Sapioseksueel.
vrijdag 20 september 2019 om 15:13
Ik zit het "lees ook" verhaal te lezen over Sapioseksueel, Nee ik wist ook niet dat er een woord voor was maar hier komt de uitleg.
https://hetnlpcollege.nl/sapioseksueel/
En herkennen jullie je hier in?
Ik heb weer wat nieuws gelezen.
Wat ik met dit topic wil? Helemaal niets maar praat gewoon mee over Sapioseksueel,
Wel een leuk woord voor galgje of scrabble denk ik.
Hoe ziet eigenlijk zo'n relatie er uit?
https://hetnlpcollege.nl/sapioseksueel/
En herkennen jullie je hier in?
Ik heb weer wat nieuws gelezen.
Wat ik met dit topic wil? Helemaal niets maar praat gewoon mee over Sapioseksueel,
Wel een leuk woord voor galgje of scrabble denk ik.
Hoe ziet eigenlijk zo'n relatie er uit?
vrijdag 20 september 2019 om 19:32
Aha, dus geen algemene kennis hebben staat voor jou gelijk aan zwakbegaafd. Wat raar.viva-amber schreef: ↑20-09-2019 19:31Je schrijft dat niemand nul algemene kennis aantrekkelijk vindt om een relatie mee aan te gaan...en toch hebben mensen zonder algemene kennis waardevolle relaties...dus het klopt niet wat je zegt. Ook mensen die zwakbegaafd zijn hebben relaties dus iemand vind ze aantrekkelijk genoeg en ook mensen met down hebben relaties dus iemand vind ze de moeite waard.
Je moet niet vergeten dat je met je slimme hoofd alleen kijkt binnen je eigen referentie kader en jouw waarheid is niet de waarheid van iedereen.
vrijdag 20 september 2019 om 19:34
vrijdag 20 september 2019 om 19:36
Ik heb daar helemaal niets over gezegd toch?viva-amber schreef: ↑20-09-2019 19:34Ook dat niet....maar goed geen algemene kennis hebben staat voor jou gelijk aan onaantrekkelijk voor iedereen...maar jij spreekt niet voor iedereen.
vrijdag 20 september 2019 om 19:37
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb ook geen woord gezegd over IQ. IQ zegt niet veel in dit geval.
Maar ik heb het over een serieuze langdurige relatie met iemand, en dan moet je wel op dezelfde golflengte zitten.
En het is nu eenmaal zo dat mensen vaak een relatie aangaan met iemand van hun eigen "niveau" en dat werkt natuurlijk ook het beste.
vrijdag 20 september 2019 om 19:38
vrijdag 20 september 2019 om 19:39
vrijdag 20 september 2019 om 19:39
Wat een domme discussie dit.
Dat is heel zielig voor de sapdingesseksueel die op het www op zoek gaat naar herkenning en stimulans.
Tenzij het een slimme sapio-ert is. Een slimme (geen afkorting van deze voorkeur maken!) is namelijk dom. Als die gewoon heel erg dom is dan vindt hij (echt, een hij. Zo dom zijn ze er alleen in de hij-vorm) heel veel heel slim en aantrekkelijk.
Dat is heel zielig voor de sapdingesseksueel die op het www op zoek gaat naar herkenning en stimulans.
Tenzij het een slimme sapio-ert is. Een slimme (geen afkorting van deze voorkeur maken!) is namelijk dom. Als die gewoon heel erg dom is dan vindt hij (echt, een hij. Zo dom zijn ze er alleen in de hij-vorm) heel veel heel slim en aantrekkelijk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 20 september 2019 om 19:41
vrijdag 20 september 2019 om 19:46
No way! Er is gewoon een naam voor! Na al die jaren weet ik eindelijk waarom ik nooit op uiterlijk viel, altijd zocht naar een intellectuele verbinding en waarom ik zelfs een beetje verliefd kon worden op iemand waarmee ik een echt goed gesprek op niveau kon voeren. Ik had altijd al een beetje een gekkige smaak voor mannen. Ik viel niet perse op de nerds maar wel op die excentrieke buitenbeentjes die verder niemand zag staan maar waarmee ik een diepere verbinding voelde puur gebaseerd op intelligentie. Ik moet de diepte in kunnen gaan met iemand. Ik ben echt op zoek naar de inhoud en als ik die gevonden heb kan ik daar zelfs bijna opgewonden van raken. Buitenkant interesseert me nauwelijks. Ik kan iemand wel fysiek aantrekkelijk vinden maar pas echt opgewonden word ik als er serieuze diepgang te vinden is. Ik val dan ook zonder uitzondering op hoogbegaafde mannen. Dus niet een beetje intelligent maar echt uitzonderlijk intelligent.
Ik had nog nooit gehoord van een sapioseksueel. Maar nadat ik mijn google een slinger heb gegeven herken ik mezelf er uit duizenden in.
Ik had nog nooit gehoord van een sapioseksueel. Maar nadat ik mijn google een slinger heb gegeven herken ik mezelf er uit duizenden in.
vrijdag 20 september 2019 om 19:47
vrijdag 20 september 2019 om 19:48
vrijdag 20 september 2019 om 19:49
Lol het was niet persoonlijk bedoeld, ik gebruikte het alleen als voorbeeld.LAgirl82 schreef: ↑20-09-2019 19:37Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb ook geen woord gezegd over IQ. IQ zegt niet veel in dit geval.
Maar ik heb het over een serieuze langdurige relatie met iemand, en dan moet je wel op dezelfde golflengte zitten.
En het is nu eenmaal zo dat mensen vaak een relatie aangaan met iemand van hun eigen "niveau" en dat werkt natuurlijk ook het beste.
Want hoe weet je precies hoe slim een persoon is? De één is gespecaliseerd, de ander heeft veel algemene kennis; de één weet veel van sommige dingen, en helemaal niets van andere dingen.
Ik ben het met je eens als het over extreme verschillen gaat, maar meeste mensen komen kwa intelligentie toch rondom het gemiddelde, dus de meeste mensen verschillen niet veel omtrent intelligentie.
En je hebt zat rijke mannen die met golddiggers trouwen, en ik betwijfel dat die even veel weten. Maar ergens heb je wel een punt dat meeste mensen tenminste op één lijn moeten liggen om het lang uit te kunnen houden.
vrijdag 20 september 2019 om 19:53
Ik zie vaak op Tinder profielen van vrouwen die sapioseksueel zeggen te zijn.
Deze trend is natuurlijk gunstig voor mij. Qua uiterlijk ben ik gemiddeld of zelfs benedengemiddeld, terwijl mijn intelligentie en ontwikkelingsniveau heel ver boven het gemiddelde liggen.
Aldus kun je zelfs als niet bijzonder mooie man veel (leuke) vrouwen regelen. Het nadeel is uiteraard dat mensen die niet zo intelligent zijn het juist zwaarder hebben op de relatiemarkt.
Deze trend is natuurlijk gunstig voor mij. Qua uiterlijk ben ik gemiddeld of zelfs benedengemiddeld, terwijl mijn intelligentie en ontwikkelingsniveau heel ver boven het gemiddelde liggen.
Aldus kun je zelfs als niet bijzonder mooie man veel (leuke) vrouwen regelen. Het nadeel is uiteraard dat mensen die niet zo intelligent zijn het juist zwaarder hebben op de relatiemarkt.
vrijdag 20 september 2019 om 19:54
Waar dan? Niet in wat jij allemaal gequote hebt.
vrijdag 20 september 2019 om 19:54
vrijdag 20 september 2019 om 19:55
Wat fijn dat je je hokje hebt gevondendarksideofthemoon- schreef: ↑20-09-2019 19:46No way! Er is gewoon een naam voor! Na al die jaren weet ik eindelijk waarom ik nooit op uiterlijk viel, altijd zocht naar een intellectuele verbinding en waarom ik zelfs een beetje verliefd kon worden op iemand waarmee ik een echt goed gesprek op niveau kon voeren. Ik had altijd al een beetje een gekkige smaak voor mannen. Ik viel niet perse op de nerds maar wel op die excentrieke buitenbeentjes die verder niemand zag staan maar waarmee ik een diepere verbinding voelde puur gebaseerd op intelligentie. Ik moet de diepte in kunnen gaan met iemand. Ik ben echt op zoek naar de inhoud en als ik die gevonden heb kan ik daar zelfs bijna opgewonden van raken. Buitenkant interesseert me nauwelijks. Ik kan iemand wel fysiek aantrekkelijk vinden maar pas echt opgewonden word ik als er serieuze diepgang te vinden is. Ik val dan ook zonder uitzondering op hoogbegaafde mannen. Dus niet een beetje intelligent maar echt uitzonderlijk intelligent.
vrijdag 20 september 2019 om 19:57
Orpheus13 schreef: ↑20-09-2019 19:53Ik zie vaak op Tinder profielen van vrouwen die sapioseksueel zeggen te zijn.
Heb je nu inmiddels al een keer geneukt?
vrijdag 20 september 2019 om 19:58
Nee. Dat is waar.Maud*de*Braose schreef: ↑20-09-2019 19:56Anderen zijn gewoon niet zo sapio als jij. Maar daar kunnen zij ook niets aan doen, hè.
En mijn o zo slimme partner is zo dom wat spelling betreft
vrijdag 20 september 2019 om 20:00