Relatietherapie?

05-06-2011 22:04 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is na 11 jaar haar gevoel voor me kwijt. Ze houd van als vader van haar kinderen maar het kaarsje is uit en wil op haar zelf gaan wonen. Ik steun haar hier in!

Maar toch ben ik liever samen.

Zou relatietherapie nu nog een optie zijn of is het zo dat als het gevoel weg is dit dan ook wegblijft bij een vrouw?
quote:dewegkwijt schreef op 05 juni 2011 @ 23:43:

[...]

Ik ben alleen gegaan. Ik heb verteld dat ik me erge zorgen maak.

Later heb ik het haar verteld en reageerde ze boos.. Dan heb ik weer spijt omdat ik daarmee alles nog verder laat afbrokkelen. En samen naar de HA is geen optie want ze praat niet over het verleden. Zelfs tegen mij niet..Wat zei de HA?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 05 juni 2011 @ 23:42:

En ook wanneer ze alleen woont gaan depressieve gevoelens mee. Waar zij naar toe verhuisd verhuizen haar gevoelens mee. Dus op zich is tijdelijk apart wonen helemaal niet een slecht idee om te ervaren wat van jezelf is en wat bij de relatie hoort.

Alleen jullie hebben kinderen en voor hen kan dit heel verwarrend werken.

Ik steun haar daar ook in omdat het me ook beter lijkt dat ze die stap neemt. Ik heb er niets aan dat ze hier thuis ongelukkig is door voor de kids bij iemand te blijven van wie ze niet meer houdt.

Maar aan de andere kant ben ik dan ook best wel weer bang dat ze iemand anders ontmoet en waardoor ik haar voorgoed kwijtraak.

We zullen natuurlijk altijd aan elkaar gebonden zijn door de kids maar ik hou enorm veel van haar. Ik wil haar niet kwijt! En aan de andere kant heb ik zoiets van .. ik ben haar nu ook al kwijt. Erg dubbel allemaal.
quote:Enn schreef op 05 juni 2011 @ 23:44:

[...]

Wat zei de HA?Die zou contact met haar opnemen dat ze eerst moet komen praten als ze belt voor een herhaal recept
Dat is denk ik een goede stap. Is ze al langer depressief? Heeft ze wel eens aangegeven dat ze zaken anders wilde in de relatie? Wat gaf ze dan aan? Wat deed jij hier mee?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 05 juni 2011 @ 23:51:

Dat is denk ik een goede stap. Is ze al langer depressief? Heeft ze wel eens aangegeven dat ze zaken anders wilde in de relatie? Wat gaf ze dan aan? Wat deed jij hier mee?

Ja ik moest wat meer in het huishouden doen want ook daar werd ze gestressed van.. Dus ik ( en ik vind het nog leuk ook) doe de was ophangen, koken, vaatwasse opruimen, stofzuigen, boodschappen. Dit doe ik niet pas de laatste paar dagen hoor ;)

En ik ben sinds een paar maanden ( nadat ik er achter kwam dat ze verliefd was op iemand) mezelf relaxed gaan gedragen en ik voel me ook best goed. We hebben eigenlijk geen woorden meer en toch zegt ze nu van... Het gaat te goed, het klopt niet.. LOL

Ja wat wil je dan?
Maar ik ga haar voorstellen om ook al gaan we in goede verstandhouding uit elkaar toch in relatietherapie te gaan. Ik heb eigenlijk alleen nog maar te winnen en niets te verliezen.
Wat bedoel je met relaxed gaan gedragen? Was je eerst niet relaxed dan?

Het is heel verwarrend idd om een partner met in jouw idee mixed up messages naast je te hebben.
quote:dewegkwijt schreef op 06 juni 2011 @ 00:01:

Maar ik ga haar voorstellen om ook al gaan we in goede verstandhouding uit elkaar toch in relatietherapie te gaan. Ik heb eigenlijk alleen nog maar te winnen en niets te verliezen.

Om samen een goed einde aan de relatie te knopen

(of een doorstart maken, of dat zij beseft dat ze heel erg met zichzelf in de knoop zit). Het kan allemaal.
quote:dewegkwijt schreef op 06 juni 2011 @ 00:01:

Ik heb eigenlijk alleen nog maar te winnen en niets te verliezen.Eens welke uikomst het ook gaat brengen.
quote:Enn schreef op 06 juni 2011 @ 00:02:

Wat bedoel je met relaxed gaan gedragen? Was je eerst niet relaxed dan?

Het is heel verwarrend idd om een partner met in jouw idee mixed up messages naast je te hebben.

Door veel stress zowel op het werk als financieel was ik vaker wat gespannen.. En dan krijg je sneller irritaties. Van zowel mijn kant als die van haar... En alsof er met een toverstafje op mijn hoofd is geslagen ben ik echt een stuk veranderd. Met nog wel steeds dezelfde stressituatie.. Alleen ga ik daar nu goed mee om

Haar gevoel voor mij is beetje bij beetje afgebroken en ik heb daar nooit iets mee gedaan.

En de laatste paar maanden gaat het eigenlijk heel goed.. en dan komt ze ineens met het nieuws dat ze weg wilt... Want het gaat te goed. Lijkt wel of ze bang is dat ik op een dag ontplof oid. ;)

Maar dat zal ook wel iets zijn wat hopelijk bij relatietherapie naar voren komt..

Bedankt voor je tijd ik ga even mijn gedachte op iets anders zetten. Geen zin om straks nog 4 uur in bed wakker te liggen hihi
Okay slaap lekker.

Maar ik heb nog wel een vraag:

Wat is wél jouw aandeel?

Sterkte met alles.
quote:Enn schreef op 06 juni 2011 @ 00:14:

Okay slaap lekker.

Maar ik heb nog wel een vraag:

Wat is wél jouw aandeel?

Sterkte met alles.

Ik denk dat ik haar te veel heb verwaarloosd.. En dat snelle geirriteerd zijn. Ik denk dat dit onze relatie de das om heeft gedaan. We doen ook weinig apart van elkaar.. Misschien dat dat ook mee heeft gespeeld. Ik kan/kon best een lompe lul zijn af en toe.

Maar wat zij dan zegt is : Lieverd het ligt niet aan jou.. Ik wil mezelf leren kennen.. Tsja..

truste
Vandaag nog eens begonnen over relatietherapie...

Maar haar besluit staat vast.. Ze wil weg.

Enige voordeel dat ik nog heb is dat ze voorlopig nog wel een paar maanden hier woont want een huis heb je niet zo snel.

Kan ik tenminste nog even van haar genieten..

Nooit gedacht dat ik zoveel verdriet zou kunnen hebben. Echt heel bizar.
Heel veel sterkte. Lijkt me heel erg pijnlijk voor je!

Het is heel spijtig om te lezen dat ze momenteel geen professionele hulp wil accepteren. Dat zou zo goed zijn voor het hele gezin. ALsof ze bang is voor wat ze dan bij zichzelf tegenkomt...

Het klinkt namelijk als ' lezer' dat zij langzaam haar gevoelens/levensplezier laat afvlakken en met antidepressieva zich in stand houd. Dit nu natuurlijk ook projecteert op jullie relatie.
quote:birdonawire schreef op 05 juni 2011 @ 22:30:

Even voor iedereen: dit is NIET mijn partner .

En to, je laatste vraag, over het gevoel, dat zal van persoon tot persoon verschillen, of die persoon nu man of vrouw is.O, het is de buurvrouw? Waarom zou je met de buurvrouw in relatietherapie willen?
Dit topic is van juni 2011, ik denk dat TO er al uit is met zijn vrouw. Vreemd om mezelf terug te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven