Ruzie
donderdag 13 september 2018 om 01:36
Heyhoi!
Ik ben bijna drie jaar samen met mijn vriend. Ik ben enorm blij met hem en hebben eigenlijk nooit ruzie. Tot een week geleden... mijn vriend zit in een band en hier gaan heel veel aandacht naar toe en dat snap ik. Ze zijn de hele week bezig geweest met een clip opnemen en dat vond ik helemaal prima. Hij had twee dagen vrij en besloot om met de jongens van de band te gaan stappen, allebei de dagen. Dit vond ik niet helemaal leuk, en dan heb ik hem ook duidelijk gemaakt. Dit is niet de eerste keer dat dit zo gebeurt. Ik weet dat zijn band op de eerste plek komt, maar zolang hij de tijd met de band/vrienden en mij maar eerlijk verdeeld. Dit lukt niet altijd zo, en dit houdt in dat ik het altijd moet doen met de restjes van zijn tijd. Daarnaast ben ik degene die appt, want als ik het niet doe, gebeurt het niet. Afgelopen week kregen wij ruzie hierover. Ik heb alle frustraties en irritaties eruit gegooid, en mijn vriend snapte dat wel. Om even duidelijk te zijn... ik zie mijn vriend één keer per week.
Ondanks dat we ruzie gehad hebben, blijft er een soort spanning tussen ons hangen. Ik blijf geërgerd aan sommige dingen. Een voorbeeld: ik verhuis voor mijn studie naar een stad, zo’n uurtje rijden van mijn woonplaats, en kom alleen thuis in het werken. Op zondag heeft hij de band, en ik zou willen dat we dan graag de zaterdag samen hebben. Ik zie hem dan, opnieuw één keer per week. Dat is prima. Ik vind het weinig, maar ik moet er mee dealen, want we zitten beiden op school en hebben het druk. Dat stukje onafhankelijkheid is ook prima. Nu zei ik tegen mijn vriend dat ik wel gewoon hem één dag voor mezelf wil hebben. Hij wist niet zeker of hij dat altijd kan waarmaken, omdat hij ook wel eens op zaterdag iets met zijn vrienden wil doen ( die hij overigens 3 keer per week ziet). Hij gaf aan dat het ook wel eens zou voorkomen dat we elkaar dan twee weken niet zouden zien. Ik vind dit jammer, en wil even weten of ik me aanstel.
Ik heb nooit ruzie met mijn vriend, maar er hangt een enorme spanning tussen ons, die ik niet gewend ben. Elke keer dan we bij elkaar zijn, leidt dit tot ruzie, ondanks dat we goed kunnen praten. Wie helpt mij?
Ik ben bijna drie jaar samen met mijn vriend. Ik ben enorm blij met hem en hebben eigenlijk nooit ruzie. Tot een week geleden... mijn vriend zit in een band en hier gaan heel veel aandacht naar toe en dat snap ik. Ze zijn de hele week bezig geweest met een clip opnemen en dat vond ik helemaal prima. Hij had twee dagen vrij en besloot om met de jongens van de band te gaan stappen, allebei de dagen. Dit vond ik niet helemaal leuk, en dan heb ik hem ook duidelijk gemaakt. Dit is niet de eerste keer dat dit zo gebeurt. Ik weet dat zijn band op de eerste plek komt, maar zolang hij de tijd met de band/vrienden en mij maar eerlijk verdeeld. Dit lukt niet altijd zo, en dit houdt in dat ik het altijd moet doen met de restjes van zijn tijd. Daarnaast ben ik degene die appt, want als ik het niet doe, gebeurt het niet. Afgelopen week kregen wij ruzie hierover. Ik heb alle frustraties en irritaties eruit gegooid, en mijn vriend snapte dat wel. Om even duidelijk te zijn... ik zie mijn vriend één keer per week.
Ondanks dat we ruzie gehad hebben, blijft er een soort spanning tussen ons hangen. Ik blijf geërgerd aan sommige dingen. Een voorbeeld: ik verhuis voor mijn studie naar een stad, zo’n uurtje rijden van mijn woonplaats, en kom alleen thuis in het werken. Op zondag heeft hij de band, en ik zou willen dat we dan graag de zaterdag samen hebben. Ik zie hem dan, opnieuw één keer per week. Dat is prima. Ik vind het weinig, maar ik moet er mee dealen, want we zitten beiden op school en hebben het druk. Dat stukje onafhankelijkheid is ook prima. Nu zei ik tegen mijn vriend dat ik wel gewoon hem één dag voor mezelf wil hebben. Hij wist niet zeker of hij dat altijd kan waarmaken, omdat hij ook wel eens op zaterdag iets met zijn vrienden wil doen ( die hij overigens 3 keer per week ziet). Hij gaf aan dat het ook wel eens zou voorkomen dat we elkaar dan twee weken niet zouden zien. Ik vind dit jammer, en wil even weten of ik me aanstel.
Ik heb nooit ruzie met mijn vriend, maar er hangt een enorme spanning tussen ons, die ik niet gewend ben. Elke keer dan we bij elkaar zijn, leidt dit tot ruzie, ondanks dat we goed kunnen praten. Wie helpt mij?
donderdag 13 september 2018 om 02:04
Lastig. Ik snap ook wel dat hij de dag niet altijd en zonder uitzonderingen voor je wil reserveren. Je schrijft dat je op een uurtje afstand woont, is het echt niet mogelijk om elkaar doordeweeks te zien? Ik heb in mijn studententijd een vriend gehad die op 2,5 uur afstand woonde (allebei in andere studentenstad op kamers, niet heel handig). Maar als ik om 17:00 op de trein stapte, dan kon ik doordeweeks toch een nachtje bij hem zijn en daar slapen (of andersom). En nee, dat was niet altijd ideaal, maar als hij soms op zaterdag met vrienden weg wil dan zou je dit best eens kunnen doen als je hem toch wil zien. Een uur is niet zover, half Nederland is dagelijks zo lang onderweg naar zijn/haar werk.
donderdag 13 september 2018 om 02:07
LauraRoar schreef: ↑13-09-2018 02:04Lastig. Ik snap ook wel dat hij de dag niet altijd en zonder uitzonderingen voor je wil reserveren. Je schrijft dat je op een uurtje afstand woont, is het echt niet mogelijk om elkaar doordeweeks te zien? Ik heb in mijn studententijd een vriend gehad die op 2,5 uur afstand woonde (allebei in andere studentenstad op kamers, niet heel handig). Maar als ik om 17:00 op de trein stapte, dan kon ik doordeweeks toch een nachtje bij hem zijn en daar slapen (of andersom). En nee, dat was niet altijd ideaal, maar als hij soms op zaterdag met vrienden weg wil dan zou je dit best eens kunnen doen als je hem toch wil zien. Een uur is niet zover, half Nederland is dagelijks zo lang onderweg naar zijn/haar werk.
Een dik uur met de auto, maar omdat het het slechte verbindingen zijn, en ik geen rijbewijs heb, 3 uur met de trein.
donderdag 13 september 2018 om 02:08
Overigens kan ik er ook zeker niet tegen als mijn partner zou zeggen dat hij ‘1 dag’ samen wil hebben en dan ook nog de dag wil bepalen (want het moet perse een weekenddag zijn).
Maar volgens mij is dat niet het probleem hier. Het probleem is dat jij het idee hebt dat je geen prioriteit bent. Toen ik mijn man ontmoette, zagen we elkaar 1 avond per week. Vaker ging met wisselende werkroosters, vriendengroepen en andere afspraken gewoon echt niet. Na 1,5 jaar vonden we allebei dat het zo niet verder kon en zijn we gaan samenwonen, zodat we elkaar elke dag zagen. Ook wij hadden weinig tijd samen, maar ik voelde me wel een prioriteit (inmiddels zijn we al jaren samen en hebben we kinderen, en zijn we daardoor allebei heel veel thuis).
Maar volgens mij is dat niet het probleem hier. Het probleem is dat jij het idee hebt dat je geen prioriteit bent. Toen ik mijn man ontmoette, zagen we elkaar 1 avond per week. Vaker ging met wisselende werkroosters, vriendengroepen en andere afspraken gewoon echt niet. Na 1,5 jaar vonden we allebei dat het zo niet verder kon en zijn we gaan samenwonen, zodat we elkaar elke dag zagen. Ook wij hadden weinig tijd samen, maar ik voelde me wel een prioriteit (inmiddels zijn we al jaren samen en hebben we kinderen, en zijn we daardoor allebei heel veel thuis).
donderdag 13 september 2018 om 02:09
Dat is minder. Kortom: rijbewijs halen.metvolleangstvooruit schreef: ↑13-09-2018 02:07Een dik uur met de auto, maar omdat het het slechte verbindingen zijn, en ik geen rijbewijs heb, 3 uur met de trein.
donderdag 13 september 2018 om 03:25
Het lijkt dat jullie beiden andere verwachtingen hebben over wat je van een relatie wil. Voor jouw vriend is het ok om je eens per week te zien en als dat soms minder is, 1x per 2 weken dan vindt hij dat ook goed.
Jij wil je vriend wat vaker zien ( en dat is goed te begrijpen).
Hoe is dit de afgelopen jaren verlopen? Want jullie zijn al 3 jr samen.
Heb je hem altijd maar 1x per week gezien?
Misschien was dat zo en kon je het toen aan en gaat het je tegenwoordig meer storen.
Goede communicatie blijft belangrijk. Dat jullie beiden blijven praten over deze dingen. Dat je je uit over je verwachtingen, hoe je een relatie ziet.
Vertel hem waarom je graag tijd met hem wil doorbrengen. Omdat je hem hartstikke leuk vindt en om hem geeft!
Weet je, deze dingen lijken vooral logisch en worden daarom niet uitgesproken.
Maar juist het wel uitspreken ervan doet vaak dingen..
Wellicht raak je een goede snaar.
Hopelijk kunnen jullie elkaar meer gaan vinden in de toekomst en krijgen jullie meer samenwerking in jullie relatie, als stel
Jij wil je vriend wat vaker zien ( en dat is goed te begrijpen).
Hoe is dit de afgelopen jaren verlopen? Want jullie zijn al 3 jr samen.
Heb je hem altijd maar 1x per week gezien?
Misschien was dat zo en kon je het toen aan en gaat het je tegenwoordig meer storen.
Goede communicatie blijft belangrijk. Dat jullie beiden blijven praten over deze dingen. Dat je je uit over je verwachtingen, hoe je een relatie ziet.
Vertel hem waarom je graag tijd met hem wil doorbrengen. Omdat je hem hartstikke leuk vindt en om hem geeft!
Weet je, deze dingen lijken vooral logisch en worden daarom niet uitgesproken.
Maar juist het wel uitspreken ervan doet vaak dingen..
Wellicht raak je een goede snaar.
Hopelijk kunnen jullie elkaar meer gaan vinden in de toekomst en krijgen jullie meer samenwerking in jullie relatie, als stel
donderdag 13 september 2018 om 04:09
donderdag 13 september 2018 om 07:50
Als je het ziet als claimen is er al iets mis natuurlijk.Frederika-Jael schreef: ↑13-09-2018 07:21Ik snap je vriend wel. Ik zou het ook kut vinden als iemand als mn zaterdagen zou claimen. Kan je niet op woensdag op en neer rijden?
donderdag 13 september 2018 om 07:52
Een relatie is geven en nemen. Dat betekent dat ook jij water bij de wijn zal moeten doen en dus een keer 3 uur zal moeten reizen met het openbaar vervoer.
Maar ik zou not amused zijn als ik (na drie jaar) een derde wiel aan de wagen zou zijn.
Iemand zei hierboven: ik zou ook niet willen dat iemand mijn zaterdag claimt. Van een willekeurige vriend/vriendin zou ik dat ook niet accepteren. Maar van je vriend/vriendin, die je leuk vind, waar je van houd en waar je misschien wel een toekomst mee wilt opbouwen, vind ik toch echt een heel ander verhaal.
Als hij bij zijn standpunt blijft, zou ik mij toch gaan afvragen of hij echt de gene is met wie jij verder wilt.
Maar ik zou not amused zijn als ik (na drie jaar) een derde wiel aan de wagen zou zijn.
Iemand zei hierboven: ik zou ook niet willen dat iemand mijn zaterdag claimt. Van een willekeurige vriend/vriendin zou ik dat ook niet accepteren. Maar van je vriend/vriendin, die je leuk vind, waar je van houd en waar je misschien wel een toekomst mee wilt opbouwen, vind ik toch echt een heel ander verhaal.
Als hij bij zijn standpunt blijft, zou ik mij toch gaan afvragen of hij echt de gene is met wie jij verder wilt.
donderdag 13 september 2018 om 08:22
Er hangt een spanning en jullie hebben weinig ruzie, omdat jij je inhoudt en je het er op gegeven moment allemaal uit gooit als jullie elkaar zien. Hij vindt het helemaal prima zoals het loopt tussen jullie, jij al heel lang niet. Dat kan ik wel begrijpen, want jij bent voor hem meer een tijdopvuller als hij ergens een gaatje vrij heeft. Zijn band en zijn vrienden lijken een hogere prioriteit te hebben.
Jullie hebben beiden een ander idee van hoe je de relatie zou willen hebben. Je kan er nog een keer met hem over praten, maar ik krijg de indruk dat hij er gewoon anders in blijft staan. Aan jou dan de keus of je op deze manier verder wil gaan, of je hiervan gelukkig wordt.
Jullie hebben beiden een ander idee van hoe je de relatie zou willen hebben. Je kan er nog een keer met hem over praten, maar ik krijg de indruk dat hij er gewoon anders in blijft staan. Aan jou dan de keus of je op deze manier verder wil gaan, of je hiervan gelukkig wordt.
donderdag 13 september 2018 om 08:38
Wij latten en zien elkaar ook nooit op gewone(werk) dagen maar het lukt ons wel om elkaar 2 of 3 dagen te zien. Wij doen gewoon om het weekend ik daar en hij hier. Dat is ook ivm de kinderen. Wat we doen die dagen doen we grotendeels samen. Wat niet dan wacht de een op de ander in het andere huis.
Onze afstand is ong hetzelfde en ivm met file's is door de week amper een optie. Tegen de tijd dat we er zijn gaan we na 1 uur al naar bed en zouden we op onmogelijke tijden moeten opstaan om naar ons werk te gaan,
Maar we bellen vrijwel elke avond aan het eind van de avond. En we appen veel en weten eigenlijk altijd wel wat de ander doet.
Het voelt dus niet alsof we alleen zijn ook al zijn we lijfelijk niet aanwezig.
Ik denk dat je je geen prioriteit voelt. En het lijkt mij ook dat dat zo is.
Ga je ooit mee als hij repeteert? Of met zijn vrienden afspreekt?
Nu lijken het afspraakjes voor een relatie moet het gewoon vanzelfsprekend zijn dat je elkaar wilt zien
Minaa
Onze afstand is ong hetzelfde en ivm met file's is door de week amper een optie. Tegen de tijd dat we er zijn gaan we na 1 uur al naar bed en zouden we op onmogelijke tijden moeten opstaan om naar ons werk te gaan,
Maar we bellen vrijwel elke avond aan het eind van de avond. En we appen veel en weten eigenlijk altijd wel wat de ander doet.
Het voelt dus niet alsof we alleen zijn ook al zijn we lijfelijk niet aanwezig.
Ik denk dat je je geen prioriteit voelt. En het lijkt mij ook dat dat zo is.
Ga je ooit mee als hij repeteert? Of met zijn vrienden afspreekt?
Nu lijken het afspraakjes voor een relatie moet het gewoon vanzelfsprekend zijn dat je elkaar wilt zien
Minaa
donderdag 13 september 2018 om 08:41
Het gaat nooit werken om iemand op te leggen om bij jou te zijn, dat weet je toch wel? Dus je had je de ruzie kunnen besparen. Beter had je je afgewend en was je er zelf vandoor gegaan; dan was er nog een kansje geweest dat hij je ongerust achterna was gerend, maar bazig doen jaagt hem alleen van je weg.
Overigens denk ik dat als iemand niet bij je wil zijn, dit het einde betekent van de relatie.
Overigens denk ik dat als iemand niet bij je wil zijn, dit het einde betekent van de relatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 13 september 2018 om 08:56
donderdag 13 september 2018 om 09:16
Zou niet mijn relatie zijn. 1keer in de week elkaar zien na drie jaar, vind dat meer een seks relatie. Een relatie is voor mij, investeren in elkaar en ik hou ervan om op de eerste plek te staan.
Zie veel begrip van jouw kant en weinig van zijn kant. Het geven en nemen stukje is niet in balans. Jij geeft, hij neemt. Spreek je verwachtingen duidelijk uit, ga wat meer op je strepen staan.
Zie veel begrip van jouw kant en weinig van zijn kant. Het geven en nemen stukje is niet in balans. Jij geeft, hij neemt. Spreek je verwachtingen duidelijk uit, ga wat meer op je strepen staan.
donderdag 13 september 2018 om 09:23
Niet alleen de band op zich gaat voor, ook zijn vriendschappen met de bandleden. Zolang jij genoegen neemt met de kleine hoekjes en gaatjes van zijn vrije tijd, zodat hij op prime time tijd met hen door kan brengen en op zaterdagavond kan gaan stappen, gaat het goed tussen jullie, als hij ook maar iets moet inleveren, is er ruzie. Zoals ik het lees is dit nauwelijks een serieuze relatie, hij behandelt je als een scharreltje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 13 september 2018 om 09:33
Mijn vriend vertelde dat hij vroeger best egoïstisch was. Sportte heel veel en bleef na het voetballen in de kantine hangen, terwijl zijn toenmalige vriendin er graag met hem op uit wilde. Hij zette dan soms gewoon z'n telefoon uit. Ik wist niet wat ik hoorde... Dat is echt iets wat hij moest ontgroeien. Z'n prioriteiten zijn naarmate hij ouder werd gelukkig verlegd... maar we hebben soms nog wel eens gedoe over de verhouding dingen doen met vrienden en onze relatie... Hij heeft een veel grotere vriendenkring dan ik. Voor mij is het dus enerzijds makkelijker om tijd voor hem vrij te maken, anderzijds betekent het ook dat hij daar dan op rekent (zij is er altijd, dus ik kan afspreken wat ik wil).
De band = vrienden, begrijp ik dat goed? Hoe zit het met die vrienden, zijn die dan vrijgezel? Want dan trekken die je vriend gewoon mee, weet ik uit ervaring. Wordt er gewoon een kaartje voor een concert besteld, zit hij opeens in een app-groep voor een spontaan feestje. En lekker manipulerend zeggen ze dan dat-ie onder de plak zit, als ie wil overslaan. In het geval van m'n vriend zijn het steeds verschillende vrienden. Hij zei laatst tegen me dat hij echt moest gaan omdat hij de vorige keer ook niet kon... ja right, toen kon hij niet omdat hij moest werken! Zo is het altijd wel wat... maar het is makkelijk om je relatie op het tweede plan te zetten met de vergoeilijking: 'dat maak ik wel weer 'n keer goed'. Ik ben wel benieuwd hoe graag hij werkelijk graag bij jou wil zijn, of dat hij dat vrijgezelle band-leventje ook wel aantrekkelijk vindt.
De band = vrienden, begrijp ik dat goed? Hoe zit het met die vrienden, zijn die dan vrijgezel? Want dan trekken die je vriend gewoon mee, weet ik uit ervaring. Wordt er gewoon een kaartje voor een concert besteld, zit hij opeens in een app-groep voor een spontaan feestje. En lekker manipulerend zeggen ze dan dat-ie onder de plak zit, als ie wil overslaan. In het geval van m'n vriend zijn het steeds verschillende vrienden. Hij zei laatst tegen me dat hij echt moest gaan omdat hij de vorige keer ook niet kon... ja right, toen kon hij niet omdat hij moest werken! Zo is het altijd wel wat... maar het is makkelijk om je relatie op het tweede plan te zetten met de vergoeilijking: 'dat maak ik wel weer 'n keer goed'. Ik ben wel benieuwd hoe graag hij werkelijk graag bij jou wil zijn, of dat hij dat vrijgezelle band-leventje ook wel aantrekkelijk vindt.
vivinnetje wijzigde dit bericht op 13-09-2018 09:49
18.04% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 09:44
Goed verwoord wat ik denk.retrostar schreef: ↑13-09-2018 08:41Het gaat nooit werken om iemand op te leggen om bij jou te zijn, dat weet je toch wel? Dus je had je de ruzie kunnen besparen. Beter had je je afgewend en was je er zelf vandoor gegaan; dan was er nog een kansje geweest dat hij je ongerust achterna was gerend, maar bazig doen jaagt hem alleen van je weg.
donderdag 13 september 2018 om 09:45
Jij hebt een relatie. Hij heeft een ‘friend with benefits’. Op de derde plaats. Of vierde of vijfde. Jij accepteert dit al drie jaar, waarom zou hij veranderen? Hij heeft weinig te verliezen. Als de relatie stopt dan vervangt hij je gewoon. Voor een exemplaar die haar positie in zijn prioriteitenlijstje wel accepteert. Of tot er iemand komt die zijn Ware is, en voor wie hij uit eigen beweging de nummer 1 positie in zijn leven reserveert...
Uithuilen en je eigen weg gaan, lieve TO
Realiseer je dat je jouw toekomstige Echte droomprins nu geen kans geeft om jou te ontmoeten, en lang en gelukkig met je te gaan leven? Deze snuiter zal je niet wakker kussen, lieve Doornroosje...
Uithuilen en je eigen weg gaan, lieve TO
Realiseer je dat je jouw toekomstige Echte droomprins nu geen kans geeft om jou te ontmoeten, en lang en gelukkig met je te gaan leven? Deze snuiter zal je niet wakker kussen, lieve Doornroosje...