Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Mijn knul heeft niet echt een keus hoor. Ik heb het als harde eis gesteld dat hij gewoon aan de bak moet tot hij in maart met de opleiding begint. Gaat niet alleen om het geld, wat hij trouwens ook nodig heeft voor alles wat hij wil, maar ook voor zijn structuur. Het ergens voor op moeten staan. Als hij geen structuur heeft verschuift zijn dag/nacht ritme steeds meer. En dat gaan we dus niet doen. Hij zit al weet veel te lang thuis naar mijn zin.

Hoe ging het overleg? Frustrerend is dat he, dat ze steeds brandjes blussen maar er geen structurele oplossing komt. Dat maakt je werk er niet makkelijker, maar ook niet leuker op.

Vandaag min of meer voor niks naar Gouda gereden. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2020 20:38
Reden: Privacy
15.65% gewijzigd
Dat is dan echt de wet van Murphy..als er 1 ding misgaat, gaat er meer mis.
Wat zonde zeg, van je tijd. Het overleg ging op zich wel prima.
Een paar korte termijn acties en ook wat voor de langere termijn, maar het is toch altijd afwachten of dit in de praktijk ook zo gaat werken. 1 van de voorstellen is om gedurende een bepaalde periode, zeg een week of 4, de artsen zich te laten concentreren op 1 product, daar waar de meeste achterstanden nu zitten. Dus al het andere werk maar ook zaken als overleggen, opleiding etc. laten zitten.
Hier ben ik nogal sceptisch over. Waarom zouden ze dan ineens wél meer doen dan nu? En wie houdt dat in de gaten? En als dat niet lukt, staan daar dan ook sancties op of is het allemaal vrijblijvend? Nou ja, eerst maar zien in welke vorm het voorstel gegoten gaat worden, want dat is iets wat het management gaat doen. Kort door de bocht voorstellen zijn gelijk "afgeschoten", omdat het risico te groot is dat je te maken krijgt met tuchtzaken etc., omdat een arts altijd eindverantwoordelijk is. Nou ja, dit overleg is achter de rug. Bijna weekend! Morgen lekker thuis werken. Hierdoor heb ik nu al een beetje weekend gevoel. Gezellig de kaarsen aan, straks I can see your voice. Volgende week vrijdag moet ik naar kantoor, jammer, dan begint het weekend gevoel wat later. hahaha.
Vanmorgen in de sportschool weer op de weegschaal. Weer een kilo er af. Het gaat de goede kant op, ben zo’n 8 kilo kwijt nu.
Gaat lekker.
Mijn knul had vandaag dat sollicitatie gesprek. Hij gaat vrijdag beginnen, inpak werk. Helemaal goed.
Boodschappen al lekker binnen, laat het weekend maar beginnen.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
15-11-2020 14:59
Beste dames,

Ik heb zojuist een aantal postings aangepast/leeggehaald ivm de privacy van een cliënt. Het is hier absoluut niet de bedoeling om in dergelijke details een casus te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Ik herhaal mijzelf nog maar eens. De volgende keer dat ik weer privacy gevoelige details over een cliënt/patiënt lees ga ik over op bannen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Oef...
Zo wordt het wel heel lastig om nog iets over een dag kwijt te kunnen zeg. We schrijven hier al jaren, nog nooit problemen gehad en nu ineens dit. Kan me niet voorstellen dat we nu anders communiceren dan voorheen, dus wat is er veranderd?
Enniewee..
Goed bezig Dolphine! Petje af hoor, voor zoveel zelfdiscipline. Die is bij mij door de week vaak wel aanwezig, maar in het weekend totaal overboord gegooid.
ik ga dus ook maar niet op een weegschaal staan, weet zo ook wel dat ik niet afval.
haha. Vandaag stamppot rauwe andijvie, ooo, het was heerlijk. Lekker gewerkt vanmorgen, daarna schoonmaken, stofzuigen, paar wasen gedraaid. Ook even weer de toiletartikelen aangevuld met een bestelling bij het Kruidvat met lekker veel black friday korting. Nu lui the Voice kijken. Heerlijk dat het weekend is.
Scarlet schreef:
27-11-2020 21:22
Oef...
Zo wordt het wel heel lastig om nog iets over een dag kwijt te kunnen zeg. We schrijven hier al jaren, nog nooit problemen gehad en nu ineens dit. Kan me niet voorstellen dat we nu anders communiceren dan voorheen, dus wat is er veranderd?
Enniewee..
Goed bezig Dolphine! Petje af hoor, voor zoveel zelfdiscipline. Die is bij mij door de week vaak wel aanwezig, maar in het weekend totaal overboord gegooid.
ik ga dus ook maar niet op een weegschaal staan, weet zo ook wel dat ik niet afval.
haha. Vandaag stamppot rauwe andijvie, ooo, het was heerlijk. Lekker gewerkt vanmorgen, daarna schoonmaken, stofzuigen, paar wasen gedraaid. Ook even weer de toiletartikelen aangevuld met een bestelling bij het Kruidvat met lekker veel black friday korting. Nu lui the Voice kijken. Heerlijk dat het weekend is.
Er is veranderd dat jullie er nu (pas?) op gewezen zijn dat jullie (heb van jou minder gelezen dan van Dolphine, maar jullie beiden zien het schijnbaar niet) je professionele boekje te buiten gaan. Bijzonder dat je het zelfs nu nog buiten jezelf legt...
Ik vind het ook bijzonder scarlet, maar laat maar. Blijkbaar vinden mensen die alleen meelezen en verder niks te melden hebben het fijn om meldingen te maken. Heel jammer.
Lees dan niet mee zou ik zeggen.
Ik ga er niet meer op in, weet van mezelf dat ik niks fout doe, dat is het belangrijkst toch.
Misschien moeten we maar helemaal stoppen met schrijven hier.
Heb in die ruim 15 jaar echt nog nooit gezeik gehad en heb hier eigenlijk helemaal geen zin in op deze manier.
Verstandig om geen patientengegevens meer te delen👍🏽. Blijf vooral over je leven schrijven.
Alle reacties Link kopieren
dolphine schreef:
28-11-2020 19:18
Ik vind het ook bijzonder scarlet, maar laat maar. Blijkbaar vinden mensen die alleen meelezen en verder niks te melden hebben het fijn om meldingen te maken. Heel jammer.
Lees dan niet mee zou ik zeggen.

Dat is precies waar jouw denkfout zit; je schrijft op een openbaar forum, er lezen dus áltijd mensen mee.

Ik ga er niet meer op in, weet van mezelf dat ik niks fout doe, dat is het belangrijkst toch.
Misschien moeten we maar helemaal stoppen met schrijven hier.
Heb in die ruim 15 jaar echt nog nooit gezeik gehad en heb hier eigenlijk helemaal geen zin in op deze manier.

Kwalijk dat je niet ziet wat je fout deed.
En je kan hier natuurlijk gewoon blijven schrijven. Zolang je maar niet zo herkenbaar schrijft over je cliënten. Zo moeilijk is dat toch niet om details weg te laten?
Alle reacties Link kopieren
dolphine schreef:
28-11-2020 19:18
Ik vind het ook bijzonder scarlet, maar laat maar. Blijkbaar vinden mensen die alleen meelezen en verder niks te melden hebben het fijn om meldingen te maken. Heel jammer.
Lees dan niet mee zou ik zeggen.
Ik ga er niet meer op in, weet van mezelf dat ik niks fout doe, dat is het belangrijkst toch.
Misschien moeten we maar helemaal stoppen met schrijven hier.
Heb in die ruim 15 jaar echt nog nooit gezeik gehad en heb hier eigenlijk helemaal geen zin in op deze manier.
Ik heb het gevolgd en begrijp dat jij zegt dat je niets herkenbaar schrijft en persoonsgegevens in gevaar zijn.

Daar gaat het echter niet over. Je schrijft veel, over je eigen dagelijks leven ed. En dat is prima. Maar daarnaast deel je echt wel veel informatie over je werk, wat er speelt die dag en zelfs ook nog wat jij daar eigenlijk zelf van vindt en dat is toch echt not done.
Ben het volledig eens met de mods, goed dat ze hierop ingrijpen.

Een tip; als hulpverlener oordeel je niet, jouw oordeel is totaal niet relevant. Integendeel; het is schadelijk voor je cliënt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven