relatiecrisis

23-02-2009 18:22 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
help ik weet het even niet meer ik ben een 35 jarige moeder in een realtiecrisis athans dat denk ik

mijn ex en ik hebben een dochter van 4 jaar oud ze is achter omdat ze vanf haar 2e jaar epelepsie aanvallen kreeg ze begint nu pas te praten en heeft dus alle aandacht nodig

nu geef ik haar ook alle aandacht maar mijn ex de vader kont sinds een maand of 2 kijken en helpen bij de opvoeding alleen twijfel ik ontzettend aangezien hij mij bijna 4jaar lang heeft laten zitten met onze dochter hij wilt het goed maken maar ergens steekt het onze dochter is hem niet gewend en hij is erg jaloers op de band tussen ons.

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst met onze dochter bij hem blijven slapen we hebben gezellig een film gekeken en daarna is ons kind gaan slapen ik ben een uur later gaan slapen en hij zou daarna ook naar bed komen ik werd snáchts wakker en hij lag niet naast ons maar in de huiskamer op de bank in op het aanrecht stond een lege fles drank die hij er die nacht tijdens mijn afwezigheid doorheen heeft gejaagd ik weet dat hij geen vaderliefde heeft gehad en zich noet weet te uiten maar moet dat met drank ?

Hij heeft de halve nacht op de bank geslapen en geen vinger naar mijn uitgestoken ik twijFel nu of ik eigenlijk wel weer verder met hem noet gaan ik drink zelf bijna nooit alcohol en ik wil niet dat ons kind hier later slachtoffer van wordt help me want ik heb echt goed advies nodig als ik met hem praat over zijn drinkgedrag geeft hij aan dat ik me niet druk hoef te maken hij heeft het onder controle maar de twijfels slaan bij mij toe

groetjes strawberry
Ik dacht tot op de helft van je verhaal dat je huidige partner boos was omdat je bij je ex bleef slapen .

Maar je bent dus weer wat met je ex begonnen ? Eh........... waarom eigenlijk ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En wat heeft je doen besluiten dit niet met hem te bespreken, maar met ons, forummers?
Waarom doe je jezelf dit aan?
Dat hij het goed wil maken met zijn dochter hoeft toch niet te betekenen dat jullie ook maar weer een relatie moeten beginnen samen ?

Nu was jij er bij , dus als hij drinkt en er gebeurt iets met je dochter ben jij er altijd nog . Als ik jou was zou ik wel zeker willen weten of hij drinkt als hij alleen is met jullie kind .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je ex is nog steeds je ex toch of niet?

Bepaal voor jezelf heel duidelijk of je hem weer in je leven wilt als partner. Dat is heel wat anders dan hem weer toelaten in het leven van je dochter (als vader).
En zelfs over toelaten als vader zou ik hard moeten nadenken aangezien hij zich al 4 jaar niks aan haar gelegen heeft laten liggen en zich nagenoeg bewusteloos zuipt.
De titel van het topic klopt niet, want jullie hebben helemaal geen relatie. Dat zou ik vooral ook zo houden als ik jou was.
Cum non tum age
bedankt voor jullie reacties maar hij wilt het ook goed maken met mij ik heb hem altijd de kans gegeven om naar zijn kind te komen kijken en heb zijn dochter niet bij hem weggehouden ik houd nog steeds van hem maar ik ben ben ook bang voor zijn drank gebruik je weet immers nooit waar het naar toe kan leiden ik probeer vaak met hem te praten maar hij praat niet echt makkelijk over zijn gevoelens het was voor hem al een hele opoffering om te vertellen dat hij niet weet hoe hij met izjn gevoelens moet omgaan de reden waarom ik heb besloten dit met jullie te delen is omat jullie wellicht pbjectiever naar de situatie kunnen kijken .

groet Strawberry
Angst lijkt me geen goede basis voor een relatie en angst is inderdaad ook een slechte raadgever.

Probeer zelf eens als een buitenstaander naar je eigen situatie te kijken. Ik denk dat je dan tot dezelfde conclusie komt als de forummers die hier hebben gepost.
Ik vind het een warrig verhaal.. maar voor zover ik het begrijp..

Je ex is dus 4jr niet in het leven van je dochtertje geweest, nu wil hij het goedmaken, hij kan niet over zijn gevoelens praten, hij drinkt, je hebt hem weer in je leven toegelaten omdat hij het goed wilde maken, en je sliep daar.. hij kwam niet naar bed maar was aan de drank.. terwijl jullie t net weer proberen??

Waarom heb je weer een relatie met hem?

Hij kan wel een vader zijn voor jullie dochtertje, daarvoor hoef je nog geen relatie met hem te beginnen...

Lijkt me heftig.. iemand die zolang geen aandacht heeft gehad voor jullie dochtertje, weer toelaten in je leven als partner.

Kun je hem dat vergeven? En kun je leven met zijn drankgebruik?

Goed van je dat je hem niet uit het leven van je dochter houdt enzo maar daarvoor hoef je geen relatie met hem te beginnen..
Mijn God, hier heb zelfs ík niks positiefs over te zeggen...

Doe jezelf een lol Strawberry en zet je over die liefde heen. Je dochter heeft geen behoefte aan een zuipende vader in haar leven, en jij hebt geen behoefte aan een zuipende partner die liever tijd doorbrengt met de fles dan met jou.

Je kunt hem niet redden en hij heeft je geen ruk te bieden als hij al vier jaar niet omkijkt naar je dochter. Wat voor vader is dat? Wat voor een partner gaat dan zijn? Je bent niet voor niks bij hem weg, hou het vooral zo.
Hallo Bengel bedankt voor je reactie ,

de gehele situatie heeft me aan het denken gezet en ik hou te veel van mijn dochter en van mijzelf om me zo te laten beetnemenik vind het onzetend moeillijk maar ik wil niet dat het misgaat .Ik werd wat inzeker van de gehele situatie

nogmaals bedankt voor julie adviezen

strawberry
Wat ik me afvraag: Waarom wil hij opeens wel contact? Kwam hij daar zelf mee, zo van: verrek ik mis mijn dochter eigenlijk toch enorm, mag ik nog meedoen? Of was het omdat jij het vroeg?
hallo Swieber ,

hij heeft zelf contact opgenomen om zijn dochter te zien

groetjes Strawberry
Met zo'n man moet je geen relatie willen!!!

Niet voor jezelf .... en ook niet ..... voor je dochtertje.

Laat haar alsjeblieft 1 stabiele zorgende ouder hebben en houden.

(Weer) een relatie met deze man beginnen gaat aan je vreten. En dat wil je helemaal niet. Richt die energie liever op jezelf of op een man met wie je wel een volwaardige relatie kan beginnen.

Ik vind wel dat hij recht heeft op contact met zijn dochtertje. Of eigenlijk bedoel ik het andersom. Je dochtertje heeft het recht, met name voor later voor haar eigen vorming, om haar vader te kennen. Meer dan alleen uit verhalen of van foto's.

Ik vind het dus wel een goed plan hem een plekje in haar leven te geven. Maar dan wel veilig, zonder drank en zonder rare streken. Oftewel, onder toezicht!
Voor kinderen is niets zo belangrijk als een stabiele veilige thuissituatie. Dit kun je ook als alleenstaande ouder goed bereiken. Als ik dit zo hoor (4 jaar geen contact gehad, drankgebruik) is je dochter niet beter af wanneer er nu ineens een intensief contact ontstaat. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat hij helemaal geen rol in haar leven mag spelen, integendeel, maar bouw het aub rustig op en houd het welbevinden van je dochter goed in de gaten.

Je schrijft dat je ex het goed wil maken... wat bedoel je daar mee? Wil hij weer een relatie met jou? of alleen contact met zijn dochter? Of wil hij, wat hij in de afgelopen jaren tekortgeschoten is nu compenseren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven