Roddelen

21-04-2012 21:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd een beetje tomboy-achtig geweest en had altijd veel meer vrienden dan vriendinnen. De laatste jaren ben ik vrouwelijker geworden en heb nu meer vriendinnen dan ooit. Het valt me op dat vrouwen veel meer over anderen praten dan jongens doen. Ze praten vaak over hoe die en die gekeken had, wat die gezegd had en wat dat volgens hen betekent. Als ik de mensen waarover ze praten niet ken vind ik dat niet zo erg, maar als ze over elkaar gaan praten dan wil ik me daar niet in gaan mengen. Ten eerste hou ik niet meer bij wie nou wat vindt, ten tweede interesseren al die invullingen me niet en ten derde vind ik het ook niet erg aardig. Mijn mannelijke vrienden zeggen dat dit typisch vrouwelijk gedrag is. Is dat zo? Het is me nooit zo opgevallen omdat ik altijd meer met jongens om ging. Bijna al mijn vriendinnen doet dit, met uitzondering van eentje die juist helemaal het tegenovergestelde is en altijd even discreet en correct is en nooit zomaar conclusies trekt. Ik vind het hartstikke leuk dat ik nu vriendinnen heb, maar dit blijkbaar typisch vrouwelijke trekje vind ik niet zo leuk!
Volgens mij is dit typisch vrouwelijk ja.
Ja, is echt vrouwelijk. Daarom is werken in een omgeving met meer mannen vaak leuker. Maar minder gezellig, want die kletsen minder. ;)
Volgens mij is dit wel vrouwengedrag ja,

al kunnen mannen er heel af en toe ook wat van.
Uhm, er is niets erger dan een man, ze zijn nog erger dan vrouwen betreft roddelen. Dus die conclusie vind ik niet helemaal opgaan.
Ja dat is typisch vrouwengedrag.

Ik heb er geen last van, want ik ben geestelijk meer man dan vrouw. Ik zeg sowieso heel weinig, red bij lange na niet de 15.000(?) woorden die vrouwen per dag schijnen te zeggen.
vrouwen mogen mss dan meer "lullen" in langere zinnen en bladieblapoespa en mannen kort maar krachtig, maar mannen zijn echt veel erger.
Ja is typisch vrouwen gedrag, Doe je niets aan!
anoniem_41200 wijzigde dit bericht op 21-04-2012 22:08
Reden: spelfout
% gewijzigd
Inderdaad, wij hebben de naam, maar mannen.....................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vind het meer gedrag wat afhankelijk van iemand zijn karakter is dan dat het typisch vrouwelijk zou zijn of dat mannen erger zijn.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik vind dit ook niet leuk en doe er ook niet zoveel aan mee. Gewoon zo doorgaan hoor! Je zult zien dat er wel meer vrouwen zijn zoals wij

Ik krijg trouwens op m'n werk ook vaak te horen dat ik zo goed tegen mannen kan en dat ik zo ongecompliceerd ben voor een vrouw
Mannen en vrouwen roddelen allebei, alleen over andere onderwerpen volgens mij. Heb er zelf de pest aan, mensen beseffen soms niet wat ze aan kunnen richten daarmee. Goed voorbeeld van een roddel die aan mij verteld werd was over man die met kinderen werkte. De roddelaar, in dit geval een man, vertelde mij dat rond ging dat de man in kwestie drie maanden vast had gezeten in Thailand wegens ontucht met jongens. Heb toen direct gezegd , als dit niet waar is, is het wel een hele gemene roddel. Realiseerde me later dat het ook gewoon niet waar kon zijn om de eenvoudige reden dat de man in kwestie nooit drie maanden uit beeld is geweest. Inmiddels heeft hij wel zijn praktijk op kunnen doeken omdat deze leegliep en ik denk dat er een rechtstreeks verband is. En dat is heel triest.
Volgens mij roddelen mannen en vrouwen evenveel. Alleen vrouwen kunnen zich bij wijze van spreken 40 jaar later nog kwaad maken over iets lelijks dat iemand gezegd heeft tijdens dat roddelen. Hebben mannen over het algemeen geen last van. Die zijn het na 40 seconden alweer vergeten.
quote:AQua9Girl schreef op 21 april 2012 @ 21:42:

Ja, is echt vrouwelijk. Daarom is werken in een omgeving met meer mannen vaak leuker. Maar minder gezellig, want die kletsen minder. ;)Duidelijk mee eens...mannen zijn vaak ook veel leuker, waarbij je vaak jezelf ook kan zijn TO
Het verschil tussen mannen en vrouwen mbt roddelen:

Mannen vertellen een verhaal waar iemand er 'slecht' of anderzijds negatief vanaf komt.

Vrouwen doen het net zo, en genieten ervan om die ander met woorden neer te halen.
Ik heb alleen vriendinnen die niet roddelen. Blijkbaar zoek ik ze daar onbewust op uit. Ik hou namelijk helemaal niet van dat vrouwengeklets.
Welnee! Helemaal geen "typisch vrouwengedrag"! Mannen doen precies hetzelfde of nog erger. Laat je niks wijsmaken.
Ik heb een studie gedaan en een baan gehad waar de meerderheid mannelijk was en dito met vrouwen. Het geroddel was bij beide partijen flink aanwezig.

Waar ik wel verschil merkte was het soort baan. Toen ik een kantoorbaan had, was het een bijna dagelijks verschijnsel bij beide groepen. Nu werk ik (weer) voornamelijk met vrouwen, maar in een andere branche. Ik ervaar nu nooit geroddel - erg fijn. Volgens mij heeft het in dit geval te maken met het feit dat we niet dagelijks met elkaar te maken hebben en elkaar helemaal niet kennen. We zijn vreemden en wat hebben mensen nou te roddelen als ze elkaar niet kennen... niets :-)
Ik dacht dat vrouwen inderdaad meer roddelen als mannen, maar niks blijkt minder waar!

Waar mijn man werkt word hij wel eens moe van hoe er over elkaar gepraat word en soms boos omdat het altijd achter de rug is van degene waar ze wat tegen hebben!

Maar ik heb in mannen wereldje gewerkt en toch vond ik dat altijd op een andere manier gaan dan met vrouwen!

Minder kift maar ja dat is dan mijn ervaring.
Mannen roddelen ook. En hoe! Op een andere manier misschien dan vrouwen maar (negatief en gemeen) lullen over anderen, dat doen mannen net zo goed, inclusief het anderen afkraken of dingen er bij verzinnen om er zelf beter uit te springen.

Homomannen vind ik zelfs vaak nog veel en veel valser dan vrouwen als het om roddelen gaat. De zogenaamde 'kift' inderdaad.

Ik werk in de media en de venijnigheid waarmee gesproken wordt over anderen is echt niet voorbehouden aan vrouwen, no way zelfs.
Mannen kunnen er ook zeker wat van! Ik heb ook lang meer mannelijke vrienden gehad dan vrouwelijke en ik heb erg vaak geshockeerd bij roddelende mannen gezeten. Vrouwen kunnen erg gemeen zijn, maar mannen.... :o En dat was nog terwijl ik erbij zit.

Woon in een studentenhuis en dan hoor ik ook genoeg (mensen denken dat een deur iets magisch is wat álles tegenhoudt ofzo), gelukkig niet over mij maar jeetje, wat kunnen die gemeen zijn!
Wat mij opvalt is dat dat roddelen meestal niet gemeen bedoeld is. Ze praten over elkaar en over anderen, maar mogen die ander dan meestal wel. Ik snap weinig van dat wereldje.

Misschien is het niet iets typisch vrouwelijk, maar is het toeval dat ik nu ik met vrouwen om ga dit veel meer tegenkom dan toen ik meer met mannen om ging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven