relatieproblemen?

21-11-2010 23:28 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds december 2009 ken ik mijn huidige vriend, we wonen zelfs sinds 1 september dit jaar al samen.

Hij vind dat een relatie draait om eerlijkheid en vertrouwen.

maar toen we een paar weken geleden een keer ruzie hadden ben ik erachter gekomen dat hij zich heeft aangemeld op een datingsite

en vandaag heeft hij zelfs een antwoord gestuurd met foto op een mail van een vrouwtje ergens duizenden kilometers hier vandaan, dat hij nog single is en op zoek is naar liefde en vertrouwen.

wat wil hij nu eigenlijk? hij zegt zelf dat vreemd gaan het ergste is wat je kunt doen en dat dat niet te vergeven valt, doet hij dit uit spanning of is hij mij een beetje voor de gek aan het houden.

ik heb overigens een dochtertje van 4 jaar die ook bij ons woont,(hij heeft zelf geen kids) en voor haar is hij keilief.voor mij trouwens ook, het gaat echt goed tussen ons, vind ik..

hoe kom ik erachter wat hij wil, ik kan er niet met hem over praten want het eerste wat hij dan zegt is dat ik hem moet vertrouwen.

ik word hier zo onzeker van...
Hoe ben je erachter gekomen?

Ik vind het nogal wat zeg wat hij gedaan heeft en dan de mond vol hebben van vertrouwen. Bah.

Als de bewijzen keihard zijn zou ik het toch tegen hem zeggen hoor en als hij dan over vertrouwen begint dan neem ik aan dat je wel weet wat je daarop moet zeggen.
Wat hij wil? Dat is toch niet zo moeilijk?

Hij wil ingeschreven staan op een datingsite.

Hij wil antwoorden op een mail en foto van een vrouw duizenden kilometers verderop, omdat dit goed is voor zijn zoektocht naar liefde en vertrouwen.

Hij wil dat jij denkt dat hij niet vreemd zal gaan en blijkbaar ook nog samenwonen (misschien omdat dat makkelijk is) want anders had hij zijn spullen wel gepakt en was hij vertrokken.

Wat wil jij?
wat gaat er nou precies goed?
Je kunt niet met hem praten over een misstap die hij heeft begaan omdat hij het telkens over vertrouwen heeft?"

Dat doet ie handig.
Eens met Madhe.

TO, je zegt het allemaal zelf.

Ik sluit aan bij de vraag , wat wil jij?
Oh... en of je relatieproblemen hebt, dat weet ik niet. Is dit een probleem voor je?
Ik zou het wel weten.

Of hij stuurt dat vrouwtje meteen nog een mail dat hij al een relatie heeft, en zijn vriendin liefde en vertrouwen wil schenken, en hij schrijft zich uit bij de datingsite.

Of hij doet dat niet, en dan ga jij op zoek naar een vent die je wel liefde en vertrouwen kan geven, en er niet alleen een grote mond overheeft.
Hij meet met dubbele maten. En dat heb ik vaker gezien. Man ging vreemd, maar zou absoluut niet willen dat zijn vriendin vreemd zou gaan.

Sja...
HIj is heeeeeel lief voor je en vindt eerlijkheid en vertrouwen belangrijk.

Achter jouw rug om doet hij alsof hij single is en op zoek naar een relatie.

Wat vind je zelf?
Je kent deze man amper 11 maanden, jij hebt een kind en bent toch al na 10 maanden gaan samenwonen.

Nu ontdek je dus dat hij niet is wie hij zégt te zijn....Wat zou je iemand anders aanraden, die dit zou vragen???
Wat is het toch een rotte wereld geworden sinds die datingsite,s...

Dit is het zoveelste verhaal erover........een relatie hebben en ondertussen op zo site staan......je zou toch geen hond meer vertrouwen
quote:peecee schreef op 22 november 2010 @ 07:55:

Wat is het toch een rotte wereld geworden sinds die datingsite,s...

Dit is het zoveelste verhaal erover........een relatie hebben en ondertussen op zo site staan......je zou toch geen hond meer vertrouwen

Voor het bestaan van Internet gingen mensen ook vreemd hoor. Dan pikte je iemand op in de kroeg, supermarkt of het speelplein van je kinderen.

Verder sluit ik me aan bij Madhe.
quote:ester1971 schreef op 21 november 2010 @ 23:28:

trouwens ook, het gaat echt goed tussen ons, vind ik..

hoe kom ik erachter wat hij wil, ik kan er niet met hem over praten want het eerste wat hij dan zegt is dat ik hem moet vertrouwen.

ik word hier zo onzeker van...

Ben benieuwd wat er goed aan je relatie is, als je niet eens kunt praten met hem.

Onzeker word je pas als je niet communiceert met elkaar, je maakt jezelf dan letterlijk gek en onzeker.

Je hebt een kind, als je het al niet voor jezelf wil doen, doe het dan voor die kleine. Bespreek met hem wat je ontdekt hebt, geef duidelijk aan hoe JIJ hierover denkt, komt hij weer met zijn vertrouwenverhaal aan, vraag hem dan heel duidelijk wat er dan precies te vertrouwen is aan een man die een relatie heeft en samenwoont en vervolgens een mail stuurt naar een wildvreemde dat hij een relatie wil.

Veel succes!
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat hij aan de mail is geslagen met een dame aan de andere kant van de wereld?

En wat nou je kan niet met hem praten?

Hoezo vertrouwen?

In een relatie gebouwd op vertrouwen kan je juist alles tegen elkaar zeggen.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je al zo snel (met dochter) bent gaan samenwonen.

Of was dat ook allemaal op basis van vertrouwen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Sorry hoor, maar als je vriend op een datingsite staat dan is hij toch niet keilief voor je?

Ik snap niet dat je excuses voor hem gaat zoeken. Hij zou wat mij betreft lekker kunnen opdonderen. Tot ziens.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Rary schreef op 22 november 2010 @ 00:19:

Hij meet met dubbele maten. En dat heb ik vaker gezien. Man ging vreemd, maar zou absoluut niet willen dat zijn vriendin vreemd zou gaan.

Sja...Van een tegeltje: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet....
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Chardonnay schreef op 22 november 2010 @ 08:00:

[...]

Voor het bestaan van Internet gingen mensen ook vreemd hoor. Dan pikte je iemand op in de kroeg, supermarkt of het speelplein van je kinderen.

Verder sluit ik me aan bij Madhe.Hier schrik ik echt van hoor Char,gebeurde dit vroegah voordat er internet bestond echt ook al?
Ester,je kunt dus niet met hem praten over het feit dat hij met jou samenwoont en ondertussen op datingsites ingeschreven staat en foto's verstuurt en mailt met andere vrouwen?

Dan zou ik de relatie nog maar eens goed onder de loep nemen en jezelf afvragen of dit wel de man is waar je mee verder wilt.

Het voelt allemaal zo goed schrijf je nou aangezien je dit topic hebt geopend voelt het dus toch niet zo goed als je zou willen.
Hmm... hij presenteert zich dus aan je als man A, maar hij is man B.

Dit gaat je heel veel ellende en verdriet kosten, keer op keer.

Been there, still wearing the fucking t-shirt.

Neem je dochter onder je arm en ga.

Of beter, kieper hem de deur uit.
Mmmm..

Het is vervelend dat dit je overkomt maar wees reëel voor jezelf en je dochter.

Wegwezen.
Dank jullie wel voor de reacties.

Tuurlijk weet ik wel dat dit alleen maar meer verdriet en pijn gaat geven.Dit verdien ik niet, en inderdaad kan ik wel zeggen dat hij erg lief is voor me, dat wil ik ja dat hij lief is maar hij zal me zelden eens spontaan een knuffel geven of een kus.

Ik heb een sterk vermoeden dat hij alleen wilde samenwonen om zo zelf meer financiele ruimte te hebben, en verder word zijn eten gemaakt en wasje gedaan, makkelijker kan niet toch?

Probleem is wel dat ik bij hem ben ingetrokken, en mijn dochtertje net weer op een nieuwe school zit.

Ik heb eigenlijk dus niets meer, ben gewoon te snel gaan samenwonen.

En hoe ik erachter gekomen ben? Kwestie van zijn e-mail checken, is ook niet echt netjes maar ja.

En dat vrouwtje heeft ie niet van een dating site maar zij heeft gewoon in het wilde weg een mail gestuurt naar hem dat ze op zoek is naar een lieve betrouwbare man, en ze vroeg zelfs specifiek of hij nog single was en zo nee, dat ze hem verder met rust zou laten. Dus op het moment dat ik even een patatje halen was voor ons heeft hij haar een mail met foto teruggestuurd en dat hij op zoek is naar de liefde van zijn leven.

Niet te geloven toch? Ik dacht dat ik dat al was...

Het voedt mijn onzekerheid enorm, maar hoe kan ik hem zeggen dat ik zijn mailbox heb gekeken....

Dat hij zich heeft aangemeld op een datingsite heb ik al verteld dat ik dat wist maar dat blijft hij ontkennen, maar ik heb alles uitgeprint..
Mail checken is inderdaad niet netjes, maar als er zo'n duidelijke reden is om aan zijn motieven te twijfelen dan zouden heel veel mensen dat ook doen. Persoonlijk zou ik kappen met zo'n relatie. Dat je dochtertje net op een nieuwe school zit is en er dan misschien wel af moet is natuurlijk heel vervelend. Maar een moeder die in een slechte relatie zit is voor een klein kind nog veel slechter.

Ik hoop dat je de juiste keuze maakt, en die zal echt niet makkelijk zijn.
Ik zou hem maar confronteren en even duidelijk maken dat je zijn acties graag wilt bespreken. Als hij het zo probeert te draaien dat jij zijn e-mail niet had mogen controleren dan zou ik zeggen dat dat inderdaad niet netjes van je is, dat je snapt dat hij daar boos of teleurgesteld over is en dat je dat ook best wilt bespreken, maar in een aparte discussie en dat je erg graag wilt praten over wat je ontdekt hebt. Laat je niet verleiden om het als fouten van elkaar tegen elkaar weg te strepen. Ik vermoed namelijk dat als je klaar bent met het gesprek over zijn e-mails naar die andere vrouw, dat je dan ook wel klaar bent met de relatie en dat je jouw fout helemaal niet meer hoeft te bespreken.

Sterkte en succes!
quote:ester1971 schreef op 22 november 2010 @ 10:03:

Tuurlijk weet ik wel dat dit alleen maar meer verdriet en pijn gaat geven.Dit verdien ik niet.

Ik ben blij dat je dit zelf ook ziet. Dit lijkt me een hele nare man, waar je beter zo ver mogelijk bij uit de buurt kan blijven. Ik bedoel als hij al in gaat op de eerste de beste dame die hem een mailtje stuurt, terwijl hij haar niet eens kent, dan houd ik mijn hart vast voor wat er gebeurt op het moment dat hij in het dagelijks leven iemand tegenkomt die interesse toont. Ik zou dat moment zelf niet willen afwachten. Als ik heel eerlijk ben zou zo'n persoon me de moeite van de discussie over vertrouwen niet eens meer waard zijn. Toedeloe!

Ik snap dat het in praktisch opzicht heel vervelend is om weer te moeten verhuizen. Maar dat mag nooit een reden zijn om je dan maar slecht te laten behandelen. Mbt je dochter: misschien lukt het je om nieuwe woonruimte te vinden in de omgeving van haar school, zodat ze niet opnieuw van school hoeft te wisselen.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven