Seks met ex en nu zwanger

12-02-2018 20:55 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Seks gehad met mijn ex. Zonder condoom. Ben aan de pil. Dus ik begreep niet hoe dit kan. Maar ik kom er dus zojuist achter dat dit niet zo goed samen gaat met mijn St Janskruid tabletten die ik neem.

Mijn ex en ik komen niet meer bij elkaar, dat is zeker. We hebben inmiddels geen contact meer. Hoe vertel ik hem dit?

Ik vind weghalen geen optie. Ik vind dat ik deze verantwoordelijkheid moet nemen. Ben 26 jaar, hij 24. Ik heb een goede baan en een eigen (eengezins)woning. Ik begrijp dat ik het hem moet vertellen, maar ik weet niet hoe.

Nu ben ik me aan het inlezen over rechten en plichten. Stel, hij wilt het niet en weigert het te erkennen.. in hoeverre is hij dan eigenlijk verantwoordelijk voor financiële zaken? Is hij daar automatisch aansprakelijk voor?
anoniem_364437 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 12:51
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lotus: Jij reageert op het eenzijdige verhaal met invulling van TO voor de toekomstige vader. Misschien wil die wel gewoon co-ouderschap met alimentatie van TO zolang als hij nog studeert? Weet je niet he, want hij weet nog nergens van omdat zij enkel een halfslachtige poging gedaan heeft om te bellen en een app te sturen met de vraag om haar te contacteren zonder opgave van reden. TO zit een bubbel van 'ik voed mijn kind alleen op' en onderzoek of 'hij' mee moet betalen. Tja, dat kind heeft toch echt een vader die geen match met de moeder is maar in deze wel de vader is en blijft als hij dat wil en evenveel rechten en plichten met betrekking tot het kind heeft als TO.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik word boos en verdrietig van een topic als dit.
Lotus90 schreef:
13-02-2018 19:50
Al zóu dat zo zijn: en nu?

Mannen die geen condooms gebruiken zijn nu eenmaal zeer makkelijke gratis zaaddonoren. :)

Deal with it please.
Jij hebt geen moraal begrijp ik.

Ik wel. Ik zou dat op zijn minst even overleggen.
Moiren’ schreef:
13-02-2018 21:32
Jij hebt geen moraal begrijp ik.

Ik wil. Ik zou dat op zijn minst even overleggen.
Ik zou dat ook overleggen ja. Maar dat ben ik. Niet iedereen heeft dezelfde ‘moraal’, waarden en normen.
Lotus90 schreef:
13-02-2018 21:43
Ik zou dat ook overleggen ja. Maar dat ben ik. Niet iedereen heeft dezelfde ‘moraal’, waarden en normen.
Klopt. Maar daar vind ik wel wat van.

Ik heb nog steeds niet van TO gehoord wat ze gaat doen als de donor een co-ouderschap wil. Ik krijg namelijk het idee dat dat dan weer niet de bedoeling is.
ava75 schreef:
13-02-2018 21:30
Ik word boos en verdrietig van een topic als dit.
waarom?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
12-02-2018 21:08
Er is alleen een ei.
Zeg dat maar tegen een ongewenst onvruchtbare vrouw .. of aan een vrouw die nooit meer kinderen kon krijgen na abortus
lalalila schreef:
13-02-2018 22:08
Zeg dat maar tegen een ongewenst onvruchtbare vrouw .. of aan een vrouw die nooit meer kinderen kon krijgen na abortus
Pfff, wat een drogreden weer.
Moiren’ schreef:
13-02-2018 21:46
Klopt. Maar daar vind ik wel wat van.

Ik heb nog steeds niet van TO gehoord wat ze gaat doen als de donor een co-ouderschap wil. Ik krijg namelijk het idee dat dat dan weer niet de bedoeling is.
You think?
Moiren’ schreef:
13-02-2018 21:46
Klopt. Maar daar vind ik wel wat van.

Ik heb nog steeds niet van TO gehoord wat ze gaat doen als de donor een co-ouderschap wil. Ik krijg namelijk het idee dat dat dan weer niet de bedoeling is.
Daar mag je van vinden wat je wil. Het gaat toch niet veranderen dat er vrouwen zijn (en ik geloof níet dat TO er een van is!) die mannen als gratis zaaddonor gebruiken. Daar kan iedereen van alles van vinden, maar het blijft gewoon gebeuren zolang mannen niet zelf de verantwoordelijkheid nemen wat betreft anticonceptie.

Bijzonder dat jullie er meteen van maken dat TO het nooit aan ex gaat vertellen en niet open staat voor co-ouderschap. Ze is op dit moment waarschijnlijk erg geschrokken, moet het nog laten bezinken. Ik denk dat er maar heel weinig alleenstaande moeders zijn die géén vrijheid, gedeelde kosten en gedeelde zorgen willen hoor. Tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dat niet te willen. En die respecteer ik dan ook.

Ik heb geen controle over andermans leven, ga een ander niet vertellen welke keuze hij/zij móet maken en heb niet de illusie dat mijn waarden en normen heilig zijn en iedereen moet denken/handelen/leven zoals ik. Iemand die in jouw ogen iets verkeerds gezegd heeft vollédig afbranden, de grond in stampen en veroordelen (jullie vullen namelijk enorm veel voor TO in) gaat nogal ver. TO heeft de goedkeuring van een stelletje moraalridders op VIVA totaal niet nodig. Want ja, zo kom je op mij over als je een heksenjacht opent op iemand in een kwetsbare positie.

Zó enorm uit je stekker gaan en in het wilde weg conclusies trekken omdat TO een vraag stelt over de rechten van haar en de baby? Behoorlijk overtrokken.

@TO: ik heb er alle vertrouwen in dat je doet wat (in jouw ogen) het beste is voor je kindje. Persoonlijk zou ik ex wel informeren. En betrekken indien hij dat wenst. Tenzij er dus zwaarwegende redenen zijn om dat niet te doen. Veel succes met alles.
Ze stelt geen vragen over de rechten van haar baby.
Ze stelt de vraag of ZIJ recht heft op geld.
Moiren’ schreef:
14-02-2018 12:16
Ze stelt geen vragen over de rechten van haar baby.
Ze stelt de vraag of ZIJ recht heft op geld.
Nee ze vraagt in hoeverre hij financieel aansprakelijk is. Dat is een van de rechten van de baby.
Sophiever schreef:
14-02-2018 12:21
Nee ze vraagt in hoeverre hij financieel aansprakelijk is. Dat is een van de rechten van de baby.
Hoezo? Zij heeft voldoende inkomen om hen beiden te onderhouden en hij heeft geen inkomen.
Waar wil ze dan recht op hebben?

Het is ook een recht van een kind om te weten wie de vader is en daar contact en omgang mee te hebben trouwens.
Moiren’ schreef:
14-02-2018 12:23
Hoezo? Zij heeft voldoende inkomen om hen beiden te onderhouden en hij heeft geen inkomen.
Waar wil ze dan recht op hebben?

Het is ook een recht van een kind om te weten wie de vader is en daar contact en omgang mee te hebben trouwens.
Dat hij nu geen inkomen heeft maakt niet uit, hij heeft een onderhoudsplicht tot zijn kind volwassen is.
Sophiever schreef:
14-02-2018 12:24
Dat hij nu geen inkomen heeft maakt niet uit, hij heeft een onderhoudsplicht tot zijn kind volwassen is.
TSja, ik vind het moreel verwerpelijk. Verder moet TO het natuurlijk vooral zelf weten en hoop ik dat het kind iig een co-ouderschap met zijn vader krijgt.
Moiren’ schreef:
14-02-2018 12:26
TSja, ik vind het moreel verwerpelijk. Verder moet TO het natuurlijk vooral zelf weten en hoop ik dat het kind iig een co-ouderschap met zijn vader krijgt.
Ik denk daar anders over, ik sta wat dat betreft volledig achter de wet. De wet dient mijn inziens de belangen van het kind en niet de ouders die er een zooitje van maken.

Ik denk dat de meeste kinderen wel contact krijgen met beide ouders.
Alle reacties Link kopieren
lalalila schreef:
13-02-2018 22:08
Zeg dat maar tegen een ongewenst onvruchtbare vrouw .. of aan een vrouw die nooit meer kinderen kon krijgen na abortus
Oh purlease...
Alsof vrouwen die voor abortus kiezen of die abortus niet als moord zien, verantwoordelijk zijn voor de onvruchtbaarheid of ongewenste kinderloos-zijn van een andere vrouw.
Het is niet zo dat TO een hulpeloze 15 jarige is hè?
Ze is 26 heeft onderdak en inkomsten.
Ze heeft een kind heus wat te bieden.
Bespreek het wel met de verwekker, hij heeft ook rechten.

Ik ben zelf op 41 jarige leeftijd nog zwanger geraakt ondanks een (goedzittend!) spiraal. Volgens de dokter was ik die ene op de 100 en had ik gewoon dikke vette pech.
Het was een traumatische ervaring.
Alle reacties Link kopieren
lalalila schreef:
13-02-2018 22:08
Zeg dat maar tegen een ongewenst onvruchtbare vrouw .. of aan een vrouw die nooit meer kinderen kon krijgen na abortus
Ik had heel graag kinderen op willen voeden, maar helaas. En toch is dit voor mij gewoon een bevrucht ei. Niet meer, niet minder.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
girI schreef:
12-02-2018 21:36
Hij nam niet op dus heb een sms gestuurd en gevraagd of hij me kan bellen. Maar dat gaat hij niet doen.
Als hij jou blokkeert/negeert dan zou je hem wellicht een brief kunnen sturen. Ik vind wel dat hij er recht op heeft om het te weten, ongeacht wat hij daar verder mee zal doen.
Iedereen is het in ieder geval eens met het feit dat vader op de hoogte gebracht moet worden, linksom of rechtsom. Een kind heeft recht op ouders, hoeveel of hoe weinig dit er soms ook zijn. En vader heeft net als moeder rechten en plichten.

TO stelt hier een vraag. Wellicht stelt zij haar andere vragen omtrent het betrekken van vader wel ergens anders. Niemand zegt dat zij die vragen niét stelt. Ze stelt ze alleen niet hier. En ik begrijp steeds beter waarom..

Aannames, aannames..
Ik ben bang dat TO niet meer terug komt..
Alle reacties Link kopieren
Wow. Waar is TO?
Alle reacties Link kopieren
Gezien de abnormale reacties en conclusies die gebaseerd zijn op ontbrekende informatie en onjuistheden heb ik besloten hier niet meer te reageren. Een fijne dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven