Roken, bah!

14-07-2019 17:51 91 berichten
Issue opgelost
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-08-2019 13:12
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
97.20% gewijzigd
Parallella schreef:
15-07-2019 08:49
Dat je er last hebt, betekent al dat hij niet rookt waar je bij bent. Lijkt me aanpassing genoeg van zijn kant. Maar blijkbaar is hij de enige die hierin een aanpassing moet doen.
Hij geeft zelf ook aan niet elke dag te willen roken dus de aanpassing was win-win. Maar nu hij stopt met aanpassen, ligt de bal ineens bij mij. En daar baal ik van
florabel80 schreef:
15-07-2019 09:02
Door de “modus” hadden we het nooit over het roken, maar merk dat ik er idd veel meer last van heb dan ik dacht (niet alleen het stinken; ook hoe belachelijk en ongezond ik deze gewoonte vind..)
Echt maak het uit. Je klinkt niet verliefd en niet gelukkig. Gun die man iemand die wél accepteert dat hij rookt.
Reactie op 2019
anoniem_174353 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 13:02
Reden: Gewist
96.76% gewijzigd
Niet belangrijk meer. Reactie maar gewist.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 09:25
87.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
florabel80 schreef:
15-07-2019 09:07
Heb jij een relatie?
Overweeg je bij iedere “hobbel” de relatie maar te verbreken?
Ik/Wij gelukkig niet!
Dat is dus aan jou: is deze hobbel zo groot dat het een dealbreaker is? Of is het een hobbeltje waar je na een goed gesprek overheen kunt stappen?

Ik heb zelf in relaties nogal de neiging om elke hobbel als hobbelTJE te zien, want ja, niet alles hoeft perfect te zijn enzo en niet bij het eerste hobbeltje opgeven.
Daardoor bleef ik in het verleden veel te lang hangen in slechte relaties.

Je hangt zelf nogal wat op aan dat roken: of ie wel genoeg van je houdt als ie hierbij geen rekening (meer) met je wil houden. Klinkt mij niet echt als een hobbelTJE, voor jou.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Het is zo kinderachtig, hij stuurt een selfie en je ziet die sigaar en hij kan thuis blijven.
Echt wat onvolwassen gedrag.
Solomio schreef:
15-07-2019 09:12
Dat is dus aan jou: is deze hobbel zo groot dat het een dealbreaker is?

Klinkt mij niet echt als een hobbelTJE, voor jou.
Precies, daar willen we het vanavond over gaan hebben. Hij rookte echt veel minder in het begin. We hebben er nooit over gepraat. Nu rookt hij meer en vind ik het blijkbaar vervelender dan ik dacht.

Waar staan we als we allebei water bij de wijn doen? We kunnen gelukkig heel goed & respectvol met elkaar praten. Ik wilde gisteren eigenlijk vooral even horen op het forum dat roken echt een dealbreaker kan zijn...
2019 schreef:
15-07-2019 09:17
Het is zo kinderachtig, hij stuurt een selfie en je ziet die sigaar en hij kan thuis blijven.
Het is echt niet zo simpel...
2019 schreef:
15-07-2019 09:17
Hou eens op met rellen in dit topic joh. jouw (onvriendelijke) boodschap is nu wel méer dan duidelijk.
Over onvolwassen gesproken...
florabel80 schreef:
15-07-2019 09:20
Precies, daar willen we het vanavond over gaan hebben. Hij rookte echt veel minder in het begin. We hebben er nooit over gepraat. Nu rookt hij meer en vind ik het blijkbaar vervelender dan ik dacht.

Waar staan we als we allebei water bij de wijn doen? We kunnen gelukkig heel goed & respectvol met elkaar praten. Ik wilde gisteren eigenlijk vooral even horen op het forum dat roken echt een dealbreaker kan zijn...
Nou ik weet niet hoe lang je hier al rondloopt maar op dit forum staat roken ongeveer gelijk aan het hebben van tatoeages, parttime werken of nog erger, in de bijstand zitten, niet minstens 5 k op je spaarrekening hebben en meer dan 2 glazen alcohol drinken. Wat maakt het uit wat een ander er van vindt? Jij vindt het vies, aan jou om daar een conclusie uit te trekken. Verwacht alleen niet dat iemand stopt voor jou, geen beste motivatie.
Wat is dat toch dat mensen elkaar maar van alles willen afdwingen? Hij wil sigaren roken maar mag dat van jou niet? Wie ben jij dan helemaal? Dan kap je er toch mee als je je er zo aan stoort?
Mijn vriend rookte ook regelmatig toen wij elkaar net leerden kennen. Ik vind het zelf erg vies en stinken, dus wij hadden ook de afspraak dat hij het niet bij mij thuis deed. Verder heb ik me nooit bemoeid, hij weet natuurlijk zelf ook wel dat het niet gezond is dus dat hoeft hij niet van mij steeds te horen. Eigenlijk is hij in de loop van de tijd steeds minder gaan roken, uit zichzelf. We wonen inmiddels al jaren samen en hij wist bij de start daarvan dat ik het absoluut niet in huis wil en dat wil hij zelf ook niet want ook hij wil geen rooklucht in meubels oid. Ik weet dat hij het nu heel af en toe nog wel eens doet (ik ruik het namelijk direct). Geen punt.
Misschien kun je bespreken dat je het niet in je leefomgeving wilt, die geur? Als hij stug blijft doorroken dagelijks waardoor het ook steeds in jouw omgeving is dan zou ik dat wel een probleem vinden, hoe jammer ook!
beetjegek schreef:
15-07-2019 13:24
Wat is dat toch dat mensen elkaar maar van alles willen afdwingen? Hij wil sigaren roken maar mag dat van jou niet? Wie ben jij dan helemaal? Dan kap je er toch mee als je je er zo aan stoort?
:facepalm:

Bij geen 'hobbeltje' uit willen maken maar wel horen van anderen dat ze gelijk heeft én nu nog tegen vriend zeggen hoe zij het wil want anders...
Ik zou ook niet gelukkig zijn met al die eisen. Rekening houden in zekere hoogte daar aan toe. Maar dat wenst ze nog niet eens...
florabel80 schreef:
15-07-2019 09:07
Heb jij een relatie?
Overweeg je bij iedere “hobbel” de relatie maar te verbreken?
Ik/Wij gelukkig niet!

Daarom zei ik al dat je dan moet kijken naar wat zwaarder voor je weegt: relatie met een roker of geen relatie en van de rook verlost.
Echter: het komt in dit topic op mij over alsof je een machtsstrijd aangaat over het roken, binnen je relatie. En dat vind ik een slechte zaak.
Machtsstrijd is echt veel te zwaar!
We hebben er goed over kunnen praten. We hebben de impliciete afspraak dat hij niet rookt wanneer we elkaar zien (zijn idee!! niet mijn eis) nu ook echt uitgesproken.

Ik hoefde heus geen gelijk over mijn aanpak, maar ik was benieuwd of er meer mensen zijn die roken echt een no go vinden (ja dus).

Issue opgelost :-)
anoniem_174353 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 08:20
Reden: Typo
0.71% gewijzigd
claireredfield schreef:
14-07-2019 20:14
Ik vind het respectloos van hem, dat ie een foto opstuurt met een sigaar, terwijl hij weet dat je er een afkeur van hebt.

Ik zou zeggen:" laat hem lekker bij zijn sigaren, en ga op zoek naar een frisse vent."
Vind ik ook hoor, lijkt wel pesten, zo'n foto opsturen.

Ik heb zelf heel kort iets gehad met iemand die ook sigaren rookte. We zagen elkaar ook maar een paar keer per week, maar hij rookte ook binnen ( woonde alleen).
Ik weet nog dat ik daar eens was, en toen dacht: Stel dat wij ooit gaan samenwonen, dan zit ik dus werkelijk altijd in de rook, al mijn kleren en haar stinken altijd, altijd in ongezonde lucht met een man die na het roken eerst pepermunt gaat eten voordat je kunt zoenen...

Blij dat het over is gegaan. Daarna nooit meer gedate met een roker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven