samen dingen doen

01-12-2009 08:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik hadden dit weekend een gesprek dat we het eigenlijk allebei zonde vinden dat zo vaak de tv/pc aan staat 's avonds, en dat we eigenlijk eens andere dingen zouden moeten doen. Dat de tv 's avonds eigenlijk meer aan staat uit gewoonte ipv dat we echt gaan zitten om een bepaald programma te kijken wat we leuk vinden. Ik zei al dat we eigenlijk eens een week lang de tv uit zouden moeten doen.

Maar aan de andere kant zou ik ook niet echt weten wat we anders op een doordeweekse avond samen kunnen doen, volgens mij komt het thuis al snel neer op pc/tv.

Onze vrienden wonen niet echt in de buurt, dus 's avonds bij mensen langs gaan is ook niet echt een optie. Ik sport zelf wel 2 keer in de avond, maar doe dit zonder mijn vriend. Maar ik zou dus eigenlijk graag meer dingen doen met mijn vriend en dat we niet alleen maar tv kijken uit gewoonte.

Herkennen jullie dit wel eens? Of hebben jullie tips voor leuke dingen die we 's avonds zouden kunnen doen?
Hoi TO,

ik heb een hekel aan tv, hij gelukkig ook. Als we iets kijken, dan is het in het weekend een film. Dat is dan wel leuk om knus op de bank voor de tv te hangen. Verder zijn wij altijd bezig in huis met allerlei dingen. Doordeweeks, vooral nu, zijn de avonden erg kort. We koken s'avonds uitgebreid en kletesen lang tijdens het eten. Daarna gaan we meestal samen sporten of gaat hij nog even werken en ik naar een vriendin.

In het weekend

- ontbijten we uitgebreid, met broodjes uit de oven oid, als we het maar gezellig en lekker vinden

- klussen we wat in huis

- gaan we op zondag altijd kilometers hardlopen in de bossen

- daarna lang douchen en met een boek op de bank ploffen

- samen lekker koken

- of overdag de stad in en daarna een borreltje drinken

- en dus meestal een filmpje in het weekend

- etc, etc, etc

Ik kom altijd tijd te kort, dus vind het echt zonde van mijn tijd om voor het kastje te hangen :-) Kan me echt helemaal verheugen op de komende kerstvakantie, 2 weken relaxen met de dingen die ik genoemd heb. Heerlijk!
quote:Vl43inder schreef op 08 december 2009 @ 19:10:

Wij hebben dit weekend een enorme doos technisch lego gekocht. Met het idee om een of meer kinderen uit te nodigen tijdens de kerstvakantie.....de vrachtwagen met kraan zit alleen nu al voor de helft in elkaar.

Man is tegenover mij (met leesbril op) al in het tweede boekje bij plaatje 120. Gisteren hebben we samen met de lego gespeeld.

Het kan dus ook echt fout gaan zonder tv.
Als je allebei van muziek houdt is het leuk om samen het introspel van de top2000 op radio 2(?) te doen.
.
Een klushuis kopen. Of zo'n ouderwetse puzzel met 1.000 stukjes.
Haha vl43inder,

Zijn jullie nog steeds met de lego aan het spelen?

En gevonden voorwerp, klinkt inderdaad heel herkenbaar, ik hou ook wel van spelletjes, maar mijn vriend is ok niet echt een spelletjesmens.

Trouwens, kan iemand mij vertellen wat TO betekent.. ik denk dat het waarschijnlijk iets betekent als Topic Opener, maar geen idee of het klopt eigenlijk..
Ja TO betekent Topic Opener.

Hier ook een vriend die niet zo van spelletjes houdt. Thuis vermaken wij ons wel, ja ook avonden voor de tv, maar ook kunnen wij genieten van samen even weg in de avond.

Klinkt misschien saai, maar we gaan steeds vaker boodschappen doen in de avond. Superrustig dan en dus alle tijd en ruimte om met zn 2-en inkopen te doen en thuisgekomen de boel een plek geven en een warme thee of koffie als afsluiting doen.

Of een avondje naar een kluswinkel of warenhuis, even eruit, mooi op je gemak en tussendoor samen kletsen en/of wat eten/drinken ergens. Moet eerlijk bekennen dat mijn vriend meer de initiatiefnemer is van ons wat betreft 's avonds even erop uit gaan.

Zo gaan we ook weleens naar een stad hier in de buurt, gewoon even wandelen langs de haven en een kibbeling halen. Tijd voor 2 en er even uit zijn (vaak onverwachts), kan ik zo van genieten.

Denk vooral niet te moeilijk en doe wel dingen waar jullie beide zin in hebben (dus niet met tegenzin mee gaan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven