schoonmoeder met borstkanker

12-11-2010 21:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en hoop op jullie advies.

ik ben 29 jaar en woon samen met mijn vriend, 2 maanden geleden hebben we gehoord dat mijn schoonmoeder borstkanker heeft.

De bestralingen zijn net achter de rug en straks begint ze aan de chemo's. Het moeilijkste vind ik om mijn vriend te zien als hij erg verdrietig is, ben daarnaast ook super trots op hem hoe hij hiermee omgaat.

Nu ga ik volgende week met een aantal vriendinnen een weekendje weg (staat al lang gepland), net als mijn schoonmoeder aan de chemo's is begonnen. Ik wil heel graag dat weekend gewoon thuis zijn om er voor mijn vriend te zijn. Ik ben alleen erg bang voor de reactie van mijn vriendinnen als ik afzeg, ik weet niet hoe ik dat moet zeggen en of ze dit kunnen begrijpen.

Kunnen jullie mij wat advies geven?

Erg bedankt!

liefs Floor
Als ze dat niet begrijpen, dan zijn het geen vriendinnen of is dat te kort door de bocht...?

Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt.
Echt vriendinnen begrijpen zulke dingen, toch?
Wat ontzettend vervelend voor je schoonmoeder.....

je schoonmoeder begint in het weekend aan de chemo's?

Wat wil je vriend eigenlijk?

Waarom is dat weekend thuis zijn zo belangrijk voor je? ben je er de rest van de week ook niet?

Begrijp me niet verkeerd, je moet doen wat goed voelt, maar je hebt het over een weekendje, dat zijn twee dagen.....
Het zou me echt aan mijn derriere oxideren wat mijn vriendinnen er van zouden denken of vinden... er zijn belangrijkere dingen dan een weekendje weg en ik zou het mijn man niet in dank afnemen als hij lekker op een feestweekendje gaat terwijl mijn moeder de chemo`s in moet en ik hem misschien wel dringend nodig heb voor steun...

Dus gewoon, bellen en zeggen dat je niet mee gaat.. als ze het niet begrijpen zijn het idd geen vriendinnen en ben je ze beter kwijt dan rijk.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik zou gewoon gaan, het is maar 2 dagen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hee joh, wat erg. sterkte er mee. Het is een heel gevecht en het is fijn dat jij hem kunt steunen. Het zal jullie relatie sterker maken. Je vriendinnen snappen wel dat je er voor hem wil zijn. Knuffel!
quote:biol schreef op 12 november 2010 @ 21:52:

Het zou me echt aan mijn derriere oxideren wat mijn vriendinnen er van zouden denken of vinden... er zijn belangrijkere dingen dan een weekendje weg en ik zou het mijn man niet in dank afnemen als hij lekker op een feestweekendje gaat terwijl mijn moeder de chemo`s in moet en ik hem misschien wel dringend nodig heb voor steun...

Dus gewoon, bellen en zeggen dat je niet mee gaat.. als ze het niet begrijpen zijn het idd geen vriendinnen en ben je ze beter kwijt dan rijk.Helemaal eens. Met elk woord, elke punt, elke komma.
Ja, dat vind ik echt.
Ik zou ook gewoon gaan. Heb jezelf ook even wat anders aan je hoofd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:biol schreef op 12 november 2010 @ 21:52:

Dus gewoon, bellen en zeggen dat je niet mee gaat.. als ze het niet begrijpen zijn het idd geen vriendinnen en ben je ze beter kwijt dan rijk.Mijn vriend zou van mij wel mogen gaan, maar dat is voor ieder weer verschillend
Wauw gaat snel met de reacties!

Lief, bedankt alvast.

@liselore: ik weet dat het maar een weekendje is maar het is een gevoel dat ik bij hem in de buurt wil zijn op het moment dat hij mij nodig heeft.

Ik kan me dan zo druk maken om hun mening en ben ''bang'' voor hun reacties.
Maar misschien ben je wel bang voor iets dat er helemaal niet is. Waarschijnlijk begrijpen ze je gewoon en snappen ze dat je nu even iets anders aan je hoofd hebt...

Sterkte trouwens!
quote:Floor29 schreef op 12 november 2010 @ 21:57:

Wauw gaat snel met de reacties!

Lief, bedankt alvast.

@liselore: ik weet dat het maar een weekendje is maar het is een gevoel dat ik bij hem in de buurt wil zijn op het moment dat hij mij nodig heeft.

Ik kan me dan zo druk maken om hun mening en ben ''bang'' voor hun reacties.En dan zou ik me eens achter de oren krabben of ik zo'n vriendschap zou willen.
Ja, dat vind ik echt.
sorry hoor, ik wil echt geen botterik zijn, maar we hebben het over twee dagen, een weekend, hoezo moet je thuis zijn om hem in het weekend te steunen? Wat gaat er in dat weekend dan gebeuren?

En wat zegt je vriend er zelf over.....

Hij kan je toch altijd bellen?

Hoe zie je je dat voor je dan dat je thuis zit om hem te steunen?
dubbel
quote:liselore schreef op 12 november 2010 @ 21:59:

sorry hoor, ik wil echt geen botterik zijn, maar we hebben het over twee dagen, een weekend, hoezo moet je thuis zijn om hem in het weekend te steunen? Wat gaat er in dat weekend dan gebeuren?

En wat zegt je vriend er zelf over.....

Hij kan je toch altijd bellen?

Hoe zie je je dat voor je dan dat je thuis zit om hem te steunen?

De moeder van haar vriend begint dan met chemo, dat noem ik niet niks.

Niet voor de moeder, niet voor haar kinderen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:liselore schreef op 12 november 2010 @ 21:59:

sorry hoor, ik wil echt geen botterik zijn, maar we hebben het over twee dagen, een weekend, hoezo moet je thuis zijn om hem in het weekend te steunen? Als zij nou het gevoel heeft dat ze thuis wil blijven, dan is dat toch prima...? Feesten terwijl je schoonmoeder en je vriend het moeilijk hebben, als dat niet goed voelt, moet je het volgens mij gewoon niet doen...
quote:Saaar schreef op 12 november 2010 @ 22:02:

[...]

Ik noem het ook niet niks, maar ik denk wel dat je een beetje moet relativeren.

Daarom vraag ik wat er in het WEEKEND gaat gebeuren.??? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand in het weekend chemo krijgt......

daarnaast wat vindt haar vriend daar van??
quote:Saaar schreef op 12 november 2010 @ 22:02:

[...]

Maar moet to dan het hele weekend de hand van haar vriend gaan vasthouden?

Ik ben het wel met liselore eens, het zijn maar 2 dagen
quote:Iekx schreef op 12 november 2010 @ 22:03:

[...]

Als zij nou het gevoel heeft dat ze thuis wil blijven, dan is dat toch prima...? Feesten terwijl je schoonmoeder en je vriend het moeilijk hebben, als dat niet goed voelt, moet je het volgens mij gewoon niet doen...

Tuurlijk is dat prima, ik zeg nergens dat dat niet prima is... sterker nog ik zeg ook dat ze moet doen wat goed voelt.... Maar wat wil haar vriend? En met welk doel en hoe ziet ze dat voor zich dat steunen thuis?

Niks mee mee om vragen te stellen toch, ik kan mij prima voorstellen namelijk dat je voelt dat je thuis wilt blijven maar dat als je er over nadenkt dat het misschien toch wat overdreven is......

misschien niet misschien wel
Ik ga niet het hele weekend naast mijn vriend zijn hand vast houden, maar ik ben dan wel in de ''buurt''.

Moeilijke momenten heeft hij vaak s'nachts en ik vind het geen fijn idee dat hij dan helemaal alleen thuis is.

De chemo''s zijn ook niet in het weekend maar beginnen die maandag daarvoor.
quote:Floor29 schreef op 12 november 2010 @ 22:10:

Ik ga niet het hele weekend naast mijn vriend zijn hand vast houden, maar ik ben dan wel in de ''buurt''.

Moeilijke momenten heeft hij vaak s'nachts en ik vind het geen fijn idee dat hij dan helemaal alleen thuis is.

De chemo''s zijn ook niet in het weekend maar beginnen die maandag daarvoor.Wat vind je vriend er van dat jij dat weekendje af gaat zeggen om bij hem te blijven?
Gewoon doen wat jij wil doen. Je geeft aan dat je thuis wil blijven, nou dan blijf je dus lekker thuis.
dat vind hij wel fijn ook omdat hij n belangrijk etentje met zijn werk heeft (met partners) en hij dan dus niet alleen hoeft
Chemie is niets anders dan medicijnen via een infuus en helemaal de eerste weken merk je daar weinig van.Om daar nou voor thuis te blijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven