Scheiden
maandag 20 augustus 2018 om 20:00
Zo werkt dat niet. Ieder is hoofdelijk aansprakelijk voor de hele schuld. Als hij niet werkt en TO wel, gaat de hypotheekverstrekker het gewoon op haar verhalen. De hele restschuld dus.
maandag 20 augustus 2018 om 20:01
Dan zou ik hetzelfde schrijven. Ofwel zoek je hulp en geef je jezelf een schop onder je kont ofwel gun je je vrouw een beter leven.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 20 augustus 2018 om 20:01
maandag 20 augustus 2018 om 20:02
merano schreef: ↑20-08-2018 19:58Dat zou ik ook liever willen als ik kinderen had. Maar moet dat met kinderopvangtoeslag mogelijk worden gemaakt? Als beide ouders geen zin in de kinderen hebben, mogen de kinderen dan ook gesubsidieerd naar de opvang terwijl pa en ma thuis rustig een bakkie doen een een ommetje maken?
Ik vind dat tegenwoordig de verantwoording wel heel gemakkelijk wordt afgeschoven. Niet door TO, maar door haar man.
Maar goed, los hiervan, zou ik eerst eens goed uitzoeken wat met pa nou precies het probleem is, want niks willen, je nergens aan willen committeren en je kinderen alleen zien als het jou uitkomt is ook na een scheiding een recept voor ellende. To klinkt niet alsof ze slaande ruzie heeft, en het nooit meer goed kan komen, meer alsof ze het op heeft gegeven om er nog iets van proberen te maken met haar man. Dan is hulp zoeken nog een optie, denk ik.
Edit: Lees net dat hij dat ook niet wil.
Liever kinderopvang dan jeugdzorg en jarenlange therapie vanwege een verknipte jeugd.
maandag 20 augustus 2018 om 20:03
Koffiekop1 schreef: ↑20-08-2018 19:57Advocaat nemen en hem het huis uit laten zetten door de rechter. Zelf moet je dan ondertussen absoluut het huis niet verlaten. Ook niet voor een paar dagen. Ik neem aan dat het hier een (sociale) huurwoning betreft aangezien jullie huis verkocht moest worden?
Geen rechter die jou met kinderen op straat laat zetten terwijl hij in zijn eentje een gezinswoning bezet houdt.
Krijg je wel ruzie met hem, maar ja, dat zoekt hij ook zo te horen.
Eenmaal gescheiden kan jij met jouw helft van de restschuld de schuldsanering in en toeslag krijgen voor bso. Ga naar juridisch loket of een advocaat, dit kan ej neit zelf gaan doen. Ala ik je al hoor zeggen dat je hwt huis uit wil en de hele reatsxhuld wel neemt... niet doen hoor, laat je goed helpen.
Bij een restschuld ben je beiden voor 100% hoofdelijk aansprakelijk. Dus niks 50/50. Degene met de meeste draagkracht betaalt het meeste. Om van die restschuld af te komen kan je beter kijken of iemand in je familie welgesteld is en gek genoeg om je een flink bedrag te lenen. Dan kan je een deal maken: wij betalen nu in 1x 25000 euro als de rest wordt kwijtgescholden. Vaak lukt dit wel.
maandag 20 augustus 2018 om 20:04
Kun je zelf bepalen of je aflost en hoeveel dan??Moedervann2 schreef: ↑20-08-2018 18:55Maar hij wilt niets aflossen en ik wel wat moet ik dan?
Ik wil verder leven en alles staat stil.
Dit is onmogelijk met een depresieve partner die niet eens meer wilt werken.
Klinkt dan heel hard maar dan kies ik voor mij zelf en de kinderen om nog iets van het leven te maken.
Ik los 100 per maand af en dit keurt hij al af, het bedrag is 42.000!!
De schuldsanering wilt hij niet in.
En jij hebt het inkomen. Hij zit thuis. Als jij meer gaat (werken en) aflossen dan kun je dat zonder zijn medewerking doen, denk ik? Hij kan de aflossing moeilijk terugvorderen van de bank. En geld dat er niet is kan hij ook niet uitgeven.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 20 augustus 2018 om 20:04
Ik had het meer over een vrouw die in een depressie zit, met eventueel zelfverzonnen ptss erbij. En hoogsensitief, als bonus. Die 2 keer per week een vegetarische taart voor het gezin bakt uit biologisch dynamisch gekweekte granen en groenten.doornroosje9 schreef: ↑20-08-2018 20:01Dan zou ik hetzelfde schrijven. Ofwel zoek je hulp en geef je jezelf een schop onder je kont ofwel gun je je vrouw een beter leven.
Misschien moet TO eens haar best gaan doen voor haar man. Doelgericht, vooral. Dat is natuurlijk ook een optie.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
maandag 20 augustus 2018 om 20:07
Ah valt jou dat ook al op dat iedereen tegenwoordig ptss heeft.Vanzai schreef: ↑20-08-2018 20:04Ik had het meer over een vrouw die in een depressie zit, met eventueel zelfverzonnen ptss erbij. En hoogsensitief, als bonus. Die 2 keer per week een vegetarische taart voor het gezin bakt uit biologisch dynamisch gekweekte granen en groenten.
Misschien moet TO eens haar best gaan doen voor haar man. Doelgericht, vooral. Dat is natuurlijk ook een optie.
maandag 20 augustus 2018 om 20:07
Nogmaals, precies hetzelfde antwoord. Hulp zoeken. Prima als je dat niet wil, maar verwacht dan niet dat je gezin niet verder wil gaan.Vanzai schreef: ↑20-08-2018 20:04Ik had het meer over een vrouw die in een depressie zit, met eventueel zelfverzonnen ptss erbij. En hoogsensitief, als bonus. Die 2 keer per week een vegetarische taart voor het gezin bakt uit biologisch dynamisch gekweekte granen en groenten.
Haar best gaan doen voor haar man? Je hebt duidelijk geen ervaring met een depressieve partner.
maandag 20 augustus 2018 om 20:08
Jij hebt duidelijk geen ervaring met het nadenken voor een ander.doornroosje9 schreef: ↑20-08-2018 20:07Nogmaals, precies hetzelfde antwoord. Hulp zoeken. Prima als je dat niet wil, maar verwacht dan niet dat je gezin niet verder wil gaan.
Haar best gaan doen voor haar man? Je hebt duidelijk geen ervaring met een depressieve partner.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
maandag 20 augustus 2018 om 20:11
.
Precies.
Dus in het ergste geval draai jij voor de hele restschuld op (want ex-man doet niks), komt de gemeente een deel van zijn bijstandsuitkering bij jou verhalen en zit jij met 2 bloedjes van kinderen 3-hoog-achter zonder bezoekregeling.
Edit: strike through na het lezen van de andere berichten van TO.
Heb je al daadwerkelijk onderzocht wat er met je man aan de hand is?
Kan de invalshoek van Vanzai ook een mogelijkheid zijn?
anoniem_370003 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 20:18
5.43% gewijzigd
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
maandag 20 augustus 2018 om 20:12
.
Nou tig jaar geleden bij mij niet hoor...
Edit: en nu even teruglezen want er zijn reacties van TO bijgekomen...
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
maandag 20 augustus 2018 om 20:14
Geloof me maar, dat dat absoluut mijn forté is. Ik wilde niet meer op je reageren, maar jouw arrogantie maakt me boos.
Heel veel ervaring met dit onderwerp. Heel veel. En ja, ik ben nog bij mijn man, want we hebben geen kinderen. Nu heb ik er alleen last van, dat is een heel verschil.
Niet quoten alsjeblieft.
maandag 20 augustus 2018 om 20:15
Zeker wel. BW 1.377 zegt: Het kind heeft het recht op omgang met zijn ouders en met degene die in een nauwe persoonlijke betrekking tot hem staat. De niet met het gezag belaste ouder heeft het recht op en de verplichting tot omgang met zijn kind.
maandag 20 augustus 2018 om 20:20
On topic dan nu: geen idee of hij een omgangsregeling mag weigeren. Aan de andere kant: dwingen lijkt me ook lastig.
Regel e.e.a. zo goed mogelijk, ga om tafel zitten met die advocaat.
Ik zou er op mikken dat jij in jullie huis blijft omdat je aangeeft dat hij het in zijn eentje niet kan betalen. Dan is het beter voor jou en de kinderen dat jij er blijft.
Regel e.e.a. zo goed mogelijk, ga om tafel zitten met die advocaat.
Ik zou er op mikken dat jij in jullie huis blijft omdat je aangeeft dat hij het in zijn eentje niet kan betalen. Dan is het beter voor jou en de kinderen dat jij er blijft.
maandag 20 augustus 2018 om 20:24
Maar wat wil hij dan? Vindt hij het normaal dat jullie op zo'n mager loon leven en zijn vrouw dat beetje geld dan ook nog eens binnen brengt?Moedervann2 schreef: ↑20-08-2018 20:20Hij wilt niet na de dokter dat heb ik al heel vaak geprobeerd.
Ik snap prima dat hij niet naar de dokter wil, maar zijn trots kan het niet zijn. Die heeft hij namelijk niet meer als hij zijn vrouw alleen laat werken. Wat voor baat heeft hij er dus bij dat hij zo is? Dat zou ik hem eens vragen. Depressie is geen excuus om je zo te gedragen en alle hulp te weigeren.