Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Alle reacties Link kopieren
dolphine schreef:
02-10-2020 16:14
Hoi vindjedatecht, helemaal niet erg dat je inbreekt hoor.
Ik kan je niet echt verder helpen. De vader van mijn zoon en ik zijn uit elkaar gegaan toen ik zwanger van hem was. Hij is nu 18, dus ook al een tijd geleden.
En eigenlijk was het gewoon zo. Ik ben vanaf de bevalling gewoon gaan doen. Werken, opvang regelen, huis, later school en het contact tussen mijn zoon en zijn vader.
Voor mij voelde het heel normaal om het gewoon te doen. Ik had natuurlijk ook geen ervaring om het samen te doen.
In mijn werk kom ik veel mensen tegen die in een (vecht) scheiding zitten en dat is echt problematisch. Ik denk dan ook altijd, doe eens lekker normaal. Het gaat om het belang van de kinderen. Zolang je dat voor ogen houdt kan je het niet fout doen. Hoe moeilijk het ook is.

Mijn knul had een goed gesprek bij de carwash. Er waren heel veel sollicitanten, dus hij weet het nog niet.
Hopelijk krijgt hij snel bericht.
Gelukkig heeft jouw knul de draad goed opgepakt zeg. Klinkt goed.
Ik ga me vanavond klaar maken en pakken. Morgenochtend vroeg vertrekken we naar Nunspeet voor ons wandel weekend.
Dolphine, ook jij bedankt voor je reactie!
Je zegt dat je veel echtscheidingen in je werk tegenkomt. Zijn die dan enkel problematisch zodra het een vechtscheiding is geworden, of ook wanneer de scheiding zonder al teveel gedoe verloopt?
En is het met name problematisch voor de kinderen of tussen de ouders?
Mensen komen niet bij mij als er geen problemen zijn.
En als het tussen ex partners problematisch gaat is dat voor kinderen ook altijd problematisch.
Ik werk in een sociaal wijk team, dus ik krijg alleen mensen als er problemen zijn.

Wij zitten nu in Ermelo. Vanmorgen gestart in Nunspeet en hier naar toe gelopen. Sauna gedaan hier, net lekker gegeten en nu nog even borrelen op de kamer. Morgenochtend ontbijten en daarna terug lopen naar Nunspeet.
Gezellig hoor zo met z’n vieren.
Lekker genieten Dolphine, hopelijk houden jullie het droog. Het is wel lekker herfstig weer, ik houd er in elk geval van. Bedenk me nu dat jullie waarschijnlijk alweer terug zijn? haha, het klinkt in elk geval erg leuk en gezellig.

Net online de wedstrijd van mijn knul bekeken, die werd live gestreamd. Dat was superleuk! Met live commentaar van een teamlid die vanwege een blessure aan de kant zat, erg leuk en nog gewonnen ook.

Vindjedatecht, je kinderen hebben natuurlijk wel de leeftijd dat ze het heel bewust meemaken. Blijven de kinderen bij jou of hebben jullie misschien co ouderschap?
Gaan jullie allebei in een ander huis wonen of..?
Alle reacties Link kopieren
Scarlet schreef:
04-10-2020 16:27
Lekker genieten Dolphine, hopelijk houden jullie het droog. Het is wel lekker herfstig weer, ik houd er in elk geval van. Bedenk me nu dat jullie waarschijnlijk alweer terug zijn? haha, het klinkt in elk geval erg leuk en gezellig.

Net online de wedstrijd van mijn knul bekeken, die werd live gestreamd. Dat was superleuk! Met live commentaar van een teamlid die vanwege een blessure aan de kant zat, erg leuk en nog gewonnen ook.

Vindjedatecht, je kinderen hebben natuurlijk wel de leeftijd dat ze het heel bewust meemaken. Blijven de kinderen bij jou of hebben jullie misschien co ouderschap?
Gaan jullie allebei in een ander huis wonen of..?
Ja, dat klopt zeker, ze maken het heel bewust mee.
We weten nog niet precies hoe we het willen gaan doen. We neigen ernaar allebei hier te blijven wonen, maar wel scheiden en dan ons eigen ding te doen, naast het samen zorgen voor onze kinderen.
Ik vind het echt een rot gedachte als ik ze zou moeten missen op de dagen dat ze bij hem zijn en hij heeft dat visa versa hetzelfde.
Maar of we het ook zo kunnen, dat weet ik dus nog niet.
Wij waren vanmiddag om 13:30 al weer terug in Nunspeet. Wel een beetje regen gehad onderweg, maar niet gek veel hoor. Was goed te doen.
Straks als afsluiting gaan we nog even hapje eten met elkaar. Een leuk weekend, goed afsluiten.
We hebben het maar weer mooi geflikt.
Ondanks de regen was het echt wel goed te doen en een heerlijke wandeling.
We moesten vandaag nog een flink stuk door mul zand heen ploeteren. Dat was wel een pittig stukje.

Wat gaaf zeg zo’n Livestream van de wedstrijd. Kon je 1e rang mee kijken.
Hartstikke gezellig Dolphine en wat je zegt, dat hebben jullie toch maar mooi geflikt.

Vindjedatecht, dat is nogal wat, om in hetzelfde huis te blijven wonen? Al heb ik geen idee hoe groot jullie huis is, natuurlijk, hahaha. Maar lijkt je dat, sowieso op den duur, niet heel moeilijk? Ook wanneer 1 van beiden eens iemand mee naar huis zou willen nemen oid? En jullie gaan niets voor niets scheiden, natuurlijk. Zou dat goed blijven gaan, in 1 huis?
Ik kan me qua gevoel wel heel erg goed voorstellen dat het de meest ideale oplossing zou zijn (al is het maar in het begin), maar toch..

Mijn knul heeft zich gisteren toch weer geblesseerd. Had een groot deel van de wedstrijd en daarna behoorlijk last van zijn rug. Het is maar goed dat het seizoen er bijna op zit, haha. Gelukkig is hij morgen vrij. Hij is van plan om komende nacht honkbal te gaan kijken, het is weer zover in Amerika, the play offs zijn weer begonnen. Jammer dat we pas zo laat wisten dat hij morgen vrij zou zijn, anders had ik ook vrij kunnen nemen en hadden we samen kunnen kijken, dat had hij wel gezellig gevonden zei ie. Maar ik moet echt morgen naar kantoor. Ben er voor het laatst donderdag geweest en heb brieven die echt geprint en de deur uit moeten.
Dus maar duimen dat Yankees wint en nog even doorgaat, hahaha, zodat we nog iets kunnen meepikken van die playoffs.
Vindjedatecht, dat is wel heel ingewikkeld zeg. Een mooi streven voor de kinderen, maar voor jullie zelf is het zeer ingewikkeld, lijkt me zo.
Pfoe scarlet, dat ‘s nachts honkbal kijken, dat is toch wel een ding he. Dat je er vrij voor zou nemen.
Wel balen dat je knul weer last van een blessure heeft. Is toch iets anders dan wat hem eerst aan de kant hield toch?
Ik ben vandaag toch weer on the road geweest. Had een aantal huisbezoeken en de sova training ging ook gewoon door. Tussen door naar huis rijden vond ik echt een stap te ver, dus tussendoor een beetje alleen op kantoor gezeten.
Ja, dat was zijn schouder. Vandaag ging de training gelukkig niet door vanwege de regen, hij had niet gekund. Nog een mazzel dat hij vrij was.
Morgen heeft hij zijn eindgesprek, donderdag de laatste dag op stage.
Wat is ie blij dat het bijna achter de rug is! Ook bij ons gaan ze nu toch strenger kijken naar de bezetting op kantoor, zou dus toch zomaar kunnen dat ik minder naar kantoor kan. of alleen even heen om te printen en dan weer naar huis. Pfff, dat vind ik ook nogal wat hoor, dan blijf ik aan het heen en weer fietsen (op zich niet slecht, hahaha). Maar even kijken hoe het loopt de komende tijd. Maar jij zat dus vrijwel alleen op kantoor Dolphine? Ook niet leuk.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-11-2020 20:37
Reden: Privacy
99.36% gewijzigd
Vanmorgen belde mijn teamleider me. Gelukkig steunt hij me ook. Hij heeft betreffende man inmiddels een mail gestuurd dat hij geen contact met mij mag opnemen tot 13 oktober. Dan vind het gesprek met mijn teamleider plaats.
Mijn knul vandaag naar de huisarts geweest. Hij heeft al weken buikpijn en diarree. Hij heeft nu 2 potjes gekregen om ontlasting op te vangen, dit moet worden ingeleverd voor onderzoek. Huisarts vermoed een bacterie.
Solliciteren schiet ook nog niet echt op.
Fijn Dolphine, dat je teamleider zo doortastend reageert. Verschrikkelijk zeg, gelukkig was je niet alleen bij die afspraak. Brr, je houdt je hart vast voor dat gesprek volgende week. Hebben jullie ook een agressieknop oid? (dat je beveiliging kunt waarschuwen, hebben jullie eigenlijk beveiliging op kantoor?).
Naar voor je knul zeg, wanneer krijgt daar de uitslag van?
Het advies bij ons is ook zoveel mogelijk vanuit huis hoor, maar ja, als je moet dan moet je he. Gelukkig bijna nooit alleen, wel zo gezellig.
Mijn knul had gisteren zijn eindgesprek met praktijkdocent en assessor. Was erg goed gegaan. Vandaag alweer zijn laatste dag! Dan gaat hij eerst even totaal en compleet relaxen natuurlijk (haha) en ergens nog even een examen Nederlands doen en dan is het klaar. Eindelijk. Ben trots op hem dat hij dit helemaal zelf door middel van thuisstudie heeft gedaan en straks toch een MBO diploma en startkwalificatie heeft.
Ik ben morgen vrij. Zalig. Komende nacht dan toch honkbal kijken, haha, het is erop of eronder, als Yankees verliest liggen ze eruit, anders gaan ze nog even door. Mijn knul is ook vrij (want klaar), dus gezellig.
Heerlijk dat ik al weekend heb!
Jaa, ik ben ook vrij morgen! Heerlijk vooruitzicht en lekker lang weekend.
Wij hebben dus geen agressie knop, maar kunnen wel altijd de wijkagent inschakelen. Mijn teammanager gaat nog even informeren of er zaken open staan bij de politie, anders gaan we het gesprek ergens anders, in een veilige omgeving, doen.
Mijn knul heeft zijn ontlasting nog niet opgevangen, want ik had de hele dag training en was dus niet thuis. Blijkbaar heeft hij me daar dan toch bij nodig, dus dan morgen maar, kunnen we het gelijk weg brengen.
Ohohoh die knul van jou, heeft een paar maanden verwekt en wil nu al weer relaxen. Dat wordt nog wat als hij echt de arbeidsmarkt op moet straks.
Wel super goed van hem dat hij deze opleiding en stage goed afgerond heeft. Daar mag je zeker trots op zijn.
Yeah, mijn knul heeft dinsdag weer een gesprek. Zijn cv staat op indeed, en hij is dus heel verbaasd dat werkgevers contact met hem opnemen, haha.
Voor hem wel fijn.
Hij heeft namelijk nog steeds het idee dat zijn opleiding niks voorsteld. Jammer dat negatieve, maar dat is nu eenmaal zijn aard.
Ik eindelijk ook weer resultaat. Na 3 weken stilstand ineens toch een kilo er af deze week. Joepie.
Ha fijn, weer een gesprek. Harstikke goed. En is het ook gelukt om ontlasting op te vangen? je moet ook net maar moeten,natuurlijk..
Fijn dat jij ook weer een kilo kwijt bent. Kan knap frustrerend zijn anders he..
In het kader van een gezondere leefstijl heb ik een hometrainer aangeschaft. Merk echt dat ik minder beweeg/fiets door het thuiswerken. Lopen is nu eenmaal toch geen hobby van me, maar fietsen is anders. Wel 1 waar je een trainingsprogramma kunt instellen, met hartslagmeter, calorieteller, vetmeter etc. Je kunt zelf via tablet of smartphone een connectie met de fiets maken, waardoor je een parcours kunt kiezen en dan gewoon in een echt landschap fiets en de fiets zich automatisch aanpast aan het landschap, dus zwaarder gaat als je een berg op gaat etc. Echt leuk! Mijn knul is ook erg enthousiast, haha.
We hebben het niet volgehouden afgelopen nacht. Rond half 3 toch te moe en naar naar bed gegaan. Maar ze hebben gewonnen, wat betekent dat we komende nacht weer voor de tv zitten. Nu natuurlijk vanmorgen niet vroeg op hoeven staan, dus hopelijk houden we het vol.
Ja ook de ontlasting opvangen is gelukt en ingeleverd gisteren bij de huisarts. Wegbrengen was nog wel een dingetje. Bleek op afspraak te moeten, maar dat is lastig want er mag maar maximaal 24 uur tussen zitten. Uiteindelijk heeft de andere assistente me wel geholpen en gewoon ingenomen.
Wel een gedoe hoor.
Vanmiddag gezellig even bij mijn vriendin op de koffie geweest. Zowel zij als haar zoon zijn jarig geweest. Was gezellig.
Wat een weer vandaag he.
Vanmorgen de jacuzzi opgeruimd. Nog net voor het slechte weer gelukt.
Morgen zou ik gaan wandelen, maar degene die wilde heeft ook meteen weer afgezegd. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel fijn, even een weekend niks.
Bah, het weekend alweer voorbij. Ondanks de extra vrije dag is het weer omgevlogen. Morgen naar kantoor. Ik heb niet veel zin. Gewoon een beetje een blehhh dag. Wanneer kan je knul de uitslag verwachten? heeft hij trouwens nog steeds klachten?
De uitslag zou ongeveer een week duren. De klachten heeft hij nog steeds ja, is al weken blijkbaar.
Vandaag met hem naar daka sport gereden voor een bitje en boks handschoenen. Morgen mag hij al mee doen. Daar heeft hij zin in.
Vanmorgen ook nog met de hond naar het bos geweest. Gelukkig was het droog. Vanmiddag niet meer.
Lekker hache gemaakt vandaag met rode kool..... hmmm lekker
Oh heerlijk, hachee..Sowieso weer tijd voor stoofpotjes, ovenschotels..mmm. Eigenlijk altijd wel, maar nu extra, door het weer.
Hoe vond je knul het boksen? Wat is het voor soort boksen? Zou dat nog door kunnen gaan na vanavond? Alle maatregelen alweer uitgelekt, geen verrassingen vanavond denk ik. Er moet iets gebeuren, dat is wel duidelijk.
Vandaag laat mijn collega waar ik gisteren de hele dag tegenover heb gezeten zich testen, omdat ze koorts had toen ze thuis kwam. Of had, kreeg eigenlijk.
Sowieso tot de uitslag bekend is werk ik ook thuis, evenals de andere 2 collega's die er gisteren waren en waar ze contact mee heeft gehad. Ook al houden we ons aan de maatregelen, afstand etc, je loopt toch ook wel eens vlak langs elkaar heen etc, dus beter het zekere voor het onzekere nemen, ook in overleg met manager.
Vandaag is het trouwens erg lekker herfstweer, vind ik. Ik houd van wind en regen (als ik thuis ben, haha), maar dit vind ik toch ook erg prettig. Toch ook wel een erg fijn jaargetijde hoor, herfst..
Mijn knul had het kickboksen heel leuk gevonden, helaas kon hij maar een halve les meedoen en kwam hij dus met een dikke hand thuis. Helaas dezelfde hand. Ook vandaag had hij nog last, dus morgen toch maar weer langs de huisarts. Al denk ik niet dat het weer gebroken is, maar ja na de laatste ervaring.
Hij had vandaag dat gesprek, dat bleek dus bij een soort uitzend bureau te zijn en die gaan nu op zoek naar projecten voor hem. Hij begon er zelfs over dat hij toch wel weer naar school wil.... en dan toch de VeVa. Ik ben benieuwd.

He bah, ik hoop dat je collega negatief test en dat jij natuurlijk klachten vrij blijft.

Ik ben volgende week toch een paar dagen vrij. Werk alleen maandag en dinsdag. Heerlijk vooruitzicht. Ook omdat het weer vrij goed lijkt te blijven. En ja dan is de herfst inderdaad een fijn seizoen.

De horeca weer dicht..... dat is wel een flinke klap voor velen. Ik begrijp de overweging wel hoor. Zoveel mogelijk sociale contacten proberen te vermijden. En als mensen dan zo eigenwijs blijven.... ze kunnen bijna niet anders.
Bij jullie is het volgende week natuurlijk vakantie, hier nu. Lekker dat je ook nog vrij bent.
Oh jee zeg, wat balen van die hand! Hij lijkt mijn knul wel..Wat zei de huisarts?
Ben benieuwd waar je knul uiteindelijk mee komt, weer naar school of toch werken..Zo zie je hoe dat veranderen kan he. Mijn knul had bericht van de opleiding, dat ze de stukken van zijn portfolio hadden ontvangen en dat het nu is doorgestuurd naar de examencommissie. Over ongeveer4 weken bericht. Pfff, wat duurt dat toch allemaal lang he.
Ja, strengere maatregelen, het is gewoon weer nodig. Ik begrijp de overweging ook heel goed, erger me dan ook aan mensen die maar blíjven zeuren over het feit dat de besmettingen in de horeca laag zijn in vergelijking met binnenshuis etc.
Het valt of staat met de aantal mensen waarmee je in contact komt. Punt.
Het enige waar ze invloed op kunnen uitoefenen is ervoor zorgen dat mensen niet in de verleiding komen om met meer mensen samen te komen. Binnenhuis kunnen ze helemaal niets aan doen, dat is een ieders eigen verantwoordelijkheid, die inderdaad helaas te vaak niet wordt genomen. Ik ben benieuwd hoor, welke kant het opgaat. Ook met de winterperiode en de vele griepgevallen die vast ook nog komen, waardoor er natuurlijk ook veel zorgpersoneel uitvalt, de teststraten het niet meer aankunnen etc. Zo anders dan in het voorjaar ook.
Wat een jaar is dit geworden he!
Vandaag lekker aan de spruitjes. Heerlijk. Met kip uit de airfryer. Nog steeds erg blij dat ik m heb. Mijn workout op de hometrainer ook weer gedaan, wil toch elke dag zeker een half uur fietsen, met verschillende weerstanden, voor de vetverbranding en ook om fit te zijn natuurlijk. Ik vind het echt leuk.
Ik ben benieuwd wanneer mijn collega iets hoort. Ik hoop toch vandaag wel..
Ik heb wel respect voor je dat je ook echt op die hometrainer gaat. Daar zou ik dan weer de discipline niet voor hebben. Heb toch een stok achter de deur nodig door naar de sportschool te gaan.
De huisarts zei niks, want hij is niet geweest. Moet hij tegenwoordig zelf regelen, en dat is toch nog wel een te hoge drempel merk ik. Hij beweegt zijn hand gelukkig ook gewoon. Ik heb vanmorgen even met mijn trainer overlegt, die is ook fysiotherapeut. Hij zei dat het heel goed overbelasting kan zijn, omdat hij zolang niks gedaan heeft en dan ineens vol erin. We wachten het maar weer even af.
Ik snap de maatregelen ook hoor. Vind het wel heel sneu voor de horeca ondernemers, maar ja als iedereen zo eigenwijs blijft hebben ze weinig keus.
Ik heb m net he..haha, nu ben ik nog enthousiast.
Gelukkig appte mijn collega gisterenavond laat nog dat de test negatief was, fijn voor haar sowieso en ik kon vandaag dus gewoon naar kantoor.
Ja, dat volwassen worden valt niet altijd mee he, voor die knullen. Gelukkig dat het niet heel ernstig lijkt te zijn, hopelijk blijft het meevallen. Bah, ik heb het gevoel dat het al weekend is. Ook al werk ik morgen thuis, het is toch wel werken en dat wekkertje gaat natuurlijk wel lekker vroeg. Eigenlijk moet ik ook hoognodig naar de kapper. Vooral om te kleuren. Maar ik zou op zijn vroegst volgende week zaterdag kunnen, maar ik heb echt ontzettende uitgroei. Ik hoop dat ik het kan redden met zo'n klein busje spuitspul voor uitgroei, zo zonde om nu zelf te kleuren, terwijl ik graag weer highlights en lowlights wil en dat sowieso niet zelf kan. Het is ook ontzettend zuur voor de horeca, zij hebben zo hun best gedaan (die mafkees van gisteren in Den Haag even buiten beschouwing latend), maar ze hebben inderdaad geen keus. Er moet iets gebeuren, die cijfers moeten omlaag,.
In de stad hangt de feestversiering alweer. Ook weer lichtjes in de bomen etc. Ik heb geen idee of dit vroeger is dan andere jaren, voor mijn gevoel wel.
Ik moet ook hoognodig weer naar de kapper ja. Ze heeft het vorige keer toch wat te lang gehouden, daardoor is het nu ook al weer lang, en veel.
Vanmorgen telefoondienst gehad. Het was rustig, dus ik hoefde niet in te prikken. Heb een hoop werk kunnen verzetten, dat was wel fijn.
Vanavond een appje van mijn vader, zijn zus is positief getest op cornona. Ze woont in een verzorgingshuis. Ze is ook heel beroerd, sneu.
Mijn knul dan vandaag weer rijles gehad. Gelukkig is dat begonnen.
Hij begint er ook over dat hij misschien toch wel weer naar school wil, toch de veva, waar we toendertijd zijn gaan kijken met hem. Landmacht of marine... en als dat niet lukt vrachtwagenchauffeur.
In ieder geval maakt hij weer plannen.
Vandaag gebeld met de huisarts voor de uitslag van zijn ontlasting onderzoek. Hij heeft een darmparaciet. De behandeling weten we nog niet, daar zou de huisarts over terug bellen, is helaas niet gebeurt.
Maandag maar weer bellen.
Ik heb vanmorgen een fiets test gehad. Conditie is redelijk. Er zijn waarden uitgekomen waarin ik moet trainen. Met name cardio op de loopband of fiets.
Over 4 weken weer een fiets test, dan hopen op vooruitgang. Valt me alles mee deze uitslag trouwens.
Vanmorgen weer heerlijk gewandeld. Het was er echt lekker weer voor.
15 km. Nu erwtensoep op staan, hmmmm echt zin in.
C heeft de geest gekregen en is de schuur aan het opruimen. Aangezien dat zijn domein is bemoei ik me er maar niet mee.
Verder helemaal niks op de planning voor dit weekend. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven