schoonmoederperikelen

26-06-2012 23:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
b
Ik zou het laten gaan. Ik zou er niet meer op terug komen.

Wat je misschien zou moeten doen omdat je zoontje ernaar vraagt. Ik zou nog liever zelf een kadootje kopen.

Maar oma geeft zelf aan in haar doen en laten aan dat het voor mij niet meer zo hoeven. Ik zou mijn zoontje zeggen dat oma volgend jaar weer komt. En het verder laten.

Geen moeite doet zij ik zou dat ook niet meer doen.

Je schoonmoeder had het ook actie kunnen ondernemen dat ze op een ander dag kwam. En ook doen.
Bedankt voor de reacties allemaal. Goed om te lezen dat er duidelijk twee kanten van het verhaal worden belicht. Ik denk ook dat de kant van mijn schoonmoeder heel ander is. Misschien voelt ze zich inderdaad wel gepasseerd omdat ik haar niet nog expliciet heb uitgenodigd om het gisteren samen met mijn ouders te vieren. Tja. Ik denk dat ik het er maar gewoon bij laat. Zoon heeft het er vandaag niet meer over gehad. Ik denk dat schoonmoeder het niet verkeerd bedoelt allemaal maar dat we gewoon heel anders zijn qua verwachtingspatronen. Ik ga het maar naast me neerleggen. Dat lijkt me het beste.
quote:twitters schreef op 26 juni 2012 @ 23:43:

Wij vieren het 1 dag, wie niet kan komt niet. 4 jaar is een verjaardag met nogal wat nieuwe indrukken; jarig zijn, afscheid kdv/peuterzaal, naar school. Daarom wilde ik niet kort daarop nog een feestje voor mensen die niet konden (wilden) komen op de feestdag zelf.

Mijn ouders verkozen een vakantiedagje extra boven zoons 4e verjaardag. Vond ik niet leuk van ze, maar was hun keus.

M'n moeder wilde wel een dag later komen bbq-en, daar heb ik voor bedankt.Je hebt groot gelijk. Je prikt een dag en dan is het feest. Niet later en niet eerder. Wij proberen er altijd wel rekening mee te houden dat zoveel mogelijk mensen kunnen, maar lukt dat niet dan is het jammer hoor.
Heb je haar ook al gevraagd waarom ze niet langsgekomen is uiteindelijk?

Weetje, ik heb een schoonzus waarmee altijd gedonder is. Afgelopen jaar presteerde ze het om de verjaardag van haar jongste zoon een week te verschuiven omdat de dag haar beter uitkwam. Die dag was dus de verjaardag van mijn moeder, ze vierde het zelf uitgebreid die dag.

Schoonzus opperde "kan ma haar verjaardag niet op een andere dag vieren, een keertje 's avonds ofzo? Want zoonliefs verjaardag moet wel in 't weekend anders komt er niemand".

Nou nee, daar paste mijn moeder voor. Schoonzus werd boos dat mijn moeder niet langs kwam op t feestje van zoonlief, want dat kan je toch niet maken als oma??

Het lijkt me stug dat je moeder zomaar niet komt. Vraag haar naar de reden.

En dat je het raar vindt dat zij op vakantie gaat terwijl je moet bevallen -want dan kan ze niet oppassen- dát is pas vreemd!
Als het belangrijk is voor je zoontje zou ik zeker even bellen. Ik zou het ook belangrijk vinden dat mijn kind en ouders goed contact hebben. Als je man er niet naar omkijkt, ook niet nadat jullie het besproken hebben, zou ik gewoon zelf even bellen. Vraag hoe het is, of ze een leuk weekend heeft gehad, wat je zelf bezig houdt, maak gewoon een praatje... Daarna zeg je, wat toevallig dat we elkaar tegenkwamen in de supermarkt! Gezellig, en de kleine was ook heel enthousiast. Hij zei nog dat hij het zo leuk zou vinden als jullie binnenkort weer een keertje langs komen! En wij vinden dat natuurlijk ook gezellig. Ik zou dan verder niet terugkomen op wat er eerder is gebeurt en jouw gevoelens daarbij. Ga er maar vanuit dat zij het niet zo bedoelt heeft of zich misschien wel onwelkom heeft gevoeld door iets wat er onbewust gezegd is. Op deze manier herstel je het contact, komt oma langs voor je kleine, hoef je geen oncomfortabele gesprekken te voeren en heb je toch wat je wilt. Laat je weten hoe het afloopt? Succes!
Even een update. Gisteravond kwam schoonmoeder onverwachts langs. De jongens lagen al op bed. De slingers van het feestje hingen nog en ik heb het nergens meer over gehad. Met man afgesproken dat het graag of niet is. Ze is nooit echt attent en ze zal het wel niet rot bedoelen maar wij gaan er niet meer achteraan. Na 2 uur vroeg ze me wat zoon graag voor zijn verjaardag wil hebben. Dus ik iets voorgesteld en het daar verder bij gelaten. We zien na de vakantie wel of ze er nog op terugkomt. Ik heb besloten mijn verwachtingspatronen naar haar toe los te laten, is voor iedereen beter. Ze zal het allemaal wel niet slecht bedoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven