Relatietherapie?

05-06-2011 22:04 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is na 11 jaar haar gevoel voor me kwijt. Ze houd van als vader van haar kinderen maar het kaarsje is uit en wil op haar zelf gaan wonen. Ik steun haar hier in!

Maar toch ben ik liever samen.

Zou relatietherapie nu nog een optie zijn of is het zo dat als het gevoel weg is dit dan ook wegblijft bij een vrouw?
Relatietharapie is altijd een optie. Mits zij het ook wil. Heb je dat al eens aan haar gevraagd?
Relatietherapie kan zeer zeker helpen!! Waarom zou je het niet doen? Sterker nog, ik vind dat je dat elkaar zelfs verplicht bent als je zoveel jaar samen bent en al helemaal als je kinderen hebt...
Even voor iedereen: dit is NIET mijn partner .

En to, je laatste vraag, over het gevoel, dat zal van persoon tot persoon verschillen, of die persoon nu man of vrouw is.
Mijn ervaring is dat als het gevoel eenmaal weg is, het ook niet meer terug komt. Dat kan bij jullie natuurlijk anders zijn.. Is het gevoel weg omdat de liefde over is, het broer / zus gevoel of is er wat gebeurd? Als zij het ook wil, zou ik voor relatietherapie gaan.

Hoop dat het goed komt met jullie.
quote:birdonawire schreef op 05 juni 2011 @ 22:30:

Even voor iedereen: dit is NIET mijn partner .

.Huh?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heeft ze een ander? Zegt ze dat je wel van je houdt maar niet meer verliefd op je is?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 05 juni 2011 @ 23:07:

[...]

Huh?Birds heeft een eigen topic geopend. Al tig jaar samen en zij voelt niets meer voor hem. Vraag: blijven of gaan? Nu is TO een man, ook tig jaar samen en vrouw voelt niets meer voor em..
Oh okay!

Hoe weet je nou zeker dat het niet jouw partner is overigens
@ enn

Ja ze houdt van me als de vader van haar kinderen en als persoon, maar ze voelt niet meer voor me wat ze zou moeten voelen als geliefdes.

Ik heb haar het wel eens gevraagd maar toen kreeg ik als antwoord van : Dat wil ik wel om je duidelijk te maken waarom ik alleen wil zijn. Ze is ook bang dat als ze bij me blijft dat ze me dan op ten duur zal belazeren met een ander.. Hoewel er op dit moment geen nader is dat weet ik zeker.

Ze is wel een keer verliefd geweest op iemand anders en dat zegt natuurlijk veel over onze relatie. Je staat niet zomaar open voor een ander
Ze heeft trouwens pas een paar dagen geleden gezegd dat ze weg wilt. Dus misschien dat het wat vroeg is om over therapie te beginnen.. Ik weet het niet. Ze zegt dat het gevoel al tijden weg is en dat ze het wel heeft geprobeerd om dat gevoel te vinden. Maar dat is er dus niet meer.

Het is erg lastig zeker omdat we voorlopig nog in het zelfde huis zitten. We hebben wel ruzies gehad.. Maar die zijn over. We doen ook heel normaal tegen elkaar omdat we het beste willen voor onze kids. Die staan op 1
Hoe oud zijn jullie?
quote:Enn schreef op 05 juni 2011 @ 23:23:

Hoe oud zijn jullie?Rond de 40
Ze is van relatie in relatie gestapt en heeft nooit alleen gewoond.

En dat is wat ze nu wil zegt ze. Alleen zijn daar nu wel kinderen bij dus echt alleen wonen zal het niet worden ;)
Relatietherapie kan betekenen dat jullie óf dichter bij elkaar kunnen komen óf dat jullie in 'goed' overleg uit elkaar gaan.

Ik denk dat beide uitkomsten ten allen tijde in het belang van jullie kinderen is.
Ik zou haar wat ik hier boven heb geschreven voorleggen. Relatietherapie hoeft niet altijd 'redden' de liefdesrelatie te betekenen. Het kan ook het redden van een ouderschapsrelatie betekenen. In die zin is het dus altijd in het belang van de kinderen om wel samen hulp te zoeken.
Hebben jullie voor je zelf begeleiding gehad? Heeft zij begeleiding? (coach, psychologe, maatsch. werkster?)
Dat we in goed overleg uit elkaar gaan staat al vast. Ik wil wel proberen te redden wat er te redden valt.

Aan de andere kant is het misschien ook wel leuk voor kinderen om dan bij mij en dan weer bij haar te 'logeren' We hebben afgesproken om voor co ouderschap te gaan.
quote:Enn schreef op 05 juni 2011 @ 23:30:

Hebben jullie voor je zelf begeleiding gehad? Heeft zij begeleiding? (coach, psychologe, maatsch. werkster?)Nee dat wil ze niet.. Ze zit wel sinds een paar maanden aan de antidepressiva. Deze wordt steeds opgehoogd via de huisarts zonder dat ze naar een psychiater oid is geweest. Ze beloofd wel te gaan maar doet het niet. Alleen komt ze er ook wel uit zegt ze.
Die antidepressiva heeft ze niet vanwege onze crisis zegt ze, maar omdat ze depri was door gedachten van vroeger.
quote:dewegkwijt schreef op 05 juni 2011 @ 23:32:

Dat we in goed overleg uit elkaar gaan staat al vast. Ik wil wel proberen te redden wat er te redden valt.

Het is mijnerzijds ook een tip om haar te overtuigen wél hulp te zoeken. Hoe (mochten jullie dit samen gaan doen) zaken gaan lopen kan dus heel divers zijn. Natuurlijk begrijp ik dat dit (relatie redden) jouw doel is.

Ik richt me met mijn posts op iemand (zij dus) die heeft besloten uit de relatie te stappen en wellicht niet overtuigd wordt door de wil van haar 'ex' die de relatie wil redden.

Hoe zaken lopen zal je moeten afwachten.
quote:Enn schreef op 05 juni 2011 @ 23:36:

[...]

Het is mijnerzijds ook een tip om haar te overtuigen wél hulp te zoeken. Hoe (mochten jullie dit samen gaan doen) zaken gaan lopen kan dus heel divers zijn. Natuurlijk begrijp ik dat dit (relatie redden) jouw doel is.

Ik richt me met mijn posts op iemand (zij dus) die heeft besloten uit de relatie te stappen en wellicht niet overtuigd wordt door de wil van haar 'ex' die de relatie wil redden.

Hoe zaken lopen zal je moeten afwachten.

Tsja.. als ik begin over hulp zoeken oid dan zegt ze dat ze dat gaat doen als de tijd er rijp voor is. Verder is het zo dat als ik er over begin ze juist haar hielen in het zand zet..

Echt heel vervelend als de vrouw waar je veel van houdt deze beslissing neemt om weg te gaan Pfffff

Bedankt voor je tijd
quote:dewegkwijt schreef op 05 juni 2011 @ 23:34:

Die antidepressiva heeft ze niet vanwege onze crisis zegt ze, maar omdat ze depri was door gedachten van vroeger.Kan je niet mee naar de HA? Zou ze dat goed vinden?
En ook wanneer ze alleen woont gaan depressieve gevoelens mee. Waar zij naar toe verhuisd verhuizen haar gevoelens mee. Dus op zich is tijdelijk apart wonen helemaal niet een slecht idee om te ervaren wat van jezelf is en wat bij de relatie hoort.

Alleen jullie hebben kinderen en voor hen kan dit heel verwarrend werken.
quote:Enn schreef op 05 juni 2011 @ 23:40:

[...]

Kan je niet mee naar de HA? Zou ze dat goed vinden?

Ik ben alleen gegaan. Ik heb verteld dat ik me erge zorgen maak.

Later heb ik het haar verteld en reageerde ze boos.. Dan heb ik weer spijt omdat ik daarmee alles nog verder laat afbrokkelen. En samen naar de HA is geen optie want ze praat niet over het verleden. Zelfs tegen mij niet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven