Schoonouders... again...

13-05-2019 03:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2019 10:04
Reden: OP Verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.80% gewijzigd
Je hebt er eerder topics over geopend zeg je, maar er is niets veranderd.
Wat heb je met de tips uit je vorige topics gedaan, had je er iets aan?
Kennelijk niet, waarom had je er niets aan? Lijkt me interessant om over na te denken.
Ik kan me geen topics van jou herinneren, sorry..
Je baan verwaarlozen/ in een depressie raken... je maakt het wel heel zwaar hoor! Geen contact meer en door, je maakt ze veel te belangrijk.
Dit heeft een veel te groot deel van jouw leven in beslag genomen.
Het is goed dat je ze nu niet meer ziet. En je moet je weer gaan focussen op jezelf en jezelf krachtig maken.
Ik denk dat je daar wel wat hulp bij nodig hebt.
Ga naar een psycholoog of psychotherapeut zodat je kunt gaan werken om jezelf weer op de rit krijgen.
:hug:
Ontzettend rot, dit alles, TO!
Maar eens met bovenstaande, zoek hulp erbij als het zo blijft, je moet het nu echt meer loslaten.
Wat naar allemaal to! Ik herken veel in je verhaal, situaties wat ik zelf ook heb meegemaakt met mijn schoon ouders en een soms (te lieve) man.

Ook ik heb mede hierdoor een depressie gehad, en inderdaad ze veelte belangrijk gemaakt. Dat jij die keuze hebt gemaakt om ze niet meer te zien, is oke maar ga nu echt verder met je eigen leven. Mensen ga je nooit veranderen, alleen hoe je er zelf mee omgaat. Bij mij zat hier ook de problematiek, alles graag goed willen hebben en houden ...

Ga leuke leuke dingen voor jezelf doen, dit hielp mij om minder met ze bezig te zijn en ze niet te groot te maken in mijn hoofd. Sterkte TO! Je bent niet alleen met dit soort situaties :nope:
Joe.
Het is uiteraard meegenomen als je een fijne band met je schoonouders zou hebben maar maak het niet groter dan het is.

Je denkt dat je het in hun ogen nooit goed zal doen dus misschien accepteren ze geen enkele vrouw. Soms hebben ouders nu eenmaal een bepaalde gedachtengang, leefwijze of verwachtingspatroon waar jij niets aan kunt veranderen. Laat het dan ook bij hen zou ik zeggen.

Je bent zoals je bent dus laat die twee personen jouw leven niet lam leggen. Je geeft ze superveel macht over jouw leven en geluk. Waarom?! Daaaar zou ik echt een antwoord op willen hebben. Wil jij altijd van iedereen goedkeuring? Hoe is de band met je eigen ouders?
En hoe reageren je schoonouders op de partner van de andere kinderen, mochten die er zijn?
je maakt het veel te groot en je geeft je schoonouders van zaken de schuld, die niet hun schuld zijn.
Wordt het niet tijd, dat je aan jezelf gaat werken? Zoek hulp, neem een coach oid.
Dan sta je ook richting je schoonouders sterker
Misschien geen leuke opmerkingen, maar zolang jij de oorzaak van je "ellende" buiten jezelf legt "het ligt aan je schoonouders", ga je nooit de oplossing vinden.

Je kan een ander en het gedrag van een ander niet veranderen. Hoe je met dit gedrag omgaat kan je wel veranderen. Waarom vond jij jezelf niet goed genoeg?

Dit betekent niet dat het je eigen schuld is, soms ontstaan er patronen waardoor het heel lastig is om uit te gaan.

Je baan (leven) verwaarlozen en depressief worden is geen kattenpis. Misschien is het een idee om eens met een professional te gaan praten om in te zien waardoor dit is ontstaan, en je kan leren om dit in te toekomst te voorkomen.

Sterkte!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik lees steeds vaker dat iemand in een depressie is geraakt door een probleem in zijn of haar leven.
Is dat niet wat overdreven allemaal?
Baan kwijt geraakt, in een depressie beland. Tjonge.
Je hebt het contact verbroken, prima toch?
Voor de rest zou ik er wat minder emotioneel over zijn, het is klaar nu, toch?
top post van hamerhaai, maar 1 ding aan toe te voegen;
dat wat je aandacht geeft groeit, dus gaan we zwelgen in hoe niet eerlijk het is of gaan we focussen op leukere dingen?
Lorem Ipsum
Je moet voor jezelf echt na gaan of je dus WEL of geen contact wilt en daar volledig achter staan. Je hebt al eerder voor gekozen om het contact te verbreken blijf er dan bij. Het vervaagd op den duur. Het lijkt me wel moeilijk...maar het is niet anders. En als het je echt dwarszit dat je ze niet meer ziet (al snap ik niet waarom aangezien ze niet aardig zijn voor jou) dan kun je wel bij ze op bezoek of wat dan ook maar niet heel veel loslaten wat je wel en niet bezig houdt. Zo te horen weet he zelf ook niet of je wel of geen contact met ze wilt. Daar moet je eerst eens maar uit zien te komen.
Fijn dat je het al weg hebt gehaald....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven