Samen wonen, nu twijfelt hij

06-12-2009 11:11 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een jaar geleden hebben mijn vriend en ik een huis gekocht. Nu de bouw is begonnen en het huis echt al vorm krijgt, zit mijn vriend nu in een soort van twijfelfase van is dit wat ik wil en met jou enzovoorts... Ik hoop dat het iets is dat overwaait, maar weet ook niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. We hebben wel al allerlei dingen gekocht enzo en hij is er ook wel enthousiast over, maar ik word er best verdrietig van te weten dat hij er op het moment niet zo goed mee uit de voeten kan en ook niet echt aan kan geven wat er dan is. Wat zouden jullie doen? Ik probeer er op het moment niet al te veel bij stil te staan en hoop dat hij snel weer bijdraait en er weer voor de volle 100% voor wil gaan...
Kan een van jullie het huis alleen betalen? Anders zou ik z.s.m. een bordje te koop in de tuin op de bouwgrond plaatsen.

Verder wat vervelend zeg! Persoonlijk denk ik niet dat het iets is wat overwaait. In mijn omgeving heb ik soortgelijke dingen gezien en meestal bleef de ene persoon twijfelen. Dat lijkt mij persoonlijk geen leuke basis voor een relatie.

In ieder geval heel veel sterkte toegewenst!
quote:Prinsesje1983 schreef op 06 december 2009 @ 11:11:

Ik probeer er op het moment niet al te veel bij stil te staan en hoop dat hij snel weer bijdraait en er weer voor de volle 100% voor wil gaan...??? ik begrijp het niet. Je vriend heeft twijfels en jij probeert er niet te veel bij stil te staan en hoopt dat hij snel weer bijdraait? Hij heeft geen twijfels of hij nu een rode of een zwarte broek moet kopen, hij heeft twijfels over jullie relatie. Daar ben jij ook bij betrokken. Kop in het zand steken doet het niet vanzelf weg laten gaan. Ik zou praten, praten en nog eens praten. Waarom twijfelt hij, wat kan jij doen. Juist ruimte geven, of juist niet. Wat wil hij. En wat wil jij. Misschien is vriend gebaat bij hulp die hem helpt dingen op een rijtje te zetten etc.
Ik heb even onder je loepje gekeken. Je kan niet langer dan 1,5 jaar een relatie hebben met deze man. Dus als je 1 jaar geleden een huis samen gekocht hebt, heb je dus na een half jaar al dit besloten. Kan het niet zijn dat het allemaal te snel gaat voor je vriend? Misschien heeft hij meer tijd, meer ruimte nodig.

Wat wil hij? Wil hij wel een relatie met je, maar nog niet samenwonen? Of twijfelt hij ook of hij wel een relatie met jou wilt?
"Ik probeer er op het moment niet al te veel bij stil te staan en hoop dat hij snel weer bijdraait en er weer voor de volle 100% voor wil gaan..."

Doen alsof je gek bent is natuurlijk niet zo verstandig. Maar

waarom stuur je hem niet gewoon per kerende post terug naar zijn moeder? Mag hij daar op de bank gaan zitten twijfelen. Dat moet voor jou een stuk rustiger zijn.
@Bertha: ik kom op een jaar of 4.

Maar goed, tja, wat moet je doen? Heel goed met je vriend praten, want dit is natuurlijk financieel ook nogal een groot avontuur en lijkt me dat je voorbereid wilt zijn, mocht het allemaal niet doorgaan.
Ik zou er juist wel over praten. Het hoeft niet te betekenen dat hij helemaal niet meer wil oid. Het kan ook zijn dat hij het gewoon heel spannend vindt en dat zelf niet verwacht had. Of dat hij het moeilijk vindt om overzicht te houden nu er veel spullen gekocht moeten worden en kleuren en behang uitgezocht etc.

Praten praten praten, dat is echt het enige dat je kan doen.
Het kan ook koudwatervrees zijn, dat heb ik vaker gezien en gehoord. Het wordt nu allemaal definitiever voor jullie en misschien heeft je vriend daar last van. Er gaat iets veranderen in zijn leven. Een huis kopen is namelijk niet niks, je legt jezelf er meer mee vast dan een relatie waarbij ieder op zichzelf woont of wanneer je een huis huurt. Blijf praten met hem. Het slechtste dat je nu kunt doen is je kop in het zand steken. Laat ook jouw mening en gevoelens horen! Verder kan ik je niet adviseren wat je nu concreet moet doen. Misschien kun je ook eens met zijn ouders hierover praten. In ieder geval veel sterkte meis...
Tuurlijk wil je het liefst dat je het niet over zijn twijfels hoeft te hebben en dat het allemaal vanzelf goed komt. En dat jullie nog heel lang met heel veel plezier in jullie nieuwe huis gaan wonen.

Maar ik ben bang dat het niet zo zal gaan. Je zult er over moeten praten en bekijken waarom hij twijfelt. En wat dat voor consequenties heeft. En die kunnen óf heel leuk zijn, maar ook helemaal niet...

Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eens met Bertha, het waait niet vanzelf over, je moet hier iets aktief mee doen.

Hem niet op zn nek gaan zitten maar wel bedenken hoe jij het voor je ziet om met n twijfelende partner te zijn, en het niet allemaal van wat hij wil af te laten hangen. Jij bent er immers ook nog ja toch.
quote:Marahbloem schreef op 06 december 2009 @ 11:28:

@Bertha: ik kom op een jaar of 4.

in juli 2007 heeft ze een relatie waarin geweld voorkwam verbroken. Ik neem aan dat dit niet dezelfde vriend is.
ik denk dat het wel weer overwaait

het is nu concreet aan het worden en dat vindt hij eng?
Bertha dat is niet te hopen, dat zou n ander verhaal zijn, enkele reis bank van moeders inderdaad!
quote:Bertha schreef op 06 december 2009 @ 11:35:

[...]

in juli 2007 heeft ze een relatie waarin geweld voorkwam verbroken. Ik neem aan dat dit niet dezelfde vriend is.

Hmm in plaats van aannames doen kan ik het natuurlijk ook gewoon vragen.

@prinsesje, hoe lang hebben jullie al een relatie?
quote:Bertha schreef op 06 december 2009 @ 11:35:

[...]

in juli 2007 heeft ze een relatie waarin geweld voorkwam verbroken. Ik neem aan dat dit niet dezelfde vriend is.Hmm, niet goed genoeg gelezen volgens mij. Excusi. 't Is zondagochtend...
quote:Bertha schreef op 06 december 2009 @ 11:54:

[...]

Hmm in plaats van aannames doen kan ik het natuurlijk ook gewoon vragen.

@prinsesje, hoe lang hebben jullie al een relatie?Haha, ja, dat kan natuurlijk ook.
Dit is wel heel erg struisvogelpolitiek natuurlijk. Je kunt je kop toch niet in het zand steken en hopen dat het overwaait?

Dit gaat ook om jou hoor. Je moet toch weten waarom je vriend twijffels heeft?
Natuurlijk hebben we het er al veel over gehad, maar hij moet er nu ook over na gaan denken, vind ik. Als ik er constant over begin, gaat hem dat juist alleen maar irriteren. Zoals ik in een reactie las heb ik ook het idee dat het een soort van angst is van o jee het huis uit, o jee samen wonen, o jee wil ik dit allemaal wel, ben ik hier wel aan toe enzovoorts.
Lijkt me niet handig, om er nu niet bij stil te staan.

Of je moet over een tijdje weer een topic willen openen:

- Hellup Mijn vriend wil bij me weg

- Hellup hoe zit het met de financien bij scheiden

- Hellup mijn vriend wil niet met me praten

- Hellup ..een combinatie of afleiding van een van de bovenstaande helluppen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Prinsesje1983 schreef op 06 december 2009 @ 12:34:

Natuurlijk hebben we het er al veel over gehad, maar hij moet er nu ook over na gaan denken, vind ik. Als ik er constant over begin, gaat hem dat juist alleen maar irriteren. Zoals ik in een reactie las heb ik ook het idee dat het een soort van angst is van o jee het huis uit, o jee samen wonen, o jee wil ik dit allemaal wel, ben ik hier wel aan toe enzovoorts.

je stelt je veel te afwachtend op. Naast dat je een verbintenis aangaat door te gaan samenwonen, ga je ook een financiele verbintenis aan, het huis en alles wat er uit voortvloeit.

Er is een heel verschil tussen: over praten als iets fundamenteels of jullie allebei deze relatie wel zien zitten, jullie toekomst en er constant over beginnen.

Ik krijg het gevoel dat je echt denkt dat het vanzelf wel overwaait. Wil je geen vriend die 100% voor jou en jullie toekomst gaat? Een relatie, een huis, het is allemaal geen kattepis.

Gaan jullie wel een samenlevingskontrakt aan als jullie gaan samenwonen?
Ik denk dat het best goed kan zijn om even wat meer afstand te nemen en het er niet de hele tijd over te hebben. Ik wil niet zeggen dat alle mannen hetzelfde zijn, maar die van mij kan het beste denken als ik mijn mond hou Als ik er steeds over wil praten wordt hij uiteindelijk alleen geirriteerd.

Natuurlijk is praten belangrijk, maar als alles gezegd is kun je ook goed afspreken om het er een paar dagen niet over te hebben. Twijfelt hij dan nog zo, dan moeten jullie misschien kijken of je de bouw even stil kunt leggen ofzo?
Het is zoals het is
Jazeker dat we een samenlevingscontract op gaan stellen. Wat dat betreft hebben we alles goed geregeld hoor.

Natuurlijk zullen we het er nog veel over hebben, maar hij zegt steeds niet echt aan te kunnen geven waar hij dan precies mee zit enzovoorts. Daar kan ik dan dus ook niets mee natuurlijk.
quote:Youk79 schreef op 06 december 2009 @ 12:49:

Ik denk dat het best goed kan zijn om even wat meer afstand te nemen en het er niet de hele tijd over te hebben. Ik wil niet zeggen dat alle mannen hetzelfde zijn, maar die van mij kan het beste denken als ik mijn mond hou Als ik er steeds over wil praten wordt hij uiteindelijk alleen geirriteerd.

Natuurlijk is praten belangrijk, maar als alles gezegd is kun je ook goed afspreken om het er een paar dagen niet over te hebben. Twijfelt hij dan nog zo, dan moeten jullie misschien kijken of je de bouw even stil kunt leggen ofzo?En volgens mij zit mijn vriend dus ook zo in elkaar. Ik heb geen zin om er elke keer over te beginnen en ik weet dus bijna zeker dat hem dat ook irriteert als ik dat steeds doe. Hij moet hierover nadenken op het moment. En als deze twijfel blijft en blijft dan zal ik voor mezelf moeten kiezen en zal hij er alleen moeten gaan wonen. Wat gelukkig ook op te brengen is.
quote:Prinsesje1983 schreef op 06 december 2009 @ 12:49:

Jazeker dat we een samenlevingscontract op gaan stellen. Wat dat betreft hebben we alles goed geregeld hoor.

Natuurlijk zullen we het er nog veel over hebben, maar hij zegt steeds niet echt aan te kunnen geven waar hij dan precies mee zit enzovoorts. Daar kan ik dan dus ook niets mee natuurlijk.

Laat hem dan hulp zoeken die hem helpt de dingen op een rijtje te zetten. Soms is het prettig als het iemand van "buitenaf" is dan iemand die dicht bij je staat.

Hoelang hebben jullie al een relatie?
quote:Prinsesje1983 schreef op 06 december 2009 @ 12:49:

Natuurlijk zullen we het er nog veel over hebben, maar hij zegt steeds niet echt aan te kunnen geven waar hij dan precies mee zit enzovoorts. Daar kan ik dan dus ook niets mee natuurlijk.Dat heb je dus niet goed geregeld. Jullie hebben al een huis en een deel van de inboedel gekocht. Dat samenlevingscontract (met testamenten) had er dus al lang moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven