Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
dolphine schreef:
13-11-2020 20:30
Toevallig weet ik alles van privacy af to n er is niks te herleiden. Ten eerste ik zelf niet, en helaas zijn er in Nederland heel veel van zulke meisjes. Jammer dat je hier alleen mee leest, nooit eerder iets plaatst en nu opeens met kritiek komt.
Je valt mij aan op professionaliteit. Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Ik probeerde je op een respectvolle manier te attenderen. Als je het niet oppakt, is dat prima. Het hoeft niet persoonlijk te worden wat mij betreft.
Als iemand een andere visie heeft, is het niet heel zinvol om te zeggen “dat de ander geen idee heeft waar ‘ie het over heeft” (hoe weet jij dat?), relax een beetje. Sterkte met alles.
Hmm. Ik heb ook niet het gevoel dat er teveel uitgeweid wordt of te herkenbaar is.
Het is ook niet te herleiden wie of waar dit heeft plaatsgevonden, valt m.i. erg mee allemaal.
Saai he Dolphine, zo op kantoor. Wij proberen altijd met een paar tegelijk op kantoor te zijn, zodat we behalve de noodzakelijke dingen die we niet thuis kunnen doen ook nog wat persoonlijk contact kunnen hebben, gewoon voor de gezelligheid.
Het blijft bij ons ontzettend druk. Ik merk dat ik thuis veel meer gedaan krijg dan als ik kantoor ben. Dan word je toch meer afgeleid, ook omdat je meer kletst, maar ook omdat je vaker van je werk wordt gehaald omdat iemand iets aan je vraagt of van je wil. Gelukkig gaat het de goede kant op met mijn knie en mijn ribben, maar helemaal weg is de pijn nog niet. Ik kan wel wat beter liggen, maar toch nog niets helemaal zoals ik wil. Nog even geduld! Morgen is mijn vriendin uit A.. jarig. Gezien al het corona gedoe viert ze het niet en wil ze eigenlijk ook geen bezoek. Dat halen we dan later wel in, als er weer wat meer mogelijk is. Normaal gesproken zou ik er een dagje heen gaan, gezellig de stad in, lekker ergens lunchen etc. Pff, zo saai dat het allemaal niet kan. Het is hier 's avonds buiten ook doodstil. zoals nu, zaterdag avond. Normaal gesproken druk met mensen die op weg zijn naar de stad, gezellig, of op weg naar huis, maar gewoon niemand buiten. Heb blijft maf. Ik hoop dat we, zodra het vaccin er echt is en er steeds meer mensen ingeent zijn, snel weer terug kunnen naar normaal. maar ja..het enge van zo'n nieuw vaccin is dat niemand weet wat het op de lange termijn doet. en dat vind ik toch wel een eng iets.
Alle reacties Link kopieren
B1loemetje schreef:
13-11-2020 20:24
Jawel hoor, dit is veel te herkenbaar voor degene zelf of haar omgeving als ze toevallig meelezen. En erg onprofessioneel. Bijzonder dat je het hier ook nog verdedigt. Zelfs als dit ern privéapp was ging het nog ver. En zéker online en voor iedereen leesbaar.
Eens.
Ik ga hier verder geen discussie voeren met mensen. Maar zeggen dat ik onprofessioneel ben vind ik niet respectvol.
Ik weet prima wat ik wel en niet mag doen, als het jullie niet bevalt lees he toch gewoon niet meer mee.

Het is inderdaad saai ja. En voorlopig wordt het nog saaier, kreeg vanavond via de Corona app dat ik vrijdag in de buurt ben geweest van iemand met Corona. Mijn buurvrouw was hier even op de koffie en blijkt positief gestest, geen klachten, maar werkzaam in de ouderen zorg, dus preventief getest.
Volgens dat bericht moet ik nu 10 dagen in quarantaine. Aangezien ik voor mijn werk bij veel mensen over de vloer kom, zal ik dat maar braaf doen.
Ik ben ook een beetje neus verkouden, dus maandagochtend wordt ik zelf getest.
Gisteren ook echt een baal dag. Mijn auto is overleden. Motor is vastgelopen. Ik wilde boodschappen gaan doen ‘s middags en halverwege stond ik ineens stil.
Vanmorgen heeft C hem met een vriend naar de garage gesleept. Helaas niks meer aan te doen, kosten wegen niet op tegen de waarde van de auto.
Moet dus nu op zoek naar een anderen. Voorlopig ff een leenauto van de garage staan.
Ben er wel ziek van hoor.
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Ik heb zojuist een aantal postings aangepast/leeggehaald ivm de privacy van een cliënt. Het is hier absoluut niet de bedoeling om in dergelijke details een casus te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Jeetje Dolphine, dat is ook wat! Lijkt me toch schrikken als je ineens die melding op je app krijgt. Moet jij nu als enige in quarantaine of C. en je knul ook? Hopelijk is je eigen test negatief. Verder geen klachten, naast die neusverkoudheid?
Was je buurvrouw al getest op het moment dat ze bij je was?
En superbalen wat betreft je auto zeg. Das toch weer een flinke kostenpost, een andere auto. Het weekend is weer voorbij gevlogen en ik heb zooo geen zin om morgen naar kantoor te gaan. Sowieso niet veel zin om te werken. Heb opgegeven dat ik graag voor Kerst een week vrij wil, ik hoop dat dat mogelijk is. Ben er aan toe, merk ik.
Als mijn test morgen negatief is hoeven C en mijn knul niet in quarantaine. Krom eigenlijk he...
Mijn buurvrouw krijgt elke week een test omdat ze in de ouderenzorg werkt. Tot nu toe was die steeds negatief en nu dus niet. Ze heeft ook nog steeds geen klachten trouwens en haar man is negatief getest. Een raar virus, dat is het.
Ik kan morgen hier op het dorp. Er staat een mobiele testlokatie van de ggd, dat is wel heel fijn.
Nou ja en dan maar tot volgende week maandag thuis werken en niet de deur uit. Dat overleef ik wel hoor.
Weekend is inderdaad weer veel te snel voorbij ja.
Morgen eerst op het werk iedereen maar even inlichten.
Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt ja.
Oh dat zou zo fijn zijn, een weekje vrij met de kerst. Ik heb er 2 gevraagd, maar dat zal wel niet lukken ben ik bang.
In afwachting van de uitslag zitten wij gezellig thuis. Haha nou ja gezellig... C is op zolder aan het werk, ik beneden in de huiskamer en zoonlief kan ons wel weg kijken inmiddels.... haha hij vind het maar niks dat we allemaal de hele dag thuis zijn.
Morgen hopelijk meer duidelijkheid, dan kunnen zij tenminste weer hun ding doen.
Voor mij ergens ook wel rustig thuis werken. Ineens wat meer tijd over, heerlijk is dat.
Hoe was jouw kantoordag?
Ben je inmiddels al een beetje meer hersteld van je val?
Tuurlijk overleef je dat wel. We zijn toch allemaal al meer thuis, zo heel veel anders is het niet. Maar duimen dat je test negatief is. Hopelijk snel uitslag. Het is echt een raar virus he..Kantoordag was ook wel weer gezellig. Ik heb toch veel kunnen doen, altijd fijn. Morgen en woensdag weer thuis, morgen ook teamoverleg via Teams.
Ik heb alleen afgelopen nacht weer zo slecht geslapen. Bah. Ik ben nog niet helemaal hersteld en heb vooral als ik in bed lig last van mijn ribben, ook al is het minder dan eerst. Ik ben een echte buikslaper, dan kan nog steeds niet, want als ik het even doe, is de pijn daarna alleen maar erger, dus dat laat ik maar..Maar daardoor lig ik gewoon niet fijn voor mijn doen en voelt elke houding als geforceerd en niet ontspannen. Belachelijk he. Ook nog steeds wat vocht in mijn knie, sjonge jonge..
Het was hier vanmiddag weer zulk slecht weer, net als gisteren. Gelukkig nét toen ik naar huis ging werd het droog, ook toen ik boodschappen ging doen, wat een mazzel. Maar het winterweer is nog erg ver weg he..pfff, ben benieuwd of we uberhaupt iets van winter gaan krijgen.
Heb je de uitslag al?
Wat een sombere dag vandaag zeg. Wel heerlijk om lekker binnen te zijn. Heb nu al lampjes aan, zo donker is het al.
Mijn ribben voelen ineens een stuk beter. Kan ook weer niezen zonder ineen te krimpen, haha. Heb vandaag ook weer op de hometrainer gefietst, nog wel met weinig weerstand, maar toch maar weer oppakken.
Ik heb net de uitslag gekregen, gelukkig negatief.
Het gekke is dat ik vandaag binnen zat en het hele gezin van degene die positief getest is, inclusief zij zelf, vandaag al weer aan het werk, dan wel naar school waren.
Omdat zij geen klachten heeft mochten ze na 72 uur weer naar buiten.
Beetje krom allemaal, maar goed, het zal wel. Ik mag ook weer meer naar buiten en C en mijn knul ook.
Ik had deze week al mijn werkafspraken al omgezet naar telefonisch of online, dus ik vind het ook wel prima ook.
Mijn knul had vanmorgen een sollicitatie gesprek als productie medewerker. Tijdelijke functie voor de feestdagen. Hij gaat morgen beginnen.
Dinsdag heeft hij een kennismakingsdag op de karzene in Vught.
Mijn nieuwe autootje staat klaar bij de garage. Heb gelukkig wat geld van mijn vader kunnen lenen, zonder rente terug betalen. Morgen afspreken wanneer we hem kunnen halen en op naam zetten.
Het is een fiat panda. Wel 10 jaar oud, maar 50.000 op de teller. Dat is echt heel weinig. De jongens die mijn auto onderhouden hadden hem zien staan en hebben hem na gelopen voor me.
Fijn dat je ribben beter voelen. Ik hoop ook dat je nu wat beter gaat slapen.
He gelukkig., negatief. Ja, krom lijkt het, dat zij alweer naar buiten mogen, omdat ze klachtenvrij zijn..positief is positief toch? soms vind ik de regels wat verwarrend.
Ik dacht sowieso 7 dagen in quarantaine en dán na zoveel uur klachtenvrij weer naar buiten. Pfffff..
Lekker hoor, dat je knul aan de slag gaat. Hopelijk houden ze daar ook wel rekening met de maatregelen etc. Hij kijkt zeker wel uit naar die kennismakingsdag?
Lief van je vader en heel fijn voor jou! Zou ook wel lastig worden met jouw werk, zonder auto.
Niet alleen afgesproken, ook al opgehaald eind van de middag. Yeah, blij mee!
Zij had dus van de ggd bericht gehad dat ze na 72 uur weer naar buiten mochten, omdat ze geen klachten heeft en blijkbaar niet besmettelijk was. Die boodschap had ze mij ook wel even mogen geven, was ik er na 72 uur ook vanaf geweest. Nu had ik al mijn afspraken al omgezet. Nou ja, wel meer tijd over voor andere dingen, veel werk kunnen doen vandaag wat normaal blijft liggen. Ook wel eens fijn.
Mijn knul vond er niks aan, haha alleen maar vrouwen en simpel productie werk. Gelukkig is het maar tijdelijk. Hij krijgt wel steeds meer in de gaten dat met zijn huidige diploma het werk simpel is en het salaris niet heel hoog.
Hij heeft heel veel zin in die kennismaking dag. Vind het ook spannend (weer iets nieuws he), dus hij vond het heel fijn als ik hem de eerste keer kon brengen en halen, zodat hij niet met het ov hoeft.
Ja, dat is wel zonde zeg, dat je na 72 uur alweer alles had mogen doen.
Och, die arme knul van je..haha, gelukkig maar, dat het tijdelijk is. Tuurlijk is dat spannend, zo'n dag, fijn hoor, dat je hem dan brengt en haalt. kan hij ook gelijk zijn verhaal kwijt. Heb jij al kerstdingetjes in huis? Ik vind het toch nog te vroeg hoor, ik wacht nog even. Zelfs ik, hahaha. Oei, het gaat bij ons op het werk niet goed met de achterstanden. Nu was dat al lang bekend, maar vandaag werd een mail rondgestuurd met de titel vooraankondiging interventie. Dat voorspelt niet veel goeds. Management wil met een afvaardiging om tafel om te bespreken hoe en wat en wat eraan gedaan gaat worden. Pfff, lekker dan, zo vlak voor de feestdagen.
Eerst nog weekend.
Nou mijn knul heeft de handdoek al weer in de ring gegooid en ze vanmorgen laten weten dat hij niet meer komt en dat het niks voor hem is.
Jammer, maar helaas. Heb hem wel heel duidelijk gemaakt dat hij niet meer bij mij hoeft aan te kloppen voor geld. Ik heb een auto moeten kopen, dus hij heeft echt even pech nu.
Vanmiddag is de zoon van die vriend van mij overleden. Ik had daar wel eens over geschreven, die jongen had een hersentumor en vorige week werd duidelijk dat ze niks meer konden doen. Zo sneu..... zo’n jonge knul nog, bah heel naar nieuws.
Nou, dat was kort maar krachtig, haha. Er komt vast binnenkort wel weer iets op zijn pad. Afschuwelijjk, zo'n jonge knul. Als je dan weer zoiets hoort is de rest toch weer totaal onbelangrijk he.
Ik ben blij dat het weekend is. Lekker mijn bed verschoont, alle was gewassen, boodschappen binnen. Een wederom (pfff) rustig weekend, met veel Netflix denk ik.
Ik heb het fietsen op de hometrainer ook weer opgepakt, maar op het eind begon mijn knie toch weer op te spelen. In het weekend weer even rust.
Ja, ik ook een rustig weekend.
Ben helaas weer mega ongesteld geworden, niet aan te slepen de verschoningen. Pfffff 30 november wederom naar het ziekenhuis voor een bezoekje aan de gynaecoloog.
Gisteren alle bedden verschoont, boodschappen gedaan en badkamer gesopt. (Schoonmaakster durfde niet te komen omdat ik in quarantaine zat).
Heb deze hele week niet gesport of gewandeld. Volgende week weer oppakken. Nu mijn rust nemen tot ik wat minder heftig bloed verlies.
Balen van je knie. Rustig opbouwen dan maar denk ik.
Hier geen Netflix, wel schaatsen.
He naar Dolphine, dat je toch weer ongesteld bent. Gelukkig kun je vrij snel terecht bij de gynaecoloog. Hoe voel je je verder eigenlijk?
Het was waarschijnlijk gisteren toch iets te gek, mijn knie is weer dikker en een beetje pijnlijk. Deze 2 dagen fiets ik niets en dan proberen zonder weerstand, of dat wel lukt. Ik ben vreselijk lui vandaag. Het weer helpt ook niet mee. Echt niets gedaan, nou ja, 1 was opgevouwen en een beetje afgewassen. The Voice teruggekeken, 2 afleveringen van the Crown..niets van het schaatsen gezien. NK vind ik toch het minst interessant en zo zonder publiek..triest is het. De besmettingcijfers waren vandaag helaas niet best, ik ben erg benieuwd welke kant het op gaat.
Ik kijk wel schaatsen. Aangezien er ws geen EK of WK komt, moeten we het maar met het NK doen.
Al kijk ik niet alles, aangezien Kramer en Wüst niet mee doen.
Nu gaat het wel weer oké, ben donderdag en vrijdag echt naar geweest van het vele bloedverlies, duizelig, weinig energie.
Vanmiddag even lekker een stuk met de hond gewandeld, heerlijk ff een frisse neus gehaald.
Ik was er afgelopen week niet heel rauwig om dat ik thuis moest werken, is toch het fijnst dan. Verder heb ik ook een lui weekend. Eigenlijk moet ik de logeerkamer opruimen (veel lege dozen, waardoor de ruimte zeer beperkt is). Maar ik kan me er nog niet toe zetten.
Komt wel een keer, gelukkig niet heel belangrijk.
Dat ik zo snel terecht kan is omdat het een oncologisch gynaecoloog is. Daar krijg je altijd een soort van voorrang. Is wel fijn natuurlijk, maar of ik er echt blij mee moet zijn....:.
Ja, dat is dan wel een beetje dubbel he..betekent ook dat het serieus genoeg is om snel te handelen.
Morgen heeft je knul die kennismakingsdag in Vught toch? Spannend!
Ik ben moe. Amper een oog dichtgedaan afgelopen nacht en in het weekend was het ook al niet best. Ik had een kantoordag vandaag, het was druk en daarna nog boodschappen doen en kreeg ik ook nog een lekke band. Pfff, toen had ik het wel gehad. Ik heb m weer opgepompt, hij liep in elk geval niet leeg tijdens het oppompen, heb nu 2 thuiswerkdagen, ik zal morgen wel eens kijken of de band toch leeg is gelopen. Net klaar met eten, ik had een grote pan groentesoep gemaakt en ik doe niets meer. Hopen dat ik vannacht wel weer eens goed slaap zeg, bah.
Gelukkig is het een klus die je nog wel even uit kunt stellen, de logeerkamer. Gewoon de deur dichttrekken, hahaha.
Ja inderdaad, morgen heeft hij de kennismakingsdag. En hij heeft er veel zin. Alle papierwerk ligt klaar.
Ik werk morgen thuis, kan ik mijn knul wegbrengen en om 15:00 weer ophalen.
Gelijk een goede test voor de nieuwe auto.
Vandaag natuurlijk ook thuis gewerkt. Alleen eind van de middag op pad voor de sova training.
Donderdag heb ik voor het werk een afspraak in Gouda. Dat is wel een eind weg. Maar goed, wat moet dat moet he.
Mijn knul heeft vandaag rijles gehad en is wezen sporten. Goed bezig!
Het was een geslaagde dag voor mijn knul. Hij moest om 10 uur in Vught zijn. Eerst een capaciteiten test met rekenen etc. Na de lunch de fysieke test, die heeft hij gehaald.
Nu krijgt hij een uitnodiging voor een volgende test in Amsterdam.
Maar, hij heeft het leuk gehad en ziet het nog steeds zitten.
Ik ben zelf niet erg aan werken toe gekomen door dat heen en weer gerij.
Maar goed, is ook een keer niet erg.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2020 20:35
Reden: Privacy
29.07% gewijzigd
Het is al positief dat je knul nog steeds enthousiast is. Fijn, dat er iets is wat hem interesseert en nog steeds, ook na deze testdag. Jeetje, Gouda, dat is wel een eind uit de buurt zeg. Dan heb je je auto wel heel erg getest ondertussen, haha.
Mijn band was bij checken zowaar nog gewoon hard. Wat een mazzel. Hopelijk morgen ook nog. Heb een (korte) thuiswerkdag, maar wil even naar de stad, wat kaarsen inslaan. Sterkte morgen, met je gesprek. Je hoefde het niet alleen te doen, toch? Nou ja, hoe dan ook lastig en ingewikkeld.
En was je band nog steeds vol?
Mijn gesprek vanmorgen ging eigenlijk best goed. Ik had echt de regierol gepakt, strakke agenda, niet te veel ruimte geven, zowaar een paar afspraken kunnen maken. Iedereen was tevreden. Nu nog de uitvoering van de afspraken, haha... dat is een andere uitdaging.
Mijn knul heeft vrijdag een sollicitatie gesprek bij post.nl.
Daar zou hij voor een paar weken aan de slag kunnen. Dat zou ideaal zijn.
Haha ja, mijn band was nog vol! Wat een geluk. Even naar de stad en flink wat kaarsen en waxinelichtjes ingeslagen. Maar ook dat doe je niet meer voor de gezelligheid he..de stad ingaan, bedoel ik. Het is gericht shoppen en hup weer naar huis. Wat fijn dat het gesprek vanmorgen goed is verlopen. Inderdaad, de uitvoering is dan weer een ander hoofdstuk, maar dit is in elk geval goed gegaan.
Zou fijn zijn zeg, als hij bij Post NL aan de slag kon gaan. Verdient ook best aardig, tenminste, als ik dat bij mijn knul zag. Helaas heeft hij daar helemaal geen zin meer in, om dat ter overbrugging te doen. Nou ja, hij moet straks ook op zoek naar iets vasters, een baan "voor het echie", pfffff..
Jij zit natuurlijk voetbal te kijken nu.
Morgen een fysiek overleg op kantoor, over dat interventie gedoe. Heb me toch maar weer opgeworpen namens mijn naaste collega's. Maar het zal weer pittig worden, men heeft het alweer over een andere afdelingsstructuur. Pfff, deja vu en hier gaan we weer...Het grootste probleem is en blijf het artsen tekort. We proberen nu al jaren om daar omheen te werken en de boel op een andere manier in te richten, maar dat is gewoon onmogelijk. Tenzij je kort door de bocht gaat werken, maar dat kan en mag toch ook niet de bedoeling zijn.
Het irriteert mij, dat wij steeds mogen opdraven om iets te bedenken hoe het anders/beter kan en dat als puntje bij paaltje komt, de artsen kunnen doen en laten wat ze willen, omdat ze bang zijn dat ze gaan lopen als ze hun zin niet krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven