schoonouders
vrijdag 18 januari 2019 om 11:37
Ik ben nu ongeveer een jaar getrouwd met mijn man. Echter zijn wij al vanaf de middelbare school vrienden dus wij kennen elkaar al een behoorlijke tijd. Zo ken ik ook zijn ouders en broers. Toen wij net een relatie kregen was ik bezig met de koop van een nieuwbouw woning. Deze zou een jaar later ongeveer opgeleverd worden. In overleg met mijn man hebben we besloten dat het huis op mijn naam zou komen te staan en niet op beide namen. Zowel mijn ouders als zijn ouders waren hiervan op de hoogte en waren het hier mee eens. Althans er kwam geen commentaar. Het contact was goed. Toen we eenmaal getrouwd en verhuisd waren kwamen we dichterbij onze ouders te wonen.
Toen begon de ellende. Met name zijn moeder bemoeide zich met van alles en verplaatste spullen in huis vanuit de kledingkast tot aan woonkamer en keuken want dat vond zij handiger. Zij deden dit als wij er niet waren. Ze hadden destijds nog een sleutel van ons huis die we toen ook met alle liefde hebben gegeven.
Ook vond zij mijn geloof niet prettig en vond ze het niet leuk dat mijn man geen huiseigenaar was. Hierop heeft mijn man ze aangesproken. Hierop werd zijn moeder boos en was hij niet meer welkom bij hen. Na 2 weken ongeveer kwamen we erachter dat zij persoonlijke spullen van mij met emotionele waarden had weggegooid. Hierop is mijn man met ze in gesprek gegaan. Sleutel terug gevraagd etc. Tijdens dit gesprek kwam er volgens mijn man wel begrip van hun kant dus dat was zeker positief. Toen is er even radiostilte geweest om alles te laten bezonken. en uiteindelijk een gesprek met zijn vieren (man, ik en schoonouders). Dit is volledig uit de hand gelopen. Zij begonnen te schreeuwen en vinden dat wij naar hen moeten luisteren en dat zij dingen mogen bepalen voor ons. Hierna is er nu ongeveer 9 maanden geen contact geweest. Eerlijk gezegd mis ik er niks aan maar voor mijn man vond ik het vervelend. Nu heeft zijn moeder hem weer gebeld en gevraagd of hij met hen in gesprek wou. Dit willen ze in eerste instantie met hem alleen en volgende keer met mij erbij. Ik heb hier nu al buikpijn van. Ik merk dat ik op scherp sta en weinig kan hebben van ze. Heeft iemand tips om dit gesprek in goede banen te leiden?
Toen begon de ellende. Met name zijn moeder bemoeide zich met van alles en verplaatste spullen in huis vanuit de kledingkast tot aan woonkamer en keuken want dat vond zij handiger. Zij deden dit als wij er niet waren. Ze hadden destijds nog een sleutel van ons huis die we toen ook met alle liefde hebben gegeven.
Ook vond zij mijn geloof niet prettig en vond ze het niet leuk dat mijn man geen huiseigenaar was. Hierop heeft mijn man ze aangesproken. Hierop werd zijn moeder boos en was hij niet meer welkom bij hen. Na 2 weken ongeveer kwamen we erachter dat zij persoonlijke spullen van mij met emotionele waarden had weggegooid. Hierop is mijn man met ze in gesprek gegaan. Sleutel terug gevraagd etc. Tijdens dit gesprek kwam er volgens mijn man wel begrip van hun kant dus dat was zeker positief. Toen is er even radiostilte geweest om alles te laten bezonken. en uiteindelijk een gesprek met zijn vieren (man, ik en schoonouders). Dit is volledig uit de hand gelopen. Zij begonnen te schreeuwen en vinden dat wij naar hen moeten luisteren en dat zij dingen mogen bepalen voor ons. Hierna is er nu ongeveer 9 maanden geen contact geweest. Eerlijk gezegd mis ik er niks aan maar voor mijn man vond ik het vervelend. Nu heeft zijn moeder hem weer gebeld en gevraagd of hij met hen in gesprek wou. Dit willen ze in eerste instantie met hem alleen en volgende keer met mij erbij. Ik heb hier nu al buikpijn van. Ik merk dat ik op scherp sta en weinig kan hebben van ze. Heeft iemand tips om dit gesprek in goede banen te leiden?
maandag 28 januari 2019 om 12:48
amai, ja zo'n schoonouders dat ken ik,...maar dan wel hoe mijn grootmoeder langs vader kant omging met mijn moeder,...dat ze achter onze rug sleutels liet bijmaken om toch binnen te kunnen. alle laden opentrekken. alles doorzoeken. op den duur als ze langskwam of kwamen we ze tegen met een wijde boog om hen heen dat we toch geen goeden dag moesten zeggen.. doen of we er niet waren als zij weer voor de tiende keer langskwam,..niet meer oppakken als we zien dat het hun nummer weer was voor de 100ste keer.. mijn vader noemde ze het zwarte gevaar omdat ze reden in een oude zwarte mercedes.
donderdag 15 augustus 2019 om 12:29
Goedemiddag,
Ik heropen dit bericht even omdat ik toch weer wat advies wil. Man heeft in jan het gesprek alleen gevoerd en dit leek redelijk te gaan. De boodschap was eigenlijk streep onder het verleden en grenzen gesteld voor de toekomst.
Maar toch is het van het weekend weer mis gegaan. Schoonmoeder begon eigenlijk te verwijten dat we te veel bij mijn familie kwamen. Toen man vroeg wil je dan meer contact met ons, was dat niet nodig maar als we minder naar mijn familie zouden gaan was het goed. Tenenkrommend vervelend zo een houding. Ik weet dat ik hun reacties e.d bij hen moet laten maar ik irriteer me er mateloos aan.
Zo kwam er ook weer ter sprake dat ik te weinig deed in huis en dat mijn man alles maar moest doen. Ik wilde mijn man onderdrukken etc etc. Het is gewoon zo dat ik de grootverdiener ben dus ook meer aan het werk en ook overwerk dus man zorgt voor het eten.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Man geeft aan het nog een kans te willen geven met schoonouders en daarna te kijken om evt contact te verbreken. Bij het verbreken van het contact ben ik bang dat hij dit niet trekt (was voorheen iig zo) en vrees ik dat dit misschien tussen ons in komt te staan. Is dit te weinig vertrouwen in onze relatie?
Ik heropen dit bericht even omdat ik toch weer wat advies wil. Man heeft in jan het gesprek alleen gevoerd en dit leek redelijk te gaan. De boodschap was eigenlijk streep onder het verleden en grenzen gesteld voor de toekomst.
Maar toch is het van het weekend weer mis gegaan. Schoonmoeder begon eigenlijk te verwijten dat we te veel bij mijn familie kwamen. Toen man vroeg wil je dan meer contact met ons, was dat niet nodig maar als we minder naar mijn familie zouden gaan was het goed. Tenenkrommend vervelend zo een houding. Ik weet dat ik hun reacties e.d bij hen moet laten maar ik irriteer me er mateloos aan.
Zo kwam er ook weer ter sprake dat ik te weinig deed in huis en dat mijn man alles maar moest doen. Ik wilde mijn man onderdrukken etc etc. Het is gewoon zo dat ik de grootverdiener ben dus ook meer aan het werk en ook overwerk dus man zorgt voor het eten.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Man geeft aan het nog een kans te willen geven met schoonouders en daarna te kijken om evt contact te verbreken. Bij het verbreken van het contact ben ik bang dat hij dit niet trekt (was voorheen iig zo) en vrees ik dat dit misschien tussen ons in komt te staan. Is dit te weinig vertrouwen in onze relatie?
donderdag 15 augustus 2019 om 12:34
ik zou juist zeggen dat elke keer dat ze zoiets uitkraamt één keer minder is in het jaar dat jullie langskomen en dat jullie ter compensatie naar wel gezellige mensen gaan, zoals jouw ouders
olie op het vuur... misschien... maar ik zou onprettig gedrag counteren met iets dat zij onprettig vinden
olie op het vuur... misschien... maar ik zou onprettig gedrag counteren met iets dat zij onprettig vinden
Lorem Ipsum
donderdag 15 augustus 2019 om 12:41
hulpnodig87 schreef: ↑15-08-2019 12:29Goedemiddag,
Je schoonmoeder klinkt als een vrouw die psychisch niet helemaal oke is. Hoe weet ze trouwens dat jullie vaker naar jouw kant gaan? Vertelt je man dat steeds? Want in dat geval zou ik zoiets niet meer benoemen.
Met jullie huishouding hebben ze niets nodig. Ze klinkt als iemand die haar even, na een terechtwijzing stil kan houden, maar nooit lang, want vroeg of laat komen haar frustraties eruit. Ook al zou je man alles thuis doen, en jij niets, dan nog zijn het haar zaken niet.
Relatie ouders verbreken is heel moeilijk, ik snap dat je man het nog een kans wil geven. Ga je hier niet mee bemoeien, maar laat hem even gaan. En ook al gaat het helemaal fout, dat is hard en pijnlijk, maar hij moet zelf op het punt komen dat hij er niet meer heen wil. Misschien wil hij heel weinig contact, kan ook. Jij hoeft niet mee te gaan. Zie je ze nu nog wel eens?
Op welke manier ben je bang dat dit tussen jullie in komt te staan? Waar ben je bang voor?
donderdag 15 augustus 2019 om 13:08
Ik ben vooral bang dat hij zijn eigen emoties onder het verbreken van contact niet gaat erkennen en dat hij me dit in de toekomst kwalijk gaat nemen. Ik probeer hem te motiveren om het contact wel te behouden, desnoods op een laag pitje.reizende schreef: ↑15-08-2019 12:41Je schoonmoeder klinkt als een vrouw die psychisch niet helemaal oke is. Hoe weet ze trouwens dat jullie vaker naar jouw kant gaan? Vertelt je man dat steeds? Want in dat geval zou ik zoiets niet meer benoemen.
Met jullie huishouding hebben ze niets nodig. Ze klinkt als iemand die haar even, na een terechtwijzing stil kan houden, maar nooit lang, want vroeg of laat komen haar frustraties eruit. Ook al zou je man alles thuis doen, en jij niets, dan nog zijn het haar zaken niet.
Relatie ouders verbreken is heel moeilijk, ik snap dat je man het nog een kans wil geven. Ga je hier niet mee bemoeien, maar laat hem even gaan. En ook al gaat het helemaal fout, dat is hard en pijnlijk, maar hij moet zelf op het punt komen dat hij er niet meer heen wil. Misschien wil hij heel weinig contact, kan ook. Jij hoeft niet mee te gaan. Zie je ze nu nog wel eens?
Op welke manier ben je bang dat dit tussen jullie in komt te staan? Waar ben je bang voor?
We zijn al even geleden gestopt met dingen vertellen zoals dat we bij mijn ouders zijn geweest, maar via via hoort ze dit. Buren zijn nogal kletskousen en fam van de buurvrouw van schoonouders wonen bij mijn ouders in de straat. Ik zie mijn schoonouders af en toe en dan praten we over koetjes en kalfjes. Steken negeer ik zoals bijv: ik heb zo een last van mijn rug maar daar zal jij geen last van hebben want jij doet toch nooit de was. Wel irriteer me ik aan dergelijke opmerkingen, deels omdat ik de was vaak zat wel doe, en grotendeels omdat het haar niks aan gaat.
Mijn schoonmoeder is inderdaad iemand die grenzeloos is in mijn ogen. Ze vindt het niet meer dan terecht dat de keuken zo wordt ingedeeld dat zij overal goed bij kan. Sterker nog, het is egoïstisch van ons als we dat niet doen want zij zijn oud en dan zijn ze niet meer zo flexibel.
donderdag 15 augustus 2019 om 13:10
Ik denk dat het enige wat we ermee gaan bereiken is dat de bom barst. Ik weet ook niet of dit ten goede komt van onze eigen relatie als ik dit zou doen. Mijn man zou dit nooit doen. Daar ken ik hem goed genoeg voor. De schoonouders van mijn schoonmoeder zijn ook erg naar tegen hen geweest in het verleden. Mijn man gaf wel aan dat het misschien een idee is dat ze nu hetzelfde gedrag vertonen naar ons.turquasi schreef: ↑15-08-2019 12:34ik zou juist zeggen dat elke keer dat ze zoiets uitkraamt één keer minder is in het jaar dat jullie langskomen en dat jullie ter compensatie naar wel gezellige mensen gaan, zoals jouw ouders
donderdag 15 augustus 2019 om 13:15
Het is natuurlijk te idioot voor woorden dat je schoonmoeder denkt dat ze iets in jouw keuken te zoeken heeft. Mijn schoonmoeder spoort ook niet en heeft wel wat weg van de jouwe. Onze oplossing was verhuizen, ik had gewoon geen zin en geen puf meer om die strijd aan te gaan.
Creativity is intelligence having fun
donderdag 15 augustus 2019 om 13:22
Zorg er in ieder geval voor dat er een werkbare en stabiele modus is in het contact (of gebrek aan contact) met schoonouders alvorens er een (klein)kind geboren wordt.
Dat je schoonmoeder jou schoffeert kun je tot zekere hoogte van je af laten glijden. Maar haar gedrag kan versterken door de geboorte van het kind óf ze gaat zich ook zo opstellen naar het kind.
En geloof me, dat kun je niet van je af laten glijden.
Dat je schoonmoeder jou schoffeert kun je tot zekere hoogte van je af laten glijden. Maar haar gedrag kan versterken door de geboorte van het kind óf ze gaat zich ook zo opstellen naar het kind.
En geloof me, dat kun je niet van je af laten glijden.
donderdag 15 augustus 2019 om 14:00
Om een heel lang verhaal kort te maken, is verhuizen naar een heel andere plaats waar men jullie niet kent, geen optie? Dan is letterlijk hoe meer afstand hoe beter het gaat.
Zal wellicht een forse aderlating zijn, maar soms moet je keihard voor jezelf kiezen en de daarbij behorende kosten voor lief nemen.
Zal wellicht een forse aderlating zijn, maar soms moet je keihard voor jezelf kiezen en de daarbij behorende kosten voor lief nemen.
donderdag 15 augustus 2019 om 14:26
HA! Die is mooi zeg....jullie hoeven haar niet vaker te zien, als jullie jouw ouders maar minder vaak zien??
Gestoord gedrag, hopelijk ziet je man dat ook.
Dit gaat natuurlijk ontzettend uit te klauwen lopen als er kleinkinderen in het spel komen. Ik wil je alvast stekte wensen, want dit is uitermate klote.
Dit gaat natuurlijk ontzettend uit te klauwen lopen als er kleinkinderen in het spel komen. Ik wil je alvast stekte wensen, want dit is uitermate klote.
donderdag 15 augustus 2019 om 14:30
Dus ga je maar op je tenen lopen want dan barst de bom niet?
en je man vind dat niet zo leuk als dat wel gebeurd... dit is toch ook niet leuk of wel? Zíjn ouders sporen niet hoor... maakt niet uit dat hun schoonouders ook niet spoorden, het is geen traditie die je in ere moet houden ofzo.
Je wordt bekritiseerd en verteld wat je moet doen, ik weet wel wie de grens overgaat. Maar dan ben je maar een bang konijn. Succes ermee.
en je man vind dat niet zo leuk als dat wel gebeurd... dit is toch ook niet leuk of wel? Zíjn ouders sporen niet hoor... maakt niet uit dat hun schoonouders ook niet spoorden, het is geen traditie die je in ere moet houden ofzo.
Je wordt bekritiseerd en verteld wat je moet doen, ik weet wel wie de grens overgaat. Maar dan ben je maar een bang konijn. Succes ermee.
Lorem Ipsum
donderdag 15 augustus 2019 om 14:57
Ik zou het contact niet verbreken, maar gewoon wat meer afstand houden en aangeven dat jullie niet gediend zijn van opmerkingen over hoe jullie je leven inrichten. Jullie geven ook geen mening over hoe zij leven. En als ze gaan zitten vergelijken is dat hun probleem.
Overigens is het wel opvallend dat stellen vaak meer naar de ouders van de vrouw gaan, dan naar die van de zoon. Bij mijn broers en zus zie je ook dat mijn ouders verder van mijn broers’ gezinnen af staan dan van het gezin van mijn zus.
Overigens is het wel opvallend dat stellen vaak meer naar de ouders van de vrouw gaan, dan naar die van de zoon. Bij mijn broers en zus zie je ook dat mijn ouders verder van mijn broers’ gezinnen af staan dan van het gezin van mijn zus.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 17:50
Reden: Zin klopte niet
Reden: Zin klopte niet
1.71% gewijzigd
donderdag 15 augustus 2019 om 15:57
Verhuizen ga ik never nooit niet doen. Wij wonen net een jaar in een prachtige nieuwbouw woning. Dan zou ik ook alleen maar meer afgunst gaan voelen. Wel super knap dat jullie dat hebben gedaan. En fijn dat je je rust hebt gevonden.Kirby schreef: ↑15-08-2019 13:15Het is natuurlijk te idioot voor woorden dat je schoonmoeder denkt dat ze iets in jouw keuken te zoeken heeft. Mijn schoonmoeder spoort ook niet en heeft wel wat weg van de jouwe. Onze oplossing was verhuizen, ik had gewoon geen zin en geen puf meer om die strijd aan te gaan.
donderdag 15 augustus 2019 om 16:04
Hier neig ik ook naar. En dit hebben we dus ook gedaan de afgelopen maanden maar dit voelt voor haar blijkbaar niet goed. Zij vindt gewoon dat ze zich mag mengen in ons leven. Ik denk dat zij het idee heeft dat mijn ouders dit ook doen en dat wij het bij hen toelaten en bij mijn schoonouders een halt toe roepen. Ik denk zelf dat we dit gezeur blijven houden. Mijn man denkt dit ook en daarom heeft hij er een hard hoofd in en de neiging het contact te verbreken als het nu weer mis gaat.Nitflex schreef: ↑15-08-2019 14:57Ik zou het contact niet verbreken, maar gewoon wat meer afstand houden en aangeven dat jullie niet gediend zijn van hoe jullie je leven inrichten. Jullie geven ook geen mening over hoe zij leven. En als ze gaan zitten vergelijken is dat hun probleem.
donderdag 15 augustus 2019 om 16:06
turquasi schreef: ↑15-08-2019 14:30Dus ga je maar op je tenen lopen want dan barst de bom niet?
Ik begrijp absoluut wat je bedoeld en mijn man vindt het ook niet leuk. Maar het blijven de ouders van mijn man. Zelf ben ik van mening dat je het contact tussen een ouder en kind wel kan verbreken maar een band niet. Ik wil alles geprobeerd hebben voordat ik het opgeef. En zeker mijn man moet alles geprobeerd hebben, ben bang dat er anders later nog vervelende gevoelens kunnen komen.
donderdag 15 augustus 2019 om 16:07
Erg he! En dankjewel. Je sterkte wensen zal ik nodig hebben denk iks-a-r-kast schreef: ↑15-08-2019 14:26HA! Die is mooi zeg....jullie hoeven haar niet vaker te zien, als jullie jouw ouders maar minder vaak zien??
donderdag 15 augustus 2019 om 16:50
Nee hoor, je hoeft niet alles geprobeerd te hebben... je hoeft alleen maar je verstand te gebruiken en je ruggengraat.
Ik heb het contact met mijn moeder verbroken omdat dat gezond was voor mij en omdat ik mijn partner niet zoveel drama aan wilde doen, en ook nu er een kind aankomt ben ik blij dat kind niet aan hetzelfde blootgesteld gaat worden.
Ik heb het contact met mijn moeder verbroken omdat dat gezond was voor mij en omdat ik mijn partner niet zoveel drama aan wilde doen, en ook nu er een kind aankomt ben ik blij dat kind niet aan hetzelfde blootgesteld gaat worden.
Lorem Ipsum
donderdag 15 augustus 2019 om 16:59
Ik weet dat je volwassen bent, maar heb je wel eens met je ouders over het gedrag van je schoonouders gesproken? Misschien hebben zij nog tips om er beter/anders mee om te gaan?hulpnodig87 schreef: ↑15-08-2019 16:04Ik denk dat zij het idee heeft dat mijn ouders dit ook doen en dat wij het bij hen toelaten en bij mijn schoonouders een halt toe roepen. Ik denk zelf dat we dit gezeur blijven houden. Mijn man denkt dit ook en daarom heeft hij er een hard hoofd in en de neiging het contact te verbreken als het nu weer mis gaat.
Persoonlijk zou ik zelf geen contact meer willen met schoonouders als ik in jouw schoenen stond. Ik zou al het contact aan man overlaten. Het zijn tenslotte zijn ouders.
donderdag 15 augustus 2019 om 17:12
Ik denk hier echt anders over. Inderdaad wat Turquasi zegt, waarom moet je alles geprobeerd hebben? Van wie moet dat? Hoeveel moet je nog geschoffeerd worden? En het heeft ook niet zo veel met opgeven te maken. Je geeft bij álle mensen toch bepaalde grenzen aan als dat nodig is?hulpnodig87 schreef: ↑15-08-2019 16:06Ik begrijp absoluut wat je bedoeld en mijn man vindt het ook niet leuk. Maar het blijven de ouders van mijn man. Zelf ben ik van mening dat je het contact tussen een ouder en kind wel kan verbreken maar een band niet. Ik wil alles geprobeerd hebben voordat ik het opgeef. En zeker mijn man moet alles geprobeerd hebben, ben bang dat er anders later nog vervelende gevoelens kunnen komen.
En het zou zomaar kunnen dat het contact tussen jouw man en zijn ouders best alleszins redelijk verloopt zonder jou.
Dat betekent niet dat het nu aan jou ligt, maar wel dat er dan toch een bepaalde angel uit is. Dan hóeft er verder niets goed te komen, dan doen zij gewoon hun eigen ding.
Mijn eerdere vraag staat nog: waarom pik je dit?
donderdag 15 augustus 2019 om 17:20
Je geeft ze echt veel te veel ruimte. Als ze iets zeggen, dan geef je rustig aan dat jullie daar anders over denken of dat jullie het anders doen. Geen discussies aangaan, gesprek houden op koetjes en kalfjes, na een uurtje opstappen en hooguit eens per maand langsgaan. Als je dit consequent samen doet en je hieraan houdt, kun je het contact goed houden voor de kinderen en heb je er zelf het minste last van. Op de lange termijn merken zij dat het geen enkele zin meer heeft om tegengas te geven of dergelijke opmerkingen te maken. Maar blijf je aan de regels houden en laat je niet verleiden om ergens tegen in te gaan.hulpnodig87 schreef: ↑15-08-2019 13:08Ik ben vooral bang dat hij zijn eigen emoties onder het verbreken van contact niet gaat erkennen en dat hij me dit in de toekomst kwalijk gaat nemen. Ik probeer hem te motiveren om het contact wel te behouden, desnoods op een laag pitje.
We zijn al even geleden gestopt met dingen vertellen zoals dat we bij mijn ouders zijn geweest, maar via via hoort ze dit. Buren zijn nogal kletskousen en fam van de buurvrouw van schoonouders wonen bij mijn ouders in de straat. Ik zie mijn schoonouders af en toe en dan praten we over koetjes en kalfjes. Steken negeer ik zoals bijv: ik heb zo een last van mijn rug maar daar zal jij geen last van hebben want jij doet toch nooit de was. Wel irriteer me ik aan dergelijke opmerkingen, deels omdat ik de was vaak zat wel doe, en grotendeels omdat het haar niks aan gaat.
Mijn schoonmoeder is inderdaad iemand die grenzeloos is in mijn ogen. Ze vindt het niet meer dan terecht dat de keuken zo wordt ingedeeld dat zij overal goed bij kan. Sterker nog, het is egoïstisch van ons als we dat niet doen want zij zijn oud en dan zijn ze niet meer zo flexibel.
donderdag 15 augustus 2019 om 17:31
Eerlijk? Ik zou dit een ruzie wel waard vinden en zou haar eens goed de waarheid zeggen. Of dat slim is, weet ik niet.
Als jullie daar zijn en ze maakt zulke opmerkingen, onmiddellijk opstappen met de mededeling 'wij bepalen ons leven en we komen wel weer terug als je normaal kan doen'. Als je dit een paar keer doet, snapt ze het mss en zo niet, contact verbreken.
Als jullie daar zijn en ze maakt zulke opmerkingen, onmiddellijk opstappen met de mededeling 'wij bepalen ons leven en we komen wel weer terug als je normaal kan doen'. Als je dit een paar keer doet, snapt ze het mss en zo niet, contact verbreken.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 22 augustus 2019 om 09:32
Ik zou bij dit soort steken zeggen: joh, je hebt helemaal gelijk. Lichtelijk sarcastisch. Zo’n reactie wilt ze namelijk helemaal niet horen. Ze probeert je gewoon uit de tent te lokken. Al doe je die was niet of wel jij hoeft geen verantwoording af te leggen....Dat je man zoveel moet koken, ja dat vindt hij hartstikke leuk, dat is zijn nieuwe hobby. ....En met de keukenindeling precies hetzelfde, ja ik zal het wel een keertje aanpassen (als Pinksteren en Pasen op 1 dag vallen) Gewoon alle onzin beamen en gelijk over koetjes en kalfjes praten. Misschien krijg ze dan een keertje door dat ze niet serieus wordt genomen. Nu irriteert ze jou met haar steken, maar daar heeft ze straks geen vat meer op.hulpnodig87 schreef: ↑15-08-2019 13:08Ik ben vooral bang dat hij zijn eigen emoties onder het verbreken van contact niet gaat erkennen en dat hij me dit in de toekomst kwalijk gaat nemen. Ik probeer hem te motiveren om het contact wel te behouden, desnoods op een laag pitje.
De jaloersheid druipt ervan af
Schoonmoeder begon eigenlijk te verwijten dat we te veel bij mijn familie kwamen. Toen man vroeg wil je dan meer contact met ons, was dat niet nodig maar als we minder naar mijn familie zouden gaan was het goed. Jaja
Zo kwam er ook weer ter sprake dat ik te weinig deed in huis en dat mijn man alles maar moest doen. Ik wilde mijn man onderdrukken etc etc.
Hier kan je je verweren met humor
Daar zeg je op, klopt helemaal en (naam) moet van mij naakt met een schortje en plumeau door het huis.
Iemand nog koffie!!!