Relatiebreuk

04-03-2021 10:51 209 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb even een schop onder mijn kont nodig.
Mijn relatie is een paar dagen geleden verbroken en het voelt alsof mijn hele wereld is ingestort. We waren aan het kijken naar huizen en aan het nadenken over kinderen en nu lijkt het alsof het voor mij niet meer gaat gebeuren.
Rationeel weet ik heel goed dat dit niet het einde van de wereld is.
Ik slaap niet snachts ik krijg geen hap door mijn keel en vlieg nu van borrel naar borrel om mijn gevoelens maar wat te onderdrukken. Want thuis heb ik een vreselijke onrust kan geen seconde stil op mijn kont zitten.
En na een paar drankjes ga ik me ook nog verlagen door hem te appen en te smeken. Dit wil ik helemaal niet .
Ik zal zeker niet de enige zijn die dit doormaakt dus alle adviezen en alle schoppen onder mijn kont zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
12-03-2021 17:54
Sannie1974 sterkte! Ik heb wat dingen gelezen en herken de onmacht ook wel.

Wat mij heeft geholpen is kijken naar de cirkel van invloed: je kan hoog, laag springen of wel of niet zijn social media bekijken. Hij gaat door met zijn leven en je hebt invloed op hoe je jezelf voelt en hoe je je eigen leven indeelt. En soms gewoon het verdriet accepteren en over je heen laten komen.

Ik zette tijdens een paniekaanval mijn telefoon uit en pakte een schriftje en schreef alles op wat er in mijn hoofd zat net zo lang tot mij hoofd leeg was. Gewoon geklieder, (scheld)woorden of korte zinnen. Het hielp mij!

Het is klote, met veel ups and downs. Sterkten
Dit is een hele goede manier om je bewust te worden van wat zich in je onderbewuste afspeelt! Ik doe het ook dagelijks.
Arequipa schreef:
12-03-2021 17:54
Sannie1974 sterkte! Ik heb wat dingen gelezen en herken de onmacht ook wel.

Wat mij heeft geholpen is kijken naar de cirkel van invloed: je kan hoog, laag springen of wel of niet zijn social media bekijken. Hij gaat door met zijn leven en je hebt invloed op hoe je jezelf voelt en hoe je je eigen leven indeelt. En soms gewoon het verdriet accepteren en over je heen laten komen.

Ik zette tijdens een paniekaanval mijn telefoon uit en pakte een schriftje en schreef alles op wat er in mijn hoofd zat net zo lang tot mij hoofd leeg was. Gewoon geklieder, (scheld)woorden of korte zinnen. Het hielp mij!

Het is klote, met veel ups and downs. Sterkten
Precies dat heb ik nu in mijn hoofd ik kan heel veel willen maar ik kan het toch niet afdwingen. Maar voelen is natuurlijk toch weer iets anders. Ik mag van mezelf de komende 2 weken geen contact zoeken want dan maak ik ons allebei gek. En dat is ook heel eng wat ik al zei misschien vergeet hij me en gaat hij inderdaad door maar daar kan ik niks aan veranderen.

Opschrijven is een goede ik ga het proberen
Hoi Sannie, wij hebben 2 kinderen waardoor we contact moeten houden, komende week met hele fam naar mediation, zou zoveel
Makkelijker zijn om geen contact te hebben, als ik binnenkort ander huis krijg met de kinderen hoef ik niet meer over alles contact met hem te hebben, dat scheelt.
Weekenden blijven moeilijk vind ik,
Dat kan ik me voorstellen is heel lastig om elkaar te blijven zien dan als jij het heel anders gewild had. Wel fijn als je dalijk je eigen plekje hebt dat geeft misschien ook rust. Hoe gaat het met de kinderen? Die krijgen die spanningen natuurlijk ook mee
Weer een hele fijne dag gehad alleen dan thuis komen in een koud donker huis is dan echt even een domper en dan voelt het toch weer even alleen en gewoon super kut
Hoe gaat het met je Sandy?
Sannie727 schreef:
15-03-2021 12:12
Hoe gaat het met je Sandy?
Eindelijk weer ingelogd, lukte 2 dagen niet.
ben in boze fase beland, hij reageert niet op App over kinderen, mijn jongste mist mama heel erg, maar lijkt hem allemaal niks te kunnen schelen.
Deze week2 gesprekken met mediation, en kinder therapeut.
Moet ik m weer zien, speelt ie perfecte vader, erger me kapot .
Ik dacht m te kennen na 20 jaar, maar deze man is echt een vreemde.
sandy1974 schreef:
15-03-2021 22:36
Eindelijk weer ingelogd, lukte 2 dagen niet.
ben in boze fase beland, hij reageert niet op App over kinderen, mijn jongste mist mama heel erg, maar lijkt hem allemaal niks te kunnen schelen.
Deze week2 gesprekken met mediation, en kinder therapeut.
Moet ik m weer zien, speelt ie perfecte vader, erger me kapot .
Ik dacht m te kennen na 20 jaar, maar deze man is echt een vreemde.
hoi Sandy1974, heel goed dat je beseft dat je in 'boze fase' beland bent. Kan het zijn dat je zijn beweegredenen invult en dat het de gedachtes zijn die je boos maken?

Wat zou een alternatieve reden kunnen zijn waarom hij niet reageert? Kan het bijvoorbeeld zijn dat hij afstand nodig heeft om voor zichzelf zorg te dragen?
Hoi sandy kan me voorstellen dat het je boos maakt vooral als de kinderen erbij betrokken zijn maar wel goed dat jullie mediation hebben. Maar misschien is rust ook wel even goed voor jou ook om even zelf rustig te worden

Zie jij de kinderen alleen bij hem thuis?
Sannie727 schreef:
16-03-2021 08:42
Hoi sandy kan me voorstellen dat het je boos maakt vooral als de kinderen erbij betrokken zijn maar wel goed dat jullie mediation hebben. Maar misschien is rust ook wel even goed voor jou ook om even zelf rustig te worden

Zie jij de kinderen alleen bij hem thuis?

Ja bij papa in ons huis ik ga smiddags na schooltijd naar ze toe als hij werken is. Als mijn huis klaar is gaat co ouderschap in.
Ik wil heel veel overleg/weten over de kinderen maar hij wil niet zoveel contact, ik stap heel makkelijk van relatie in ouder rol hij kan /wil dat (nog) niet.
Maar waarom komen de kinderen niet bij jou in het appartement dan zodat jullie ook even wat rust kunnen nemen of is het niet in de buurt?
Sannie727 schreef:
16-03-2021 10:34
Maar waarom komen de kinderen niet bij jou in het appartement dan zodat jullie ook even wat rust kunnen nemen of is het niet in de buurt?
Willen ze niet, bij papa hebben ze hun eigen kamer/spullen/PlayStation.
Slechte dag vandaag ondanks afspraak met vriendin, morgen naar mediation,Zit ie daar weer als robot heel zakelijk te doen, zo kwetsend,
Snap ik en dat is ook heel klote maar misschien is het voor hem nu de enige manier om er mee om te gaan?lijkt me inderdaad heel lastig vooral als je het zelf liever heel anders gewild had
Sannie727 schreef:
16-03-2021 21:24
Snap ik en dat is ook heel klote maar misschien is het voor hem nu de enige manier om er mee om te gaan?lijkt me inderdaad heel lastig vooral als je het zelf liever heel anders gewild had
Jij nog ge appt? Of break down gehad ?
Nee en geen contact is met momenten heel klote maar merk wel dat ik langzaam weer mijn eigen rust vind. Had je trouwens nog een privebericht gestuurd weet niet of je dat had gezien?
Sannie727 schreef:
16-03-2021 22:05
Nee en geen contact is met momenten heel klote maar merk wel dat ik langzaam weer mijn eigen rust vind. Had je trouwens nog een privebericht gestuurd weet niet of je dat had gezien?
Nee hoe zie/ lees ik dat ?
Rechtsboven naast die 3 streepjes staat een soort van poppetje daar op klikken en bij mijn account kun je ze lezen
Fijne/oké dag gewenst zonder paniek aanval of stalk gedrag
Sannie voel je je stuk beter? Je post niks meer
Hoi hoi ja eigelijk wel. Druk bezig met mn huis weer mijn eigen plek te maken. Nieuwe meubeltjes schilderen dus druk bezig. En hoe gaat het met jou?
Sannie727 schreef:
20-03-2021 11:42
Hoi hoi ja eigelijk wel. Druk bezig met mn huis weer mijn eigen plek te maken. Nieuwe meubeltjes schilderen dus druk bezig. En hoe gaat het met jou?
Op/af ook druk met nieuwe huis maar ook nog veel afspraken met mediation , moet nog gezamenlijk belasting aangifte doen, ouderschap plan maken, dus nog (te) veel contact met (ex) man.
nog wel vaak verdrietig/huilen, maar geen paniek aanvallen meer.
sandy1974 schreef:
04-03-2021 19:31
Je bent niet de enige , ik ben gedumpt na 20 jaar huwelijk

Ik lees je ook in andere topics en las daar dat jullie samen hebben besloten te gaan scheiden en jij zelf direct bent vertrokken uit jullie huis, terwijl je in een ander topic schrijft dat je bent buiten gezet?

Ik begrijp, ook al sta je zelf 100% achter een scheiding, dat je verschillende fases moet doorlopen om eea te verwerken. Dit geldt echter ook voor je bijna ex man. Waarom ben je zo boos op hem? Is dat omdat hij een andere manier van verwerken heeft en daardoor de scheiding nu zakelijker aanpakt? Ik bedoel, probeer het verwerkingsproces bij jezelf te houden, want een ieder doet het op zijn/haar manier en niet 1 manier is beter of slechter, slechts anders. Zeker in het belang van jullie kinderen is het heel belangrijk elkaar proberen te blijven respecteren om eea zo goed mogelijk af te ronden. En natuurlijk mag je boos zijn om het verlies van je gezin, maar dat is je ex op zijn manier waarschijnlijk ook.

Je hebt nu ook nog niet echt je eigen plekje, dat moet ook weer een plaats krijgen en dat kost tijd. Het gaat écht beter worden!
loisnvt schreef:
20-03-2021 12:41
Ik lees je ook in andere topics en las daar dat jullie samen hebben besloten te gaan scheiden en jij zelf direct bent vertrokken uit jullie huis, terwijl je in een ander topic schrijft dat je bent buiten gezet?

Als ik naar mijn kinderen ga in ons oude huis, roept ie altijd “ ga nu maar weg uit mijn huis”

Ik begrijp, ook al sta je zelf 100% achter een scheiding, dat je verschillende fases moet doorlopen om eea te verwerken. Dit geldt echter ook voor je bijna ex man. Waarom ben je zo boos op hem? Is dat omdat hij een andere manier van verwerken heeft en daardoor de scheiding nu zakelijker aanpakt? Ik bedoel, probeer het verwerkingsproces bij jezelf te houden, want een ieder doet het op zijn/haar manier en niet 1 manier is beter of slechter, slechts anders. Zeker in het belang van jullie kinderen is het heel belangrijk elkaar proberen te blijven respecteren om eea zo goed mogelijk af te ronden. En natuurlijk mag je boos zijn om het verlies van je gezin, maar dat is je ex op zijn manier waarschijnlijk ook.

Je hebt nu ook nog niet echt je eigen plekje, dat moet ook weer een plaats krijgen en dat kost tijd. Het gaat écht beter worden!
sandy1974 schreef:
Als ik naar mijn kinderen ga in ons oude huis, roept ie altijd “ ga nu maar weg uit mijn huis”

Het is lastig je te quoten als je in een quote reageert, dus maar even zo gedaan.

Dat is inderdaad niet fijn als hij dat zo zegt, niet nodig ook, al is dat mss ook zijn onmacht op dat moment? Kun je dit niet gewoon tegen hem zeggen, dat je het niet fijn vindt als hij dit zo zegt? Ik heb nl een beetje het idee dat jullie het slechtste in elkaar naar boven halen als jullie communiceren, beetje actie-reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven