Samen iets doen in de avond ?

22-03-2012 16:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat in jullie relatie? Wij werken alle dagen, behalve in het weekend. s Avonds rond 1800 uur thuis en dan kookt mijn vriend meestal. Ik zorg voor boodschappen, wasjes doen/vouwen etc, opruimen, ik studeer erbij. Hij kookt omdat het zijn hobby is. Hij klust graag in het weekend (tuin, huis mooier maken (geen rigoreuze verbouwing), maar ik ga liever wat leuks samen doen. Hij is niet echt een uitgaanstype, maar gaat als ik iets afspreek met vrienden altijd gezellig mee en vindt het ook leuk. Nu hebben we een soort van comprimis. 1 dag in het weekend werkt hij aan zijn klussen in huis/tuin en een deel van de andere vrije dag plannen we iets leuks. Dat kan met vrienden uit eten zijn, naar een concert, sauna of stukje fietsen of zoiets.

s Avonds na het eten (rond 18.30/19 uur) ploft hij standaard op de bank en doet doordeweeks niets bijzonders. Ik spreek met vriendinnen af, ga soms sporten, of stukje fietsen, studeren of kruip er ook wel eens bij. Liever zou ik samen iets doen of bijv. wat van die klusjes die dan zonodig in het weekend moeten, s avonds oppakken. Hij heeft dan geen zin meer en is moe van de werkdag. Ik snap dat aan de ene kant wel, maar het is soms wel erg saai zo bankhangen. Ik heb daar dan niet altijd even veel zin in en trek mijn eigen plan. Hoe werkt het in jullie relatie? Herkenbaar patroon of verwacht ik misschien teveel?
Hier hang ik doordeweeks ook op de bank hoor. Heel soms komt er eens iemand langs (meestal op vrijdag), maar verder kom ik na mijn werk bijna niet de deur uit. Veel te vermoeiend
eens
Met een lekker drankje en hapje erbij kan een avondje bankhangen ook erg gezellig zijn.

Leuke dvd,goed gesprek etc.

Ik kan me best voorstellen dat hij 's avonds moe op de bank ploft na een dag hard werken.

Maar goed je kunt ook gewoon gezellig met een vriendin wat afspreken toch,dan kan hij relaxen op de bank.