Relaties
alle pijlers
Ruziemaken in het openbaar
vrijdag 7 augustus 2020 om 20:29
Wanneer ben jij een keer getuige geweest van een ruzie tussen mensen (partners)) en hoe ging dat?
Vandaag was ik in de stad.
Een stel, man en vrouw, maakte ruzie in het openbaar.
Man had iets gekocht wat vrouw te duur vond.
Vrouw wilde dat man het terug ging brengen.
Man zei dat vrouw dat zelf maar moest doen als ze het niet eens was met zijn aankoop. “Doe het lekker zelf, ik doe het niet!!”
Ging om ongeveer 30,-
Luxe product, denk aan bijv een goede fles wijn ofzo.
Vrouw was witheet, man hakken in het zand.
Ruzie eindigde (voor buitenstaanders) toen man wegliep terwijl vrouw achter hem aan ging.
Hoewel het gênant was vond ik het ergens ook wel fascinerend
Zelf zul je mij hier namelijk niet op betrappen omdat ik van thuis uit heb ik meegekregen dat ruzie of onenigheid hebben in het openbaar écht niet kan.
Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt??
Vandaag was ik in de stad.
Een stel, man en vrouw, maakte ruzie in het openbaar.
Man had iets gekocht wat vrouw te duur vond.
Vrouw wilde dat man het terug ging brengen.
Man zei dat vrouw dat zelf maar moest doen als ze het niet eens was met zijn aankoop. “Doe het lekker zelf, ik doe het niet!!”
Ging om ongeveer 30,-
Luxe product, denk aan bijv een goede fles wijn ofzo.
Vrouw was witheet, man hakken in het zand.
Ruzie eindigde (voor buitenstaanders) toen man wegliep terwijl vrouw achter hem aan ging.
Hoewel het gênant was vond ik het ergens ook wel fascinerend
Zelf zul je mij hier namelijk niet op betrappen omdat ik van thuis uit heb ik meegekregen dat ruzie of onenigheid hebben in het openbaar écht niet kan.
Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt??
vakantienl15 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 20:35
Reden: Duidelijker zo
Reden: Duidelijker zo
2.87% gewijzigd
Geen prima, prima is geen goed.
vrijdag 7 augustus 2020 om 23:49
vrijdag 7 augustus 2020 om 23:50
Ik wou dat ik ruzie kon maken. Op straat of niet. Ik ben er zo eentje die over zich heen laat lopen om de goede vrede te bewaren.
Het enige wat ik ooit heb gedaan op vakantie in een restaurant is een methode van de super nanny (wie kent d'r nog? ) op mijn toenmalige vriend toegepast. Ik had blijkbaar iets verkeerds gezegd, hij ging ruzie zoeken. Toen ben ik op gestaan en heb gezegd: "ik ga nu even 10 Minuten wat voor mezelf doen, als ik terug kom doe je normaal". Ik dacht dat ik daarmee echt het doodsvonnis van de relatie had getekend: hij had nogal een kort lontje en ik was bang om de volle laag te krijgen op het moment dat ik terug kwam. Maar hij zat netjes op me te wachten en bood zowaar zijn excuses aan. Sindsdien zweer ik bij super nanny.
Het enige wat ik ooit heb gedaan op vakantie in een restaurant is een methode van de super nanny (wie kent d'r nog? ) op mijn toenmalige vriend toegepast. Ik had blijkbaar iets verkeerds gezegd, hij ging ruzie zoeken. Toen ben ik op gestaan en heb gezegd: "ik ga nu even 10 Minuten wat voor mezelf doen, als ik terug kom doe je normaal". Ik dacht dat ik daarmee echt het doodsvonnis van de relatie had getekend: hij had nogal een kort lontje en ik was bang om de volle laag te krijgen op het moment dat ik terug kwam. Maar hij zat netjes op me te wachten en bood zowaar zijn excuses aan. Sindsdien zweer ik bij super nanny.
s7rin wijzigde dit bericht op 07-08-2020 23:58
1.54% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
vrijdag 7 augustus 2020 om 23:51
De broer van mijn beste vriendin heeft een relatie met een alcoholiste. Ze zuipen beiden te vaak teveel en dan kan de hele straat weer meegenieten. Het ergste is dat die alcoholiste dan bij diverse buren (waaronder mijn vriendin) planten uit de tuin trekt, aanbelt, scheldt en loopt te roepen op straat. En nog erger: ze heeft haar dochter van 12 geleerd dat ze de ruzies moet filmen
VT is er nu (gelukkig) bij betrokken.
vrijdag 7 augustus 2020 om 23:56
God wat triest voor dat kind!minnimouse schreef: ↑07-08-2020 23:51De broer van mijn beste vriendin heeft een relatie met een alcoholiste. Ze zuipen beiden te vaak teveel en dan kan de hele straat weer meegenieten. Het ergste is dat die alcoholiste dan bij diverse buren (waaronder mijn vriendin) planten uit de tuin trekt, aanbelt, scheldt en loopt te roepen op straat. En nog erger: ze heeft haar dochter van 12 geleerd dat ze de ruzies moet filmen
Nee heb je, ja kun je krijgen
zaterdag 8 augustus 2020 om 00:11
Een keer op vakantie. Dag 1 zag je een stelletje innig verliefd bij het zwembad liggen. Vanaf dag 2 zag je ze afwisselend bij het zwembad liggen. Als de 1 er aan kwam, ging de ander demonstratief weg na discussie.....en vice versa.
Dat heeft 10 dagen geduurd en toen moesten we naar huis. Vond het sneu voor beiden dat je zo vast zit in je ruzie dat je je hele vakantie verpest samen.
Dat heeft 10 dagen geduurd en toen moesten we naar huis. Vond het sneu voor beiden dat je zo vast zit in je ruzie dat je je hele vakantie verpest samen.
zaterdag 8 augustus 2020 om 00:14
Same Geen stoeltje bij de voordeur (woon in een appartement op de 1e verdieping) maar ik kijk lekker sneaky uit het raam
Here am I in my little bubble
zaterdag 8 augustus 2020 om 00:18
Herkenbaar.
zaterdag 8 augustus 2020 om 00:39
Wat ik hier overigens meestal zie zijn jongeren die na het uitgaan, onder invloed van veel alcohol, lawaai en ruzie maken. Eén keer een grote groep jongens gezien waarvan er een aantal met elkaar op de vuist gingen. Daar kwam redelijk snel politie aan te pas.
Leven in de stad is soms wel echt fascinerend. Gisterochtend lag ik om 9 uur nog in bed, maar al wel wakker en het raam was open. Hoor ik ineens een man keihard zingen:
HIER STAAT EEN BOOOOM
DIE IS OMGEZAAAAGD
DOOR DIE K****RGEMEENTEEEEE
Ervoor en erna doódse stilte.
En ik lag hikkend van de lach in bed
Leven in de stad is soms wel echt fascinerend. Gisterochtend lag ik om 9 uur nog in bed, maar al wel wakker en het raam was open. Hoor ik ineens een man keihard zingen:
HIER STAAT EEN BOOOOM
DIE IS OMGEZAAAAGD
DOOR DIE K****RGEMEENTEEEEE
Ervoor en erna doódse stilte.
En ik lag hikkend van de lach in bed
rainydays wijzigde dit bericht op 08-08-2020 07:17
0.78% gewijzigd
zaterdag 8 augustus 2020 om 00:49
Yoehoehoehoe schreef: ↑07-08-2020 23:28Haha hadden ze koude pannenkoeken doet me denken aan die aflevering van de rijdende rechter
Wel zielig voor de kindjes ja...
Een pareltje inderdaad
zaterdag 8 augustus 2020 om 01:01
Mijn overbuurman heeft zo vaak ruzie, meestal met voorbijgangers op straat. Hij heeft ook een keer geprobeerd mij uit mijn tent te lokken door te suggereren dat mijn auto niet veilig stond voor zijn deur. Waarop ik zei dat ik wist waar hij woonde en weg liep. Anderen gaan daar wel op in en voor je het weet vliegt het gescheld je om de oren.
Ook vaak ruziënde stelletjes in de straat. Verderop zit een café, laatst riep een meisje de hele tijd dat hij echt wel had geflirt. Jongen antwoordde iets van humhum en zij ging helemaal door het lint ‘en nu blijf je staan, draai je om, loop niet weg, maar ik houd van je.’ Hartverscheurend
Ook vaak ruziënde stelletjes in de straat. Verderop zit een café, laatst riep een meisje de hele tijd dat hij echt wel had geflirt. Jongen antwoordde iets van humhum en zij ging helemaal door het lint ‘en nu blijf je staan, draai je om, loop niet weg, maar ik houd van je.’ Hartverscheurend
zaterdag 8 augustus 2020 om 01:07
Tijdens mijn studententijd had ex een huisgenoot waarvan de vriendin heel vaak ruzie had met haar vriend. Zaten met een groep te etentjes ze boos werd om iets kleins. Pakte de volle bak salade en smeer het zo naar hem toe. Hij zat er helemaal onder. Uiteindelijk hebben ze het nog langer volgehouden dan mijn ex en ik.
Buurvrouw had regelmatig ruzie met partner en vaak midden in de nacht. Stond hij ver in de nacht de buurt wakker te schreeuwen wat voor smerige k****rh**r ze is. Pakt zijn auto, rijdt over de stoeprand en fietspad zo de weg op. Normaal hoor je een weggetje te volgen in de wijk, vond hij niet nodig. Ze heeft nog 3 kinderen met hem gekregen en zijn nog samen.
Buurvrouw had regelmatig ruzie met partner en vaak midden in de nacht. Stond hij ver in de nacht de buurt wakker te schreeuwen wat voor smerige k****rh**r ze is. Pakt zijn auto, rijdt over de stoeprand en fietspad zo de weg op. Normaal hoor je een weggetje te volgen in de wijk, vond hij niet nodig. Ze heeft nog 3 kinderen met hem gekregen en zijn nog samen.
zaterdag 8 augustus 2020 om 02:06
Mijn buren, een jong stel, maken heel vaak ruzie al 3 jaar lang. Soms hoor ik ze 2 mnd niet. En dan weer bijna 3x pw. In 't begin schrok ik er altijd van. Zo een geschreeuw joh echt heftig. Nu niet meer. Ik stoor me er niet aan zo lang ze me maar niet wakker maken. Dat is 1 x gebeurd om 03.00u op een doordeweekse dag. Toen was ik echt pissed.
Op straat heb ik 't ook wel 's meegemaakt op een terras. De man was heel openlijk met een ander aan 't flirten en zijn vriendin werd zo kwaad dat ze begon te schelden en het glas bier naar zijn hoofd smeet. Heel terras zag 't natuurlijk.
Ook een keer in Ballorig op een kinderverjaardag. tussen exen en familieleden brak een grote ruzie uit die maar door ging. Dat was heel zielig voor de kinderen. Maar het verstoorde ook ons kinderfeestje want de kinderen waren bang geworden. En die van ons waren ook echt klein. Mijn nicht haar dochter vroeg voor 't slapen gaan: komen we die enge mensen morgen weer tegen?
Nu ik er aan denk ik kan zo wel even doorgaan. Ruzie in 't openbaar is altijd een beetje genant. Soms lollig maar soms ook triest. Maar we zijn allemaal mensen. Geweld gaat me te ver.
Ik heb zelf niet echt ruzie in 't openbaar gemaakt. Nou ja toch wel toen ik jong was in mijn eerste relatie. Op een feestje bij zijn vriendengroep die ik toen nog niet goed kende. Ik zei gewoon niks meer tegen hem terwijl hij mooi weer speelde en lief zat te doen. Ja ik was dat mokkende meisje. Paar maanden later zei een van zijn vrienden, je bent eigenlijk heel lief nu ik je wat beter ken. Haha!
Op straat heb ik 't ook wel 's meegemaakt op een terras. De man was heel openlijk met een ander aan 't flirten en zijn vriendin werd zo kwaad dat ze begon te schelden en het glas bier naar zijn hoofd smeet. Heel terras zag 't natuurlijk.
Ook een keer in Ballorig op een kinderverjaardag. tussen exen en familieleden brak een grote ruzie uit die maar door ging. Dat was heel zielig voor de kinderen. Maar het verstoorde ook ons kinderfeestje want de kinderen waren bang geworden. En die van ons waren ook echt klein. Mijn nicht haar dochter vroeg voor 't slapen gaan: komen we die enge mensen morgen weer tegen?
Nu ik er aan denk ik kan zo wel even doorgaan. Ruzie in 't openbaar is altijd een beetje genant. Soms lollig maar soms ook triest. Maar we zijn allemaal mensen. Geweld gaat me te ver.
Ik heb zelf niet echt ruzie in 't openbaar gemaakt. Nou ja toch wel toen ik jong was in mijn eerste relatie. Op een feestje bij zijn vriendengroep die ik toen nog niet goed kende. Ik zei gewoon niks meer tegen hem terwijl hij mooi weer speelde en lief zat te doen. Ja ik was dat mokkende meisje. Paar maanden later zei een van zijn vrienden, je bent eigenlijk heel lief nu ik je wat beter ken. Haha!
joyandpain wijzigde dit bericht op 08-08-2020 02:37
0.81% gewijzigd
zaterdag 8 augustus 2020 om 02:22
Ik heb in het openbaar wel eens ruzie gemaakt toen ik heel jong was, 15. Mijn toenmalige vriendje was nogal dominant. Hij vond het tijdens een discussie (ging nergens over: bioscoop of terras geloof ik) nodig om mij hardhandig voor zich uit te duwen. Toen ik zei: ‘Laat dat’, duwde hij mij keihard op de grond. Ik heb net zolang met mijn Oilily handtasje op hem staan inslaan totdat een omstander mijn tasje greep en als bij een op hol geslagen paard mij rustig toesprak: “Sssssssh...rustig maar, rustig maar....”
Vriendje, per direct ex, ging er tussenuit. De omstander belde mijn pa voor mij (in een tijd dat een mobieltje voor een puber nog onbetaalbaar was) en die sprong gelijk in de auto. Pa vol vuur zijn pedagogische moment grijpend op de praatstoel te ratelen over ‘moeilijke beslissingen’ en ‘kiezen voor jezelf’. En ik zat maar te treuren om mijn tasje dat stuk was.
Vriendje, per direct ex, ging er tussenuit. De omstander belde mijn pa voor mij (in een tijd dat een mobieltje voor een puber nog onbetaalbaar was) en die sprong gelijk in de auto. Pa vol vuur zijn pedagogische moment grijpend op de praatstoel te ratelen over ‘moeilijke beslissingen’ en ‘kiezen voor jezelf’. En ik zat maar te treuren om mijn tasje dat stuk was.
Nee heb je, ja kun je krijgen
zaterdag 8 augustus 2020 om 03:30
Ik was thuis, woonde langs een drukke weg. Hoorde een auto remmen veel geschreeuw en iemand in de berm.
Ik dacht dat het een aanrijding was, dus ik naar beneden. Bleek een man zijn vriendin de auto uitgegooid te hebben.
Hier is een kroeg, nu al een paar keer ruziënde mensen gehad. ‘Ja je bent een hoer en je gaat vreemd’ of ‘ waarom
Kom met haar hier, je weet dat ik haar niet wil zien’. Wel
Grappig want dan zie ik midden in de nacht nog meer buren bij het raam staan gluren.
Ooit een keer in een studentenflat gehad dat er een enorme ruzie was, hoorde scherven en schreeuwen later een taxi wegrijden. Had een vriend even een kamer kort en klein geslagen. Politie is geweest. Later zijn die twee samen gaan wonen.
Ik dacht dat het een aanrijding was, dus ik naar beneden. Bleek een man zijn vriendin de auto uitgegooid te hebben.
Hier is een kroeg, nu al een paar keer ruziënde mensen gehad. ‘Ja je bent een hoer en je gaat vreemd’ of ‘ waarom
Kom met haar hier, je weet dat ik haar niet wil zien’. Wel
Grappig want dan zie ik midden in de nacht nog meer buren bij het raam staan gluren.
Ooit een keer in een studentenflat gehad dat er een enorme ruzie was, hoorde scherven en schreeuwen later een taxi wegrijden. Had een vriend even een kamer kort en klein geslagen. Politie is geweest. Later zijn die twee samen gaan wonen.
zaterdag 8 augustus 2020 om 07:08
lemoos2 schreef: ↑08-08-2020 02:22Ik heb in het openbaar wel eens ruzie gemaakt toen ik heel jong was, 15. Mijn toenmalige vriendje was nogal dominant. Hij vond het tijdens een discussie (ging nergens over: bioscoop of terras geloof ik) nodig om mij hardhandig voor zich uit te duwen. Toen ik zei: ‘Laat dat’, duwde hij mij keihard op de grond. Ik heb net zolang met mijn Oilily handtasje op hem staan inslaan totdat een omstander mijn tasje greep en als bij een op hol geslagen paard mij rustig toesprak: “Sssssssh...rustig maar, rustig maar....”
zaterdag 8 augustus 2020 om 07:27
Ik heb wel eens zelf een ruzie uitgevochten, extreem gênant, voor het grootste terras van een van de vier grootste steden. Ik verbrak mijn relatie, maar hij wilde niet luisteren en voor het terras, op een mooie warme avond maakte ik hem duidelijk dat ik hem nooit meer wilde zien, niet mis te verstaan voor heel het terras. Kan er nog rood van worden, van schaamte, echt niets voor mij.
zaterdag 8 augustus 2020 om 07:50
ooh ik schaam me nog als ik eraan terugdenk, maar ik heb me er schuldig aan gemaakt.
Ik was voetbal kijken bij mijn ex - jaaaaren geleden, dat wel - en terwijl hij op het veld was kwam ik erachter dat hij vreemd ging. Ik was zó boos en zó verdrietig dat ik dacht: de hele vereniging moet weten wat voor een eikel je bent.
Ik heb het met heel veel bombarie ter plekke uitgemaakt. Nog een paar keer heel hard herhaald dat hij een vreemdgaande lul was, zodat ook daadwerkelijk iedereen het wist.
Maargoed, ik was 16 en na al die jaren, vind ik het nog genant.
Ik was voetbal kijken bij mijn ex - jaaaaren geleden, dat wel - en terwijl hij op het veld was kwam ik erachter dat hij vreemd ging. Ik was zó boos en zó verdrietig dat ik dacht: de hele vereniging moet weten wat voor een eikel je bent.
Ik heb het met heel veel bombarie ter plekke uitgemaakt. Nog een paar keer heel hard herhaald dat hij een vreemdgaande lul was, zodat ook daadwerkelijk iedereen het wist.
zaterdag 8 augustus 2020 om 08:04
Tijdens een vakantie lang geleden: een Duits stel kreeg de eerste dag van hun vakantie ruzie. Maar niks geen schreeuwen of schelden. De vrouw bleef 2 weken lang stil. Negeerde haar man, maar ook de rest van de mensen. Op de laatste dag kwam het goed. De man vertelde dat ze dat elke vakantie deed. De ruzie, het negeren en de laatste dag het goed maken. Heel vreemd.
zaterdag 8 augustus 2020 om 08:13
Zelf ben ik ooit ook nog eens partij geweest in éénzijdige ruzie. Op een camping, erg gênant, want iedereen kwam er op af.
Wij stonden daar al dagen, kwam een stel naast ons met een peuter en een baby. Man ging (spiksplinternieuwe) tent op zetten en brak door de harde grond en nogal wat onkunde flink wat kunststof? haringen. (Tent van Action oid) Man kwam vragen of ik wat haringen te leen had, vond het sneu voor die mensen want slecht weer voor de nacht was voorspeld. Wij hadden niet alle uitbouwonderdelen van de tent staan dus ik had er zeker tien te leen. Tien van zeer goede kwaliteit, geef de man nog tip waar hij haringen zou kunnen kopen.
Dag of wat later zouden wij weg gaan. Stukje terug naar mijn zus die in de Ardennen op een camping stond. Daar zouden wij ivm het weer waarschijnlijk wel de hele tent gaan opzetten en alle haringen nodig hebben.
Ik had nog steeds mijn haringen niet teruggekregen, dus ik meldde dat wij gingen vertrekken en dat ik mijn haringen nu graag terug wilde. Zei die man dat hij ze nog nodig had. Tja, dat snapte ik wel maar ik had ze ook nodig. Man weer: 'Nou dan koop je een paar nieuwe, krijg je van mij vijf euro.'
Ik: 'Nee, want ik weet niet waar ik zulke haringen hier in Frankrijk kan kopen en vijf euro is te weinig.'
Man: 'Als ik weer in Nederland ben stuur ik ze naar je op. Geef je adres maar.'
Ik nog steeds heel rustig: 'Ik wil ze gewoon nu terug, want ik heb ze vanavond nodig.'
Toen begon die man vreselijk te schreeuwen, dat ik een vreselijk wijf was, dat ik hem dus met zijn kleine kinderen die vakantie af liet maken in die gammele tent met de helft van de haringen. Dat ik me niet in hem kon verplaatsen, dat ik die haringen niet cadeau wilde doen omdat ik arrogant was met mijn chique tent. Etc, etc.
Terwijl hij stond te schreeuwen begon zijn vrouw onze haringen te verzamelen. Ondertussen was het halve veldje op het schouwspel af gekomen. Sommigen stonden een beetje verscholen te kijken en wat grote mannen toch wel duidelijk openlijk. Vrouw gaf mij de haringen en toen richtte hij zijn woede tot haar.
'Nou,' zei een van de toeschouwers tegen die man,' je kan haringen gaan kopen want nu leent niemand je nog iets.'
Nog zelden zo verbouwereerd geweest.
Wij stonden daar al dagen, kwam een stel naast ons met een peuter en een baby. Man ging (spiksplinternieuwe) tent op zetten en brak door de harde grond en nogal wat onkunde flink wat kunststof? haringen. (Tent van Action oid) Man kwam vragen of ik wat haringen te leen had, vond het sneu voor die mensen want slecht weer voor de nacht was voorspeld. Wij hadden niet alle uitbouwonderdelen van de tent staan dus ik had er zeker tien te leen. Tien van zeer goede kwaliteit, geef de man nog tip waar hij haringen zou kunnen kopen.
Dag of wat later zouden wij weg gaan. Stukje terug naar mijn zus die in de Ardennen op een camping stond. Daar zouden wij ivm het weer waarschijnlijk wel de hele tent gaan opzetten en alle haringen nodig hebben.
Ik had nog steeds mijn haringen niet teruggekregen, dus ik meldde dat wij gingen vertrekken en dat ik mijn haringen nu graag terug wilde. Zei die man dat hij ze nog nodig had. Tja, dat snapte ik wel maar ik had ze ook nodig. Man weer: 'Nou dan koop je een paar nieuwe, krijg je van mij vijf euro.'
Ik: 'Nee, want ik weet niet waar ik zulke haringen hier in Frankrijk kan kopen en vijf euro is te weinig.'
Man: 'Als ik weer in Nederland ben stuur ik ze naar je op. Geef je adres maar.'
Ik nog steeds heel rustig: 'Ik wil ze gewoon nu terug, want ik heb ze vanavond nodig.'
Toen begon die man vreselijk te schreeuwen, dat ik een vreselijk wijf was, dat ik hem dus met zijn kleine kinderen die vakantie af liet maken in die gammele tent met de helft van de haringen. Dat ik me niet in hem kon verplaatsen, dat ik die haringen niet cadeau wilde doen omdat ik arrogant was met mijn chique tent. Etc, etc.
Terwijl hij stond te schreeuwen begon zijn vrouw onze haringen te verzamelen. Ondertussen was het halve veldje op het schouwspel af gekomen. Sommigen stonden een beetje verscholen te kijken en wat grote mannen toch wel duidelijk openlijk. Vrouw gaf mij de haringen en toen richtte hij zijn woede tot haar.
'Nou,' zei een van de toeschouwers tegen die man,' je kan haringen gaan kopen want nu leent niemand je nog iets.'
Nog zelden zo verbouwereerd geweest.
zaterdag 8 augustus 2020 om 08:38
Dan hebben ze toch een heel hechte band, want anders zouden ze zich niet zo druk maken. Die band is ergens op gebaseerd. Meestal is dat iets wat de omstanders ontgaat.
Ze trekken zich duidelijk iets van elkaar aan en dat komt vermoedelijk omdat ze elkaar nodig hebben. Hun eigenwaarde komt dan zó acuut in gevaar dat ze die pijn belangrijker vinden dan de mening van de andere aanwezigen.
Ik ken niemand van wie ik zou blijven houden als hij zoiets deed.
Ze trekken zich duidelijk iets van elkaar aan en dat komt vermoedelijk omdat ze elkaar nodig hebben. Hun eigenwaarde komt dan zó acuut in gevaar dat ze die pijn belangrijker vinden dan de mening van de andere aanwezigen.
Ik ken niemand van wie ik zou blijven houden als hij zoiets deed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 8 augustus 2020 om 08:50
Ow, waarom? Juist lekker toch.viamia schreef: ↑08-08-2020 07:50ooh ik schaam me nog als ik eraan terugdenk, maar ik heb me er schuldig aan gemaakt.