Sapioseksueel.

20-09-2019 15:13 144 berichten
Ik zit het "lees ook" verhaal te lezen over Sapioseksueel, Nee ik wist ook niet dat er een woord voor was maar hier komt de uitleg.
https://hetnlpcollege.nl/sapioseksueel/

En herkennen jullie je hier in?
Ik heb weer wat nieuws gelezen.
Wat ik met dit topic wil? Helemaal niets maar praat gewoon mee over Sapioseksueel,
Wel een leuk woord voor galgje of scrabble denk ik.
Hoe ziet eigenlijk zo'n relatie er uit?
lilalinda schreef:
20-09-2019 15:38
de mensen die ik ken, die overduidelijk in geen enkel of in meerdere hokjes passen, zoeken er zelden een term bij
Die zitten er vooral niet mee
Precies. Stuk relaxter. Ik heb dat raden naar iemands geaardheid ook nooit begrepen. Wààrom zou dat relevant zijn?
lilalinda schreef:
20-09-2019 15:38
de mensen die ik ken, die overduidelijk in geen enkel of in meerdere hokjes passen, zoeken er zelden een term bij
Die zitten er vooral niet mee

Die mensen niet waarschijnlijk, maar andere mensen hebben wel blijkbaar nood om hokjes en stempeltjes te maken.
Suðri schreef:
20-09-2019 15:36
Maar ik val ook al op mannen, maar ook op vrouwen, maar voel me dan weer geen bi. Ooit was het zo eenvoudig en nu is het zo godvergeten ingewikkeld allemaal.

Waarom? Je bent wie je bent, who the fuck cares about stempels en hokjes?
lilalinda schreef:
20-09-2019 15:39
nee juist niet
alleen hetro's die zich zelf Of man Of vrouw noemen, willen graag van een ander weten in welk hokje hij hoort
Want?
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 15:40
Waarom? Je bent wie je bent, who the fuck cares about stempels en hokjes?
Precies. Waarom zou je jezelf allerlei labels willen geven? Ik snap het over-statement maken mbt seksualiteit en geaardheid ook niet. Leef gewoon je leven.
lilalinda schreef:
nee juist niet
alleen hetro's die zich zelf Of man Of vrouw noemen, willen graag van een ander weten in welk hokje hij hoort

Nou, ik ben hetero en vrouw en ik ben echt wel hokjes-moe ondertussen.
Suðri schreef:
20-09-2019 15:41
Precies. Waarom zou je jezelf allerlei labels willen geven? Ik snap het over-statement maken mbt seksualiteit en geaardheid ook niet. Leef gewoon je leven.

Helemaal mee eens.

Iemand die ik heel goed ken heeft altijd relaties gehad met mannen en op haar 40ste heeft ze de vrouw van haar leven gevonden. Toen was ze opeens helemaal lesbisch. Nu een punt gevonden waarin ze zegt "ik val gewoon op sommige mensen, geslacht is ondergeschikt". Mooi toch.
Ik ken het vooral als omgekeerde situatie:
Ik zie een verdomd aantrekkelijke vent. Dan gaat ie praten en blijkt ie hemeltergend domme dingen uit te kramen. Dan denk ik "Hou nu je mond en wees mooi". Meestal is tegen die tijd mijn libido wel verdampt.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
20-09-2019 15:41

nou, soms wel hoor.

ik ken een sportleraar die zo snel mogelijk tijdens lessen over zijn man gaat praten.

als hij dat niet doet wordt hij helemaal gek van al die vrouwen.
na zo,n gesprek is de groep vrouwen beduidend kleiner, maar kan hij wel weer gewoon les geven.
wij slapen nooit.
Maud*de*Braose schreef:
Haha, die vent mag van mij wel altijd slapen, dan zou ik hem nog niet leuk vinden.

