Schoonfamilie
zaterdag 3 maart 2012 om 11:37
Waarom klap je dicht van een opmerking op FB van iemand die kennelijk zin heeft in een feestje en daarbij ook nog even aanstipt dat er lekker te eten valt?
En iemand die meteen een biertje neemt?
Wat is daar het probleem van?
Die mensen staan in de feest-modus! Wees daar blij om.
Je eigen onzekerheid gaat je nekken, want het zal ongetwijfeld niemand opvallen!
Vermaak je wat, klets met de mensen waar je wel een klik mee hebt en let niet zo op wat een ander eet of drinkt.
En iemand die meteen een biertje neemt?
Wat is daar het probleem van?
Die mensen staan in de feest-modus! Wees daar blij om.
Je eigen onzekerheid gaat je nekken, want het zal ongetwijfeld niemand opvallen!
Vermaak je wat, klets met de mensen waar je wel een klik mee hebt en let niet zo op wat een ander eet of drinkt.
zaterdag 3 maart 2012 om 11:39
Geen zorgen maken, ik ben ook zo bij mijn schoonfamilie, ik hou me altijd meer bezig met de mensen met wie ik wel een leuk gesprek kan hebben en laat hun een beetje 'links' liggen, mijn vriend weet dat ik er niet zo goed mee kan praten en hij gaat daarom ook altijd bij zijn familie zitten en ik bij de mijne werkt prima zo! succes
zaterdag 3 maart 2012 om 12:04
Met de schoonfamilie heb ik dit niet, en nooit mee gemaakt ook gelukkig ( Eigen familie trouwens ook niet).Maar wel met de vrienden groep van mijn vorige partner. Die kwamen eigenlijk ook alleen maar op de verjaardagen vanwege de bitterballen en om zich een flink stuk in de kraag te zuipen. Maar dat gebeurde dus op iedere verjaardag waar we kwamen en waar die vrienden zaten. Dus niet alleen bij ons. En je wilt niet weten hoe schuin en grof of die nachten soms verliepen.( de ene keer vond ik het wel leuk maar er waren ook verjaardagen bij dat ik me best eens kon ergeren aan sommige mensen) En wat een smeer bende of het daarna was in de kamer. ( overal vond je pinda en bierdopjes terug) En als je dus zelf helemaal niet zoveel drank op kunt en ook niet zo heel grof in de mond bent als hun dan kan het inderdaad best vervelend zijn om na 60x het simpele zinnetje verrekte mongol ik wil gratis bier ofzo dan nog steeds net zo grappig en lollig te vinden als dat hun het allemaal vinden. Maar goed je moet op dat soort momenten maar gewoon zoveel mogelijk proberen om ipv je zelf te zijn, je aan te passen. En daarmee bedoel ik niet dat je jezelf meteen maar dronken moet zuipen of dom mee moet lallen, maar gewoon de schijn een beetje hoog houden en net doen alsof je er ook zo hard om moet lachen.Hun hebben na een paar biertjes echt niet meer door wat echt is en wat geforceerd is. En mocht je bij jou thuis dus zo,n verjaardag hebben waarvan je verwacht dat het misschien wel een beetje uit de klauw dreigt te lopen, stofzuig voor die tijd niet. ( het word toch weer smerig) En koop geen pinda s of borrelnootjes. En haal gewoon van dat bier in blik. Dan vind je ook de dopjes niet terug tussen de plantjes. Wat je eventueel ook kunt doen is een drank carrousel en een tapje in de keuken neer zetten zodat de mensen hun eigen drankjes iedere keer zelf kunnen halen. Dan creeer je vaak een iets andere sfeer omdat je dan meer loop krijgt. Bovendien is t ook nog eens zo dat wanneer iemand zelf zijn drankje moet pakken hij of zij er dan wat voor moet doen. En na 2 of 3 keer op te hebben moeten staan, zijn ze vaak wel wat rustiger met drinken omdat het glas dan zo snel weer leeg is en ze dan alweer op moeten staan voor een nieuw drankje. Geen idee of je er wat mee kunt maar stel het je vriend eens voor om van de keuken een soort van opslag plaats te maken voor de drankjes. Misschien vind hij het wat. ( geen idee hoe of het bij jullie met het roken gaat maar stel dan voor om een rook verbod in de keuken te doen ivm de slaatjes die je daar bewaard ) en het roken gewoon in de kamer te doen. Want anders heb je de kans dat iedereen ineens in de keuken blijft staan de hele nacht vanwege de drank.
zaterdag 3 maart 2012 om 12:15
quote:alex6666 schreef op 03 maart 2012 @ 12:11:
Leuke vriend heb je dan die niet meedenkt....
Feestje moet een feestje zijn. Geen nachtmerrie!En hoe had die vriend dan moeten meedenken? Want wat ze beschrijft is een doodnormale situatie. Ik denk dat het eerder aan haar is om het probleem aan te pakken dan dat de vriend een normale situatie moet gaan omgooien.
Leuke vriend heb je dan die niet meedenkt....
Feestje moet een feestje zijn. Geen nachtmerrie!En hoe had die vriend dan moeten meedenken? Want wat ze beschrijft is een doodnormale situatie. Ik denk dat het eerder aan haar is om het probleem aan te pakken dan dat de vriend een normale situatie moet gaan omgooien.
zaterdag 3 maart 2012 om 12:20
zaterdag 3 maart 2012 om 12:21
Ik ken het inderdaad van een ex van mij, ook ik maakte mij er in het begin erg druk om.
Het ging voornamelijk om het drankgebruik, ik drink zelf ook op een verjaardag een wijntje of iets dergelijks maar daar was het een groot drankfestijn. Hoe pipser de ander was hoe leuker het feest!
Na een tijdje heb ik besloten om te accepteren dat ik anders ben gewend op feestjes. Ik veroordeel niemand om hoe feestjes gevierd worden, maar ga ook zeker niet aan mijzelf twijfelen omdat ik anders ben!
Het ging voornamelijk om het drankgebruik, ik drink zelf ook op een verjaardag een wijntje of iets dergelijks maar daar was het een groot drankfestijn. Hoe pipser de ander was hoe leuker het feest!
Na een tijdje heb ik besloten om te accepteren dat ik anders ben gewend op feestjes. Ik veroordeel niemand om hoe feestjes gevierd worden, maar ga ook zeker niet aan mijzelf twijfelen omdat ik anders ben!
zaterdag 3 maart 2012 om 12:21
zaterdag 3 maart 2012 om 12:26
Ik snap het wel, hoor. Het zijn gewoon jouw type mensen niet. Jij bent waarschijnlijk van het gezellig een gesprek aangaan, liefst een zinnig gesprek. Jouw schoonfamilie zijn hierin totaal anders. Ik zou me hier ook niet thuis bij voelen en mij terugtrekken in mijzelf. Dat is niet iets wat je bewust doet, maar het gebeurt gewoon.
Wat kan je eraan doen. Weinig denk ik. Bedenk je dat het maar 2 dagen in het jaar is, probeer het te relativeren. Ik bedoel maar: 363 dagen heb je ze hopelijk niet over de vloer, dus wat is dan die 2 dagen. Ik klap ook dicht bij zeer luidruchtige mensen, dus ik herken zeker het gevoel wel. Al wordt het steeds beter naarmate ik ouder wordt.
Wat kan je eraan doen. Weinig denk ik. Bedenk je dat het maar 2 dagen in het jaar is, probeer het te relativeren. Ik bedoel maar: 363 dagen heb je ze hopelijk niet over de vloer, dus wat is dan die 2 dagen. Ik klap ook dicht bij zeer luidruchtige mensen, dus ik herken zeker het gevoel wel. Al wordt het steeds beter naarmate ik ouder wordt.
zaterdag 3 maart 2012 om 12:27
quote:alex6666 schreef op 03 maart 2012 @ 12:20:
Grof taalgebruik normaal?
Dan zijn mijn waarden en normen kennelijk toch anders.
Die van mij ook....als ik een feestje geef, dan gaat het om de gezelligheid! Uiteraard is er wel drank (bier, fris en wijn), maar niet in die mate dat mensen zich vol gaan zuipen. Daar houd ik helemaal niet van. Bitterballen heb ik nooit, maar maak tapashapjes.
Toch maar eens aankaarten bij je vriend denk ik..
Dan zijn mijn waarden en normen kennelijk toch anders.
Die van mij ook....als ik een feestje geef, dan gaat het om de gezelligheid! Uiteraard is er wel drank (bier, fris en wijn), maar niet in die mate dat mensen zich vol gaan zuipen. Daar houd ik helemaal niet van. Bitterballen heb ik nooit, maar maak tapashapjes.
Toch maar eens aankaarten bij je vriend denk ik..
zaterdag 3 maart 2012 om 12:38
quote:alex6666 schreef op 03 maart 2012 @ 12:20:
Dan zijn mijn waarden en normen kennelijk toch anders.Ik heb het dan ook niet over jouw normen en waarden. Grof taalgebruik is tegenwoordig heel normaal, hoewel ik me ook afvraag wat TO als grof taalgebruik ziet. Het is niet voor niks dat het niet meer gecensureerd wordt, dat is omdat het normaal is.
Dan zijn mijn waarden en normen kennelijk toch anders.Ik heb het dan ook niet over jouw normen en waarden. Grof taalgebruik is tegenwoordig heel normaal, hoewel ik me ook afvraag wat TO als grof taalgebruik ziet. Het is niet voor niks dat het niet meer gecensureerd wordt, dat is omdat het normaal is.
zaterdag 3 maart 2012 om 12:39
quote:Nammma schreef op 03 maart 2012 @ 12:27:
[...]
Toch maar eens aankaarten bij je vriend denk ik..Wat moet ze dan aankaarten? Dat ze liever niet wil dat hij zijn verjaardag viert met zijn familie zoals hij het wil?
[...]
Toch maar eens aankaarten bij je vriend denk ik..Wat moet ze dan aankaarten? Dat ze liever niet wil dat hij zijn verjaardag viert met zijn familie zoals hij het wil?
zaterdag 3 maart 2012 om 12:42
zaterdag 3 maart 2012 om 12:43
quote:spijk-er schreef op 03 maart 2012 @ 12:38:
Koop een extra krat bier en maak je niet druk. Het is de verjaardag van je vriend, laat het hem vieren hoe hij wil.
Ga je met jouw verjaardag high-tea-en.Om door te komen, inderdaad! 3 Kratten extra bier, speciale hoek maken met heel veel chips en borrelnootjes, frietpan aan, mayonaise/ketchup neerzetten.
Koop een extra krat bier en maak je niet druk. Het is de verjaardag van je vriend, laat het hem vieren hoe hij wil.
Ga je met jouw verjaardag high-tea-en.Om door te komen, inderdaad! 3 Kratten extra bier, speciale hoek maken met heel veel chips en borrelnootjes, frietpan aan, mayonaise/ketchup neerzetten.
zaterdag 3 maart 2012 om 12:47
Leven en laten leven, in een relatie heb je nou eenmaal te maken met verschillende mensen, met andere gewoontes.
Ik acht de kans klein dat jij desbetreffende familie kan ombuigen naar jou gewoontes, het enige wat je kan doen is accepteren. Accepteren dat zij blijkbaar niet zijn zoals jij.
De familie van een partner krijg je er gratis bij, zolang jij niet verwacht dat zij zich aanpassen aan jou, hoef jij je ook niet aan te passen aan hun.
* Daarnaast vind ik grof taalgebruik niet heel normaal, ook tegenwoordig niet. Ik blijf er bij dat ik dat niet wil doen. En dat is het enige wat ik kan, wat de rest doet heb ik geen invloed op.
Ik acht de kans klein dat jij desbetreffende familie kan ombuigen naar jou gewoontes, het enige wat je kan doen is accepteren. Accepteren dat zij blijkbaar niet zijn zoals jij.
De familie van een partner krijg je er gratis bij, zolang jij niet verwacht dat zij zich aanpassen aan jou, hoef jij je ook niet aan te passen aan hun.
* Daarnaast vind ik grof taalgebruik niet heel normaal, ook tegenwoordig niet. Ik blijf er bij dat ik dat niet wil doen. En dat is het enige wat ik kan, wat de rest doet heb ik geen invloed op.