Ruzie

13-09-2018 01:36 26 berichten
Heyhoi!

Ik ben bijna drie jaar samen met mijn vriend. Ik ben enorm blij met hem en hebben eigenlijk nooit ruzie. Tot een week geleden... mijn vriend zit in een band en hier gaan heel veel aandacht naar toe en dat snap ik. Ze zijn de hele week bezig geweest met een clip opnemen en dat vond ik helemaal prima. Hij had twee dagen vrij en besloot om met de jongens van de band te gaan stappen, allebei de dagen. Dit vond ik niet helemaal leuk, en dan heb ik hem ook duidelijk gemaakt. Dit is niet de eerste keer dat dit zo gebeurt. Ik weet dat zijn band op de eerste plek komt, maar zolang hij de tijd met de band/vrienden en mij maar eerlijk verdeeld. Dit lukt niet altijd zo, en dit houdt in dat ik het altijd moet doen met de restjes van zijn tijd. Daarnaast ben ik degene die appt, want als ik het niet doe, gebeurt het niet. Afgelopen week kregen wij ruzie hierover. Ik heb alle frustraties en irritaties eruit gegooid, en mijn vriend snapte dat wel. Om even duidelijk te zijn... ik zie mijn vriend één keer per week.

Ondanks dat we ruzie gehad hebben, blijft er een soort spanning tussen ons hangen. Ik blijf geërgerd aan sommige dingen. Een voorbeeld: ik verhuis voor mijn studie naar een stad, zo’n uurtje rijden van mijn woonplaats, en kom alleen thuis in het werken. Op zondag heeft hij de band, en ik zou willen dat we dan graag de zaterdag samen hebben. Ik zie hem dan, opnieuw één keer per week. Dat is prima. Ik vind het weinig, maar ik moet er mee dealen, want we zitten beiden op school en hebben het druk. Dat stukje onafhankelijkheid is ook prima. Nu zei ik tegen mijn vriend dat ik wel gewoon hem één dag voor mezelf wil hebben. Hij wist niet zeker of hij dat altijd kan waarmaken, omdat hij ook wel eens op zaterdag iets met zijn vrienden wil doen ( die hij overigens 3 keer per week ziet). Hij gaf aan dat het ook wel eens zou voorkomen dat we elkaar dan twee weken niet zouden zien. Ik vind dit jammer, en wil even weten of ik me aanstel.

Ik heb nooit ruzie met mijn vriend, maar er hangt een enorme spanning tussen ons, die ik niet gewend ben. Elke keer dan we bij elkaar zijn, leidt dit tot ruzie, ondanks dat we goed kunnen praten. Wie helpt mij?
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn allebei nog heel jong (19?) en jullie hebben drie jaar een relatie. Ik denk dat hij verkering heeft omdat het toen zo uitkwam, als iets wat erbij hoorde en ik denk dat jij ervan uitgaat (hoopt) dat deze verkering jouw toekomst is.

Er zijn maar weinig mensen die nog steeds met hun middelbare school-liefde samen zijn. Er valt tenslotte eerst nog zo veel te ontdekken en te ervaren voordat je een idee krijgt van wat je daadwerkelijk wil.

Het is niet zijn schuld, het is niet jouw schuld, jullie hebben gewoon verschillende verwachtingen. Hoe pijnlijk dat nu voor jou is, het is goed om elkaar los te laten en ieder voor zich dingen te doen. Jij gaat op kamers, je gaat in een andere stad wat opbouwen en voor hetzelfde geld heb jij over een half jaar helemaal geen zin meer om op zaterdag verplicht naar je vriendje te moeten omdat je in je nieuwe stad vrienden/afspraken/feestjes hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven