand maar heel erg veranderd in andere dingen en gaan leven hoe iemand anders het graag zag in plaats van hoe ik echt ben. Maar dat besef komt natuurlijk pas achteraf en dan wordt de hoop dat het goed komt ook weer een heel stuk kleiner want ik wil niet meer die persoon zijn die ik was in onze relatie.
Je hebt nl heel duidelijk beschreven in dit stukje wat er aan de hand is. Ik vind het echt een goede stap van je om naar die psycholoog te gaan en zo te lezen heb je een helder beeld van wat er anders moet en een enorme wil om daar wat mee te doen: dat zijn DE ingrediënten voor succes! Komt echt meer dan goed met je!
maandag 22 maart 2021 om 11:06
Dat je je kinderen mist begrijp ik echt en geen eigen plek hebben is kut, maar je neemt jezelf altijd mee dus het verdriet gaat niet over van een eigen stek en de kinderen de helft van de tijd gaan jou problemen niet oplossen.sandy1974 schreef: ↑21-03-2021 19:13Doordeweeks heb ik veel afleiding en huil ik nog maar 1x per dag even,
Maar weekenden zonder kinderen
Heb ik het heel zwaar.
Volgende maand om deze tijd is mijn eigen huis ingericht en kunnen kinderen bij mij dan voel ik me vast beter.
Heb vanaf kerst uit koffer geleefd en gelogeerd.
Ik raad jou aan een voorbeeld te nemen aan Sannie en via de huisarts om psychische hulp te vragen:
Zeker omdat er bij jou kinderen in het spel zijn die hier veel te veel van meekrijgen. Wanneer je het niet voor jezelf wil doen doe het dan voor je kinderen.
Tot slot: waarom maak je niet een eigen topic aan? Wat gaat over jouw verdriet en situatie en waar mensen met jou mee kunnen denken?
Sannie is zo lekker op weg naar positiviteit en het is zonde om dat te beïnvloeden met jouw negatieve berichten.
maandag 22 maart 2021 om 14:31
Eens, elkaar versterken is the key, niet in elkaars verdriet blijven hangen. Wat heeft iemand eraan dat je nog maar 1x verdriet per dag hebt?drominique schreef: ↑22-03-2021 11:06Dat je je kinderen mist begrijp ik echt en geen eigen plek hebben is kut, maar je neemt jezelf altijd mee dus het verdriet gaat niet over van een eigen stek en de kinderen de helft van de tijd gaan jou problemen niet oplossen.
Ik raad jou aan een voorbeeld te nemen aan Sannie en via de huisarts om psychische hulp te vragen:
Zeker omdat er bij jou kinderen in het spel zijn die hier veel te veel van meekrijgen. Wanneer je het niet voor jezelf wil doen doe het dan voor je kinderen.
Tot slot: waarom maak je niet een eigen topic aan? Wat gaat over jouw verdriet en situatie en waar mensen met jou mee kunnen denken?
Sannie is zo lekker op weg naar positiviteit en het is zonde om dat te beïnvloeden met jouw negatieve berichten.
maandag 22 maart 2021 om 14:43
sandy1974 schreef: ↑21-03-2021 19:13Doordeweeks heb ik veel afleiding en huil ik nog maar 1x per dag even,
Maar weekenden zonder kinderen
Heb ik het heel zwaar.
Volgende maand om deze tijd is mijn eigen huis ingericht en kunnen kinderen bij mij dan voel ik me vast beter.
Heb vanaf kerst uit koffer geleefd en gelogeerd.
Vetgedrukte is zeker niet leuk, maar ook deels je eigen keuze geweest. Je verdraait zo vaak de waarheid in verschillende topics, why?
Je hebt zelf de scheiding voorgesteld: baalt nu van ex, want hij ging er zo snel in mee. Ook schrijf je elders na 20 jaar gedumpt te zijn, niet waar.
Je hebt zelf besloten meteen het huis te verlaten: schrijft elders dat ex je heeft buiten gezet.
Ga je eigen verdriet eens aan en voelen ipv je zo met je ex bezig te houden en hoe hij het verwerkt. Hij mag ook zijn verdriet hebben, waarom vindt je het zo nodig om dan te schrijven dat ie bij de mediator zo achterbaks zit te doen, omdat hij dan verdrietig is?
Ik krijg steeds meer het gevoel dat je liever had gehad dat ex je had gesmeekt niet weg te gaan, terwijl dit echt de enige juiste oplossing is gezien jullie jarenlange ruzies. Hij is nu zakelijk en dat is iig beter dan in een emotionele bui aan zijn voordeur staan terwijl je kinderen boven zijn. En ja, het is kut je kinderen 50% van de tijd niet te zien, maar dat geldt ook voor hem. Beter dat, dan bij elkaar blijven en je kinderen blijven blootstellen aan de ruzies die papa en mama al jaren hebben.
Het wordt écht beter Sandy!
maandag 22 maart 2021 om 14:59
Had het al uitgelegdloisnvt schreef: ↑22-03-2021 14:43Vetgedrukte is zeker niet leuk, maar ook deels je eigen keuze geweest. Je verdraait zo vaak de waarheid in verschillende topics, why?
Je hebt zelf de scheiding voorgesteld: baalt nu van ex, want hij ging er zo snel in mee. Ook schrijf je elders na 20 jaar gedumpt te zijn, niet waar.
Je hebt zelf besloten meteen het huis te verlaten: schrijft elders dat ex je heeft buiten gezet.
Ga je eigen verdriet eens aan en voelen ipv je zo met je ex bezig te houden en hoe hij het verwerkt. Hij mag ook zijn verdriet hebben, waarom vindt je het zo nodig om dan te schrijven dat ie bij de mediator zo achterbaks zit te doen, omdat hij dan verdrietig is?
Ik krijg steeds meer het gevoel dat je liever had gehad dat ex je had gesmeekt niet weg te gaan, terwijl dit echt de enige juiste oplossing is gezien jullie jarenlange ruzies. Hij is nu zakelijk en dat is iig beter dan in een emotionele bui aan zijn voordeur staan terwijl je kinderen boven zijn. En ja, het is kut je kinderen 50% van de tijd niet te zien, maar dat geldt ook voor hem. Beter dat, dan bij elkaar blijven en je kinderen blijven blootstellen aan de ruzies die papa en mama al jaren hebben.
Het wordt écht beter Sandy!
Ik ben vertrokken voor lieve vrede, maar mag van hem nu niet meer zomaar in oude /ons huis komen voor kinderen of mijn spullen, dan zegt ie altijd” vertrek uit mijn huis en duwt me nog net niet naar buiten”
En ja valt me tegen dat ie ineens wel wil scheiden, had meer weerstand verwacht
Toen ik aanbelde zaten kinderen op zolder met koptelefoon op te gamen, hebben niks gemerkt , want buiten in auto gepraat.
Verder post ik hier alleen op moeilijke momenten, lig niet hele dag depressief in bed /bank te huilen
Psycholoog had/heb ik al jaar ivm ruzies thuis
maandag 22 maart 2021 om 15:19
Jij roept al jaren dat je wilt scheiden en dan is het voor jou ‘ineens’ dat hij ja zegt en had hij meer weerstand moeten bieden...
Als je dit over een jaar terugleest begrijp je hoop ik zelf hoe bizar en egoïstisch (van jouw kant, niet de zijne) dit klinkt.
Heel verstandig van jouw man om dit gedrag te stoppen. En dat zeg ik niet om jou een vervelend gevoel te willen bezorgen.
Maar je kunt hem niet verwijten dat hij nu wel vindt dat het genoeg is geweest.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 17:28
13.05% gewijzigd