Relatietherapie

10-04-2012 14:19 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn al heel lang samen, ruim 15 jaar, en hebben op dit moment een behoorlijke dip.

We willen daarom dan ook graag in relatietherapie omdat we allebei het idee hebben dat dit onze relatie zal verbeteren.

Nu heb ik natuurlijk al zitten googelen, maar zie door de bomen het bos even niet. Is er iemand die ons in de omgeving van Amersfoort/Soest een goede relatietherapeut kan aanraden?
Zie eerst maar eens waar je op korte termijn terecht kunt, want dat is vaak nog niet eens zo eenvoudig.
Valt wel mee, toch, Iones? Ik kon binnen twee weken bij een therapeut aanschuiven en ik was helemaal geen enorm urgent geval.

TO: kun je het via je huisarts niet proberen? Volgens mij kun je ook een deel van de kosten via je ziektekostenverzekering vergoed krijgen als je door je huisarts wordt doorverwezen. Bovendien kent zij/hij behandelaars bij jullie in de buurt.
Wat eten we vanavond?
Ik denk dat je het beste gewoon een afspraak kunt maken en dan kijken hoe het voelt.

Zo hebben wij dat ook gedaan destijds, bij de eerste geen klik, bij de tweede wel. Uiteindelijk heeft het ons niet geholpen, maar soit.
Zo moeilijk is dat niet, er zijn geen enorme wachtlijsten voor. Je kunt meestal binnen 2 weken terecht. Misschien voor jou niet belangrijk TO, maar check even of je een eigen bijdrage moet betalen per sessie en of de E200 algemene eigen bijdrage voor jou geldt. Kom je niet voor verrassingen te staan,
quote:Doornroosje1981 schreef op 10 april 2012 @ 14:30:

Ik denk dat je het beste gewoon een afspraak kunt maken en dan kijken hoe het voelt.

Zo hebben wij dat ook gedaan destijds, bij de eerste geen klik, bij de tweede wel. Uiteindelijk heeft het ons niet geholpen, maar soit.Wat voor therapie was het?
Eerste was bij een psychologe, tweede bij een maatschappelijk werker. Maakt niet zoveel uit, we voelden ons bij de tweede persoon gewoon beter op ons gemak.
quote:Doornroosje1981 schreef op 10 april 2012 @ 14:50:

Eerste was bij een psychologe, tweede bij een maatschappelijk werker. Maakt niet zoveel uit, we voelden ons bij de tweede persoon gewoon beter op ons gemak.Heb je op basis van de gesprekken besloten te stoppen met de relatie? Sorry, wel erg persoonlijke vraag.
Relatietherapie vergoed door de zorgverzekering??? Wat belachelijk, weer een reden waarom we zoveel premie moeten betalen!
het ligt er inderdaad aan hoe je verzekerd bent, en op war voor basis je therapie krijgt,

succes..
Och Flip, dat is het principe van een gezamenlijke verzekering he - allemaal een beetje betalen en daar met z'n allen van delen. Dus als jij een keer ziektekosten of therapie nodig hebt, kun je er ook gebruik van maken.
Wat eten we vanavond?
quote:flip123456789 schreef op 10 april 2012 @ 15:03:

Relatietherapie vergoed door de zorgverzekering??? Wat belachelijk, weer een reden waarom we zoveel premie moeten betalen!psychologen en psychotherapeuten worden idd vergoed door de verzekering, maar er is wel een eigen bijdrage en vaak nog een bijdrage per sessie (afhankelijk van het soort therapeut).

Relatietherapie vergoed door de zorgverzekering??? Wat belachelijk, weer een reden waarom we zoveel premie moeten betalen!Inderdaad belachelijk!

Relatietherapie vergoed door de zorgverzekering??? Wat belachelijk, weer een reden waarom we zoveel premie moeten betalen!

Ik denk dat het jou (de maatschappij) meer kost als mensen gaan scheiden... moet het hele juridische apparaat in werking worden gezet... om nog maar te zwijgen over evt. individuele therapie ten gevolge van de scheiding, evt. uitkering voor 1 vd partners, evt. een sociale huurwoning nodig etc etc.

Goed dat jullie dit allebei willen TO!
Maatschappelijk werk is inderdaad een optie, is eerstelijns (toegankelijk zonder verwijsbrief) en kent geen eigen bijdrage. Soms wel een wachttijd, afhankelijk van regio.

Sterkte met jullie zoektocht!
Er is een relatie coach die onze relatie (al bijna 2 jaar geleden) gered heeft.

Zij had toen 30 dagen garantie - niet blij met het resultaat krijg je 100% van je investering terug.

Deze vrouw is super, onze relatie was zo slecht aan toe, wij hadden al bij zo veel therapeuten aan de deur geklopt, en zo veel geld aan therapie uitgegeven. Maar haar was het gelukt.

Als je interesse hebt laat maar weten. Dan zoek ik haar gegevens op.
Goh, Elizey?

Jij bent toch altijd van de bijzondere uitspraken en je weet altijd de beste theorie.

Gek dat je dan een derde nodig had om bij elkaar te blijven.
WEG - GE - GOOID - GELD
Ksenija, niets menselijks is ons vreemd, ook Elizey niet. Jou hopelijk ook niet.
quote:Ksenija schreef op 10 april 2012 @ 19:52:

Goh, Elizey?

Jij bent toch altijd van de bijzondere uitspraken en je weet altijd de beste theorie.

Gek dat je dan een derde nodig had om bij elkaar te blijven.Wat een teleurstellende en uit de hoogte reactie.
quote:Elizey schreef op 10 april 2012 @ 20:36:

[...]

Wat een teleurstellende en uit de hoogte reactie.

Ik ben gewoon verbaasd om dat te lezen, dat mag toch?

Maar misschien kun je inhoudelijk reageren?
quote:willem1959 schreef op 10 april 2012 @ 19:54:

WEG - GE - GOOID - GELDsowieso, dan boeit het niet eens wie betaald.
Relatietherapie kan worden vergoed als je bv hulp vraagt aan een geregistreerd psycholoog, bv via het riagg/ggz. Vaak is er dan een wachtlijst (grotere organisaties), een vast aantal sessies en een eigen bijdrage. Ook moet je rekening houden met het betalen van je eigen risico. Zelf ben ik relatietherapeut (maatschappelijk werkster en systeemtherapeut io). Dit betekend dat mensen vergoedingen krijgen vanuit de aanvullende polis. Elke zorgverzekering heeft zijn eigen regels: kijk hier altijd zelf even naar voordat je afspraken gaat maken. Dat kan een hoop misverstanden voorkomen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven