Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
tomcat schreef:
11-09-2020 15:11
Kaarten tegen de borst houden :D ik ga kijken..52 ben je toch?
51 ... volgende maand pas 52 😎

Ik ben benieuwd of je mij gevonden krijgt haha

Euhh ja dus het aapje 🐒
tomcat schreef:
11-09-2020 15:14
Kop op! Ik was vroeger ook heel verlegen, probeer het te accepteren als deel van wie je bent. Je hoeft niet haantje de voorste te zijn, je hoeft net het gesprek te trekken, je hoeft niet getapt te zijn, wees gewoon jezelf. Lach erom en vind jezelf lief als je even dichtslaat..bedenk je hoe je het zou vinden als een jongen zo tegen jou zou zijn, dat hij verlegen dicht slaat..dat heeft toch ook zijn charme.

Als je eenmaal je verlegenheid accepteert, omarmt, dan gaat het automatisch een stuk makkelijker in het sociale verkeer ook.
Ik wil mijn ''probleem'' heel graag op deze luchtige manier zien. Hopelijk is het ook zo luchtig. Het is gewoon enorm lastig, omdat ik het ook al zo lang heb uitgesteld allemaal. Al 7/8 jaar date ik niet meer. Maar dat niet alleen, ik heb ook al zolang geen man meer gezoend, laat staan seks. Het hele idee dat dit dan weer zou gaan gebeuren, is voor mij momenteel nog spannender dan presenteren voor een grote groep (en besef dat dit mijn leven lang al angst nummer één is). Maar verder heb je helemaal gelijk.
Antoon69 schreef:
11-09-2020 15:28
George Clooney is bijna 60 hoor.
Klopt. Maar gebruikt het meer als voorbeeld.

Het leukst vond ik hem in ER
Zo mijn tweede sollicitatiegesprek achter de rug 😅

Oef...druk, maar heel leuk gesprek.

Vanmiddag en anders maandag hoor ik of ik of ze met mij aan de slag willen.

🤞

Aanpassing zojuist gebeld
1 oktober start ik 🥳🥳🥳
julia_20 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 16:06
22.76% gewijzigd
Julia_20 schreef:
11-09-2020 15:42
Klopt. Maar gebruikt het meer als voorbeeld.

Het leukst vond ik hem in ER
Nou ja een voorbeeld dan dat een man van 60 niet automatisch niet leuk zou zijn. Maar ik zou ook niet 10 jaar ouder of 10 jaar jonger daten, zeg ik nu. Sommige vrouwen blijven aantrekkelijk, ook als ze 60 zijn. Ik kom ze best wel eens tegen.
tomcat schreef:
11-09-2020 12:39
en swipe left..wat jij denkt als waarheid aannemen maar totaal de plank misslaan
Oei, snel op je teentjes getrapt. Alweer zo'n afknapper.
wij slapen nooit.
tomcat schreef:
11-09-2020 12:45
En voor die rare discussie die ontstond..nee ik date geen vrouwen die ik niet leuk vind, snap ook niet hoe je dat er in kan lezen.
Er ontstond geen rare discussie, eerder een waardevolle over dat het van belang is om jezelf niet weg te cijferen voor een ander. :)
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 11-09-2020 16:03
10.70% gewijzigd
wij slapen nooit.
You_gotta_be_tough schreef:
11-09-2020 15:40
Ik wil mijn ''probleem'' heel graag op deze luchtige manier zien. Hopelijk is het ook zo luchtig. Het is gewoon enorm lastig, omdat ik het ook al zo lang heb uitgesteld allemaal. Al 7/8 jaar date ik niet meer. Maar dat niet alleen, ik heb ook al zolang geen man meer gezoend, laat staan seks. Het hele idee dat dit dan weer zou gaan gebeuren, is voor mij momenteel nog spannender dan presenteren voor een grote groep (en besef dat dit mijn leven lang al angst nummer één is). Maar verder heb je helemaal gelijk.
Zoenen verleer je niet..de eerste keer kon je het toch ook vanzelf :)

En sex..tja..ik vind sex altijd ingewikkeld met een nieuw iemand..wees blij dat je een vrouw bent dan kom je makkelijker weg met wat passief gedrag.

Maar dan nog..."een date" is toch geen sex meteen? met wat mazzel is het wel zoenen..en dat verleer je dus niet.
tomcat schreef:
11-09-2020 15:58

En sex..tja..ik vind sex altijd ingewikkeld met een nieuw iemand..wees blij dat je een vrouw bent dan kom je makkelijker weg met wat passief gedrag.

Maar dan nog..."een date" is toch geen sex meteen? met wat mazzel is het wel zoenen..en dat verleer je dus niet.
Nou mijn eerste zoen 🤪
Dacht dat hij dorst had
Volgende dag mijn wang gegeven 😂
Moest nog bijkomen.

Later gelukkig bij andere heren wel verbeterd.
Fijn zeg Julia! Gefeliciteerd!
tomcat schreef:
11-09-2020 15:58

Da's waar. En verder moet ik gewoon wat meer een voorbeeld nemen aan types zoals jij. Gewoon schijt hebben en meedoen aan first dates. Weet overigens niet wie je bent, en ik begrijp uit vorige pagina's dat je dat ook niet per sé breed tentoon wilt spreiden, maar ik vind het wel inspirerend.. Vooral omdat het bij dus een enkele date al zover uit mijn comfort zone is, en jij doet gewoon even mee aan zo'n programma. Dat zet mijn gemiep wel in een ander perspectief (dat maakt het ook lichter :D )
Oké, de ''bekende dame'' aangesproken op tinder vanochtend. En helaas... 6/7 berichtjes heen- en weer en dat was het. Had misschien op iets meer toewijding gehoopt en dat het bij iemand die je (vaag) kent toch nét even wat anders is dan bij een match 100 km verderop die je nog nooit hebt gezien, maar helaas.

Had misschien toch gehoopt dat ik als ''bekende'' van haar toch een streepje voor had op haar gemiddelde/anonieme matches. Maar ik ben denk ik gewoon één van de velen.

Ach ik ben in ieder geval blij met mezelf dat ik haar heb durven aanspreken. Toch voor het eerst in jaren dat ik weer eens wat initiatief heb genomen. Een begin moet er zijn. Wordt wel ongemakkelijk als ik haar een x ergens tegenkom, maarja so be it.
Karratha..doe je gezellige gesprekjes of stuur je aan op een drankje doen of zoiets als je in gesprek bent?
Als je alleen maar zegt "ik ken je" en "hoe gaat het" zal het kwartje misschien niet vallen dat je andere interesse hebt en niet alleen even hallo zegt omdat je haar kent.
Ik probeer een beetje een tussenweg te zoeken. Dus niet van die monotone saaie standaard vragen stellen : hoi hoe is het, ga je dit weekend nog wat leuks doen? Ik stuur ook niet té snel aan op een date, wil daarin niet pushy of geforceerd over komen. Ook niet op seks uiteraard.

Maar ik ga ook niet van die ''pick up artist'' achtige ingewikkelde dingen vragen die veel te ver gezocht zijn en geforceerd triggerend of grappig moeten zijn maar daardoor waarschijnlijk juist irriteren.

Ik had als opener iets tegen haar gezegd van Hey [naam], leuk om met jou te matchen. Ik ken jou trouwens van gezicht, weet jij ook wie ik ben?

Nouja, misschien niet de allerbeste openingszin, maar het is ook niet creepy volgens mij... Was er ook oprecht benieuwd naar aangezien we een beetje in tegen elkaar schurende sociale groepen ons bevinden, maar nooit elkaar direct hebben gesproken...

Als er trouwens nog een goede tip is om dit gesprek alsnog te redden van een roemloze ondergang, sta ik daar volledig voor open :D
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 16:37
6.33% gewijzigd
RedRoseThorn schreef:
11-09-2020 16:19
Fijn zeg Julia! Gefeliciteerd!

Dank je wel!
Heerlijk om weer aan de slag te gaan straks.
@Karratha: Ik zou je berichten iets minder uitgebreid maken. Iets minder vragen stellen ook. Je (in het algemeen) beknelt mensen toch al snel. Geef haar de ruimte om ook moeite te doen. Heel lastig, vooral als je iemand leuk vindt, ik weet.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
11-09-2020 16:43
@Karratha: Ik zou je berichten iets minder uitgebreid maken. Iets minder vragen stellen ook. Je (in het algemeen) beknelt mensen toch al snel. Geef haar de ruimte om ook moeite te doen. Heel lastig, vooral als je iemand leuk vindt, ik weet.
Feedback wordt zeer gewaardeerd :)

Bedoel je mijn bericht op tinder aan mn match? Of mijn berichten hier in het topic? (of beiden?). Zat nog bewust te denken om maar één vraag te stellen in m'n openingsbericht want wilde juist niet beknellend of té enthousiast over komen.

Kreeg hier de tip om gewoon jezelf en puur te zijn, dus dacht : waar ben ik nu op dit moment het meest benieuwd naar, nou dat was of de herkenning wederzijds was, dus ik denk : ik vraag het gewoon.... Blijft altijd lastig... Vooral zonder intonatie enzo.
Karratha schreef:
11-09-2020 16:46

Bedoel je mijn bericht op tinder aan mn match? Of mijn berichten hier in het topic? (of beiden?). Zat nog bewust te denken om maar één vraag te stellen in m'n openingsbericht want wilde juist niet beknellend of té enthousiast over komen.

Kreeg hier de tip om gewoon jezelf en puur te zijn, dus dacht : waar ben ik nu op dit moment het meest benieuwd naar, nou dat was of de herkenning wederzijds was, dus ik denk : ik vraag het gewoon.... Blijft altijd lastig... Vooral zonder intonatie enzo.
Nee, aan je match. Jezelf zijn is belangrijk. Toch is het goed om bewust te zijn van bepaalde 'valkuilen'. Maar het blijft allemaal supermoeilijk. Wat ik je wel kan meegeven is dat ik nooit geïnteresseerd in een man waarvan ik merk dat hij te graag wilt. Ik vind het erg fijn en belangrijk om ook moeite te doen.
wij slapen nooit.
You_gotta_be_tough schreef:
11-09-2020 15:40
Ik post niet meer zoveel, maar lees wel al langere tijd mee.... En je post triggert mij dus ik wil toch even iets zeggen. Ik herken het namelijk wel, sociaal fobische klachten, en ik weet hoe angstig / genant dit kan zijn, en ik kan me daarom heel goed voorstellen dat zo'n fobie je ervan weerhoudt om te daten (heeft het mij ook heel lang gedaan). Wat natuurlijk zonde is, want ondertussen blijf je maar vrijgezel terwijl mensen om je heen relaties krijgen.

Het is misschien niet ideaal, maar ik nam voorafgaand aan mijn date een béta blokker. Best wel heftig misschien, maar het wordt vaker gebruikt bij spreek/podium angst. Het zorgt er in ieder geval voor dat je zeker weet dat je geen overslaande stem krijgt / niet gaat trillen als de zenuwen je echt te veel worden. Dat kan je misschien iets meer comfort bieden en net over het enge punt heen helpen.. .En naar mate je het dan vaker doet, heb je de beta blokkers steeds minder nodig.
Karratha schreef:
11-09-2020 16:37

Als er trouwens nog een goede tip is om dit gesprek alsnog te redden van een roemloze ondergang, sta ik daar volledig voor open :D
Heb je zin om wat te gaan drinken? Dat praat wat makkelijk dan over de app
Karratha schreef:
11-09-2020 16:46

Je opener aan je bekende match was gewoon prima, ik snap niet waarom anderen hier denken dat je vraagstelling zou beklemmen of geen interesse in een date zou laten doorschemeren.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
En ik heb een date straks..nu net via Tinder..leuk :)
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:45
33.33% gewijzigd
Vond je opening ook prima hoor Karratha, wist ze wie je bent of niet?
tomcat schreef:
11-09-2020 17:43
En ik heb een date straks..nu net via Tinder..leuk :)
Jij fixt tijdens de vrijdagmiddagspits nog even een date?
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Is iemand waar ik al contact mee had en we zochten al een moment dat het kon..kwam nu spontaan oppoppen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven