Samen een huis kopen.
zondag 7 september 2008 om 22:39
Hallo ik heb een vraag,
Ik woon nu een jaar samen met mijn vriend, ik ben ingetrokken in zijn huis dus het staat op zijn naam, ik betaal ook geen hypotheek ofzo.
Maar nu willen we de stap gaan maken om een 1 gezins woning te kopen maar hij wil het op zijn naam omdat hij er een eigen vermogen in wil stoppen maar hij wil wel dat ik maandelijks mee betaal. Zolang we nog geen kinderen hebben en ik gewoon fulltime kan werken. Is het verstandig om het op zijn naam te laten zetten?
Groetjes..
Ik woon nu een jaar samen met mijn vriend, ik ben ingetrokken in zijn huis dus het staat op zijn naam, ik betaal ook geen hypotheek ofzo.
Maar nu willen we de stap gaan maken om een 1 gezins woning te kopen maar hij wil het op zijn naam omdat hij er een eigen vermogen in wil stoppen maar hij wil wel dat ik maandelijks mee betaal. Zolang we nog geen kinderen hebben en ik gewoon fulltime kan werken. Is het verstandig om het op zijn naam te laten zetten?
Groetjes..
maandag 8 september 2008 om 23:09
Er is hier pas nog een topic geweest van een vrouw in zo'n situatie. Het huis stond op naam van haar vriend. Ze had wel meebetaald. Ze woonden al een tijd samen en hadden een kind.
Nu gingen ze uit elkaar. Hij bleef in het mooie huis wonen, wat helemaal van hem was. En zij kon op een flatje gaan wonen, met kind en amper inkomen.
Nu gingen ze uit elkaar. Hij bleef in het mooie huis wonen, wat helemaal van hem was. En zij kon op een flatje gaan wonen, met kind en amper inkomen.
dinsdag 9 september 2008 om 09:11
Cyntjuh, als jij niet of minder werkt en dus veel voor huishouden, man en kinderen zorgt draag je ook bij aan het gezamelijke vermogen. Ik denk dat veel vrouwen en mannen dat vergeten. Ik vraag me echt af wat voor jou vriend het doel van een relatie is? Een huishoudster en iemand om zijn genen mee voort te planten?