Ruziemaken in het openbaar

07-08-2020 20:29 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben jij een keer getuige geweest van een ruzie tussen mensen (partners)) en hoe ging dat?

Vandaag was ik in de stad.
Een stel, man en vrouw, maakte ruzie in het openbaar.
Man had iets gekocht wat vrouw te duur vond.
Vrouw wilde dat man het terug ging brengen.
Man zei dat vrouw dat zelf maar moest doen als ze het niet eens was met zijn aankoop. “Doe het lekker zelf, ik doe het niet!!”
Ging om ongeveer 30,-
Luxe product, denk aan bijv een goede fles wijn ofzo.
Vrouw was witheet, man hakken in het zand.
Ruzie eindigde (voor buitenstaanders) toen man wegliep terwijl vrouw achter hem aan ging.

Hoewel het gênant was vond ik het ergens ook wel fascinerend😳🙄

Zelf zul je mij hier namelijk niet op betrappen omdat ik van thuis uit heb ik meegekregen dat ruzie of onenigheid hebben in het openbaar écht niet kan.

Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt??
vakantienl15 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 20:35
Reden: Duidelijker zo
2.87% gewijzigd
Geen prima, prima is geen goed.
Jee Granny, dat is echt wel heel heftig ja!
Dat doen wij eigenlijk ook. Laatst nog in de supermarkt maar niet gillend.
Wel eens meegemaakt dat de buurvrouw de buurman uit huis had gezet. Midden in de nacht in de stromende regen.
Buurman steeds op de deur bonken en roepen. "Laat me nou weer binnen. Ik hou nog van je."
Buurvrouw gilt: "Jij komt er nooit meer in!"
Buurman: "Maar het regent! Ik ben al helemaal doorweekt."
Dat ging bijna de hele nacht door.
Volgende dag zagen we hem wel gewoon weer thuis.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ooit op vakantie met mijn ouders, zal een jaar of 13 zijn geweest. Een jong Frans stel koos een kampeerplek naast de onze (geen idee waarom eigenlijk, zo druk was het verder niet).
Tegen de uitdaging van het samen een tent opzetten bleek de prille relatie echter niet bestand. Van de middag tot de avond hebben ze op elkaar lopen foeteren, en tot de late avond was hij aan het schreeuwen en zij met luide uithalen aan het huilen. Uiteindelijk is mijn vader maar gaan vragen of het wat zachter kon, zodat ‘les enfants’ konden slapen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Mijn toenmalige bovenburen konden verschrikkelijk ruziemaken. Hele stukken huisraad hebben we over ons heen zien komen, en ook verbaal hebben we het nodige opgestoken.
Maar het was eigenlijk nog veel vervelender dat ze het een uur of wat later minstens zo luidruchtig weer goedmaakten @(
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Oh heerlijk. Luisteren hoe andere stellen ruzie maken. In de rij voor het Alhambra een ouder NL stel, ik tegen ex 'ssst niet laten horen dat we ook ook NL praten'. Want dan houden ze zich misschien in. De man dacht dat er misschien mensen aan het voorkruipen waren aangezien de andere rij sneller ging. Dat was de rij voor mensen die gereserveerd hadden maar wist hij veel. Hij werd steeds bozer en wilde verhaal halen maar zij schaamde zich en werd steeds bozer op hem. Toen ging hij onder de linten door op de medewerkers af en zij ging MET HAAR ARMEN OM ZIJN NEK OP ZIJN RUG HANGEN om hem tegen te houden. Hij schudde haar van zich af en zette door en kwam even later met een vuurrood hoofd terug en mompelde dat het de rij voor de reserveringen bleek. De rest van de dag kwamen we ze steeds tegen maar met minstens 10 meter ertussen. Het was een leuke dag voor Wim en Els.
PietjeBello schreef:
07-08-2020 20:56
Vandaag aan het zwembad in ons Griekse resort. Vrouw begon met schreeuwen, vervolgens sloeg ze haar man, daarna spuugde ze (vol!) in zijn gezicht en ten slotte kreeg hij nog een flesje water over zijn hoofd heen ook.

Vol verbazing gekeken hoe het er aan toe ging en vooral dat man niks terug deed. Hij bewoog niet eens en zei niks. Ik kon helaas niets verstaan van wat zij zei want het was een andere taal.

Maar bizar was het zeker. En dat voor een vakantie die ontspannend zou moeten zijn...

Oh jeetje wat een nare vrouw spugen in het gezicht zo vreselijk respectloos en die man geen ballen om haar te stoppen.....
Haha ik ben een beelddenker en zie haar zo op zijn rug hangen.
Lavendel2 schreef:
07-08-2020 21:36
Oh jeetje wat een nare vrouw spugen in het gezicht zo vreselijk respectloos en die man geen ballen om haar te stoppen.....
Eens. Echt heel vernederend. Ik vroeg me oprecht ook af of dit voor hem “normaal” was en dit vaker gebeurde binnenshuis en dat hij daardoor zo koel reageerde of dat hij de verstandige wilde zijn om in het openbaar niet te reageren (voor ramp toeristen/leedvermaak liefhebbers zoals wij :proud:)
Niq schreef:
07-08-2020 21:40
Haha ik ben een beelddenker en zie haar zo op zijn rug hangen.
We voelden al aan dat het vermakelijk ging worden om ze af te luisteren (aan het begin van de rij verzuchtte Els over de entreeprijs 'nou... ik hoop maar dat het de moeite waard is'). Wim en Els hebben we ze geloof ik zelf genoemd.
Ik zat weleens in een restaurant in het buitenland, we maakten geen ruzie maar waren een beetje aan het kletsen over de mensen en alles. Tot op een gegeven moment iemand zei, jullie moeten niet denken dat jullie hier de enige Nederlanders zijn hoor.
Gelukkig was het een aardige vent en hebben we samen nog veel gelachen.
2e kerstdag bij de IKEA kom je ook pareltjes tegen
Ik heb echt nog nooit in het openbaar ruzie gemaakt. En inderdaad, als er vroeger in het gezin iets buitenshuis gebeurde dan siste mijn moeder door haar tanden: “we hebben het er thuis over” en dan moest je het niet in je hoofd halen nog maar iets te zeggen, laat staan met stemverheffing.
Ik had ooit een kortstondige relatie met een ontzettende ruziemaker. De dag dat hij (op het Damrak) luidkeels tegen me begon heb ik er per direct een streep onder gezet. Ik vind ruziën in het openbaar echt een schande.

Ik heb toen ik in de stad woonde meermaals 112 gebeld voor ruziënde stellen waarbij er geduwd/geslagen/geschopt werd.
PietjeBello schreef:
07-08-2020 20:56
Vandaag aan het zwembad in ons Griekse resort. Vrouw begon met schreeuwen, vervolgens sloeg ze haar man, daarna spuugde ze (vol!) in zijn gezicht en ten slotte kreeg hij nog een flesje water over zijn hoofd heen ook.

Vol verbazing gekeken hoe het er aan toe ging en vooral dat man niks terug deed. Hij bewoog niet eens en zei niks. Ik kon helaas niets verstaan van wat zij zei want het was een andere taal.

Maar bizar was het zeker. En dat voor een vakantie die ontspannend zou moeten zijn...
Familielid van mij heeft het niet zo gedaan, maar van mij had ze gemogen. Ze waren het eens dat er een scheiding kwam. Maar ze hadden al geboekt en gingen nog éénmaal als gezin op vakantie voordat ze het de kinderen gingen vertellen. Een soort camping waar ze al jaren kwamen en heel veel mensen kenden die ook ieder jaar kwamen.
Bleek "manlief" al een nieuw vriendinnetje te hebben die daar ook was. Een van de kinderen heeft ze vozend tussen de tenten aangetroffen....

Alle reden om méér dan een flesje water over iemand heen te gooien dus. Je weet het verhaal er achter niet hè.
granny71 schreef:
07-08-2020 21:21
De meest gênante ruzie die ik heb meegemaakt was tussen ex en zijn nieuwe vriendin.
Twee maanden nadat hij me verlaten had voor haar reed ik door omstandigheden met hen mee. Ik zat achterin terwijl ex voorin ongenadig op zijn klote kreeg van haar wegens een bekeuring.

Meest heftige was toen mijn schuin-bovenbuurman zijn vrouw en kinderen aan het neersteken was.
Gelukkig hebben ze het allemaal overleefd.

Jemig! Ik mag hopen dat die vent er niet meer woont en zijn kinderen niet meer mag zien.
-Rosings- schreef:
07-08-2020 21:46
2e kerstdag bij de IKEA kom je ook pareltjes tegen
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
strings-attached schreef:
07-08-2020 21:53
Familielid van mij heeft het niet zo gedaan, maar van mij had ze gemogen. Ze waren het eens dat er een scheiding kwam. Maar ze hadden al geboekt en gingen nog éénmaal als gezin op vakantie voordat ze het de kinderen gingen vertellen. Een soort camping waar ze al jaren kwamen en heel veel mensen kenden die ook ieder jaar kwamen.
Bleek "manlief" al een nieuw vriendinnetje te hebben die daar ook was. Een van de kinderen heeft ze vozend tussen de tenten aangetroffen....

Alle reden om méér dan een flesje water over iemand heen te gooien dus. Je weet het verhaal er achter niet hè.
Dat is toch met alles zo? Je weet de reden achter niks. Dat maakt het niet minder erg of acceptabel om zulk debiel gedrag te vertonen.

Ik vind dat vrij weinig dingen je een reden geven om iemand a) te slaan, b) in zijn gezicht te spugen en c) nat te gooien. Dat is gewoon not done. Ongeacht acties van een ander.
Mijn oude appartement had goed uitzicht op een drukke straat. Een keer een verschrikkelijke ruzie gezien bij een jong stel waar de vrouw de man herhaaldelijk in het gezicht spuugde. Vond het beneden alle peil, arme kerel liet het maar gebeuren.

En een keer bij een stel dat de man de vrouw een paar meppen gaf. Ik en een vriend renden toen naar buiten om in te grijpen.
De reactie van de kerel? 'Zeg, het is mijn vriendin'
Als het om een fiets ging.
Kamperen is heerlijk, niemand maakt ruzie in het openbaar, doen ze keurig in de beslotenheid van de eigen tent.

Wel eens buren gehad waarvan de man direct na aankomst naar huis wilde want zijn burnout brak hem al twee dagen (de reis) nogal op. Zijn vrouw vond dat hij dat zijn kinderen niet aan kon doen en wilde hem wel op de trein zetten. Dat durfde hij niet, hij wilde dat zij mee ging en de kinderen dus ook.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 22:20
0.24% gewijzigd
Sri-is-back-now schreef:
07-08-2020 21:33
Mijn toenmalige bovenburen konden verschrikkelijk ruziemaken. Hele stukken huisraad hebben we over ons heen zien komen, en ook verbaal hebben we het nodige opgestoken.
Maar het was eigenlijk nog veel vervelender dat ze het een uur of wat later minstens zo luidruchtig weer goedmaakten @(
Het is mij door jaren in de stad met veel buren gewoond te hebben sowieso opgevallen dat luidruchtige ruziemakers ook heel luidruchtige seks hebben. Het is allebei iets primitiefs of instinctiefs denk ik.
Ik kan ook wel eens boos worden op mijn partner en ga dan niet mijn mond houden tot thuis en net doen of er niets aan de hand is. Dat vind ik gehuichel.

Ik ga niet hysterisch lopen schreeuwen, maar zal best eens mijn stem verheffen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Zelf twee jaar terug nog ruzie gehad op de camping :$

Buurvrouw zei twee dagen later dat ik zulke heerlijke jongens had. Ik beaamde dat maar zei ook dat ik ze soms wel achter het behang kon plakken.
'Tja,' zei ze 'we hebben het meegekregen.'

Iets met een frisbee in de boom die eigenlijk geen frisbee was maar de deksel van de slakom en twee jongens die zouden koken maar drukker waren met de 'frisbee' dan met het eten. En ondertussen zat ik met mijn hand met twee hechtingen in het verband, veel pijn te hebben want zenuw geraakt.'
Laatst hier midden in de nacht, wilde net gaan slapen en ineens komen een groep jongeren door de straat die ineens flink ruzie hadden. Wel ff geluisterd om in te schatten of het echt uit de hand zou gaan lopen en verder niks.

Heb me ook een keer rot gelachen om een koppel dat ruzie had onder mijn slaapkamer raam. Ze hadden ergens ruzie over en op een gegeven moment zegt vriend van je kan nu normaal doen of je kunt naar huis lopen. Stapt in de auto en zegt dat vriendin in moet stappen maar die stond nog steeds te schreeuwen. Reed hij daadwerkelijk zonder haar weg. Of die keer dat een koppel ruzie had over dat iemand vreemd was gegaan en toen dus ook verwijten over hoe slecht de ander wel niet was in bed.
De laatste openbare ruzie die ik heb meegemaakt:

In de kassarij van de AH. Man had een briefje met instructies ontvangen en kwam trots met volle kar. Hij had de Starbucks cupjes vervangen door een soortgelijk Nespresso cupje dat in de bonus was. De vrouw flipte helemaal door, smeet alles uit die kar op zoek naar de gewraakte cupjes intussen gillend: “Ik vroeg je maar één ding te doen. Één ding!! Ik vraag niet veel maar godverdomme een fatsoenlijke kop koffie is dan weer teveel! Je. Haalt. NUUU. De. Juiste! Nu!!”
De boodschappen links en rechts van die kar, iedereen met open mond aan het kijken. En die man stond als een zoutpilaar. Als hij een teken van leven had gegeven had ze hem aangevlogen denk ik.

Wij hebben zelf nooit ruzie. Mijn man noemt alles een ‘discussie’ :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven