Single, we kletsen hier verder (deel 2)

vrijdag 11 september 2020 om 11:23
Tom, ik ben pas kort lid van NMLK dus wij kennen elkaar niet. Heerlijk, dansen! Heb ik nu een paar keer gedaan en ze hebben weer silent disco op het strand gepland.
Verder veel herkenning. It is a jungle out there en je moet geluk hebben. Ik blijf het zeggen: liefde is geen wiskundige formule maar gevoel. Je kunt niks doen of laten om de uitkomst te veranderen. Daarom wil ik daar ook niet meer teveel over nadenken.
Je hebt hooguit wat invloed als het gaat om de kans te vergroten om iemand tegen te komen. En dan nog blijft het geluk hebben mbt het verloop.
Verder veel herkenning. It is a jungle out there en je moet geluk hebben. Ik blijf het zeggen: liefde is geen wiskundige formule maar gevoel. Je kunt niks doen of laten om de uitkomst te veranderen. Daarom wil ik daar ook niet meer teveel over nadenken.
Je hebt hooguit wat invloed als het gaat om de kans te vergroten om iemand tegen te komen. En dan nog blijft het geluk hebben mbt het verloop.
vrijdag 11 september 2020 om 11:26

vrijdag 11 september 2020 om 11:30
Zo zwart-wit stelt hij het niet volgens mij. Ik ging voorheen ook meer uit van het idee dat een man mij leuk vond. Niet omdat ik mijn eigenwaarde wilde opkrikken, maar ik vond dat een fijne aanwijzing.
Tegenwoordig ga ik uit van het principe dat ik een man leuk moet vinden en dan is het hopen dat dat wederzijds is.
Tegenwoordig ga ik uit van het principe dat ik een man leuk moet vinden en dan is het hopen dat dat wederzijds is.
vrijdag 11 september 2020 om 11:34
Volgens mij moet jij nog leren begrijpend lezen.alongwiththesunshine schreef: ↑11-09-2020 11:26Zou jij met een persoon willen daten die jou niet leuk vindt, maar jou enkel gebruikt om zijn of haar eigenwaarde omhoog te krikken? Ik niet in ieder geval.

vrijdag 11 september 2020 om 11:34
Nee zeker niet, maar dat zegt hij ook niet zoals ik het lees... Ik denk wel degelijk dat zelfbewustzijn iets menselijks is en dat veel mensen heel erg bezig zijn met of de ander hen wel leuk vindt, dat is wel degelijk iets menselijks als je het mij vraagt... Niet iets om iemand op aan te vallen.alongwiththesunshine schreef: ↑11-09-2020 11:26Zou jij met een persoon willen daten die jou niet leuk vindt, maar jou enkel gebruikt om zijn of haar eigenwaarde omhoog te krikken? Ik niet in ieder geval.
vrijdag 11 september 2020 om 11:36
Ik zag deze voorbijkomen..Ilovefairytales schreef: ↑11-09-2020 10:54Liefst ontmoet ik iemand in het echt waarbij je elkaar meteen ziet. En spontaan een praatje kan maken.
Enige wat ik denk is, waar?
Bedoel je dan iemand spreken in een openbare situatie of zoals bij uitgaan, feestjes bij vrienden of werk?
Iemand "gewoon" zien en spreken is zeker een groot voordeel maar om van daaruit tot een date te komen wel een stukje moeilijker lijkt me.
vrijdag 11 september 2020 om 11:40
Ik vind het niet gezond om daten als een competitie te zien. Het is prima om moeite te doen om iemand te zien/beter te leren kennen, maar dan wel als je diegene daadwerkelijk leuk of aantrekkelijk vindt.Julus schreef: ↑11-09-2020 11:30Zo zwart-wit stelt hij het niet volgens mij. Ik ging voorheen ook meer uit van het idee dat een man mij leuk vond. Niet omdat ik mijn eigenwaarde wilde opkrikken, maar ik vond dat een fijne aanwijzing.
Dus dat sluit aan op je mooie principe. Heeft ook te maken met eigenwaarde!
wij slapen nooit.

vrijdag 11 september 2020 om 11:45
Nee, daten is zeker geen competitie. Ik denk dat hij zich wat ongelukkig uitdrukte.
Ik heb behoorlijk wat mannen afgewezen, omdat ik het niet voelde of er niks in zag. Ik ga geen mensen aan het lijntje houden en vond het eerder ongemakkelijk, dan egostrelend. Zo voelt dat voor mij, als iemand die ik niet leuk vind mij veel aandacht geeft.
Ik kan er alleen blij van worden als een voor mij leuke man mij leuk vindt. Ik zou het ook niet kunnen, iets beginnen met iemand die ik zelf niet echt zie zitten.
Ik heb behoorlijk wat mannen afgewezen, omdat ik het niet voelde of er niks in zag. Ik ga geen mensen aan het lijntje houden en vond het eerder ongemakkelijk, dan egostrelend. Zo voelt dat voor mij, als iemand die ik niet leuk vind mij veel aandacht geeft.
Ik kan er alleen blij van worden als een voor mij leuke man mij leuk vindt. Ik zou het ook niet kunnen, iets beginnen met iemand die ik zelf niet echt zie zitten.
vrijdag 11 september 2020 om 11:51
Ik zeg ook nergens dat onzekerheid iets onmenselijks is. Maar je kunt erin doorslaan. Als je teveel bezig bent met de ander "vindt hij/zij mij wel leuk" dan verlies je uit het oog wat jijzelf van belang vindt. Schadelijk voor jezelf, maar ook voor de ander als je daardoor mensen gaat daten die je niet zo leuk vindt.Karratha schreef: ↑11-09-2020 11:34Nee zeker niet, maar dat zegt hij ook niet zoals ik het lees... Ik denk wel degelijk dat zelfbewustzijn iets menselijks is en dat veel mensen heel erg bezig zijn met of de ander hen wel leuk vindt, dat is wel degelijk iets menselijks als je het mij vraagt... Niet iets om iemand op aan te vallen.
wij slapen nooit.
vrijdag 11 september 2020 om 11:54
Helemaal mee eens!Julus schreef: ↑11-09-2020 11:45Nee, daten is zeker geen competitie. Ik denk dat hij zich wat ongelukkig uitdrukte.
wij slapen nooit.

vrijdag 11 september 2020 om 12:39
en swipe left..wat jij denkt als waarheid aannemen maar totaal de plank misslaanalongwiththesunshine schreef: ↑11-09-2020 11:11Je gedrag is geen stukje natuur, het is onzekerheid, en echt een enorme afknapper voor vrouwen. Dus ik zou je aanraden om daar aan te werken.
Vooral als je er vrouwen van gaat daten die je niet eens zo leuk vindt enkel om bevestiging te krijgen. Want daarmee kun je de ander weer schaden. Niet oké dus.

vrijdag 11 september 2020 om 14:24
Shit, ik besef toch dat ik wel echt een probleem heb
Te drempel om te gaan daten is gewoon té groot. Ik houd mezelf al jaren voor dat als de ware zich aandient, dat ik dan heus wel actie onderneem. Nou, onlangs deed zich een buitenkansje voor. Iemand kon voor mij en date regelen met een man waarmee ik vroeger nog een bijbaantje heb gehad bij de AH... Die inmiddels echt is uitgegroeid tot een super aantrekkelijke boomlange vent met een heerlijk lijf en een volle kop met haar
Maar toen puntje bij paaltje kwam.... durfde ik het toch niet aan. Ik baal zo ontzettend van mezelf. Ik ben wat sociaal fobisch, daar komt het ook v andaan. Maar zo kan het niet door blijven gaan. Word bijna 31 nu, en ik kom nu toch echt wel in de nu of nooit fase. Maar dat stomme lage zelfvertrouwen en die fobie.
Heb het al als ik bijvoorbeeld met vriendinnen ga eten. Als we dan een leuke ober hebben, zijn er altijd wel een paar vriendinnen die even vlot een praatje met hem aanknopen, of een geintje maken. Of soms op een terras en er lopen een paar leuke en bekende mannen voorbij, even een praatje maken. En ik zit er altijd een beetje schaapachtig bij te lachen. Als er leuke mannen in de buurt komen, word ik echt enorm zelfbewust en ben ik niet meer los / mezelf. En dan denk ik : als ik in gezelschap van mijn vriendinnen al zo ongemakkelijk voel, hoe moet dat dan zijn als je 1 op 1 met iemand op date zit en je 100% zelf de kar moet trekken? Ik krijg al buikpijn van het idee alleen... Zo balen dit.

Te drempel om te gaan daten is gewoon té groot. Ik houd mezelf al jaren voor dat als de ware zich aandient, dat ik dan heus wel actie onderneem. Nou, onlangs deed zich een buitenkansje voor. Iemand kon voor mij en date regelen met een man waarmee ik vroeger nog een bijbaantje heb gehad bij de AH... Die inmiddels echt is uitgegroeid tot een super aantrekkelijke boomlange vent met een heerlijk lijf en een volle kop met haar

Heb het al als ik bijvoorbeeld met vriendinnen ga eten. Als we dan een leuke ober hebben, zijn er altijd wel een paar vriendinnen die even vlot een praatje met hem aanknopen, of een geintje maken. Of soms op een terras en er lopen een paar leuke en bekende mannen voorbij, even een praatje maken. En ik zit er altijd een beetje schaapachtig bij te lachen. Als er leuke mannen in de buurt komen, word ik echt enorm zelfbewust en ben ik niet meer los / mezelf. En dan denk ik : als ik in gezelschap van mijn vriendinnen al zo ongemakkelijk voel, hoe moet dat dan zijn als je 1 op 1 met iemand op date zit en je 100% zelf de kar moet trekken? Ik krijg al buikpijn van het idee alleen... Zo balen dit.
vrijdag 11 september 2020 om 15:10
You gotta be tough, is de optie inderdaad al weg? Want wat heb je nou te verliezen? In het ergste geval is het vreselijk en is het hem niet en ben je hoogstens 4 uur van je leven kwijt aan iets stoms. Daten is ook gewoon eng, maar, als je er extreem veel last van hebt zou ik hulp zoeken. Maar ik vind op date gaan ook doodeng, als je het een keer doet zul je zien dat het zo erg niet is. Het is gewoon de drempel.

vrijdag 11 september 2020 om 15:14
Kop op! Ik was vroeger ook heel verlegen, probeer het te accepteren als deel van wie je bent. Je hoeft niet haantje de voorste te zijn, je hoeft net het gesprek te trekken, je hoeft niet getapt te zijn, wees gewoon jezelf. Lach erom en vind jezelf lief als je even dichtslaat..bedenk je hoe je het zou vinden als een jongen zo tegen jou zou zijn, dat hij verlegen dicht slaat..dat heeft toch ook zijn charme.
Als je eenmaal je verlegenheid accepteert, omarmt, dan gaat het automatisch een stuk makkelijker in het sociale verkeer ook.

vrijdag 11 september 2020 om 15:19
Ik dacht dat jij een keer zoiets zei dat als een date voor een promotie op zijn werk zou zijn overgeslagen en hij daar de pest over in zou hebben, dat jij daar dan op af zou knappen. Toen dacht ik bij jou wel dat je het jezelf wel heel moeilijk maakt op deze manier. Maar misschien dat ik het me verkeerd herinner of dat het een grapje was.Waterman26 schreef: ↑11-09-2020 07:49Pittige eisen? Ik weet het niet hoor. Je wilt gewoon graag dat het toekomst heeft. Dat is het nadeel van on line daten en profielen scannen ( wat ik dus bijna niet meer doe). Als ik een charmante loodgieter waar ik me lekker bij voel en goed mee kan praten, in de kroeg tegen kom. Dan hoor je mij niet klagen. Maar op een dating site zou ik diezelfde meneer laten gaan. Niet omdat een loodgieter te min is, maar omdat de kans dat we veel gemeen hebben gewoon niet groot is. Ik vind dat niet onrealistisch of pittig. Maar wat je over marktwaarde zegt, daar heb je gelijk in. Die daalt met het ouder worden. Een profiel van een 55 jarige aantrekkelijk jurist van 198 die nog kinderen wil en wereldreizen wil gaan maken... die swipe ik ook weg.

vrijdag 11 september 2020 om 15:28
George Clooney is bijna 60 hoor.Julia_20 schreef: ↑11-09-2020 01:39Natuurlijk hebben we allemaal een rugzakje en onze eigenaardigheden.
Geeft ook niet .
Je/ik zoekt geen evenbeeld, maar je moet ook wel wat overeenkomsten hebben of dingen kunnen delen.
Het hoeft geen George Clooney te zijn, maar wil wel warm worden als ik hem zie.
vrijdag 11 september 2020 om 15:38
@ ooitverlegen en redrose :
de optie is nog niet weg, denk ik. Normaal gesprokn heb ik niet zoveel te verliezen, maar deze man zit wel indirect in mijn netwerk zeg maar (veel gemeenschappelijke vrienden).
Er is gewoon psychisch iets met mij aan de hand waarvan ik niet zeker weet hoe ik erover moet denken. Enerzijds denk ik : gewoon dwars erdoorheen, alle aandacht die je het meer geeft, daar groeit het van. Aan de andere kant : het is wel echt iets, dat er is, zeg maar. Bepaalde sociale situaties, vooral waarin ik word beoordeeld, maken mij extreem ongemakkelijk. Dit is dan ook van buiten erg aan mij te zien (kenmerken zoals rood worden, zweten, trillende stem). Presentatie-verschijnselen zeg maar. Dit hangt ook heel erg af van de situatie. Als ik me comfortabel en op m'n gemak voel, is het er niet, maar vaak ook wel. En ik vind het gewoon doodeng dat ik niet vooraf kan inschatten in welke mate het er op die date gaat zijn. Als het er niet is, is het top. Als het er wél is, dan zit ik ''gevangen'', en kan ik niet zomaar weg. Het is echt raar, want ik vind mezelf niet lelijk of sociaal onbeholpen ofzo, maar vooral in die situaties waar ik dus niet zomaar weg kan, kunnen die 'aanvallen' heel heftig zijn. Vandaar dat ik daten ook doodeng vind en al jaren voor me uit stel. Maar zo kan ik natuurlijk niet door blijven gaan. En als ik dan al een flater sla, dan liever bij een date uit de noordoostpolder dan bij een date met 54 gemeenschappelijke vrienden op facebook.
de optie is nog niet weg, denk ik. Normaal gesprokn heb ik niet zoveel te verliezen, maar deze man zit wel indirect in mijn netwerk zeg maar (veel gemeenschappelijke vrienden).
Er is gewoon psychisch iets met mij aan de hand waarvan ik niet zeker weet hoe ik erover moet denken. Enerzijds denk ik : gewoon dwars erdoorheen, alle aandacht die je het meer geeft, daar groeit het van. Aan de andere kant : het is wel echt iets, dat er is, zeg maar. Bepaalde sociale situaties, vooral waarin ik word beoordeeld, maken mij extreem ongemakkelijk. Dit is dan ook van buiten erg aan mij te zien (kenmerken zoals rood worden, zweten, trillende stem). Presentatie-verschijnselen zeg maar. Dit hangt ook heel erg af van de situatie. Als ik me comfortabel en op m'n gemak voel, is het er niet, maar vaak ook wel. En ik vind het gewoon doodeng dat ik niet vooraf kan inschatten in welke mate het er op die date gaat zijn. Als het er niet is, is het top. Als het er wél is, dan zit ik ''gevangen'', en kan ik niet zomaar weg. Het is echt raar, want ik vind mezelf niet lelijk of sociaal onbeholpen ofzo, maar vooral in die situaties waar ik dus niet zomaar weg kan, kunnen die 'aanvallen' heel heftig zijn. Vandaar dat ik daten ook doodeng vind en al jaren voor me uit stel. Maar zo kan ik natuurlijk niet door blijven gaan. En als ik dan al een flater sla, dan liever bij een date uit de noordoostpolder dan bij een date met 54 gemeenschappelijke vrienden op facebook.