Ruziemaken in het openbaar

07-08-2020 20:29 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben jij een keer getuige geweest van een ruzie tussen mensen (partners)) en hoe ging dat?

Vandaag was ik in de stad.
Een stel, man en vrouw, maakte ruzie in het openbaar.
Man had iets gekocht wat vrouw te duur vond.
Vrouw wilde dat man het terug ging brengen.
Man zei dat vrouw dat zelf maar moest doen als ze het niet eens was met zijn aankoop. “Doe het lekker zelf, ik doe het niet!!”
Ging om ongeveer 30,-
Luxe product, denk aan bijv een goede fles wijn ofzo.
Vrouw was witheet, man hakken in het zand.
Ruzie eindigde (voor buitenstaanders) toen man wegliep terwijl vrouw achter hem aan ging.

Hoewel het gênant was vond ik het ergens ook wel fascinerend😳🙄

Zelf zul je mij hier namelijk niet op betrappen omdat ik van thuis uit heb ik meegekregen dat ruzie of onenigheid hebben in het openbaar écht niet kan.

Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt??
vakantienl15 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 20:35
Reden: Duidelijker zo
2.87% gewijzigd
Geen prima, prima is geen goed.
Toen ik nog bij mijn vader woonde en vaak savonds wandelde door de buurt als 12/13 jarige met een vriendin, heb ik ooit een hele vreemde ruzie meegemaakt.

Een hoop geschreeuw en kabaal kwam af van een vrijstaand huis uit een open slaapkamerraam. De vrouw schreeuwde zo hard dat ik meekreeg dat hij “ direct kon opkankeren met zijn spullen en niet meer terug hoefde te komen”. Vervolgens begon de man terug te schreeuwen dat “ Mickey en Minnie” dus ook wel mee gingen met hem. Wij stonden wat onnozel te giebelen aan de overkant en vroegen ons natuurlijk af wie dat zouden zijn.

Hele hoop geschreeuw later wordt hij de deur uitgezet met 4 grote bigshoppers en zij sluit schreeuwend de voordeur. Je zou denken dat deze kerel naar huis ging maar vergeet het maar... Hij klom gewoon via de pijp (die langs het slaapkamerraam is) omhoog en kon zonder enige moeite naar binnen in de slaapkamer. Het was niet extreem hoog en een flinke stevige pijp maar alsnog maakte het destijds wel indruk op me haha. Uiteindelijk ontdekte vrouw hem boven weer en begrepen we uit het gesprek dat Mickey en Minnie de katten waren en dat meneer dus echt niet ging vertrekken zonder ze dus toen zijn we maar naar huis gelopen.
PietjeBello schreef:
07-08-2020 20:56
Vandaag aan het zwembad in ons Griekse resort. Vrouw begon met schreeuwen, vervolgens sloeg ze haar man, daarna spuugde ze (vol!) in zijn gezicht en ten slotte kreeg hij nog een flesje water over zijn hoofd heen ook.

Vol verbazing gekeken hoe het er aan toe ging en vooral dat man niks terug deed. Hij bewoog niet eens en zei niks. Ik kon helaas niets verstaan van wat zij zei want het was een andere taal.

Maar bizar was het zeker. En dat voor een vakantie die ontspannend zou moeten zijn...
Dat is toch gewoon huiselijk geweld? Stel dat het andersom zou zijn?
En drie jaar terug op vakantie in Italië een gezin waarvan de man spontaan een breakdown kreeg bij het idee terug naar huis te moeten gaan. Hij ging gewoon zitten op de grond en weigerde in de auto te stappen. Na een uur waren de kinderen aan het huilen, die vrouw had iedereen die ze maar kon bedenken afgebeld om op hem in te praten. Schreeuwen, duwen aan die man, huilen. Toen heb ik man er maar op af gestuurd en de kinderen ‘gelokt’ met ijsjes. Na twee uur lullen als brugman stapte hij dan toch in de auto.

Dat was vooral heel erg triest om te zien.
Gillen om koffiecupjes, dan is je relatie ver heen. Ook al staan de cupjes symbool voor je man die nooit eens naar je luistert, ik zou mezelf nooit in het openbaar als een hysterische vrouw neer willen zetten.
Onze buren hebben echt heel vaak ruzie. Met elkaar of hun uit huis wonende kinderen. Als
zoonlief op straat staat te schreeuwen kijk ik ook achter de gordijnen mee. Zelf nooit in het openbaar soms tijdens het uitgaan maar dan blijft het bij wat gekat en ga ik (tijdelijk) naar een andere kroeg met vriendin. Praten we er de volgende dag of bij thuiskomst over.

1x wel een heftige meegemaakt toen ik een jaar of 14 was, was er aan de overkant van de straat ruzie. Mijn slaapkamer raam grensde aan de weg en toen was er ook verschrikkelijke ruzie tussen een jong stel. Vond het wel interessant en zat mee te luisteren. Jongen zat onwijs tegen het meisje te schreeuwen, hij had haar opgewacht en vermoedde van vreemdgaan. Uiteindelijk probeerde iemand er nog tussen te komen maar niet gelukt en die man is weer doorgefietst. Jongen gaat weer verder en geeft het meisje een hele harde duw. Fietspad grensde aan de weg, en ze belandde zo op een auto. Was echt heel heftig. Uiteindelijk is er ambulance bij gekomen, maar moest zelf naar school was vroeg in de ochtend. Weet niet hoe het afgelopen is. Heb daar nooit meer wat over gezegd, heel stom achteraf misschien.
appelientjex schreef:
07-08-2020 22:34
Dat is toch gewoon huiselijk geweld? Stel dat het andersom zou zijn?

Dan is het ook huiselijk geweld inderdaad.
Luci_Morgenster schreef:
07-08-2020 22:39
[/b]

Dan is het ook huiselijk geweld inderdaad.
Ik bedoel dat het nu als grappig leedvermaak wordt gezien, terwijl het dus huiselijk geweld is. Als je dat ziet dan spreek je zo’n vrouw toch aan? Als een man een vrouw slaat dan wordt dat vaak als heftiger ervaren om een of andere reden en wordt er sneller ingegrepen.
*TanteSjaan* schreef:
07-08-2020 21:59
Jemig! Ik mag hopen dat die vent er niet meer woont en zijn kinderen niet meer mag zien.
Hij is veroordeeld tot tbs (oorlogstrauma schijnbaar) en zij en de kinderen zijn naar een onbekende plaats verhuisd.
In mijn studententijd woonde ik in een studentenhuis, dat voorheen een winkel was geweest. Mijn kamer op de begane grond had nog een hele grote etalageruit. Midden in de nacht werd ik wakker van een stel dat op straat voor mijn raam heftige ruzie had. De vrouw had haar man blijkbaar stomdronken uit het cafe gehaald en stond hem uit te foeteren over zijn drankgebruik en het naar bed gaan met andere vrouwen, terwijl zij met de kinderen thuis zat. Zij stond echt onbeheerst te krijsen, terwijl hij er geen zinnig woord uit kreeg. Op een gegeven moment begonnen ze te vechten, ik hoorde echt klappen vallen en vervolgens viel een van de twee tegen mijn raam aan. Ik was doodsbang dat ze allebei door die ruit mijn kamer in zouden vallen. Volgens mij kreeg de vrouw uiteindelijk ook een rake klap van hem en begon enorm te huilen, terwijl ze verder de straat doorliepen. Ik heb nog een hele tijd met kloppend hart in bed gelegen voor ik weer kon slapen.
Ik heb wel eens huiselijk geweld meegemaakt van een vrouw van begin midden 40 tegen haar bejaarde moeder, politie erbij en ik ben maar met haar zoontje tv gaan kijken. Vertelde dat het vaker gebeurde etcc vreselijk. Zelf ook slachtoffer geweest van huiselijk geweld en ik vind dat echt afschuwelijk.

Maar de buren naast me op de camping die vandaag hun tent aan het opzetten waren in 34 graden, daar heb ik van genoten. Onschuldig (of dat lijkt het in ieder geval) gekissebis binnen een relatie kan best heel grappig zijn, mits alles daarna weer pais en vree is. Shoot me.
Laatst waren we gezellig naar een soort openlucht museum. Een stukje verder liep een gezin; man, vrouw en 3 kinderen.
Opeens gaat die kerel toch uit zijn plaat!! Schreeuwen, gillen, een hele toestand. Dat duurt een tijdje en vervolgens doet hij zijn rugzak af, en begint daarmee op de grond te slaan, ermee gooien, weer oprapen, en dat weer opnieuw. Zoals een peuter een driftbui kan hebben zeg maar. Na een paar minuten was het blijkbaar klaar, en hij deed zijn rugzak weer om, en liep zwijgend achter zijn gezin aan, richting uitgang.
Huh...
OldWood schreef:
07-08-2020 21:15
Als hier de buren weer beginnen met ruzie maken, zit ik eerste rij hoor.

Je gaat mij niet wijsmaken dat je je omdraait en er niet naar luistert.
Moeilijk te zeggen, heb het nog nooit meegemaakt.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
sjansje schreef:
07-08-2020 23:02
Laatst waren we gezellig naar een soort openlucht museum. Een stukje verder liep een gezin; man, vrouw en 3 kinderen.
Opeens gaat die kerel toch uit zijn plaat!! Schreeuwen, gillen, een hele toestand. Dat duurt een tijdje en vervolgens doet hij zijn rugzak af, en begint daarmee op de grond te slaan, ermee gooien, weer oprapen, en dat weer opnieuw. Zoals een peuter een driftbui kan hebben zeg maar. Na een paar minuten was het blijkbaar klaar, en hij deed zijn rugzak weer om, en liep zwijgend achter zijn gezin aan, richting uitgang.
Huh...
Heel raar en super intimiderend voor het gezin. Vroeg of laat haalt zo’n driftkikker uit, sukkel.
2 Jaar terug op de camping. Stel in een tent, met kinderen. Kon het niet helemaal meekrijgen, maar het ging over een pannenkoek. Vrouw werd kwaad, pakte de kids en wat spullen en vertrok met de auto. Man is toen ook weg gegaan (volgens mij stonden er op de camping nog bekenden van hen ofzo). Vrouw kwam daarna terug, heeft woest de tent afgebroken, alles in de auto gepropt en we hebben ze nooit meer gezien. Vond het zo sneu voor die kids... :-[ leuke vakantie hadden die.
Ik vind deze verhalen diep triest als er kinderen bij betrokken zijn.
Whomi schreef:
07-08-2020 23:19
2 Jaar terug op de camping. Stel in een tent, met kinderen. Kon het niet helemaal meekrijgen, maar het ging over een pannenkoek. Vrouw werd kwaad, pakte de kids en wat spullen en vertrok met de auto. Man is toen ook weg gegaan (volgens mij stonden er op de camping nog bekenden van hen ofzo). Vrouw kwam daarna terug, heeft woest de tent afgebroken, alles in de auto gepropt en we hebben ze nooit meer gezien. Vond het zo sneu voor die kids... :-[ leuke vakantie hadden die.
Haha hadden ze koude pannenkoeken 😂 doet me denken aan die aflevering van de rijdende rechter :applause:
Wel zielig voor de kindjes ja...
appelientjex schreef:
07-08-2020 22:46
Ik bedoel dat het nu als grappig leedvermaak wordt gezien, terwijl het dus huiselijk geweld is. Als je dat ziet dan spreek je zo’n vrouw toch aan? Als een man een vrouw slaat dan wordt dat vaak als heftiger ervaren om een of andere reden en wordt er sneller ingegrepen.
Ziet er echt iemand het als grappig leedvermaak dan? Heb ik niet gelezen. Volgens mij vond iedereen die er op reageerde het heftig en niet oke.
rumforviva schreef:
07-08-2020 22:14
Het is mij door jaren in de stad met veel buren gewoond te hebben sowieso opgevallen dat luidruchtige ruziemakers ook heel luidruchtige seks hebben. Het is allebei iets primitiefs of instinctiefs denk ik.
Of het heeft te maken met temperament :)
appelientjex schreef:
07-08-2020 23:22
Ik vind deze verhalen diep triest als er kinderen bij betrokken zijn.
Is het ook.

Als mijn man en ik staan te kibbelen in een vreemde stad of we linksaf of rechtsaf moeten en man ter illustratie weer Google Maps erbij pakt, dan staat zoon al met ‘Gaan jullie scheiden?”
Als wij achter dat gezin hadden gelopen met die flippende pa en zijn rugzak, dan was ons kind keihard gaan janken denk ik. Bijna niets gewend.
IK weet nog dat ik vroeger als kind in de nacht wakker was geworden van een hoop kabaal buiten.Bleek dat de overbuurman de buurvrouw in haar blootje buiten had gezet en er niet meer in liet.Dat beeld vergeet ik nooit meer toen ik door mijn slaapkamerraam naar buiten keek.
Zij kon alleen maar huilen.Zo zielig.Mijn moeder heeft haar toen bij ons binnen gelaten en wat kleren gegeven.Ze heeft haar ouders gebeld en die hebben haar bij ons thuis opgehaald.Ze zijn niet lang daarna gescheiden.
Waar de ruzie over ging weet ik niet meer,maar ik vond het toen zo zielig voor haar.Dat heeft toen zo'n indruk op mij gemaakt.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
lemoos2 schreef:
07-08-2020 22:32
De laatste openbare ruzie die ik heb meegemaakt:

In de kassarij van de AH. Man had een briefje met instructies ontvangen en kwam trots met volle kar. Hij had de Starbucks cupjes vervangen door een soortgelijk Nespresso cupje dat in de bonus was. De vrouw flipte helemaal door, smeet alles uit die kar op zoek naar de gewraakte cupjes intussen gillend: “Ik vroeg je maar één ding te doen. Één ding!! Ik vraag niet veel maar godverdomme een fatsoenlijke kop koffie is dan weer teveel! Je. Haalt. NUUU. De. Juiste! Nu!!”
De boodschappen links en rechts van die kar, iedereen met open mond aan het kijken. En die man stond als een zoutpilaar. Als hij een teken van leven had gegeven had ze hem aangevlogen denk ik.

Wij hebben zelf nooit ruzie. Mijn man noemt alles een ‘discussie’ :-)
:rofl: Ik vind jou altijd zo smakelijk en beeldend schrijven. Ook op andere topics.
lemoos2 schreef:
07-08-2020 23:35
Is het ook.

Als mijn man en ik staan te kibbelen in een vreemde stad of we linksaf of rechtsaf moeten en man ter illustratie weer Google Maps erbij pakt, dan staat zoon al met ‘Gaan jullie scheiden?”
Als wij achter dat gezin hadden gelopen met die flippende pa en zijn rugzak, dan was ons kind keihard gaan janken denk ik. Bijna niets gewend.
Onze dochter ook, die kan totaal niet tegen ruzie. Ze stond ook vol verbazing te kijken.
Wat ik het meest bizarre vond is, dat behalve het oudste kind (die huilde) de andere 2 kinderen en moeder ogenschijnlijk geen spier vertrokken. Dat betekende in mijn ogen niet veel goeds...
lemoos2 schreef:
07-08-2020 22:32
De laatste openbare ruzie die ik heb meegemaakt:

In de kassarij van de AH. Man had een briefje met instructies ontvangen en kwam trots met volle kar. Hij had de Starbucks cupjes vervangen door een soortgelijk Nespresso cupje dat in de bonus was. De vrouw flipte helemaal door, smeet alles uit die kar op zoek naar de gewraakte cupjes intussen gillend: “Ik vroeg je maar één ding te doen. Één ding!! Ik vraag niet veel maar godverdomme een fatsoenlijke kop koffie is dan weer teveel! Je. Haalt. NUUU. De. Juiste! Nu!!”
De boodschappen links en rechts van die kar, iedereen met open mond aan het kijken. En die man stond als een zoutpilaar. Als hij een teken van leven had gegeven had ze hem aangevlogen denk ik.

Wij hebben zelf nooit ruzie. Mijn man noemt alles een ‘discussie’ :-)
Je zet jezelf toch ook voor schut zeg. :woa:
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Een gezin in de stad op zaterdag. Man liep, rende bijna, in 1 streep naar de parkeergarage want hij was boos. Vrouw met aan elke hand een kind (ca 5 en 7) probeerde hem bij te houden. Maar ze moesten door een warenhuis en dus door een draaideur. En net daar stond ik.
Man riep: ik ben er klaar mee, ik ga naar huis.
Vrouw: ja maar ...
Man: je doet maar wat ik zeg, IK heb de autosleutel.
Vrouw: tja, ik heb de huissleutel
Vrouw tegen kinderen: papa is niet zo gezellig hè.

Echt, die arme kinderen.
prada schreef:
07-08-2020 23:40
:rofl: Ik vind jou altijd zo smakelijk en beeldend schrijven. Ook op andere topics.
Ik ben een beelddenker. Dus als ik iets uit mijn geheugen moet halen, zie ik het ‘filmpje’ weer voor mij en schrijf het dan ook zo op zoals het ‘filmpje’ loopt. Soms wel lastig als ik andermans verhalen lees of hoor. Zit ik weer in mijn eentje keihard te lachen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven