samen dingen doen
dinsdag 1 december 2009 om 08:20
Hallo,
Mijn vriend en ik hadden dit weekend een gesprek dat we het eigenlijk allebei zonde vinden dat zo vaak de tv/pc aan staat 's avonds, en dat we eigenlijk eens andere dingen zouden moeten doen. Dat de tv 's avonds eigenlijk meer aan staat uit gewoonte ipv dat we echt gaan zitten om een bepaald programma te kijken wat we leuk vinden. Ik zei al dat we eigenlijk eens een week lang de tv uit zouden moeten doen.
Maar aan de andere kant zou ik ook niet echt weten wat we anders op een doordeweekse avond samen kunnen doen, volgens mij komt het thuis al snel neer op pc/tv.
Onze vrienden wonen niet echt in de buurt, dus 's avonds bij mensen langs gaan is ook niet echt een optie. Ik sport zelf wel 2 keer in de avond, maar doe dit zonder mijn vriend. Maar ik zou dus eigenlijk graag meer dingen doen met mijn vriend en dat we niet alleen maar tv kijken uit gewoonte.
Herkennen jullie dit wel eens? Of hebben jullie tips voor leuke dingen die we 's avonds zouden kunnen doen?
Mijn vriend en ik hadden dit weekend een gesprek dat we het eigenlijk allebei zonde vinden dat zo vaak de tv/pc aan staat 's avonds, en dat we eigenlijk eens andere dingen zouden moeten doen. Dat de tv 's avonds eigenlijk meer aan staat uit gewoonte ipv dat we echt gaan zitten om een bepaald programma te kijken wat we leuk vinden. Ik zei al dat we eigenlijk eens een week lang de tv uit zouden moeten doen.
Maar aan de andere kant zou ik ook niet echt weten wat we anders op een doordeweekse avond samen kunnen doen, volgens mij komt het thuis al snel neer op pc/tv.
Onze vrienden wonen niet echt in de buurt, dus 's avonds bij mensen langs gaan is ook niet echt een optie. Ik sport zelf wel 2 keer in de avond, maar doe dit zonder mijn vriend. Maar ik zou dus eigenlijk graag meer dingen doen met mijn vriend en dat we niet alleen maar tv kijken uit gewoonte.
Herkennen jullie dit wel eens? Of hebben jullie tips voor leuke dingen die we 's avonds zouden kunnen doen?
dinsdag 1 december 2009 om 08:33
Ik herken dit totaal niet. Bij ons staat de tv bij vlagen ook meer aan dan ik eigenlijk goed vind, maar we kijken wel heel veel sámen. Ouwehoeren ons suf over wat er allemaal gebeurt. Computeren idem dito. Zitten tegenover elkaar met ons laptopje en roepen om de haverklap de ander erbij om even iets te laten zien, of gaan op de bank samen You Tube filmpjes kijken.
Als de tv niet aangaat, zitten we lekker te kletsen, gaan we heel vroeg naar bed of doen we allebei ons eigen ding. Ook heerlijk! Wat doen jullie los van elkaar? Wij vinden het heel fijn om allebei met iets voor onszelf bezig te zijn en dan af en toe even bij elkaar binnen te lopen, samen thee te drinken, wat dan ook.
Als de tv niet aangaat, zitten we lekker te kletsen, gaan we heel vroeg naar bed of doen we allebei ons eigen ding. Ook heerlijk! Wat doen jullie los van elkaar? Wij vinden het heel fijn om allebei met iets voor onszelf bezig te zijn en dan af en toe even bij elkaar binnen te lopen, samen thee te drinken, wat dan ook.
dinsdag 1 december 2009 om 09:00
De dagen dat we 's avonds samen op de bank hangen en tv kijken ('we ouwehoeren dan eigenlijk meer dan dat we echt tv kijken) hangen we ook echt op de bank en hoeven we van onszelf ook echt niet perse iets te gaan doen. Dus ik herken het eigenlijk niet..
Wil je uit huis wat gaan doen of binnen blijven?
Wil je uit huis wat gaan doen of binnen blijven?
Perfectionisme is niet perfect...
dinsdag 1 december 2009 om 09:07
Bij ons gaat het een beetje zoals bij Kastanjez: de tv staat wel regelmatig aan maar wij zijn 'actieve kijkers'. Discussiëren over wat we zien, slepen elkaar erbij als er iets grappigs/shockerends of whatever te zien is. Idem bij computeren.
Een week de tv helemaal uit lijkt me desalniettemin wel een leuke suggestie. Dingen die ik 's avonds samen zou doen (en die wij ook regelmatig doen) zijn:
- uitgebreid koken en tafelen (bij ons soms avondvullend programma )
- ouderwets spelletje à la scrabble/stratego o.i.d.
- stukje lopen buiten: langs het water, naar het park, ijsje halen bij lekker weer. Als het koud is: bij terugkomst warme choc!
- kroeg/bios/voorstelling
- vroeg naar bed, lekker knuffelen
- and so on!
Volgens mij komt het vanzelf wel als je die tv een keer uitzet. Hier ontstaan soms spontaan lange avonden met gewoon een goed gesprek en een wijntje. Vaak terwijl de tv aanstaat trouwens.
Een week de tv helemaal uit lijkt me desalniettemin wel een leuke suggestie. Dingen die ik 's avonds samen zou doen (en die wij ook regelmatig doen) zijn:
- uitgebreid koken en tafelen (bij ons soms avondvullend programma )
- ouderwets spelletje à la scrabble/stratego o.i.d.
- stukje lopen buiten: langs het water, naar het park, ijsje halen bij lekker weer. Als het koud is: bij terugkomst warme choc!
- kroeg/bios/voorstelling
- vroeg naar bed, lekker knuffelen
- and so on!
Volgens mij komt het vanzelf wel als je die tv een keer uitzet. Hier ontstaan soms spontaan lange avonden met gewoon een goed gesprek en een wijntje. Vaak terwijl de tv aanstaat trouwens.
anoniem_5560 wijzigde dit bericht op 01-12-2009 09:09
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
dinsdag 1 december 2009 om 09:44
Mijn man heeft een hekel aan tv, dus bij ons staat het ding bijna nooit aan. We hebben dan ook maar een mooie gekocht omdat het decoratieve (als dat al mogelijk is bij een tv) nog wel het belangrijkste was. Wat zij zoal samen doen:
-Spel spelen
-Boek lezen
-Achter de pc in 1 ruimte
-Sporten
-Wandelen, gewoon in de buurt, wel eens naar de zonnenbank, naar een cafe of naar een restaurant (laatste drie ongeveer een uur heen en een uur terug)
-We gaan dus wel eens naar een cafe waar we ook met anderen aan de praat raken, na een stuk of drie drankjes gaan we weer terug naar huis, soms meer, meestal minder omdat we met de auto zijn dan.
-Aan onze eigen bar hangen en cd'tjes draaien, limewiren.
-Naar de super
-Bij iemand langs, vrienden of familie, of er komt iemand bij ons langs.
Verder doen we ook van alles afzonderlijk, maar daar gaat het hier niet over.
-Spel spelen
-Boek lezen
-Achter de pc in 1 ruimte
-Sporten
-Wandelen, gewoon in de buurt, wel eens naar de zonnenbank, naar een cafe of naar een restaurant (laatste drie ongeveer een uur heen en een uur terug)
-We gaan dus wel eens naar een cafe waar we ook met anderen aan de praat raken, na een stuk of drie drankjes gaan we weer terug naar huis, soms meer, meestal minder omdat we met de auto zijn dan.
-Aan onze eigen bar hangen en cd'tjes draaien, limewiren.
-Naar de super
-Bij iemand langs, vrienden of familie, of er komt iemand bij ons langs.
Verder doen we ook van alles afzonderlijk, maar daar gaat het hier niet over.
dinsdag 1 december 2009 om 09:50
Wij zijn meestal alleen in het weekend bij elkaar, maar als mijn man er door de week wel is dan kijken we vaak samen t.v., en daar praten we dan over. We doen regelmatig een spelletje, of zijn allebei aan het lezen.
In de zomer zitten we vaak in de avond buiten, nog wat rommelen in de tuin, lekker wat drinken. Soms brengen we de babyfoons bij de buren en gaan nog even wandelen.
Maar het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit wat we doen,ook als we tv kijken zijn we echt samen iets aan het doen.
In de zomer zitten we vaak in de avond buiten, nog wat rommelen in de tuin, lekker wat drinken. Soms brengen we de babyfoons bij de buren en gaan nog even wandelen.
Maar het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit wat we doen,ook als we tv kijken zijn we echt samen iets aan het doen.
dinsdag 1 december 2009 om 10:10
Wij lezen beide het zelfde boek en kunnen daar uuuuren over praten.
Kijken samen een programma op tv en hebben het daar tijdens en er na nog wel een tijdje over.
samen in bad.
Hond uitlaten.
Koken en natafelen.
eventjes ergens wat drinken ( door de weeks, in het weekend zijn we altijd zaterdag's samen stappen )
Vroege film pakken.
TV staat alleen aan als we het beide willen zien, en we hebben beide een programma wat de ander niet wil zien dus gaat de ander even pceren of lezen.
Dit zijn zo even de dingetjes waar ik opkom.
Kijken samen een programma op tv en hebben het daar tijdens en er na nog wel een tijdje over.
samen in bad.
Hond uitlaten.
Koken en natafelen.
eventjes ergens wat drinken ( door de weeks, in het weekend zijn we altijd zaterdag's samen stappen )
Vroege film pakken.
TV staat alleen aan als we het beide willen zien, en we hebben beide een programma wat de ander niet wil zien dus gaat de ander even pceren of lezen.
Dit zijn zo even de dingetjes waar ik opkom.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
dinsdag 1 december 2009 om 10:30
Beetje bankhangen is natuurlijk niet persé iets mis. Ik zou dat er ook gewoon inhouden als ik jullie was, zeker tijdens de wintermaanden. Wij kletsen er ook wat af, ook al staat de TV aan.
Verder leuk om te doen:
- een (spannend) spelletje of 'engelkaarten' leggen, zodat je in gesprek raakt
- elkaar iets voorlezen uit de krant of een boek
- samen kokkerellen en daarna aan tafel eten (dan spreek je elkaar echt)
- elkaar masseren
- samen sporten: squashen oid
- Uitgebreid koffie of thee maken, met een dienblaadje met allerlei lekkers erop
- samen een vakantie uitzoeken (reisbladen of Internet)
- een spelletje op de Wii doen
Verder leuk om te doen:
- een (spannend) spelletje of 'engelkaarten' leggen, zodat je in gesprek raakt
- elkaar iets voorlezen uit de krant of een boek
- samen kokkerellen en daarna aan tafel eten (dan spreek je elkaar echt)
- elkaar masseren
- samen sporten: squashen oid
- Uitgebreid koffie of thee maken, met een dienblaadje met allerlei lekkers erop
- samen een vakantie uitzoeken (reisbladen of Internet)
- een spelletje op de Wii doen
Only dead fish go with the flow
dinsdag 1 december 2009 om 10:32
Zoals hierboven al een paar keer genoemd is: doe een spelletje.
heb je geen leuke spelletjes in huis? Schaf er dan een paar leuke aan.
Aanraders:
- Kolonisten kaartspel
- Qwirkle (google maar even, dan zie je wat het is)
- Schaken
Wij merken dat we tijdens zo'n spelletje juist heel veel praten/ kletsen, terwijl wanneer de tv aan staat je weinig met elkaar praat.
@Mies85: Wat een leuk idee om samen hetzelfde boek te lezen en het daar dan over te hebben.
heb je geen leuke spelletjes in huis? Schaf er dan een paar leuke aan.
Aanraders:
- Kolonisten kaartspel
- Qwirkle (google maar even, dan zie je wat het is)
- Schaken
Wij merken dat we tijdens zo'n spelletje juist heel veel praten/ kletsen, terwijl wanneer de tv aan staat je weinig met elkaar praat.
@Mies85: Wat een leuk idee om samen hetzelfde boek te lezen en het daar dan over te hebben.
dinsdag 1 december 2009 om 10:36
Wij sporten vaak samen, zowel in de sportschool als erbuiten.
Ga eens iets doen wat nieuw is zoals een klimcursus, of indoor/rolbaan snowboardlessen volgen ofzo.....
Of lekker naar de film met een borrel in de kroeg daarna.
Of thuis gewoon een film huren met een wijntje enzo.
Samen heel uitgebreid iets koken wat jullie nog nooit gemaakt hebben, of zelf pizza maken, pannenkoeken bakken met alles erop en eraan etc.etc.
Ga eens iets doen wat nieuw is zoals een klimcursus, of indoor/rolbaan snowboardlessen volgen ofzo.....
Of lekker naar de film met een borrel in de kroeg daarna.
Of thuis gewoon een film huren met een wijntje enzo.
Samen heel uitgebreid iets koken wat jullie nog nooit gemaakt hebben, of zelf pizza maken, pannenkoeken bakken met alles erop en eraan etc.etc.
dinsdag 1 december 2009 om 11:51
Wandelen doen we wel eens, maar eigenlijk meestal in het weekend. Maar zouden we natuurlijk ook wel eens doordeweeks kunnen doen.
We hebben eigenlijk niet echt spelletjes thuis, ik kan wel eens wat kopen.. mijn vriend is niet echt een spelletjesmens, maar als die het een keer doet, dan ziet die misschien wel dat het eigenlijk heel leuk is:) Laatst toevallig monopoly gedaan met m'n familie, was echt heel gezellig inderdaad.
Met mijn vriend samen sporten zie ik niet gebeuren, ben al blij als hij een stukje wilt wandelen of fietsen:)
We hebben eigenlijk niet echt spelletjes thuis, ik kan wel eens wat kopen.. mijn vriend is niet echt een spelletjesmens, maar als die het een keer doet, dan ziet die misschien wel dat het eigenlijk heel leuk is:) Laatst toevallig monopoly gedaan met m'n familie, was echt heel gezellig inderdaad.
Met mijn vriend samen sporten zie ik niet gebeuren, ben al blij als hij een stukje wilt wandelen of fietsen:)
vrijdag 4 december 2009 om 23:44
Wij zijn errug saai... Meestal lees ik 's avonds of kijk ik tv, man zit eigenlijk altijd aan de laptop (meestal aan 't werk). Als ik aan de laptop zit (zoals nu), leest man krant of boek. Er gaan uren voorbij zonder dat we praten. Maar we zitten wel in dezelfde ruimte
Op één of andere manier stoort dat me helemaal niet, ik vind het wel lekker rustig zo en we vinden dat allebei prima, zo'n rust na een drukke werkdag. We zijn al 10 jaar gelukkig zo...
We lachen er samen soms om, dat we al volop aan 't oefenen zijn zodat we het later goed doen als bejaard stel
Overigens heb ik wèl een druk sociaal leven zonder man, ik ga vaak uit eten met vriendinnen, lekker uit met collega's, samen shoppen, enz... Maar gewoon weinig samen met alleen maar man en al zeker niet 's avonds
We lachen er samen soms om, dat we al volop aan 't oefenen zijn zodat we het later goed doen als bejaard stel
Overigens heb ik wèl een druk sociaal leven zonder man, ik ga vaak uit eten met vriendinnen, lekker uit met collega's, samen shoppen, enz... Maar gewoon weinig samen met alleen maar man en al zeker niet 's avonds
dinsdag 8 december 2009 om 18:14
Wij hebben wel redelijk in dezelfde situatie gezeten als TO. We merkten dat we op een gegeven moment zo'n beetje iedere avond voor de bank zaten met tv aan en dat we dan vervolgens heel NET5 afwerkten..
Fijn om zo te lampenzen (zoals wij dat noemen), maar we hadden naast het knuffelend op de bank zitten, maar weinig contact. We hebben toen vervolgens een dag in de week uitgekozen waarop we omstebeurt kiezen wat we gaan doen die avond. Zo hebben we elke week een avondje echt voor ons. De rest van de dagen proberen we zo veel mogelijk aan tafel te eten met de tv uit, zodat we dan echt op elkaar gefocust zijn.
Zelf ben ik net als een aantal anderen dol op spelletjes, maar mijn lief niet zo. Hij zal voornamelijk een spel met me doen omdat hij weet dat ik er zo van geniet. Tips van een van jullie om hem te interesseren?? Ik vind het heel lief van hem dat hij voor mij meedoet. Ook zou ik het fijn vinden dat hij het ook echt leuk zou vinden:)
Fijn om zo te lampenzen (zoals wij dat noemen), maar we hadden naast het knuffelend op de bank zitten, maar weinig contact. We hebben toen vervolgens een dag in de week uitgekozen waarop we omstebeurt kiezen wat we gaan doen die avond. Zo hebben we elke week een avondje echt voor ons. De rest van de dagen proberen we zo veel mogelijk aan tafel te eten met de tv uit, zodat we dan echt op elkaar gefocust zijn.
Zelf ben ik net als een aantal anderen dol op spelletjes, maar mijn lief niet zo. Hij zal voornamelijk een spel met me doen omdat hij weet dat ik er zo van geniet. Tips van een van jullie om hem te interesseren?? Ik vind het heel lief van hem dat hij voor mij meedoet. Ook zou ik het fijn vinden dat hij het ook echt leuk zou vinden:)
dinsdag 8 december 2009 om 19:10
Wij hebben dit weekend een enorme doos technisch lego gekocht. Met het idee om een of meer kinderen uit te nodigen tijdens de kerstvakantie.....de vrachtwagen met kraan zit alleen nu al voor de helft in elkaar.
Man is tegenover mij (met leesbril op) al in het tweede boekje bij plaatje 120. Gisteren hebben we samen met de lego gespeeld.
Het kan dus ook echt fout gaan zonder tv.
Man is tegenover mij (met leesbril op) al in het tweede boekje bij plaatje 120. Gisteren hebben we samen met de lego gespeeld.
Het kan dus ook echt fout gaan zonder tv.