Schoonmoeder gluurt naar binnen

22-08-2019 16:29 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, lezers,

Ik heb jullie advies nodig, of ach, misschien is het ook gewoon fijn als ik even bij jullie kan 'vent-en'.

Wij wonen nu iets meer dan een jaar in ons droomhuis, welke 2 straten verwijderd is van mijn schoonouders. Wat soms ook erg fijn is, want mijn schoonvader heeft veel voor ons gedaan tijdens de verbouwing. Mijn schoonmoeder is van het type 'vier kinderen gekregen en in die tijd werd er niet gepraat dus is er een leven lang van alles opgekropt en dat uit zich nu in een instabiele geestelijke toestand'. Ze is lastig in de omgang, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.

Het enige waar ik niet aan kan wennen is dat ze ALTIJD door de ramen naar binnen kijkt als ze (onverwacht) langskomt. Dit niet alleen aan de voorzijde bij de oprit, maar ze loopt ook gerust de tuin in en kijkt dan aan de achterkant van de woning naar binnen. Ze komt dan altijd even langs voor een kopje koffie of een praatje, waarvoor ze van harte welkom is.

Ik heb haar een keer gezegd (toen ze vertelde dat ze dit bij iemand anders had gedaan) dat ze dat echt niet kan maken, haar reactie was toen dat zij die dingen op haar manier doet. Ook heb ik haar als eens een appje gestuurd met de vraag of ze de volgende keer aan zou willen bellen of via de bijkeuken naar binnenkomt en dan even roept, omdat er misschien wel eens een van ons in zijn blote kont rond zou kunnen lopen (ik dacht, laat ik het luchtig houden en er een grapje bij maken). Haar antwoord: "oke.".

Hebben jullie nog tips? Ik overweeg serieus plakfolie aan te brengen op mijn ramen maar dat wil ik helemaal niet!! Het is mijn huis en ik ben van mening dat mensen mijn wensen zouden moeten respecteren wanneer het om mijn huis gaat.. Verder wil ik ook geen familieruzie ontketenen. Bij mijn vriend ligt het nogal gevoelig als ik iets negatiefs aansnijd over zijn moeder, het doet echt wat met hem dat zijn moeder is zoals ze is, en ik wil hem niet kwetsen...

Ik hoor graag van jullie!
Raambekleding aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren
Een keer dagje in je badjas met niks eronder rondlopen en als je je schoonmama spot snel uittrekken.

Als ze een beetje preuts is leert ze het zo wel af.
Labiel of niet, je vriend is degene die haar dit moet uitleggen. Dat ze niet goed in haar vel zit, betekent niet dat je bij mensen naar binnen kunt gluren.

Lijkt me dat ze toch ook niet wil dat als ze zelf in haar blote reet in huis loopt, anderen dit zien?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kijkt ze wel of je niet druk bent, visite hebt enz. Gewoon even checken of ze niet stoort.
Gluren of kijken? Als ze langskomt voor koffie, moet ze dan met haar ogen dicht de oprit op? In de tuin zou bij ons wat lastig zijn, maar weet niet of je makkelijk de achterin in loopt bij jullie aangezien je het ook over een bijkeuken hebt?
Dus het enige wat jou stoort is dat ze door het raam kijkt voordat ze aanbelt?
Alle reacties Link kopieren
Lamellen, glasgordijnen, optrekgordijnen, enz.
Omheining met poortje dat alleen met een afstandsbediening opengaat en je hebt maar 2 toestelletjes, dus voor jou en je man. (Vroegere vriendin heeft dat gedaan omwille van haar moeder :-P )
poker wijzigde dit bericht op 22-08-2019 16:40
13.54% gewijzigd
Tja, het is de moeder van je vriend. Dat hij gevoelig is voor negatieve praat over haar doet er verder niet toe, dit moet je met hem bespreken.
Dit is een beetje achteraf, maar ik zou nooit 2 straten van mijn schoonmoeder gaan wonen als ze zo in elkaar zat. Als zij het niet van jou aanneemt en bij je vriendt ligt het gevoelig dan kun je het accepteren, ramen volledig bekleden óf gaan verhuizen.
Je schoonmoeder verkeert in instabiele geestelijke toestand omdat ze vier kinderen kreeg? :sarcastic:

Ik snap het probleem niet helemaal geloof ik. Want het is niet erg dat ze langskomt maar wel dat ze voor het aanbellen door het raam naar binnen kijkt?
Je moet ze de kost eens geven die graag bij andere huizen naar binnen kijken.
Dus in je blote kont rondlopen lijkt me sowieso geen goed idee met de gordijnen open want misschien is het vandaag je schoonmoeder, maar morgen de postbode die naar binnen kijkt?

Een huis kopen zo dicht bij je schoonouders vind ik overigens best gewaagd, hoe goed de band ook is (of was).
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze niet een redelijk vast moment (dag of dagdeel) waarop ze onverwachts langskomt? Dan zou ik gewoon de gordijnen op die momenten dichtdoen, maar dan hoef je ook niet hele dagen in het donker te zitten.
Nog een keer je schoonmoeder erop aanspreken en anders tuin afsluiten met een poort en raambekleding.
Komt ze elke dag langs dan weet je dat, en is het af en toe dan nog... iemand die zoals jij schrijft in een instabiele geestelijke toestand is, daar kan je weinig aan doen en ook niet alles aanrekenen.
Je hebt de keuze om er wat aan de doen of voor lief nemen.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties!

Fijn om zo eens feedback te krijgen!

Ik heb jaloezieën, die kan ik eventueel wel een beetje dichtdoen, maar om ze nou de hele dag dicht te houden...

En tja, een huis kopen dichtbij je schoonouders, als het je droomhuis is....

thanks guys!
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-08-2019 16:42
Heeft ze niet een redelijk vast moment (dag of dagdeel) waarop ze onverwachts langskomt? Dan zou ik gewoon de gordijnen op die momenten dichtdoen, maar dan hoef je ook niet hele dagen in het donker te zitten.

Je hebt ‘tussenin’ stoffen. Kan je nog naar buiten kijken, maar niet meer naar binnen.
Oemayra schreef:
22-08-2019 16:44
Nog een keer je schoonmoeder erop aanspreken en anders tuin afsluiten met een poort en raambekleding.
Komt ze elke dag langs dan weet je dat, en is het af en toe dan nog... iemand die zoals jij schrijft in een instabiele geestelijke toestand is, daar kan je weinig aan doen en ook niet alles aanrekenen.
Je hebt de keuze om er wat aan de doen of voor lief nemen.
Ik hou sowieso niet van onaangekondigd bezoek of mensen die zo ineens binnenkomen, dus ik zou alles op slot houden.
lotte229 schreef:
22-08-2019 16:47
bedankt voor jullie reacties!

Fijn om zo eens feedback te krijgen!

Ik heb jaloezieën, die kan ik eventueel wel een beetje dichtdoen, maar om ze nou de hele dag dicht te houden...

En tja, een huis kopen dichtbij je schoonouders, als het je droomhuis is....

thanks guys!
Locatie is voor mij een zwaarwegende factor in de bepaling van wel/niet droomhuis :proud:
Alle reacties Link kopieren
Kijkt ze alleen bij jullie naar binnen als ze daadwerkelijk binnenkomt of ook als ze 'gewoon' langs loopt?

Is er een mogelijkheid om een poort te plaatsen? Dan moet ze wel aanbellen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wijlen mijn pa kwam ook zo eens bij mijn zus langs de tuinkant achteraan binnen. Haar nu ex-man liep dus effectief in zijn blootje. Hij zei dat hij niet snel genoeg kon terug draaien van het verschieten. Ik bedenk me net dat mijn zus dat nog altijd niet weet :-D
Maar heeft hij geen tweede keer meer gedaan!
lotte229 schreef:
22-08-2019 16:47
En tja, een huis kopen dichtbij je schoonouders, als het je droomhuis is....
Dan zou het per definitie niet meer mijn droomhuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
22-08-2019 16:47
Je hebt ‘tussenin’ stoffen. Kan je nog naar buiten kijken, maar niet meer naar binnen.
Meest simpele oplossing, wij hebben vrij grote raampartijen en echt iedereen wil naar binnen gluren.
Overal half doorschijnende raambekleding opgehangen en binnen is het lekker licht en ik kan nog naar buiten kijken. Van buiten naar binnen zie je niet zoveel meer.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Vraag of ze even een appje stuurt als ze langs wil komen omdat het zonde van haar tijd is als ze voor niets komt.
Boel dicht aan de voorkant en de achterkant met een poort op slot. Zoals hier elke dag.

Maar ik vind dat geloer in mijn huis ( kan alleen aan de voorkant) sowieso niets. Net als onverwachts ( vaak zeer ongewenste types) bezoek via mijn tuin. Dus mijn poort zit op slot.
doornroosje9 schreef:
22-08-2019 16:52
Kijkt ze alleen bij jullie naar binnen als ze daadwerkelijk binnenkomt of ook als ze 'gewoon' langs loopt?

Is er een mogelijkheid om een poort te plaatsen? Dan moet ze wel aanbellen.
En hoe vaak loopt ze gewoon langs en moet er een bezoekje plaatsvinden als ze je ziet?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
22-08-2019 17:02
En hoe vaak loopt ze gewoon langs en moet er een bezoekje plaatsvinden als ze je ziet?
Het zou iig niets voor mij zijn. Hier komt geen onverwacht bezoek. Goddank.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven