Scheiden

20-08-2018 17:42 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
K
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-08-2018 17:07
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.89% gewijzigd
Moedervann2 schreef:
20-08-2018 20:20
Hij wilt niet na de dokter dat heb ik al heel vaak geprobeerd.

Nee maar goed, hij wil niks. Het houdt natuurlijk wel ergens op. Hij wil geen hulp, hij wil niet werken, hij wil niet scheiden, hij wil geen omgangsregeling. Ik zou hierover zelf eens naar de huisarts gaan en die om hulp en advies vragen. Dit gaat niet. In geen enkel opzicht. Je zegt het zelf ook ergens: jij wil ook niet echt scheiden maar je bent klaar met de situatie zoals deze nu is.
Moedervann2 schreef:
20-08-2018 20:23
Sorry dat het onduidelijk lezen is maar hoe moet ik andera reageren op vragen dan hier steeds onder het topic weer?
Zonder dat het verspringt?
.
Dat is niet jouw schuld, dat ligt aan Viva. De eerste berichten die je plaatst worden handmatig goedgekeurd waardoor ze voor de rest van de lezers pas laat verschijnen. Is sinds afgelopen weekend en heel irritant. ;-D
Maar als het goed is worden je berichten vanaf nu automatisch goedgekeurd en zien wij ze ook gewoon op de tijdlijn verschijnen direct nadat je gepost hebt. Dus schrijf vooral verder.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:45
99.61% gewijzigd
[...]

Jouw arrogantie maakt me boos.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-08-2018 21:55
Reden: quote verwijderd
83.95% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:45
99.64% gewijzigd
Depressie is een ziekte. Een ziekte die vreselijk is voor degene die eraan lijdt, maar ook voor degenen die ermee moeten samenleven.

Het onderwerp van jouw topic is feitelijk dus: ik wil scheiden van mijn zieke echtgenoot.

Dat is alles wat ik wil zeggen.
Vanzai schreef:
20-08-2018 20:36
Depressie is een ziekte. Een ziekte die vreselijk is voor degene die eraan lijdt, maar ook voor degenen die ermee moeten samenleven.

Het onderwerp van jouw topic is feitelijk dus: ik wil scheiden van mijn zieke echtgenoot.

En terecht. Depressie is afschuwelijk en als je geliefde daaraan lijdt is dat heel ingewikkeld. Hem of haar bijstaan tijdens de ziekte en het proces dat het kost om beter te worden is heul zwaar. Als hij geen oplossing wil zoeken komt er een moment waarop je voor jezelf en je kinderen mag kiezen.
Vanzai schreef:

Weet je wat het is? Natuurlijk trouw je met iemand in voor- en tegenspoed maar het houdt voor TO ook ergens op. Ik lees tussen de regels door dat zij ondertussen wanhopig is. Ze wil niet scheiden maar ze ziet geen uitweg uit deze onhoudbare situatie. Ik heb niet het idee dat zij zomaar opgeeft. Misschien zit ik er naast. Dat kan. Maar ik lees meer wanhoop dan dat zij echt bij haar man weg wil. Daarbij is scheiden helemaal niet gunstig voor haar. Kun je nagaan hoe graag ze deze cyclus wil doorbreken.
Dubbel
anoniem_291093 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 20:59
98.44% gewijzigd
Moedervann2 schreef:
20-08-2018 18:47
Dus kort samengevat als ik fulltime ga werken ben ik de klos en mag ik hem betalen?
Terwijl hij niet wilt werken!
Dat begrijp ik niet helemaal aan dit verhaal!
Hij heeft namelijk helemaal niets te willen,hij zal vroeg of laat aan het werk gestuurd worden.
Zelfs in de bijstand heb je sollicitatieplicht.
Ook in de bijstand moet je alimentatie betalen,al is het maar 100euro.
Ook de schuld zou ik niet op me nemen,gewoon laten splitsen.
Klinkt misschien raar maar anders zou ik me laten ontslaan en ook de bijstand in gaan als dat zo makkelijk is.
Scheiden geeft dus eigenlijk alleen maar meer ellende!!
Scheiden met kinderen in het verhaal gaat ook niet zomaar,tegenwoordig moet je alles bespreken en vastleggen in een soort convenant.
Vanzai schreef:

.
You made your point.
Ik weet niet hoe ik in mijn relatie zou staan als mijn depressieve man weigerde om hier hulp bij te zoeken.
Gelukkig heeft hij dat wel gedaan. Het maakt het iets dragelijker...
Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als hij na al die tijd - 2 jaar in het geval van TO - helemaal niets wilde.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:46
99.79% gewijzigd
alkemade schreef:
20-08-2018 20:46
En terecht. Depressie is afschuwelijk en als je geliefde daaraan lijdt is dat heel ingewikkeld. Hem of haar bijstaan tijdens de ziekte en het proces dat het kost om beter te worden is heul zwaar. Als hij geen oplossing wil zoeken komt er een moment waarop je voor jezelf en je kinderen mag kiezen.
Het is nu juist een van de kenmerken van depressie dat je er landurig niet uit kunt komen. Anders zou je niet depressief zijn, immers. Die oh zo gemakkelijke schop onder de kont die depressieve mensen nog wel eens wordt toegevoegd is volslagen misplaatst.

Ik weet niet wat de oplossing wél is, ik weet echter wel dat je niet voor niets met iemand getrouwd bent (of je deed het omdat je niet beter wist, dat kan natuurlijk ook).

Het is je taak en je plicht om die ander te helpen. Je echtgenoot. Ik lees een OP van een TO die wil scheiden van haar zieke echtgenoot. Mijn logische vraag is dan: wat heb je gedaan om je echtgenoot te helpen? Hoe serieus is het je?
Moedervann2 schreef:
20-08-2018 20:52
Ik ben de wanhoop nabij...ik heb alles over om hier uit te komen.
Iemand die niet geholpen wilt worden is niet te helpen...en het doet me heel heel veel pijn ik had het ook niet zo gewild.

Al moet ik verhuizen en komt de deurwaarder de hele schuld verhalen op mij het maakt me niets meer uit.

Ik geef alles op om uit deze situatie te komen...ik heb geen leven meer echt niet.

Ik geloof je direct. Ik lees het ook echt in je berichten. Ik hoop echt dat de huisarts iets weet of kan doen. Sterkte TO :hug:
Maar Vanzai, wat vind je er van dat hij nu al minstens 2 jaar geen hulp zoekt? Ondanks aandringen van TO en familie van hem?
Er van uitgaande dat wat TO schrijft, de feiten zijn.
@ Moedervann2; even voortbordurend op de gedachtengang van Vanzai.
Hoe zag dat er precies uit dat je hem hebt gevraagd om hulp te zoeken?
Zijn jullie bijvoorbeeld als eens samen naar de huisarts geweest om dit te bespreken? Heeft zijn familie inderdaad met hem geprobeerd te praten?
Vanzai schreef:

Wat stel jij voor dan? Dat ze maar bij hem moet blijven omdat hij ziek is? En geen hulp wil...
Moedervann2 schreef:
20-08-2018 18:47
Dus kort samengevat als ik fulltime ga werken ben ik de klos en mag ik hem betalen?
Terwijl hij niet wilt werken!
Ja dat is het nadeel van getrouwd zijn.
|Courage| schreef:
20-08-2018 20:55
Maar Vanzai, wat vind je er van dat hij nu al minstens 2 jaar geen hulp zoekt? Ondanks aandringen van TO en familie van hem?
Er van uitgaande dat wat TO schrijft, de feiten zijn.
Tussen tegen iemand zeggen ‘je moet hulp zoeken’ en geen consequenties verbinden aan het antwoord erop en de scheiding in gang zetten zitten heel veel opties.

Ik heb geen idee van alle opties die TO al overwogen en/of uitgevoerd heeft.

Time to grow up.
COtweepuntnul schreef:
20-08-2018 20:58
Ja dat is het nadeel van getrouwd zijn.
Ze heeft zelf ja gezegd.
Vanzai schreef:
20-08-2018 20:00
Dit topic had ook kunnen heten ‘Ik heb ptss en depressie en mijn partner wil van me scheiden’. Of zoiets.
Na vijf jaar is het genoeg geweest. Ik geef TO groot gelijk.
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:46
99.44% gewijzigd
Vanzai schreef:
20-08-2018 20:53
Het is nu juist een van de kenmerken van depressie dat je er landurig niet uit kunt komen. Anders zou je niet depressief zijn, immers. Die oh zo gemakkelijke schop onder de kont die depressieve mensen nog wel eens wordt toegevoegd is volslagen misplaatst.

Ik weet niet wat de oplossing wél is, ik weet echter wel dat je niet voor niets met iemand getrouwd bent (of je deed het omdat je niet beter wist, dat kan natuurlijk ook).

Het is je taak en je plicht om die ander te helpen. Je echtgenoot. Ik lees een OP van een TO die wil scheiden van haar zieke echtgenoot. Mijn logische vraag is dan: wat heb je gedaan om je echtgenoot te helpen? Hoe serieus is het je?
Ook in het diepste donker van een depressie moet er voor de partner een glimp van de wil om beter te worden te zien zijn om aan vast te houden, anders wordt het trekken aan een dood paard. Hoe moeilijk ook, scheiden van een ziek persoon die niet eens naar de dokter wil om eens te praten, kan soms nodig zijn.
anoniem_291093 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 21:26
12.25% gewijzigd
Vanzai schreef:

Een relatie gaat twee kanten op, er moet sprake zijn van goed partnerschap. Dat houdt ook in dat je er zorgt ervoor dat je een goede partner bent, bijvoorbeeld door wél naar de huisarts te gaan voor je depressie. Het is niet alleen maar nemen ook al heb je een depressie.
Als één van de twee zich niet aan de afspraken houdt van 'goed partnerschap', dan houdt 't op een gegeven moment wel op ja.

Ik geef TO dus gelijk dat ze wil scheiden van haar nalatige echtgenoot.
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:47
99.84% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven