Sapioseksueel.

20-09-2019 15:13 144 berichten
Ik zit het "lees ook" verhaal te lezen over Sapioseksueel, Nee ik wist ook niet dat er een woord voor was maar hier komt de uitleg.
https://hetnlpcollege.nl/sapioseksueel/

En herkennen jullie je hier in?
Ik heb weer wat nieuws gelezen.
Wat ik met dit topic wil? Helemaal niets maar praat gewoon mee over Sapioseksueel,
Wel een leuk woord voor galgje of scrabble denk ik.
Hoe ziet eigenlijk zo'n relatie er uit?
Suðri schreef:
20-09-2019 17:02
Geen idee. Ik voel me gewoon mij. Ik heb geen ‘geaardheid’ (ik geef op een vraag daarover ook nooit antwoord), ik voel me wel vrouw, ik hou van seks, maar ik heb er geen naam voor en wens die ook niet te krijgen ;)
Ik vind dit eigenlijk een hele mooie aanpak. Ik ben gewoon mij, wat zeuren we ook over geaardheid.
retrostar schreef:
20-09-2019 17:12
Nou liever discussieer ik niet in mijn huis.
Ieder zijn eigen expertise. Als hij (bijvoorbeeld) veel weet van Amerika vóór 1500 en ik van het bouwen van banjo's dan heeft iedereen respect wat niet aangevochten hoeft te worden.
Discussiëren is wat anders dan elkaars respect aanvechten.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
20-09-2019 17:16
Discussiëren is wat anders dan elkaars respect aanvechten.
Goed. Ik vind gelijkhebbers vervelend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 15:43
Helemaal mee eens.

Iemand die ik heel goed ken heeft altijd relaties gehad met mannen en op haar 40ste heeft ze de vrouw van haar leven gevonden. Toen was ze opeens helemaal lesbisch. Nu een punt gevonden waarin ze zegt "ik val gewoon op sommige mensen, geslacht is ondergeschikt". Mooi toch.
Echt nobody cares wanneer je geen penis hebt.

Iets anders: wanneer je wilt lachen en huilen om niet-alledaagse fetishes, kijk dan The Little Death https://www.imdb.com/title/tt2785032/
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Uit een film waarvan ik de titel niet ken: Does a girl with a mind give better head?

Anyway, ik verdraag geen partner (zelf s niet du jour) die niet minstens net zo intelligent is als ik.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 17:42
0.52% gewijzigd
retrostar schreef:
20-09-2019 17:22
Goed. Ik vind gelijkhebbers vervelend.
Discussiëren is voor mij het uitwisselen van ideeën, elkaar bevragen, je geest scherpen, plezier maken, leren.
Ik kende het woord niet, maar ik herken me er wel in dat een man wel ongeveer even intelligent als mij moet zijn wil ik er op vallen.
Ik denk dat iedereen wel een beetje sapioseksueel is.
Niemand vind -lijkt mij- een dom iemand met nul algemene kennis echt aantrekkelijk om een relatie mee aan te gaan. Toch?
Iemand die gewoon nergens iets van af weet, hoe wil je daar gesprekken mee voeren?
LAgirl82 schreef:
20-09-2019 19:01
Niemand vind -lijkt mij- een dom iemand met nul algemene kennis echt aantrekkelijk om een relatie mee aan te gaan. Toch?
Iemand die gewoon nergens iets van af weet, hoe wil je daar gesprekken mee voeren?
Mensen met een IQ van 50 ervaren emoties zoals liefde net zo goed als iemand met een IQ van 120. Het is ontzettend arrogant om te denken dat liefde is voorbehouden aan mensen die slim zijn. Eerlijk gezegd het verbaast mij soms hoe weinig emotioneel intelligent mensen zijn met een zeker opleidingsniveau. Dat geldt zeker niet voor allemaal maar een paar kunnen zeker nog wat leren van Tante Annie met een IQ van 79 uit Amsterdam Noord.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
20-09-2019 19:06
Mensen met een IQ van 50 ervaren emoties zoals liefde net zo goed als iemand met een IQ van 120. Het is ontzettend arrogant om te denken dat liefde is voorbehouden aan mensen die slim zijn. Eerlijk gezegd het verbaast mij soms hoe weinig emotioneel intelligent mensen zijn met een zeker opleidingsniveau. Dat geldt zeker niet voor allemaal maar een paar kunnen zeker nog wat leren van Tante Annie met een IQ van 79 uit Amsterdam Noord.
Dat zegt ze toch niet. Wel dat een beetje overeenkomst wel handig is om het te laten werken. Niemand zegt dat iemand met een IQ van 50 geen liefde voelt.
Confronterend dit. Het zijn altijd sapioseksuelen die op mij vallen. Nooit eens iemand die me begeert vanwege m'n looks :cry:
LAgirl82 schreef:
Zit je nu de boel op te ruien? Op ieder potje past een dekseltje
viva-amber schreef:
20-09-2019 19:06

Dat zeg ik toch niet?
En ik heb niks gezegd van IQ of opleidingsniveau. Er zijn genoeg mensen met een "lager diploma" die veel algemene kennis hebben en kunnen meepraten met wat er speelt in de wereld.
Jij leest blijkbaar iets anders dan ik zei.
Ook mensen die niet veel praten, niet slim zijn en een beetje wereld vreemd zijn in staat tot lief hebben soms meer dan mensen die zogenaamd diep zijn en die veel praten.

Er zijn veel vrouwen die elke relaties dood kletsen met hun slimme gedoe. Liefde is voelen en voelen is niet hetzelfde als denken en al helemaal niet hetzelfde als praten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 20-09-2019 19:21
33.72% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
20-09-2019 19:19
Ook mensen die niet veel praten, niet slim zijn en een beetje wereld vreemd zijn in staat tot lief hebben soms meer dan mensen die zogenaamd diep zijn en die veel praten.
Wie zegt dat dat niet zo is dan?
viva-amber schreef:
20-09-2019 19:19

Ook dat heb ik niet gezegd. Laat maar verder.
LAgirl82 schreef:
20-09-2019 19:16
Dat zeg ik toch niet?
En ik heb niks gezegd van IQ of opleidingsniveau. Er zijn genoeg mensen met een "lager diploma" die veel algemene kennis hebben en kunnen meepraten met wat er speelt in de wereld.
Jij leest blijkbaar iets anders dan ik zei.
Het klinkt nog steeds denigrerend.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-09-2019 19:54
Reden: op de man
98.85% gewijzigd
Trouwens :'(

1 – Intelligentie en een diepgaand gesprek inspireert je en windt je op

:'(
Gelukkig kun je wel schrijven (zenden).
viva-amber schreef:
20-09-2019 19:22
[...]

Is het echt nodig zo op de man te spelen? :wtf:

Daar heb ik zeker geen zin in.
viva-amber schreef:
20-09-2019 19:22
[...]
Waar staat wat over intelligentie en het in staat zijn tot liefhebben?
Groenkroontje schreef:
20-09-2019 19:12
Confronterend dit. Het zijn altijd sapioseksuelen die op mij vallen. Nooit eens iemand die me begeert vanwege m'n looks :cry:
Big Hug
LAgirl82 schreef:
Mij boeit het voor geen meter om eerlijk te zijn. Er zijn millioenen dingen om gesprekken over te voeren, van hobbies tot interesses. Ik ga niet aan een meid vragen "voordat we verder gaan, wat is je IQ????".

Natuurlijk kun je je afvragen of een lange relatie te doen is als iemand ECHT dom dom is. Maar voor voor korte dingen kan het met echt niet schelen.

Voor mij is het uiterlijk > karakter > intelligentie
Je schrijft dat niemand nul algemene kennis aantrekkelijk vindt om een relatie mee aan te gaan...en toch hebben mensen zonder algemene kennis waardevolle relaties...dus het klopt niet wat je zegt. Ook mensen die zwakbegaafd zijn hebben relaties dus iemand vindt ze aantrekkelijk genoeg en ook mensen met down hebben relaties dus iemand vind ze de moeite waard.

Je moet niet vergeten dat je met je slimme hoofd alleen reageert vanuit je eigen beperkte referentie kader en jouw waarheid is niet de waarheid van iedereen. Je kunt niet spreken voor iedereen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 20-09-2019 19:33
6.30% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven