single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Bah, dat zijn nare dingen zeg..Want je weet nu al, als jij morgen wel daar naartoe moet gaan, dat je van alles over je heen gaat krijgen. Het lijkt mij typisch een geval van altijd de schuld ergens anders neer te leggen voor ze bij zichzelf te rade gaan, maar dat lijkt misschien alleen maar zo..? Hoe dan ook is het niet prettig voor jou, ik hoop dat je nog iets positiefs van je leidinggevenden hierover hoort en dat het mee gaat vallen.

Wij hebben vanmorgen met ons eigen clubje ook overleg gehad en daar liepen de gemoederen soms ook hoog op. Het blijkt nu dat een aantal mensen best bereid is om die andere taken erbij te gaan doen, maar men wil persé niet met een bepaalde collega werken, vanwege erg slechte ervaringen uit het verleden, dus is dat ook een van de redenen dat wij niet met de andere collega's in 1 ruimte willen gaan zitten. Toen mijn manager dit hoorde schijnt hij daar toch wel van geschrokken te zijn, dus nu ligt de bal weer bij hem en de andere manager. Hij had nog wel gezegd dat het niet zijn bedoeling was om ons uit elkaar te halen en dat hij zeker geen mensen wilde dwingen om iets te doen waar ze geen affiniteit mee hebben. Raar toch dat hij er dan toch altijd erg veel moeite mee heeft om die boodschap luid en duidelijk over te brengen zeg..Zo komt het op ons nl nooit over. Ik heb zo'n idee dat er weer een "fijn" gesprek moet komen met die ene collega en diegenen die hebben aangegeven niet met haar te willen werken. Pfff...Wordt vervolgd..
Hoeraaa, weekend! En wat voor weekend, carnavalsweekend!

Wanneer ga jij beginnen Dolphine? Vanavond al?

Wij dus morgen met de optocht en daarna zien we het wel. Ik heb uit voorzorg toch maar maandag vrij genomen (sowieso lekker natuurlijk), dus als we de smaak weer goed te pakken hebben en zondag ook nog tot laat willen feesten is dat geen probleem, ik weet dat mijn ene collega sowieso ook vrij genomen heeft.

Ik heb er zin in! Vanavond dus gewoon lekker languit lui op de bank, beetje schaatsen kijken ofzo..

Hoe is het gegaan vandaag? Ben je nog bij dat gezin geweest?
Vanavond helaas nog geen carnaval nee. We hebben pleegzoon opgehaald, die is jarig vandaag. Daarna nog even naar de verjaardag van mijn broertje geweest.

Morgen eerst nog voetbal, daarna naar de optocht en nog even de kroeg in, maar laat wordt het niet, aangezien ik de jongens heb. Nee zondag en maandag gaan we echt los. Ik ben ook vrij maandag.



Ik ben vanmiddag niet naar die mensen geweest. Uiteindelijk vanmorgen overleg gehad met de projectleider. Hem ook de mailwisseling doorgestuurd en hij vond het niet verantwoord dat ik daar alleen heen ging. Hij heeft ouders uitgenodigd om eerst met hem en mij in gesprek te gaan, om samen te bekijken of en hoe de hulpverlening weer opgestart kan worden.



Carnaval ze dit weekend! Geniet er van??
Gelukkig, dat je de steun van de projectleider in deze zaak gekregen hebt. Ben wel benieuwd hoe het verder zal verlopen.

Bij jullie ook zulk lekker weer? Hopen dat het zo blijft zeg, dit is prima zo. Jij ook heel veel plezier! Ik ga zo eerst maar even goed eten, een bodempje leggen he...hahaha!

have fun!
Heel veel plezier Scarlet. Wij hangen nu na een leuke, lange dag voor een filmpje op tv.

Maar ik ben al helemaal in de stemming voor morgenavond!
En ook jij hebt je eerste carnavalsavond erop zitten! Hoe was het??

gave outfit hoor! Maar wat is het voor spul? Het lijkt wel latex, of rubberachtig? Voor ons zit het er nu wel op hoor, morgen werken, dus vandaag gaan we maar niet. Maar het was wel een groot succes! Volgend jaar zéker weer! Vooral om bij de optocht te beginnen was een erg goed idee. Daar kwamen we veel bekenden tegen, ook een stel collega's, waardoor we al snel een flinke groep hadden waarmee we verder gingen. Voor de optocht arriveerde werden we vermaakt met live muziek, het weer was top, helemaal goed. Maar ze hadden al gezegd dat zaterdagavond eigenlijk te druk is en dat bleek ook wel, hoe later het werd, des te minder ruimte overal. Heel veel jeugd, die het natuurlijk ook van de zaterdag moest hebben, omdat ze vandaag weer naar school moeten. Iets na 12en hadden we het dan ook wel gehad, waren natuurlijk ook al vanaf 13.30 op de been. Taxi naar huis gepakt en nog niet definitief afgesproken voor de zondag. 's morgens had ik echt zoiets van pffff, ik weet niet of ik dit nog een dag kan! Whoehaha, old wief! Maar zo in de loop van de ochtend..haha, ging het steeds beter. Andere medecarnavaller had ook nog wel zin, 1 heeft afgehaakt, had te veel last van een rugblessure, jammer. Ook weer bijtijds de stad in gegaan, 17.00 uur en het was overal gezellig druk. Ook buiten allerlei muziek en tapjes enzo. Weer lekker van kroeg naar kroeg gezwierd en tegen 22.30 thuis. En vandaag heerlijk vrij, de wasmachine draait, straks boodschappen doen en de strijk die ik normaal op zondag doe, haha en verder lekker bijkomen van een supergezellig weekend. Jij vandaag ook nog aan de zwier he! Heel veel plezier!
Ik heb een topavond gehad, helaas kon ik alleen 's avonds, vanwege de jongens. Anders was ik ook 's middags al gegaan.

Ik ga vanavond weer ja. Zoonlief gaat een nachtje bij mijn ouders logeren, al is C vanavond ook wel thuis. Die is vandaag bij zijn nieuwe baan begonnen.

Hier is het zaterdagavond ook altijd te druk en te jong hoor. Zondag en maandag gaat wat dat betreft beter.

Mijn pak is gelukkig geen latex of rubber, maar een soort glimstof. Was al warm zat, latex zou nog meer zweten lijkt me zo.



De woonkamer bij mijn ouders wordt vandaag geschilderd, plafond en muren, dus alle meubels zijn er uit. Ze komen vanmiddag hier heen, eten we hier met z'n allen en daarna nemen ze mijn knul mee. En hopen dat de meubels dan weer op hun plek staan. Mijn broertje is daar samen met een kennis aan het klussen.
Zo, en nu zit de carnaval er weer op. Super gezellig was het gisteren. Wel brak nu, maar toch ging het best aardig op het werk.

Nu weer over tot de orde van de dag.

Vanmiddag telefoon van school. Mijn knul heeft met haarspray van de carnaval, gekleurde dus, buiten op de doeltjes op het schoolplein gespoten. Dit is er al weer af door regen, maar er wordt op school toch moeilijk over gedaan. Beetje jammer dat ze hier ook al over gaan bellen. Maar goed. Heb hem maar gezegd dit niet meer te doen.



Ik ga vanavond maar eens een beetje op tijd mijn bedje in, beetje bij slapen. Hoe is het jou vergaan op het werk? Ging het een beetje?
En Dolphine, zit het er voor jou nu ook op of ga je vanavond nog?

Heb je je gisteren ook weer zo prima vermaakt? Ik ben nog steeds een beetje aan het nagenieten, haha. Hoe was het gegaan met het verven bij je ouders? Is het allemaal volgens plan verlopen?
haha, tegelijk! Oef, jij moest vandaag dus al werken! Bikkel!

Ik vind het behoorlijk kinderachtig van school zeg..Ik denk dat je knul best in de gaten had dat het geen echte spuitverf was..Maar dat ze daar dan ook nog over moeten bellen..het was toch genoeg geweest als zijn er iets over hadden gezegd en klaar.

Haha, ga jij maar lekker een beetje bijslapen. Ik had natuurlijk het geluk dat ik gisteren als bijkomdag had. Raar hoor, fietste ik vanmiddag na het werk door de stad langs 1 van de carnavalskroegen, waar.ze alweer buiten stonden te drinken etc. en dan die geur van verschraald bier, haha, da's dan toch heel anders dan wanneer je er zelf midden in zit. Maar ik kan me nu alweer verheugen (bij wijze van) op volgend jaar, want we gaan zeker weer,
Vandaag ook druk geweest op mijn vrije dag. Eerst wezen sporten, dat ging in vergelijking met vorige week erg goed. Daarna naar mijn ouders, daar is de woonkamer (plafond en muren) geverfd, gespoten eigenlijk. Erg mooi. Ik heb aan de voorkant het kozijn geschilderd en achter de ramen gezeemd en de gordijnen weer opgehangen. Mijn broertje is nog met de trap bezig, die wordt volgende week bekleed,.

Het wordt erg mooi.

Ze gaan ook nog een nieuw bankstel krijgen, die is 6 weken geleden gekocht. dus dat kan nooit lang meer duren

Morgen weer aan de slag. Vanuit de gemeente willen ze mijn uren uitbreiden naar 32. Dat zal mijn volledige werkweek zijn. Ik moet daar even over nadenken of ik dat ga doen, zal ook eens met mijn leidinggevende overleggen.
Gespoten muren vind ik erg mooi, mooi strak. Lekker druk geweest dus op je vrije dagje. Fijn dat het sporten een stuk beter ging als vorige week. Wat houdt dat in, dat de gemeente je uren wil uitbreiden? Betekent dat dat je volledig inzetbaar wordt voor het project? Dat is inderdaad iets wat je wel moet willen ook natuurlijk.

Op het werk nog steeds volop commotie over de plannen van het management, pff, wij worden er echt niet blij van. Ze willen ons echt helemaal afscheiden van de rest en wij willen dat dus perse niet.

Nu hebben wij een soort van eigen plan bedacht, wat we willen gaan voorleggen, waar natuurlijk geen verplaatsing bij hoort. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Aan de andere kant ben ik ook heel benieuwd wat ze gaan doen (kunnen doen) wanneer wij met zijn allen zeggen dat we niet verplaatst willen worden. Het is nl niet zo dat dan alle administratie moet verhuizen, wij zijn dan de enigen die zo ver van het team af komen te zitten, de rest zit wel bij hun team. En wij moeten verkassen omdat zij niet goed functioneren. Dit lijkt me toch meer de omgekeerde wereld, maar ja, zo is het bij ons altijd..De verantwoordelijkheid wordt altijd gelegd bij de mensen waarbij het werk op rolletjes loopt, zij moeten dan weer de anderen op sleeptouw nemen, gek word je ervan..Ik vind dat eigenlijk meer een bewijs van onvermogen van het management, want hen lukt het dus niet om een werkvloer die niet draait om te laten draaien..Maar wij zitten er weer mee. bah.
Dat klopt precies wat je zegt Scarlet, ik zou dan mijn volledige uren inzetbaar zijn voor het project van de gemeente. Maar dan wel op detacheringsbasis. Mijn salaris wordt gewoon betaald door mijn werkgever.



Bah bij jullie is het ook onrustig zeg. Niet fijn werken. Ik hoop dat ze met een oplossing komen waar jullie je in kunnen vinden, want dit is ook niks zo.
Vanmorgen hebben wij ons plan aan het management overhandigd en nu maar afwachten op een reactie. Spannend hoor.

Heb je trouwens gezien wat een heerlijk weertje het gaat worden, vooral zondag?? wauw, zou toch super zijn wanneer we in het zonnetje kunnen gaan zitten? De werkweek zit er weer bijna op, heeerlijk bijna weekend!
De dag begon vandaag wat minder, maar had gelukkig een goed eind. Ik ben eerst voor niks naar Nieuwegein gereden, ik had om 9 uur een afspraak, maar er was niemand thuis. Vorige week had deze vrouw ook al afgebeld.

Daarna een afspraak op revalidatie centrum de Hoogstraat, daar goed nieuws, volgende week vrijdag wordt deze vrouw ontslagen en mag ze naar huis.



Ik werd vanmiddag gebeld door mijn teamleidster, of ik nog 4 uur opgeplust wilde worden. Joepie, 4 uur per week erbij en dus weer fulltime werken, en dat gaat maandag al in. Ik ben er blij mee.



Vanavond bloed wezen geven, helaas kon dat niet meer hier in het dorp. Dus ik moest een stukkie rijden naar Amerongen. Ben toch maar geweest, mijn hb zat wel op de ondergrens, 7,9. Vandaar mijn vermoeidheid. Extra spinazie e en biefstuk eten dus.....
Nou gefeliciteerd dan maar! Ik dacht eigenlijk dat je er zelf voor gekozen had om minder uren te werken, maar dat is dus niet zo.

Je hebt dus bijna een ijzertekort, ja, dat verklaart wel een heleboel he..Hopen dat het snel weer op peil is, nu je het weet en er iets aan kunt doen. Het is lekker weekend! Hopelijk met het goede weer wat voorspelt is, nu ziet het er naar uit dat het elk moment kan gaan regenen hier. Ik ga niet veel doen, ik slaap nog steeds niet optimaal en moet weer een beetje inhalen, lijkt het. Ik heb het gevoel nog steeds niet bijgetankt te zijn na carnaval, belachelijk toch!
Ik heb er toentertijd inderdaad voor gekozen om minder te gaan werken, maar wil al een poosje weer fulltime. Vooral omdat ik de uren eigenlijk ook wel maak en er nu gewoon voor betaald ga worden.

Dit is in ieder geval tot december.

Vandaag had ik ook weer een nieuwe aanmelding van het Dorpsteam en maandag moet ik een urgente zaak oppakken, sexueel grensoverschrijdend gedrag van een 7 jarig kind. Ik moet daar in met mijn expertise als aandachtsfunctionaris.



Ik ben toe aan weekend geloof ik..... Heerlijk!
Ja, zo bekeken heb je natuurlijk groot gelijk! Jij maakt die uren sowieso al (zelfs nog wel meer, denk ik) en die moet je dan wrs weer op de een of andere manier compenseren? Of misschien zelfs wel helemaal niet? Dan is het stukken beter er gewoon voor betaald te krijgen ja. Wel met het gevaar natuurlijk dat je, ondanks dat je dan fulltime werkt, tóch weer meer uren gaat draaien en er uiteindelijk niets mee opschiet..Daar zou je dan voor moeten proberen te waken. Wat een heftige zaak zeg, die nu opgepakt moet worden. Je zou toch denken dat een kind dat niet "zomaar" doet en dat het ergens vandaan komt. Bah.

Heb je nog kunnen genieten van het práchtige weer? Ik heb gisteren wel een poosje buiten gezeten en ga dat zo ook maar weer doen, even van genieten hoor. Ik heb het balkon nog niet zomerklaar, moet hoognodig geschrobd worden en nieuwe plantjes, maar ik wacht er nog even mee. Ik zag dat het weer volgende week al anders gaat worden, zou toch zonde zijn als het allemaal voor niets was, haha.

Fijne zondag!
Wij hebben gisteren spontaan een nieuw bankstel gekocht. Nou ja, niet echt spontaan, we hebben er voor gespaard, maar we gingen gisteren alleen even kijken om inspiratie op te doen. We zagen een mooie bank en konden een mooie prijs maken. Daarbij de oude bank inruilen. Krijgen we 350 euro voor terug. Levertijd is tussen 8 en 12 weken. Duurt nog even, maar leuk vooruitzicht.



Wat een weertje he, C is in de tuin bezig, deur staar lekker open, kat loopt in de tuin. Ik ga straks naar Amsterdam voor voetbal. Gistermiddag bij de voetbal van zoonlief ook heerlijk in de zo'n kunnen zitten. Helaas zijn ze na de winterstop naar een hogere poul gegaan en missen ze voor de rest van het seizoen een paar spelers. Ze hebben het dus moeilijk op dit moment en verliezen alles.

Gelukkig vind hij het nog steeds leuk en kan hij het goed relativeren dat ze te hoog ingedeeld zijn.



Ik ga eens kijken of ik zo in de tuin een beetje lekker kan zitten in het zonnetje. Fijn weer voorjaar!
Heeeerlijk he, het weer gisteren en ook vandaag! Vandaag voor het eerst zonder jas naar huis gefietst en boodschappen gedaan. Gisteren ook lekker genoten in het zonnetje.

Gaaf, een nieuwe bank! Hoe ziet ie er uit? En dat je nog zoveel voor je oude bank terugkrijgt zeg, da's niet verkeerd!

Vandaag nav ons ingeleverde plan een gesprek met de managers gehad. 1 voor 1. Ik weet niet hoor, of ze erin mee zullen gaan. We zullen het zien. Het lijkt in elk geval alsof ze het wel serieus nemen.
Mijn knul gaat morgen in zijn korte broek naar school?. De zon schijnt dusssss...... Ik ben er wel tegen in gegaan, maar nu denk ik, je zoekt het maar uit. Iets van oud en wijs genoeg toch???

Hij zal het van zelf koud krijgen.



Ik vind het positief dat ze met een ieder van jullie in gesprek gaan, al zegt het natuurlijk niks. Ik zal voor je duimen en hopen dat ze toch niet gewoon hun eigen plan trekken.



Vandaag een rustige werkdag gehad, veel administratie weg gewerkt. Da's fijn.



We hebben een hoekbank, 2x2 twee Zits met een lounge gedeelte. Lastig om zo uit te leggen, maar lekker groot in ieder geval.
Brrr en heeft je knul zijn plan doorgezet?? Ik vond het helemaal niet lekker vanmorgen en sowieso een koudere wind als gisteren.

Echt mooi, een hoekbank. Welke kleur? En is het stof of leer/leatherlook? Ook mijn ideaal, een hoekbank en dan het liefst zo één waar je heerlijk in weg kunt zakken..Mijn knul had weer mazzel, zijn mobiel was vorige week na fysio uit zijn zak gevallen op de trap, scherm kapot. Da's trouwens hartstikke duur om te laten maken, had ik niet gedacht. Maar gelukkig mocht hij ook net zijn abbo (loopt in juni af) verlengen en een nieuw toestel uitkiezen. Daar was ie niet achter gekomen als dat ding niet gevallen was, haha. Dus hij is inmiddels alweer de blije eigenaar van een nieuwe mobiel. Wat een geluk. Morgen heeft ie weer fysio, moet ie maar es vragen of hij denkt dat hij weer mee kan doen wanneer de buitentrainingen beginnen (27/3). Ik hoop echt voor m dat hij gewoon vanaf het begin van het seizoen weer mee kan doen, anders wordt het nog vechten om zijn plek ook. Hij sport nu wel op fysio (nou ja, meer oefeningen) en zou morgen voor het eerst op de loopband. Ik ben benieuwd..
Natuurlijk heeft hij zijn plan doorgezet. Je weet toch inmiddels hoe eigenwijs dit ventje hier is.

De bank is gewoon stof, grijs. Leer enzo is niet handig met de kat.

Grrrrr ik baal, sinds vrijdagsmiddag werkt de netwerk verbinding van mijn laptop niet meer. Vandaag heen en weer gebeld met de helpdesk. Conclusie, wifiadapter is kapot. Laptop omruilen in Eefde..... Natuurlijk......

Nu zag ik dat volgende week woensdag een collega van me naar Eefde moet. Ik denk dat ik die maar eens lief aan ga kijken of hij mijn laptop wil omruilen.



Goh, die knul van je heeft idd mazzel, zo'n schermpje vervangen kost een klein vermogen. Heb ik toen voor zoonlief wel gedaan.

Gaat het al beter met zijn knie?

Ik bedoel eigenlijk, heeft hij het gevoel dat het beter gaat en heeft hij minder pijn?

Ik help je hopen dat hij weer gewoon mee mag trainen.
Hij heeft bij het oefeningen doen nog best wat pijn, vandaar dat ie ook denkt dat ie voorlopig nog niet mag trainen..hij heeft trouwens morgen fysio, niet vandaag. Balen zeg, van je laptop..da's toch net een nieuwe? Ondanks dat het schermpje van zijn (nu oude) mobiel kapot is (de barst zit niet echt aan de buitenkant, je ziet het wel maar je voelt het niet) heb ik die nu. Mijn huidige was zo supertraag, ik werd er gek van. Bovendien zit er een veel betere camera op. Wat een geweldig weer weer op mijn vrije middag. Ik heb behalve een was draaien en boodschappen gedaan dan ook niet veel anders gedaan dan lekker buiten gezeten. Was heerlijk!
Ik heb ook een uurtje zon gepikt vanmiddag.

De dag begon erg hectisch met mijn knulletje die niet naar school wilde, drama werd het vanmorgen. C ging zich er mee bemoeien, waardoor het nog erger werd.

Ik was er echt helemaal klaar mee, alleen maar gezeik.

Vandaag voor mijn knul een afspraak gemaakt bij pedagogen en psychologen praktijk. Het lijkt me goed dat hij eens met iemand gaat praten, alle veranderingen het afgelopen jaar hebben er aardig ingehakt bij hem en volgens mij heeft hij er last van. Hij zit niet lekker in zijn vel, school loopt niet lekker, misschien zijn een paar gesprekken genoeg, maar ik wil hem graag helpen. Dat C zich er mee bemoeit is natuurlijk ook niet handig. Ik snap het wel maar dit voelt voor mijn knul alleen maar meer als een aanval.

We moeten alle drie mee met intake gesprek. Misschien kan zij C uitleggen wat het hebben van een puber met adhd inhoud en hoe hij er mee om kan gaan, want van mij neemt hij het niet aan.



Vanavond ook de belastingaangifte gedaan.

Fijn dat die de deur uit is.

We krijgen nu toch ook wel weer een leuk bedrag terug.

Is wel heel raar om opeens niet meer mijn eigen aangifte te doen, maar op C's naam, omdat we automatisch fiscaal partner zijn nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven