Seks met ex en nu zwanger

12-02-2018 20:55 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Seks gehad met mijn ex. Zonder condoom. Ben aan de pil. Dus ik begreep niet hoe dit kan. Maar ik kom er dus zojuist achter dat dit niet zo goed samen gaat met mijn St Janskruid tabletten die ik neem.

Mijn ex en ik komen niet meer bij elkaar, dat is zeker. We hebben inmiddels geen contact meer. Hoe vertel ik hem dit?

Ik vind weghalen geen optie. Ik vind dat ik deze verantwoordelijkheid moet nemen. Ben 26 jaar, hij 24. Ik heb een goede baan en een eigen (eengezins)woning. Ik begrijp dat ik het hem moet vertellen, maar ik weet niet hoe.

Nu ben ik me aan het inlezen over rechten en plichten. Stel, hij wilt het niet en weigert het te erkennen.. in hoeverre is hij dan eigenlijk verantwoordelijk voor financiële zaken? Is hij daar automatisch aansprakelijk voor?
anoniem_364437 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 12:51
31.07% gewijzigd
Rooz94 schreef:
12-02-2018 22:40
Ik heb geen verstand van rechten op dit gebied, maar ik wilde zeggen: succes meid en volg je hart!!
Gebruik vooral je verstand niet!
Rooz94 schreef:
12-02-2018 22:40
Ik heb geen verstand van rechten op dit gebied, maar ik wilde zeggen: succes meid en volg je hart!!
eh nee.
Hoe moeilijk is het om even een stukje papier te lezen voordat je ergens aan begint.
En als je zo verstandig bent als je zelf zegt had je toch uberhaupt geen seks gehad met je ex, laat staan zonder condoom.

En als je geld zat hebt, waarom maak je je dan druk om de financiën.
En als je ex nu wel betrokken wil zijn bij zijn eigen kind? Wie weet wil hij co-ouderschap....
Hij moet in ieder geval zijn eigen keus kunnen maken, wel vertellen
Alle reacties Link kopieren
Rooz94 schreef:
12-02-2018 22:40
Ik heb geen verstand van rechten op dit gebied, maar ik wilde zeggen: succes meid en volg je hart!!
Hè ja, vooral je hart volgen. Dat kind in wording heeft nu even meer baat bij het volgen van je verstand hoor. Dat werkt bij omgaan met ex ook beter. Je ziet wat er van iets anders dan je verstand volgen terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Kasboom post_id=28144475 time=1518466503 user_id=356609]
Ben benieuwd of haar ex daar ook zo over denkt. In de veronderstelling dat madam aan de pil is. En nu beweert 'per ongeluk' zwanger te zijn terwijl ze een kinderwens heeft terwijl ze labiel is.

Tja.
Dan had haar ex niet met haar moeten sexen.
De pil is ook niet 100% veilig en bovendien kan een vrouw er ook over liegen.

To je hebt een baan, en een eensgezinshuis.
Ik vind het heel goed van jou dat je niet abortus wilt plegen om deze reden.
En als je je ex nog wilt spreken, zul je ws meer moeite moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
13-02-2018 03:33
Hè ja, vooral je hart volgen. Dat kind in wording heeft nu even meer baat bij het volgen van je verstand hoor. Dat werkt bij omgaan met ex ook beter. Je ziet wat er van iets anders dan je verstand volgen terecht komt.
Er worden elke dag kinderen geboren in hele slechte relaties. Dat is ook heel verkeerd voor een kind.
To neemt haar verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Heeft Redbulletje weer een ban trouwe s,?
Alle reacties Link kopieren
En zadel je ex lekker met een kind op van een vrouw waar hij helemaal niks van en mee wil. Verziek zijn toekomst ook meteen even. En alleen een kind opvoeden kom je ook nog wel van terug, het is met zijn twee al zwaar.
Ex was er zelf bij hoor. Toen ze seks hadden. Als je geen kind wil gebruik je een condoom. Of heb je geen seks (met je ex). Het kan altijd fout gaan.

Ik zou zelf nooit abortus willen laten doen. Ik zou ook geen geld willen van de vader als hij aangeeft geen rol in het leven van kind te willen hebben.
Maar er zijn wel procedures omdat wel voor elkaar te kunnen krijgen. Dus als dat echt iets is wat je wel wil, laat je informeren. Het minimale bedrag is geloof 25,- per kind. Maar nogmaals ik zou dat echt niet willen. Denk daar heel goed over na.

Als ex niet opneemt bel je zijn moeder. Ik vind echt dat hij het wel moet weten. Net als jij moet hij wel een keuze hebben.

(Ik heb trouwens ook 2 jaar sint Jans kruid gebruikt als tiener en lees nu pas dat dat van invloed is. Nooit geweten!)
Je hebt vooral een verantwoordelijkheid naar jezelf en je ex toe. Voordat jullie gingen seksen heb je ex gezegd dat de anticonceptie goed zat en dat hij dus geen condoom hoefde te gebruiken om zwangerschap te voorkomen. Nu blijk je tóch zwanger, en in plaats van je verantwoordelijkheid alsnog te nemen door voor abortus te kiezen dwing je nu je ex, een student, tot vaderschap omdat deze zwangerschap jou achteraf toch wel heel erg goed uitkomt. Dat noemen ze gewoon misleiding.

Daarnaast is de relatie over, ofwel er zit geen toekomst in. Je zag hem dus ook niet als vader van je toekomstige baby. Je bent nu zwanger omdat je sint Janskruid slikte door stemmingswisselingen. In deze situatie een kind laten komen is dus ook nog eens ontzettend egoïstisch naar je kind toe. Je maakt het kindje meteen een speelbal van jezelf en ex, en wat denk je dat dit getouwtrek met je stemming gaat doen? Het kind komt dus ter wereld met 1-0 achterstand.

Resumé: naast een misleidster ben je ook nog eens behoorlijk egoïstisch.
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg wat een negatieve reacties krijgt TO hier over zich heen. Dat Sint Janskruid niet met de pil samen gaat, is volgens mij vrij bekend. Dat is inderdaad dom dat je dit niet goed gelezen hebt. Maargoed iedereen maakt fouten. Je koopt zo'n potje ook gewoon bij de Kruidvat of de Tuinen en dat je er dan vanuit gaat dat het wel goed zit, kan ik me voorstellen. Dat er beweerd wordt dat TO labiel is, vind ikz waar overdreven. Zoals ik al zei dat spul kan je gewoon bij het kruidvat halen. We hebben het hier niet over zware anti depressiva ofzo. Natuurlijk is het mega kut voor je ex dat jij nu zwanger bent. Dat is in mijn optiek ook zijn verantwoordelijkheid. Je hebt samen seks gehad en bent dus samen verantwoordelijk. Wat voor middeleeuwse uitspraken hier dat het dan alleen op de vrouw aan zou komen. Iedereen weet dat geen enkele anti conceptie 100% waterdicht is. Een ongeplande zwangerschap is altijd mogelijk. Toch kan je niets bij hem afdwingen. Als jij dit kindje wilt, zal je het zelf moeten doen. Ik zou wel hulp zoeken en informatie inwinnen. En daarop gebaseerd je keuze maken. Heb het er ook over met je familie en vrienden. Je zal toch een vangnet nodig gaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
13-02-2018 04:30
Er worden elke dag kinderen geboren in hele slechte relaties. Dat is ook heel verkeerd voor een kind.
To neemt haar verantwoordelijkheid.
Dat anderen het nog waardelozer doen is toch geen reden om het zelf ook niet handig aan te pakken.

En verantwoordelijkheid nemen is niet per definitie een kind laten komen. Abortus kan ook verantwoordelijkheid nemen zijn. Ligt maar net aan je situatie.
Ik vind het vooral vreemd dat er mensen zijn die nu al kunnen zeggen dat TO een slechte moeder zal zijn en haar om de oren slaan met zaken waarvan zij zelf al aangeeft hier niet de meest handige keuzes in gemaakt te hebben. Dan lijkt me het inwrijven hiervan niet erg constructief.

Ja, je kunt je ex financieel dwingen.. of je dat wilt of moet willen is de vraag.
Beiden hebben hun verantwoordelijkheid hierin onvoldoende genomen/ingeschat en TO wil hierin een goede keuze maken. Welke dat Is, is aan haar.

Zelf behoor ik ook verstandig te zijn en verstandige keuzes te maken, gezien mijn niveau en studie.. toch doe ik dat niet altijd omdat mijn korte termijn-belang het wint van het lange termijn-belang. Wie vrij is van zonde..

Als mij dit was overkomen had mij dat nog steeds geen slechte moeder gemaakt. Ik had enkel een stomme beslissing genomen. Dat is dan waar ik mezelf op zou aanspreken. Vervolgens zou ik samen met iemand naar de gevolgen kijken van de opties en een beslissing en een goede afweging maken. En als ik het kindje zou houden dan maakt dat mij geen slecht mens of slechte moeder.

Dus TO.. onhandig besluit zonder slechte intenties ga ik vanuit.. nu verstandig verder gaan met de feiten en de huidige situatie. Jij beslist, want jij draagt ook de consequenties van de gemaakte beslissing.
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
13-02-2018 10:33
Je hebt vooral een verantwoordelijkheid naar jezelf en je ex toe. Voordat jullie gingen seksen heb je ex gezegd dat de anticonceptie goed zat en dat hij dus geen condoom hoefde te gebruiken om zwangerschap te voorkomen. Nu blijk je tóch zwanger, en in plaats van je verantwoordelijkheid alsnog te nemen door voor abortus te kiezen dwing je nu je ex, een student, tot vaderschap omdat deze zwangerschap jou achteraf toch wel heel erg goed uitkomt. Dat noemen ze gewoon misleiding.

Daarnaast is de relatie over, ofwel er zit geen toekomst in. Je zag hem dus ook niet als vader van je toekomstige baby. Je bent nu zwanger omdat je sint Janskruid slikte door stemmingswisselingen. In deze situatie een kind laten komen is dus ook nog eens ontzettend egoïstisch naar je kind toe. Je maakt het kindje meteen een speelbal van jezelf en ex, en wat denk je dat dit getouwtrek met je stemming gaat doen? Het kind komt dus ter wereld met 1-0 achterstand.

Resumé: naast een misleidster ben je ook nog eens behoorlijk egoïstisch.
Nee, de verantwoordelijkheid van TO ligt vooral bij het ongeboren kind in haar buik. Ex is geen kind meer, maar 24. Oud genoeg om zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen.

Hoe rot het ook is voor ex om ineens met een (waarschijnlijk ongewenst) kind te worden geconfronteerd, hij wist dondersgoed wat de gevolgen kunnen zijn van seks zonder condoom. Daar hoort hij dus ook zijn verantwoordelijkheid voor te nemen. Ook al zou hij erin zijn geluisd, dan nog is dat niet iets waar het kind (zíjn kind) voor moet boeten.

Ik snap dan ook echt niet dat er zoveel vrouwen hier roepen dat de man er niks aan kan doen en dus zijn verantwoordelijkheid niet hoeft te nemen. Kom nou. Het gaat hier om een kind hè, geen goudvis. Een kind heeft recht op een moeder én een vader. Hoe het kind tot stand is gekomen doet er verder niet toe.

TO, besef dat het kind in je buik straks hoe dan ook het kind van de rekening zal zijn. Aan jou de taak om, wil je het kind daadwerkelijk laten komen, te zorgen dat het zo weinig mogelijk lijdt onder de keuzes die jij hebt gemaakt.
MollyMalone schreef:
13-02-2018 14:41
Nee, de verantwoordelijkheid van TO ligt vooral bij het ongeboren kind in haar buik. Ex is geen kind meer, maar 24. Oud genoeg om zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen.

Hoe rot het ook is voor ex om ineens met een (waarschijnlijk ongewenst) kind te worden geconfronteerd, hij wist dondersgoed wat de gevolgen kunnen zijn van seks zonder condoom. Daar hoort hij dus ook zijn verantwoordelijkheid voor te nemen. Ook al zou hij erin zijn geluisd, dan nog is dat niet iets waar het kind (zíjn kind) voor moet boeten.

Ik snap dan ook echt niet dat er zoveel vrouwen hier roepen dat de man er niks aan kan doen en dus zijn verantwoordelijkheid niet hoeft te nemen. Kom nou. Het gaat hier om een kind hè, geen goudvis. Een kind heeft recht op een moeder én een vader. Hoe het kind tot stand is gekomen doet er verder niet toe.

TO, besef dat het kind in je buik straks hoe dan ook het kind van de rekening zal zijn. Aan jou de taak om, wil je het kind daadwerkelijk laten komen, te zorgen dat het zo weinig mogelijk lijdt onder de keuzes die jij hebt gemaakt.
Ex heeft al wie weet hoelang seks gehad met TO zonder dat daar kinderen uit zijn voortgekomen. TO is nog steeds aan de pil dus ex mag er vanuit gaan dat TO beschermd is tegen zwangerschap. Als ze 10 seconde de moeite had genomen om de bijsluiter te lezen had ze zichzelf en ex een hoop ellende bespaard.

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden om te roepen dat ex zijn verantwoordelijkheid moet nemen als TO degene is die gefaald heeft de pil goed te slikken. Alsof die jongen nogal veel opties heeft om hiermee om te gaan :nut: Het kind gaat er hoe dan ook komen. Als TO dan echt haar verantwoordelijkheid wil nemen zoals ze zelf zegt, neem hem dan ook echt zelf. Haar keuze om de baby te laten komen, haar kosten. Val ex hier niet mee lastig die vooraf op deze uitkomst niet kon anticiperen en nu ook geen enkele invloed meer kan uitoefenen behalve de flappentap te trekken. Omdat zijn ex te beroerd was een bijsluiter te lezen.
MollyMalone schreef:
13-02-2018 14:41
Nee, de verantwoordelijkheid van TO ligt vooral bij het ongeboren kind in haar buik. Ex is geen kind meer, maar 24. Oud genoeg om zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen.
Verantwoordelijkheid nemen kan ook inhouden abortus. Gaat hem niet lukken, he?

Hoe rot het ook is voor ex om ineens met een (waarschijnlijk ongewenst) kind te worden geconfronteerd, hij wist dondersgoed wat de gevolgen kunnen zijn van seks zonder condoom.
Dat ging eerder ook goed Daar hoort hij dus ook zijn verantwoordelijkheid voor te nemen. Ook al zou hij erin zijn geluisd, dan nog is dat niet iets waar het kind (zíjn kind) voor moet boeten.
Ex is waarschijnlijk vanaf nu al niet betrokken, kind zal hoe lullig niet beter weten en dus ook geen hinder er van vinden

Ik snap dan ook echt niet dat er zoveel vrouwen hier roepen dat de man er niks aan kan doen en dus zijn verantwoordelijkheid niet hoeft te nemen. Kom nou. Het gaat hier om een kind hè, geen goudvis. Een kind heeft recht op een moeder én een vader. Hoe het kind tot stand is gekomen doet er verder niet toe.
Een kind heeft recht op de basis omstandigheden. Crux maar waar. Een liefhebbende vader is geen recht. Als TO dit wel had gewild voor haar kind, had ze zwanger moeten raken met iemand waarbij dat de bedoeling is. En zelfs dan is het nog maar de vraag hoe alles gaat verlopen. Wellicht betaald ex wel voor kind maar wil hij niks van de opvoeding meekrijgen. Ook die uitkomst is mogelijk, en is een gevolg van TO's keuze om kind te laten komen ongeacht reactie van ex op haar zwangerschap

TO, besef dat het kind in je buik straks hoe dan ook het kind van de rekening zal zijn. Aan jou de taak om, wil je het kind daadwerkelijk laten komen, te zorgen dat het zo weinig mogelijk lijdt onder de keuzes die jij hebt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: anticonceptie is te allen tijde een gedeelde verantwoordelijkheid. Prima om als man geen condoom te willen gebruiken, maar dan moet je ook accepteren dat je de controle uit handen geeft. Lekker makkelijk om TO in haar eentje voor de anticonceptie te laten zorgen, en als het vervolgens fout gaat de man van alle verantwoordelijkheid vrij te pleiten 'want TO was zo onverantwoordelijk om de bijsluiter niet goed te lezen.' Tja, ex maakte geen fouten bij de anticonceptie, want die gebruikte hij niet. Als je niks doet, kun je ook niks fout doen. Nogmaals, lekker makkelijk.

Ten tweede: dat doet er allemaal niet meer toe. De situatie is nu dat TO zwanger is en het kind er gaat komen. Kind is degene die in dit verhaal geen enkele keuze heeft gehad, niet de ex. Als twee volwassenen mensen die een onschuldig kind de wereld in slingeren zou je toch ten minste het fatsoen moeten hebben samen te kijken hoe je het kind de beste kansen kunt meegeven. Dat dat flink slikken is voor vader, dat kan best. Maar gewenst of niet, het IS ook zijn kind.

O, en ten derde: misschien wil ex wel een rol in het leven van zijn kind. Kan ook hè.
mollymalone wijzigde dit bericht op 13-02-2018 16:20
4.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vreemd trouwens dat de pil, die toch ooit in de markt is gezet als middel om vrouwen te emanciperen, inmiddels een soort get-out-of-jail-free-card is geworden voor sommige mannen. Vrouw is aan de pil, dus man is vanaf nu ontslagen van iedere verantwoordelijkheid. Hoogste tijd voor de mannenpil.

Abortus idem: hoe kan het dat dat als pressiemiddel wordt ingezet? Wat is er gebeurd met baas in eigen buik?

Maar goed, off topic.
girI schreef:
12-02-2018 21:26
Mensen, mensen. Ik heb een goede baan en ik woon in een eengezinswoning. Genoeg geld en ruimte. Ja, ik was echt benieuwd hoe dat zit qua financiën als hij het niet erkent. Ik weet bijvoorbeeld niet of ik ooit ergens zou moeten aangeven of hij de biogische vader is etc.
Psychisch niet in orde, en bedankt. Ik voel me soms een beetje lusteloos en dat kruid pept me op.
Het is inderdaad per ongeluk. Ik heb een kinderwens, in principe onder normale omstandigheden. Ik zou zoiets nooit expres uitlokken, zeker niet bij mijn ex. En er zijn persoonlijke redenen waarom ik het liever niet weghaal.
Ik begrijp je volledig. Heel veel sterkte en geluk met je zwangerschap, toekomstige kindje en deze situatie TO! Alleenstaand ouderschap is zwaar en niet iets wat je moet onderschatten. Denk er dus wel goed over na.

In jouw geval zou ik me per direct op mijn zwangerschap richten: meteen naar de winkels om foliumzuur en heel veel groente, fruit, noten en gewoon alle gezonde voeding die er maar is in huis halen. Daarna zou ik mijn zusjes en beste vriendinnen in vertrouwen nemen.

Vervolgens de huisarts bellen. En voor jezelf een stappenplan maken van wat je allemaal moet voorbereiden voor de baby. Goed de praktische dingen gaan uitzoeken. Vooral ook de financiële kant.

Persoonlijk zou ik ex wel op de hoogte stellen. En hem meteen duidelijk maken dat het kindje er hoe dan ook gaat komen (tenzij er iets misgaat natuurlijk). Persoonlijk zou ik geen energie en tijd steken in erkenning/alimentatie van een ‘vader’ die niet wil. Dus als hij er niets mee te maken zou willen hebben, zou ik het zonder hem gaan doen.

Nogmaals: veel geluk toegewenst. Je kan het. :rose:
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-02-2018 17:16
5.23% gewijzigd
Oh en TO.. Negeer de gemene reacties maar. Het is belangrijk dat je zo min mogelijk stress en negativiteit ervaart tijdens je zwangerschap. Dat is namelijk slecht voor de baby. Ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden van je voortgang.. Als je vragen hebt of iets kwijt wil: er zijn hier ook mensen die wél een luisterend oor willen bieden en advies willen geven zonder keihard te oordelen of je zelfs een abortus door de strot te duwen. (Walgelijk!)
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-02-2018 17:01
1.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
13-02-2018 16:12
Vreemd trouwens dat de pil, die toch ooit in de markt is gezet als middel om vrouwen te emanciperen, inmiddels een soort get-out-of-jail-free-card is geworden voor sommige mannen. Vrouw is aan de pil, dus man is vanaf nu ontslagen van iedere verantwoordelijkheid. Hoogste tijd voor de mannenpil.

Abortus idem: hoe kan het dat dat als pressiemiddel wordt ingezet? Wat is er gebeurd met baas in eigen buik?

Maar goed, off topic.

Helemaal mee eens!

De pil is ook niet 100% betrouwbaar een condoom ook niet trouwens. Er zijn altijd risico's als je seks hebt. Belachelijk dat dit halve topic de schuld alleen bij TO legt.
licht-blauw schreef:
13-02-2018 17:00
Helemaal mee eens!

De pil is ook niet 100% betrouwbaar een condoom ook niet trouwens. Er zijn altijd risico's als je seks hebt. Belachelijk dat dit halve topic de schuld alleen bij TO legt.
TO heeft dat ook wel een beetje aangewakkerd door direct de vraag te stellen hoeveel geld ze bij ex kan aftroggelen.
Verder lijkt het me niet gek dat mensen er over vallen dat ze niet even een gebruiksaanwijzing heeft gelezen van een middel waarvan algemeen bekend is dat het invloed heeft op anticonceptie.

Neemt uiteraard niet weg dat waar er twee neuken, twee schuld hebben.
Lotus90 schreef:
13-02-2018 17:00
Oh en TO.. Negeer de gemene reacties maar. Het is belangrijk dat je zo min mogelijk stress en negativiteit ervaart tijdens je zwangerschap. Dat is namelijk slecht voor de baby. Ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden van je voortgang.. Als je vragen hebt of iets kwijt wil: er zijn hier ook mensen die wél een luisterend oor willen bieden en advies willen geven zonder keihard te oordelen of je zelfs een abortus door de strot te duwen. (Walgelijk!)
Heb jij de OP wel gelezen? Ze vraagt niet om tips over haar zwangerschap. Ze vraagt of ze geld van haar ex kan eisen. Big difference.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
12-02-2018 21:28
Wat een wonder dat na 15 (?) jaar Viva-forum de nick ‘girl’ nog vrij was.
hahaha!!! dat dacht ik ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven