Samen iets doen in de avond ?

22-03-2012 16:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat in jullie relatie? Wij werken alle dagen, behalve in het weekend. s Avonds rond 1800 uur thuis en dan kookt mijn vriend meestal. Ik zorg voor boodschappen, wasjes doen/vouwen etc, opruimen, ik studeer erbij. Hij kookt omdat het zijn hobby is. Hij klust graag in het weekend (tuin, huis mooier maken (geen rigoreuze verbouwing), maar ik ga liever wat leuks samen doen. Hij is niet echt een uitgaanstype, maar gaat als ik iets afspreek met vrienden altijd gezellig mee en vindt het ook leuk. Nu hebben we een soort van comprimis. 1 dag in het weekend werkt hij aan zijn klussen in huis/tuin en een deel van de andere vrije dag plannen we iets leuks. Dat kan met vrienden uit eten zijn, naar een concert, sauna of stukje fietsen of zoiets.

s Avonds na het eten (rond 18.30/19 uur) ploft hij standaard op de bank en doet doordeweeks niets bijzonders. Ik spreek met vriendinnen af, ga soms sporten, of stukje fietsen, studeren of kruip er ook wel eens bij. Liever zou ik samen iets doen of bijv. wat van die klusjes die dan zonodig in het weekend moeten, s avonds oppakken. Hij heeft dan geen zin meer en is moe van de werkdag. Ik snap dat aan de ene kant wel, maar het is soms wel erg saai zo bankhangen. Ik heb daar dan niet altijd even veel zin in en trek mijn eigen plan. Hoe werkt het in jullie relatie? Herkenbaar patroon of verwacht ik misschien teveel?
Hier hang ik doordeweeks ook op de bank hoor. Heel soms komt er eens iemand langs (meestal op vrijdag), maar verder kom ik na mijn werk bijna niet de deur uit. Veel te vermoeiend
eens
Met een lekker drankje en hapje erbij kan een avondje bankhangen ook erg gezellig zijn.

Leuke dvd,goed gesprek etc.

Ik kan me best voorstellen dat hij 's avonds moe op de bank ploft na een dag hard werken.

Maar goed je kunt ook gewoon gezellig met een vriendin wat afspreken toch,dan kan hij relaxen op de bank.
quote:Ivetje schreef op 22 maart 2012 @ 16:09:

Hier hang ik doordeweeks ook op de bank hoor. Heel soms komt er eens iemand langs (meestal op vrijdag), maar verder kom ik na mijn werk bijna niet de deur uit. Veel te vermoeiend

Hier hetzelfde.. En ik vind het altijd wel erg prettig als vriend op vrijdag moet trainen..Heerlijk een avondje rust! Mooi mijn eigen programma's kijken, lekker haken ( wat ie dus echt 10x niks vindt) of gewoon een beetje bankhangen..

Wij hangen gewoon erg veel op de bank en dat vinden we beiden heerlijk.

In het weekend zijn we vaak zo volgepland dat we door de weeks even wat rust moeten hebben.
Wij doen ook niet veel meer 's avonds na het werken, ik net als jij wel iets meer dan hij. Ik heb een avond sport, dans en een avond bios met een vriendin.

Wel vragen wij heel erg vaak vrienden te eten, dan hangen we dus sowieso niet voor de tv en dan hebben we ook meteen een goed gesprek. Soms kook ik extra uitgebreid voor ons tweetjes en dan zitten we zo tot negen uur aan tafel te kletsen. Maar vaak genoeg hang ik voor de tv en hij achter de computer, hoor!
Een dag doordeweeks komt mijn zusje eten, op vrijdagavond gaan we bij vrienden eten en de rest van de avonden is het ook vaak bankhangen hoor, heeeeeeerlijk!
Ik heb er niet zo'n problemen mee. Zelf spreek ik ook vaker af met vrienden. Mijn man heeft daar niet zo'n behoefte aan en ik juist wel. We doen natuurlijk ook leuke dingen samen maar ik vind het juist heerlijk om bij te beppen met vriendinnen. Ik spreek ook met hen af in een sauna bijvoorbeeld in het weekend.

Ik denk niet dat je je vriend moet pushen. Laat hem lekker op de bank hangen. Hij is wellicht meer een huismus.
Oja, en het is hier altijd zoete inval, hoor, dus regelmatig drinken we ronden zevenen een borrel met kaas met vrienden of buren. Heel gezellig en dan is de avond al zo fijn gebroken
Wij hadden dat ook... Mijn vriendin sport dan wel twee keer per week en ik volg een cursus op 1 van die avonden... Maar wij proberen wel elke week (doordeweeks) 's avonds iets samen te doen... Soms doen we dat thuis (film kijken ofzo) en soms buiten de deur: bioscoop, uit eten, drankje ergens, ijsje halen, op bezoek, winkelen op koopavond, etc.
We hebben het al druk zat in het weekend. Doordeweeks hangen we lekker samen op de bank, lekker utibuiken na het eten en foute programma's kijken en daar samen commentaar op gaan geven. Of een spannende film kijken, of soms raken we in een goed gesprek verwikkeld. Vanaf vrijdag, als we 'vrij' zijn hebben we energie om leuke dingen te gaan doen en erop uit te gaan.

Heel af en toe ondernemen we iets op een doordeweekse avond ( vaak donderdagavond omdat de stad dan open is)

Maar over het algemeen doen we gewoon waar we zin in hebben.
Zorg dat je iets gaat doen voordat hij op de bank ploft.
Leuk jullie reacties... nee ik had ook niet verwacht dat het raar is, maar heb er zelf niet altijd zin in. Hangt ook van de periode af. In de winter hang ik ook meer en ben ik vermoeider als ik uit het werk kom. In het weekend doe ik ook liever leuke dingen dan dat geklus, maar ja.. ik ben ook wel blij dat hij erg handig is en dat er niet een dure aannemer gebeld moet worden. Alleen vind ik het wel eens jammer dat hij niet zo van winkelen houdt of liever zijn projectje thuis afmaakt dan er op uit gaat. Dus doe ik dat maar met vriendinnen. Soms voel ik me dan ook schuldig, dat hij aan het tegelen is of schilderen en ik maar een beetje beppen en op het terras zitten ;)
Hoe moe kun je zijn van werk?

Wat wij doen (maar wij zien elkaar maar 1 avond per 2 weken dus dat verveelt niet zo snel ) is filmpje huren, leuke serie terugkijken op de laptop, lekker even naar buiten, wat drinken in de stad, naar de bios, uit eten etc. Maar wij werken veel s avonds dus dat ligt bij ons wel heel anders.
quote:vivadiva85 schreef op 22 maart 2012 @ 16:50:

Heel moe

(ik heb, vooral geestelijk, uitputtend werk)

Vraag dat maar 'ns aan een stratenmaker, loodgieter, dakdekker.

Laat me raden, je werkt op kantoor?

Wat wij doen (maar wij zien elkaar maar 1 avond per 2 weken dus dat verveelt niet zo snel ) is filmpje huren, leuke serie terugkijken op de laptop, lekker even naar buiten, wat drinken in de stad, naar de bios, uit eten etc. Maar wij werken veel s avonds dus dat ligt bij ons wel heel anders.

nou...

van mijn vorige baan was ik niet moe nee, maar deze baan put me zowel geestelijk als lichamelijk uit. Dus je kunt heel, heel moe zijn van werk.
Ja ok, ik snap dat je lichamelijk moe kunt zijn als je stratenmaker bent. Ik heb ontzettend stressvol werk met onregelmatige werktijden, dat maakt ook moe.. Misschien beter omschreven: hoeveel energie moet je hebben om even wat samen te doen s avonds?

Ik moet ook altijd even bijkomen, gebruik ik de rit naar huis voor, even alleen, niet praten, niets doen, beetje muziek luisteren en verder niets...

Maar elke dag na je werk de puf niet hebben om met mensen af te spreken of om iets te doen.. dat lijkt me serieus erg.
Lijkt me toch ook wel de bedoeling dat je tenminste een béétje moe wordt van je werk... je dóet daar toch iets, neem ik aan?
Als mijn man thuis is (alleen de vrijdagavond, zaterdagavond en zondagochtend en avond) doen we praktisch niks. Vrijdagavond is die echt kapot drankje en op de bank.... zaterdagavond willen we nog wel is uiteten of naar vrienden gezellig wat langer aan tafel en zondag ook.

De rest van de week doe ik 's avonds bankhangen (laptop, tv, boekje) en de rotzooi opruimen.

klussen in en om het huis heeft die volgens mij nog nooit van gehoord haha, oh wacht de vijver. 1 dag in het jaar denkt die weer is te verzorgen.
Oh ok. Dat is iets anders.

Ligt aan de omstandigheden. Vroeger deed ik heel vaak nog iets na mijn werk. Werk is nu net zo zwaar/licht als voorheen, maar met klein kind erbij en zwanger heb ik ook geen energie meer 's avonds.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 22 maart 2012 @ 16:54:

[...]

Vraag dat maar 'ns aan een stratenmaker, loodgieter, dakdekker.

Laat me raden, je werkt op kantoor?Ik kan kapot moe zijn van kantoor werk hoor.
quote:vivadiva85 schreef op 22 maart 2012 @ 17:00:

Ja ok, ik snap dat je lichamelijk moe kunt zijn als je stratenmaker bent. Ik heb ontzettend stressvol werk met onregelmatige werktijden, dat maakt ook moe.. Misschien beter omschreven: hoeveel energie moet je hebben om even wat samen te doen s avonds?

Ik moet ook altijd even bijkomen, gebruik ik de rit naar huis voor, even alleen, niet praten, niets doen, beetje muziek luisteren en verder niets...

Maar elke dag na je werk de puf niet hebben om met mensen af te spreken of om iets te doen.. dat lijkt me serieus erg.

Mijn man werkt zo'n 60/70 uur per week (eigen bedrijf). In het weekend de boekhouding.

Tel daar dan de sociale verplichtingen en haal- en breng plichten van de kinderen bij op, en je week is vol.
quote:vivadiva85 schreef op 22 maart 2012 @ 17:00:

is ook niet leuk. Maar qua karakter ligt veel met mensen praten en in het middelpunt moeten staan mij helemaal niet en dus kost me dat heel veel energie. En aangezien ik dat overdag ook al heel veel doe (alleen maar eigenlijk) kan ik niet heel veel sociale uitjes aan 's avonds.

De eerste 3 jaar toen ik dit beroep had was ik idd echt uitgeput en kon alleen maar slapen als ik thuis was.

Nu moet ik 's avonds vaak ook nog werken en ik schiet vaak een beetje in de stress (maakt je ook moe) als ik een paar afspraken heb staan doordeweeks.
Ik zou het vreselijk saai vinden, alleen maar werken en dan op de bank hangen. Kijk, als je thuiskomt, je gaat eten en je gaat dan zitten, tja, dan ben je moet natuurlijk... Maar om nou echt zo moe te zijn van werk?

Ik ga zelf standaard sporten na het werk en krijg daar juist ontzettend veel energie van! 2x per week volg ik een cursus over een onderwerp dat me interesseert. Denk dat ik dan nog 2x p/w met vriend op de bank hang en de andere avond naar vrienden ga, zo ongeveer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven