single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
En er is geen leidinggevende die daar dan iets van zegt? Of heeft ze het zo geregeld dat het van hen mag? Zo gaat dat bij ons nl vaak..Ik hoop echt minder koud en meer zon. Die regen die ze nu verwachten hoeft ook niet. Gewoon lente! Vriendin van mij die in Frankrijk woont, daar vroor het een paar dagen geleden nog net zo als bij ons en vandaag is het 16! Zonnig ook en in de zon was het 24 graden. Ze was al verkleurd ook..ooooo dat wil ik! Lekker weer de buitenboel in orde maken, nieuwe plantjes, gewoon een all over lekker gevoel. Hopelijk goed nieuws maandag bij de gyn. Hoe voel je je eigenlijk? Niet heel veel gedaan vandaag. Bedden verschoond, de was. En schaatsen gekeken natuurlijk. Het is spannend!
Ik voel me ok. Ben net van mijn ongesteldheid af, dus de komende week moet blijken of ik dan ook die extra bloeding niet krijg.
Mijn collega zegt dat ze van de teamleider de mogelijkheid heeft gekregen om uit te zoeken wat ze wel wil. Ze wil zich nu meer op welzijn en preventie gaan richten, alleen zijn daar ws geen uren voor. Tja het gewone werk moet ook door en als zijn niks meer van de actielijst pakt is dat voor ons een extra belasting. En of ze dat van die telefoondienst heeft geregeld weet ik niet. Ze doet het gewoon onder het mom van de arbo wet. Ach ja zulke collega's zullen er overal wel tussen zitten.
Ik ben op zolder aan de gang geweest. Weer een hoop zooi weg. En nu 2 vuilniszakken met knuffels en speelgoed voor het goede doel. Daar komt nog meer bij vanaf de vliering. Eind maart staat er een container die spullen inzameld voor kindertehuizen in de Oekraïne. Kan het mooi daarin.
De zgn waterecho zit er gelukkig op. C kon mee en vanmiddag lekker samen thuis geweest ( hij had ook vrij genomen). Even damen boodschappen gedaan, toch net iets fijner dan alleen sjouwen.
Op het werk de knuppel in het hoenderhok gegooid wat betreft de werkzaamheden nu mijn collega geen heftige zaken meer oppakt. Dat ik toch echt niet van plan ben dat alleen op te pakken. Mijn teamleider was het met me eens en gaf aan dat het een teamzaak is. Aan de andere kant is het ook zo dat zij niet zo maar andere werkzaamheden kan gaan doen... ze moet het dus op den duur gewoon weer oppakken. Het was ook wel een beetje raar natuurlijk dat dit zo maar kon.
Heb je ook al gelijk iets gehoord of krijg je de uitslag later? Fijn dat C. meekon, is toch wel prettig bij dit soort dingen.
Goed dat je het hebt aangekaart op je werk. Dat kon toch zo ook niet
Heb je de voorjaarskriebels, dat je weer op zolder bezig bent geweest? hahaha Goed bezig! Wat een lekker weer was het he. En nu doorzetten. Het weer bedoel ik. Bah, heb weer hoofdpijn. Het is nog steeds niet voorbij, de verkoudheid. Pff, duurt echt erg lang.
15 maart moet ik terug voor de uitslag. Het enige wat ze nu kon zeggen is dat er geen poliepen oid te zien zijn. Maar dat wist ik eigenlijk al. Haha
Hardnekkige griep he? Op mijn werk ook hoor. Mensen blijven last houden.
De tijd vliegt he! Alweer een dag voorbij.
Eind van de middag aandachtsfunctionarissen overleg gehad. Daar was een spreker, een dader van huiselijk geweld die in 2013 werd veroordeeld. Hij deed zijn verhaal wat toch erg indrukwekkend was, zonder iets goed te praten van zijn daden overigens. Wel heel goed dat hij er uiteindelijk een positieve draai aan heeft kunnen geven en nu lotgenoot groepen leidt en dus lezingen geeft.
Stof tot nadenken in ieder geval.
Ik denk dat het heel goed is om ook die kant van het verhaal te horen. Goed dat ze dat op deze manier oppakken. Blehh, voel me niet fit. Ik zit weer potdicht. Morgen naar de tandarts. Daar zie ik wel een beetje tegenop, de laatste x zei hij al dat er waarschijnlijk van alles aan zit te komen, brrr, daar heb ik helemaal geen zin in.
Vanavond in elk geval op tijd naar bed.
Hoe voel je je vandaag? Blijft toch een beetje kwakkelen he. Sterkte ermee.
Mijn moeder had afgelopen vrijdag weer een scan. Vandaag kreeg ze de uitslag en die was weer goed. Tumoren in de lever slinken nog steeds.
Zo lang het voor haar te dragen is moet ze dus deze chemo blijven nemen.
Nou ja zo lang ze er niet ziek van is.... al blijft het natuurlijk rotzooi wat in je lichaam komt maar voor nu werkt het in ieder geval.
Gelukkig viel het mee bij de tandarts. Het begon al gezellig, in de wachtkamer zat een collega van mij, waarmee ik ook zondagavond carnaval heb gevierd, met zijn dochter.
Tandarts liep uit, maar dat gaf niets, was gezellig, hahaha.
Morgen wel een afspraak bij de mondhygieniste, daar ben ik nog nooit geweest.
En dan 10 april terug voor een behandeling. Er zat 1 gaatje in mijn linker kies boven, hij heeft het niet over een wortelkanaal behandeling gehad, dus dat valt wel mee.
Mijn knul heeft vanavond, na het werk nog, een werkoverleg. Die baalt, hahaha.
Gelukkig wel gewoon werktijd. Het was heerlijk weer vandaag he, tot het begon te regenen. Maar toen was ik gelukkig al thuis.
Fijn dat het bij de tandarts mee viel.
Hoe voel jij je verder? Nog steeds hoesten of gaat het iets beter?
Mijn moeder heeft vrijdag weer een scan gehad. Vandaag kreeg ze de uitslag. Gelukkig positief. De tumoren in haar lever slinken nog steeds dus de chemo doet zijn werk. Zolang zij zich er goed bij voelt moet ze doorgaan met deze kuur.
Het hoesten valt wel mee, maar mijn neus raakt nog steeds verstopt en ik voel me nog steeds verkouden. Denk toch dat ik een lichte holteontsteking heb.
Wat fijn dat de chemo zo aanslaat. Hopelijk blijft ze zich goed voelen, zodat ze nog even door kan gaan. Pff, stom, ik was helemaal vergeten dat wij vandaag overleg hadden, toen ik gisteren die afspraak maakte voor die mondhygieniste.
Tja, kon er dus maar een half uurtje bij zijn, de afspraak kon niet anders dan om 11;55, overleg begon om 11.00. Heb nog gevraagd of het niet eerder beginnen kon, maar helaas was dat niet mogelijk. Ik heb dus alleen het begin meegemaakt, maar het ging oa een een soort coach die ze willen laten langskomen zodat wij onderling een soort teamcoaching en persoonlijke coaching krijgen. Niet iedereen was daar even enthousiast over, dus ik ben benieuwd wat het uiteindelijk geworden is. Omdat ik ook nog wat uren te compenseren had hoefde ik na de afspraak niet meer, heerlijk. Er is nog niets gedaan bij de mondhygieniste, het was dus wel nodig, dat gaat een volgende afspraak gebeuren. Zit nog niet zo lang bij deze tandarts, mijn vorige was nogal ouderwets.
Wat een herfst is het ineens weer vandaag he! Zo jammer...bah, heb gelijk een beetje een blehhh gevoel. Gelukkig bijna weekend.
Dat gevoel heb ik ook en de ketel slaat steeds af hier. Zo had ik vanmorgen ineens een koude douche en kan dan ook de verwarming niet aan. C is net thuis die weet hoe te resetten dus de verwarming doet het weer nu. Gisteren is de monteur geweest (dit probleem is ontstaan na een service beurt). Maar nu nog steeds niet goed. Zaterdagochtend komt hij weer. Ik werk morgen thuis, ik hoop dat de verwarming het gewoon doet dan.
En deed de verwarming het vandaag? Het is te hopen van wel zeg. En warm water?
Hopelijk wordt het morgen goed gemaakt, altijd balen zoiets.
Gaaf he, dat het wk allround in Amsterdam is. Wel erg jammer van de regen nu, maar wel een belevenis, zo buiten. Morgen komt mijn vriendin even, gezellig. Verder geen plannen dit weekend.
Nee de verwarming deed het niet. De monteur is ook vandaag nog geweest maar het probleem zat bij stedin. De gastoevoer naar de ketel is te hoog waardoor er storing ontstond. Eind van de middag is stedin langs geweest, die hebben de gastoevoer vervangen en nu is het nog steeds warm, dus dat is veel belovend.
Ik heb lekker een afspraak bij de kapper gemaakt voor morgen. Heerlijk, heb ik zin in.
Omdat ik thuis moest werken vanwege die monteur, is wel al de hele boel aan kant. Ook de boodschappen al gedaan, dus lekker rustig het weekend in.
Gelukkig was het niet meer zo ijzig koud, maar echt aangenaam zal het ook wel niet geweest zijn. Balen zeg, maar gelukkig is het nu in orde (tenminste...dat hoop ik voor jullie!) Lekker, de kapper. Altijd weer een verwenbeurtje voor jezelf, vind ik.
Dat is dan wel weer een voordeel he, van thuiswerken. Ik ben vanmorgen maar aan de gang gegaan. Ik wilde eigenlijk ook nog de oude/dode planten die nog op het balkon staan wegdoen, maar ik heb geen vuilniszakken meer over, dus dat laat ik dan nog maar even. Ook daarom zin in de lente, lekker weer nieuwe plantjes buiten en de stoelen weer op het balkon. Mijn knul is klussen op de club, alles weer klaarmaken voor het nieuwe seizoen en ik ga nu lekker even lui zijn. Beetje wielrennen kijken ofzo. Jammer dat schaatsen pas later vanmidag is.
Nou helaas is het dus niet verholpen. Vanmorgen weer een koude douche. Weer monteur over de vloer..... hij heeft nu een ander onderdeel besteld wat er dinsdag ingezet gaat worden. Het kunnen 6 dingen zijn waarvan er nu 3 zijn uitgesloten. Schiet dus nog niet op.
Gelukkig naar de kapper geweest, daar lekker mijn haar gewassen want ook dat schiet niet op onder een koude douche.
Ik schiet al lekker op op de vliering. Het einde is in zicht.
Wat waardeloos zeg! Is het inmiddels wel naar tevredenheid opgelost allemaal?
Oh nee, dat onderdeel wordt er morgen pas ingezet. Getverdemme!
Vreselijk he, wanneer je niet gewoon lekker kunt douchen.
Fijn dat het eind in zicht is van de vliering klus. En dan ook netjes proberen te houden, pfoe, dat valt soms niet mee. Gelukkig is onze zolder ook nog netjes, maar het is zo makkelijk he, om snel even iets naar boven te doen, zodat het in elk geval uit het zicht is en niet meer in de weg staat. Afgelopen zaterdag is mijn vriendin gezellig even langs geweest, verder behalve het huishouden bar weinig gedaan.
Heb je gezien hoe koud het weer gaat worden? Bah! Heb er zo geen zin meer in.
Vandaag was de temperatuur echt lekker. Morgen alweer nat, ook niet leuk.
Het is inderdaad waardeloos die ketel. Wat ben je gelijk onthand dan he.
Vandaag gesprek op school van mijn knul gehad. Zowel wiskunde als motorvoertuigen wordt ook deels door school opgepakt. Mijn knul krijgt dus nog de gelegenheid om dingen over te doen. Ik vond het heel positief. Hij reageerde nogal onverschillig. Maar dat is maar houding denk ik. Stiekem zal hij er ook blij mee zijn.
Ik zelf heb toestemming om een training te gaan doen die ik graag wil. Ik moet even de prijsspecificatie doorgeven en dan gaan we in gesprek in hoeverre de stichting betaald en wat van mijn keuzebudget af gaat.
Ik ben er blij mee.
En is het nu dan eindelijk wel opgelost? Ik hoop het wel voor jullie zeg, gezien de temperaturen van de komende dagen. Fijn, dat school zich zo opstelt. Nu je knul ook weer goede moed krijgen, dan komt het vast goed. Wat houdt dat in, een keuze budget? Fijn dat je in elk geval die training mag gaan doen. Wordt daar dan ook rekening mee gehouden in je workload? De trainer/coach van mijn knul heeft aangegeven er mee te gaan stoppen. Komende zondag zal hij tijdens de training toelichten waarom. Pff, kan ie eindelijk weer spelen, zitten ze zonder coach.
Die liggen, anders dan bij voetbal, helaas niet voor het oprapen. Ben benieuwd hoe dit verder zal gaan.
Een individueel keuze budget heb je via je werkgever. Hierin spaar je al het ware iedere maand geld om bv een opleiding of deskundigheidsbevordering te kunnen doen. Iedere maand wordt hier dus geld in gespaard zonder dat ik daar iets van merk. Heel fijn dus.
Volgende week donderdag heb ik mijn POP gesprek. Ook hierin ga ik een aantal dingen aangeven die ik nog graag wil.
Ik hoop ook dat die ketel nu verholpen is. Om chagerijnig van te worden dit. We wachten het dus maar weer af.
Balen zeg voor je knul dat ze nu geen trainer meer hebben.
En nu voor de derde keer......
Dit is wel typerend voor vandaag zeg. Alles wat mis kan gaan gaat mis. Naast dat de ketel het nog steeds niet doet hield ook de wasmachine (met inhoud) er mee op. Er zat wat vast gedraaid in het motortje van het stoffilter waardoor hij het water niet meer weg pompte. Je snapt dat dat een natte bende werd. Gelukkig is die weer aan de praat.
Ik slaap ook al de hele week zo slecht. Ik slaap goed in, maar wordt halverwege de nacht wakker en kom dan met geen mogelijkheid meer in slaap. Zo slaap ik dus maar halve nachten, dat draagt natuurlijk ook niet bij aan een goede gemoedsrust.
Morgenochtend voor de uitslag naar de gynaecoloog. Helaas kan C vanwege zijn werk niet mee.
Maar dat is dan speciaal bij jullie, zo;n keuzebudget. Wij hebben zoiets niet. En wordt dat geld dan ook gespaard door je werkgever?
Bij ons op het werk loopt het voor geen meter met de extra dingen die ik graag zou willen doen. Het blijkt bijna onmogelijk (tot nu is het in elk geval niet gelukt) om dit in orde te maken qua computersysteem. Wanneer je extra dingen voor de artsen zou gaan doen, heb je andere programma's nodig dan voor ons eigen werk. En die 2 matchen niet. Dus als je het een zou kunnen, kan het andere niet meer.
Dat kan natuurlijk niet. Dus gebeurt er nu niets. Om moedeloos van te worden. ICT is er al weken mee bezig. 2 profielen schijnt ook niet te mogen. Dus hoe dit op te lossen is..Idioot, dat je in deze tijd nog tegengehouden wordt door de technologie.
Mijn knul heeft zich vandaag voor het eerst in een jaar ziek gemeld.
Afgelopen maandag was hij uitgeleend aan een andere afdeling, waarbij hij constant moest bukken om zware kratten op te tillen. Heeft nu ontzettend last van zijn rug. Vanmiddag mijn haar maar weer eens gekleurd. Eerst kastanjebruin gekleurd en daarna high lights erin. Is goed gelukt en zo heb ik een kappersbezoekje weer even uitgesteld.
Ik had bij mijn vorige werkgever ook geen keuzebudget, maar nu dus wel. Collega's van me kende het wel van hun oude werkgever. Ik ben er wel blij mee. Het is een bedrag wat je maandelijks spaart hiervoor, dat merk je dus verder niet.
Vandaag de uitslag gekregen van de echo. Ze kunnen niet verklaren waar de bloedingen vandaan komen. Alles ziet er normaal uit. Dat is fijn, maar het is niet opgelost. Ik moet nu een zwaardere pil gaan proberen.
Maandagochtend krijg ik preventief een mammografie. Dit omdat er weer een nicht borstkanker heeft. Mijn moeder stond er op en ik belde gisteren de huisarts voor een verwijzing en werd vandaag dus al gebeld door het Z-H. Nou ja een preventieve controle kan geen kwaad.
Zie nu pas dat wij elkaar gisteren hebben gekruist!
Hoe was het bij de gynaecoloog? Weet je nu meer?
Hebben jullie nu nog steeds geen warm water? Dat is toch te gek zeg..En dan ook nog ellende met de wasmachine, die gelukkig dan wel meeviel uiteindelijk, maar toch weer die troep. Bah! Maar de verwarming doet het nu dan toch wel? Hoop ik?
Wanneer het na het weekend nog steeds zo is ga ik toch de huisarts maar eens bellen. Ik zit nog steeds aan 1 kant potdicht. Dat is al sinds carnaval, dus al sinds begin februari. Verstopte neus en vol hoofd, ook een hele vieze geur en smaak wanneer ik mijn neus ophaal, er zit een fijne ontsteking lijkt mij die niet vanzelf lijkt over te gaan. Net even gekeken of er online nog een afspraak gemaakt kon worden voor morgen, maar ik kon online pas een afspraak plannen voor over 2 weken. Pfff, waanzin. Dan maar bellen, misschien kan ik zo wel een ontstekingsremmende neusspray krijgen oid, die heeft mij een vorige x ook goed geholpen. Ik loop niet zo snel, maar na meer dan een maand mag dat wel dacht ik zo..
Haha en vandaag hebben we elkaar weer gekruist.
Ik had het hele verhaal over het ziekenhuis al opgeschreven.
Nu doet de verwarming het nog steeds, dus fingers crossed....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven