Scheiden, en nu?
zondag 24 februari 2019 om 20:31
De bom is hier gebarsten, na jaren blijven proberen en langs elkaar heen leven is het klaar. Wij gaan uit elkaar.
Maar wat nu? Hoe moeten we dat gaan regelen? Met het huis, maar vooral, met de kinderen. Ik vind het vreselijk dat hun veilige basis nu verandert, en heb geen idee waar ik moet beginnen met alles dat geregeld moet worden.
Man (ex) legt alles bij mij. Ik moet maar een voorstel doen en schrijven en per mail naar hem sturen. Hij wil wel schappelijk zijn. Maar man, ik weet het niet. Wat moet er als eerste gebeuren?
Pff, ik weet het allemaal even niet meer
Maar wat nu? Hoe moeten we dat gaan regelen? Met het huis, maar vooral, met de kinderen. Ik vind het vreselijk dat hun veilige basis nu verandert, en heb geen idee waar ik moet beginnen met alles dat geregeld moet worden.
Man (ex) legt alles bij mij. Ik moet maar een voorstel doen en schrijven en per mail naar hem sturen. Hij wil wel schappelijk zijn. Maar man, ik weet het niet. Wat moet er als eerste gebeuren?
Pff, ik weet het allemaal even niet meer
woensdag 13 maart 2019 om 17:54
Hoe is jullie gesprek gegaan?
Heb hier alles eventjes laten rusten. Vanmiddag contact opgenomen met een therapeut, voor een intakegesprek. Ben benieuwd hoe snel we terecht kunnen. Ik hoop oprecht dat we daar op een goede manier met elkaar leren te communiceren, daar hebben we echt nog wel wat te behalen, ook als we uiteindelijk niet bij elkaar blijven.
Ik wil in ieder geval geen vechtscheiding, daar heeft niemand wat aan
woensdag 13 maart 2019 om 18:39
Gesprek bij adviseur ging goed. Morgen volgende gesprek. Afgelopen maandag is de taxateur geweest en het ziet er naar uit dat ik het huis over kan nemen wat heel fijn zou zijn. Onze familie en goede vrienden zijn inmiddels op de hoogte en de schok was groot. Niemand had dit bericht aan zien komen.
Hier gaat verder alles goed. Geen ruzie, gewoon goede vrienden. Ik begin me steeds beter te voelen over de beslissing. En realiseer me steeds meer dat het goed is zo. Begin zelfs uit te kijken naar de toekomst. Vrijheid, geen rekening meer houden met een man die nogal wat issues heeft. Ik ben mezelf de laatste jaren behoorlijk kwijt geraakt met maar voor anderen zorgen. Nu ga ik voor mezelf zorgen en dat voelt goed.
Hier gaat verder alles goed. Geen ruzie, gewoon goede vrienden. Ik begin me steeds beter te voelen over de beslissing. En realiseer me steeds meer dat het goed is zo. Begin zelfs uit te kijken naar de toekomst. Vrijheid, geen rekening meer houden met een man die nogal wat issues heeft. Ik ben mezelf de laatste jaren behoorlijk kwijt geraakt met maar voor anderen zorgen. Nu ga ik voor mezelf zorgen en dat voelt goed.
pavlova wijzigde dit bericht op 13-03-2019 18:40
Reden: Dikke vingers
Reden: Dikke vingers
0.63% gewijzigd
dinsdag 19 maart 2019 om 22:21
Pavlova, fijn als jij het huis over kan nemen. En fijn dat jullie geen ruzie hebben. Met vlagen heb ik ook dat gevoel van vrijheid, lekker is dat.
Hier spelen nu vreselijk veel dingen door elkaar. Mijn hoofd loopt over en er komt qua regelen niet veel uit m'n handen. Man doet ook nauwelijks wat, frustrerend.
Nijn, weet je al meer over relatietherapie?
Hier spelen nu vreselijk veel dingen door elkaar. Mijn hoofd loopt over en er komt qua regelen niet veel uit m'n handen. Man doet ook nauwelijks wat, frustrerend.
Nijn, weet je al meer over relatietherapie?
martje55 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 22:22
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
6.77% gewijzigd
dinsdag 19 maart 2019 om 23:04
Martje, wat naar dat je er eigenlijk alleen voor staat. Was dat in de relatie ook al zo? Bij ons wel eigenlijk. Wonderlijke is nu dat ex door schuldgevoel erg zijn best doet om dingen te regelen. Heb vorige week definitief te horen gekregen dat ik hem uit kan kopen. Nu dus de overdracht nog regelen en dan ben ik officieel eigenaar. Wel vreemd en ook een beetje eng om in mijn eentje een hypotheek te hebben. Maar goed, financieel koet het kunnen.
Heb vandaag van de weeromstuit mijn lange haar afgeknipt naar een messy boblijn. Ben er erg blij mee. Gelukkig nieuwhaaaaar!
Heb vandaag van de weeromstuit mijn lange haar afgeknipt naar een messy boblijn. Ben er erg blij mee. Gelukkig nieuwhaaaaar!
woensdag 20 maart 2019 om 00:16
Ik voel met je mee
ik zit morgen bij de advocaat. Hier dus al wat verder met alles. Heb maar 1 advies en dat is >> neem de tijd. In het begin overzie je het allemaal niet (althans ik niet). Eerst alles goed uitzoeken qua financien en omgangsregeling, wat zijn de mogelijkheden, huren/kopen.
Ik vind het de moeilijkste tijd in mijn leven maar vertrouw op jezelf ook al heb je soms momenten dat je denkt hoe dan?? Sterkte
Ik vind het de moeilijkste tijd in mijn leven maar vertrouw op jezelf ook al heb je soms momenten dat je denkt hoe dan?? Sterkte
donderdag 21 maart 2019 om 22:04
Wauw, wat gaat dat snel bij jullie. Hartstikke fijn dat jij zo het huis hebt overgenomenpavlova schreef: ↑19-03-2019 23:04Martje, wat naar dat je er eigenlijk alleen voor staat. Was dat in de relatie ook al zo? Bij ons wel eigenlijk. Wonderlijke is nu dat ex door schuldgevoel erg zijn best doet om dingen te regelen. Heb vorige week definitief te horen gekregen dat ik hem uit kan kopen. Nu dus de overdracht nog regelen en dan ben ik officieel eigenaar. Wel vreemd en ook een beetje eng om in mijn eentje een hypotheek te hebben. Maar goed, financieel koet het kunnen.
Ik heb m'n haar ook flink kort geknipt. Heerlijk gevoel!
Tja, het is idd een dynamiek uit onze relatie. Ik was erg onderdanig. Maar nu ga ik niet meer in alles mee met hem. Daar wordt hij weer boos van. Plus dat hij altijd al een hekel had aan deadlines. Het lukt me ook nu nog niet om die te stellen tegenover hem.