Nou hè. Die restjes eten tussen zijn tanden en dat glitterglammerpak aan maken het wel af :proud:
Ach, misschien had ze hem opgedaan in een slaapkliniek.
nounou
Hmm wij behoren bij eerst neuken dan lullen en wij zijn al tig jaar bij elkaar. :proud:
Maar in mijn date tijd bestond dat woord niet eens.
valentinamaria schreef:
20-09-2019 15:45
nou, soms wel hoor.

ik ken een sportleraar die zo snel mogelijk tijdens lessen over zijn man gaat praten.

als hij dat niet doet wordt hij helemaal gek van al die vrouwen.
na zo,n gesprek is de groep vrouwen beduidend kleiner, maar kan hij wel weer gewoon les geven.
Echt gek.
Ieder mens met een IQ hoger dan zeg 120 is sapioseksueel neem ik aan.

Domheid is best een turn off voor veel mensen denk ik. Leuk voor een avondje, maar als je partner het alleen maar kan hebben over sbs6 programma's en de laatste uitwedstrijd van Feyenoord heeft een relatie toch geen kans van slagen als je zelf wel over een brede interesse beschikt?
Suðri schreef:
20-09-2019 15:51
Echt gek.
zo gaat dat, met een hele mooie man in een groep met overwegend vrouwen.
die wordt verscheurd.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
20-09-2019 15:55
zo gaat dat, met een hele mooie man in een groep met overwegend vrouwen.
die wordt verscheurd.
Ik weet het, maakt het niet minder gek.
Suðri schreef:
20-09-2019 15:57
Ik weet het, maakt het niet minder gek.
ik vind het wel altijd boeiend om te zien.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
20-09-2019 15:59
ik vind het wel altijd boeiend om te zien.
Dat begrijp ik, fascinerend iets zo’n groep krolse vrouwen.
Suðri schreef:
20-09-2019 16:01
Dat begrijp ik, fascinerend iets zo’n groep krolse vrouwen.
plus dat ik dan een goed excuus heb voor mijn geluilak aan de andere kant van de zaal.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
20-09-2019 16:03
plus dat ik dan een goed excuus heb voor mijn geluilak aan de andere kant van de zaal.
:proud:
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 15:33
Ik ben slapioseksueel, val alleen maar op slapende mannen. Best lastig. :|
:proud: woord van de dag
Het. is. niet. moeilijk.

Voor de mensen die het niet willen begrijpen, hier is een lijst van de ~85 seksualiteiten:

https://ageofshitlords.com/complete-lis ... ies-so-far

Ik ben zelf akoisexueel btw
Suðri schreef:
20-09-2019 15:36
Maar ik val ook al op mannen, maar ook op vrouwen, maar voel me dan weer geen bi. Ooit was het zo eenvoudig en nu is het zo godvergeten ingewikkeld allemaal.
Waarom voel je je geen bi als je zowel op mannen als op vrouwen valt? Is het niet simpelweg de definitie van biseksueel dat je zowel op mannen als vrouwen valt? Wat hoort er volgens jou nog meer bij bi dat je je niet bi voelt terwijl je zowel op mannen als vrouwen valt (dit is een oprechte vraag, niet vervelend bedoeld)
IkheetgeenLisa schreef:
20-09-2019 15:18
Ik ben hier denk ik te dom voor...
Dan is de kans dat jij er eentje bent dus heel erg veel groter.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Anna2208 schreef:
20-09-2019 16:53
Waarom voel je je geen bi als je zowel op mannen als op vrouwen valt? Is het niet simpelweg de definitie van biseksueel dat je zowel op mannen als vrouwen valt? Wat hoort er volgens jou nog meer bij bi dat je je niet bi voelt terwijl je zowel op mannen als vrouwen valt (dit is een oprechte vraag, niet vervelend bedoeld)
Geen idee. Ik voel me gewoon mij. Ik heb geen ‘geaardheid’ (ik geef op een vraag daarover ook nooit antwoord), ik voel me wel vrouw, ik hou van seks, maar ik heb er geen naam voor en wens die ook niet te krijgen ;)
Nou liever discussieer ik niet in mijn huis.
Ieder zijn eigen expertise. Als hij (bijvoorbeeld) veel weet van Amerika vóór 1500 en ik van het bouwen van banjo's dan heeft iedereen respect wat niet aangevochten hoeft te worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven