Single, we kletsen hier verder (deel 2)
vrijdag 11 september 2020 om 15:40
Ik wil mijn ''probleem'' heel graag op deze luchtige manier zien. Hopelijk is het ook zo luchtig. Het is gewoon enorm lastig, omdat ik het ook al zo lang heb uitgesteld allemaal. Al 7/8 jaar date ik niet meer. Maar dat niet alleen, ik heb ook al zolang geen man meer gezoend, laat staan seks. Het hele idee dat dit dan weer zou gaan gebeuren, is voor mij momenteel nog spannender dan presenteren voor een grote groep (en besef dat dit mijn leven lang al angst nummer één is). Maar verder heb je helemaal gelijk.tomcat schreef: ↑11-09-2020 15:14Kop op! Ik was vroeger ook heel verlegen, probeer het te accepteren als deel van wie je bent. Je hoeft niet haantje de voorste te zijn, je hoeft net het gesprek te trekken, je hoeft niet getapt te zijn, wees gewoon jezelf. Lach erom en vind jezelf lief als je even dichtslaat..bedenk je hoe je het zou vinden als een jongen zo tegen jou zou zijn, dat hij verlegen dicht slaat..dat heeft toch ook zijn charme.
Als je eenmaal je verlegenheid accepteert, omarmt, dan gaat het automatisch een stuk makkelijker in het sociale verkeer ook.
vrijdag 11 september 2020 om 15:47

vrijdag 11 september 2020 om 15:48
Nou ja een voorbeeld dan dat een man van 60 niet automatisch niet leuk zou zijn. Maar ik zou ook niet 10 jaar ouder of 10 jaar jonger daten, zeg ik nu. Sommige vrouwen blijven aantrekkelijk, ook als ze 60 zijn. Ik kom ze best wel eens tegen.
vrijdag 11 september 2020 om 15:56
Er ontstond geen rare discussie, eerder een waardevolle over dat het van belang is om jezelf niet weg te cijferen voor een ander.

alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 11-09-2020 16:03
10.70% gewijzigd
wij slapen nooit.

vrijdag 11 september 2020 om 15:58
Zoenen verleer je niet..de eerste keer kon je het toch ook vanzelfYou_gotta_be_tough schreef: ↑11-09-2020 15:40Ik wil mijn ''probleem'' heel graag op deze luchtige manier zien. Hopelijk is het ook zo luchtig. Het is gewoon enorm lastig, omdat ik het ook al zo lang heb uitgesteld allemaal. Al 7/8 jaar date ik niet meer. Maar dat niet alleen, ik heb ook al zolang geen man meer gezoend, laat staan seks. Het hele idee dat dit dan weer zou gaan gebeuren, is voor mij momenteel nog spannender dan presenteren voor een grote groep (en besef dat dit mijn leven lang al angst nummer één is). Maar verder heb je helemaal gelijk.

En sex..tja..ik vind sex altijd ingewikkeld met een nieuw iemand..wees blij dat je een vrouw bent dan kom je makkelijker weg met wat passief gedrag.
Maar dan nog..."een date" is toch geen sex meteen? met wat mazzel is het wel zoenen..en dat verleer je dus niet.
vrijdag 11 september 2020 om 16:08
Nou mijn eerste zoentomcat schreef: ↑11-09-2020 15:58Zoenen verleer je niet..de eerste keer kon je het toch ook vanzelf
En sex..tja..ik vind sex altijd ingewikkeld met een nieuw iemand..wees blij dat je een vrouw bent dan kom je makkelijker weg met wat passief gedrag.
Maar dan nog..."een date" is toch geen sex meteen? met wat mazzel is het wel zoenen..en dat verleer je dus niet.
Dacht dat hij dorst had
Volgende dag mijn wang gegeven
Moest nog bijkomen.
Later gelukkig bij andere heren wel verbeterd.
vrijdag 11 september 2020 om 16:19
Da's waar. En verder moet ik gewoon wat meer een voorbeeld nemen aan types zoals jij. Gewoon schijt hebben en meedoen aan first dates. Weet overigens niet wie je bent, en ik begrijp uit vorige pagina's dat je dat ook niet per sé breed tentoon wilt spreiden, maar ik vind het wel inspirerend.. Vooral omdat het bij dus een enkele date al zover uit mijn comfort zone is, en jij doet gewoon even mee aan zo'n programma. Dat zet mijn gemiep wel in een ander perspectief (dat maakt het ook lichtertomcat schreef: ↑11-09-2020 15:58Zoenen verleer je niet..de eerste keer kon je het toch ook vanzelf

vrijdag 11 september 2020 om 16:21
Oké, de ''bekende dame'' aangesproken op tinder vanochtend. En helaas... 6/7 berichtjes heen- en weer en dat was het. Had misschien op iets meer toewijding gehoopt en dat het bij iemand die je (vaag) kent toch nét even wat anders is dan bij een match 100 km verderop die je nog nooit hebt gezien, maar helaas.
Had misschien toch gehoopt dat ik als ''bekende'' van haar toch een streepje voor had op haar gemiddelde/anonieme matches. Maar ik ben denk ik gewoon één van de velen.
Ach ik ben in ieder geval blij met mezelf dat ik haar heb durven aanspreken. Toch voor het eerst in jaren dat ik weer eens wat initiatief heb genomen. Een begin moet er zijn. Wordt wel ongemakkelijk als ik haar een x ergens tegenkom, maarja so be it.
Had misschien toch gehoopt dat ik als ''bekende'' van haar toch een streepje voor had op haar gemiddelde/anonieme matches. Maar ik ben denk ik gewoon één van de velen.
Ach ik ben in ieder geval blij met mezelf dat ik haar heb durven aanspreken. Toch voor het eerst in jaren dat ik weer eens wat initiatief heb genomen. Een begin moet er zijn. Wordt wel ongemakkelijk als ik haar een x ergens tegenkom, maarja so be it.

vrijdag 11 september 2020 om 16:26

vrijdag 11 september 2020 om 16:37
Ik probeer een beetje een tussenweg te zoeken. Dus niet van die monotone saaie standaard vragen stellen : hoi hoe is het, ga je dit weekend nog wat leuks doen? Ik stuur ook niet té snel aan op een date, wil daarin niet pushy of geforceerd over komen. Ook niet op seks uiteraard.
Maar ik ga ook niet van die ''pick up artist'' achtige ingewikkelde dingen vragen die veel te ver gezocht zijn en geforceerd triggerend of grappig moeten zijn maar daardoor waarschijnlijk juist irriteren.
Ik had als opener iets tegen haar gezegd van Hey [naam], leuk om met jou te matchen. Ik ken jou trouwens van gezicht, weet jij ook wie ik ben?
Nouja, misschien niet de allerbeste openingszin, maar het is ook niet creepy volgens mij... Was er ook oprecht benieuwd naar aangezien we een beetje in tegen elkaar schurende sociale groepen ons bevinden, maar nooit elkaar direct hebben gesproken...
Als er trouwens nog een goede tip is om dit gesprek alsnog te redden van een roemloze ondergang, sta ik daar volledig voor open
Maar ik ga ook niet van die ''pick up artist'' achtige ingewikkelde dingen vragen die veel te ver gezocht zijn en geforceerd triggerend of grappig moeten zijn maar daardoor waarschijnlijk juist irriteren.
Ik had als opener iets tegen haar gezegd van Hey [naam], leuk om met jou te matchen. Ik ken jou trouwens van gezicht, weet jij ook wie ik ben?
Nouja, misschien niet de allerbeste openingszin, maar het is ook niet creepy volgens mij... Was er ook oprecht benieuwd naar aangezien we een beetje in tegen elkaar schurende sociale groepen ons bevinden, maar nooit elkaar direct hebben gesproken...
Als er trouwens nog een goede tip is om dit gesprek alsnog te redden van een roemloze ondergang, sta ik daar volledig voor open

anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 16:37
6.33% gewijzigd
vrijdag 11 september 2020 om 16:37
Dank je wel!
Heerlijk om weer aan de slag te gaan straks.
vrijdag 11 september 2020 om 16:43

vrijdag 11 september 2020 om 16:46
Feedback wordt zeer gewaardeerdalongwiththesunshine schreef: ↑11-09-2020 16:43@Karratha: Ik zou je berichten iets minder uitgebreid maken. Iets minder vragen stellen ook. Je (in het algemeen) beknelt mensen toch al snel. Geef haar de ruimte om ook moeite te doen. Heel lastig, vooral als je iemand leuk vindt, ik weet.

Bedoel je mijn bericht op tinder aan mn match? Of mijn berichten hier in het topic? (of beiden?). Zat nog bewust te denken om maar één vraag te stellen in m'n openingsbericht want wilde juist niet beknellend of té enthousiast over komen.
Kreeg hier de tip om gewoon jezelf en puur te zijn, dus dacht : waar ben ik nu op dit moment het meest benieuwd naar, nou dat was of de herkenning wederzijds was, dus ik denk : ik vraag het gewoon.... Blijft altijd lastig... Vooral zonder intonatie enzo.
vrijdag 11 september 2020 om 16:58
Nee, aan je match. Jezelf zijn is belangrijk. Toch is het goed om bewust te zijn van bepaalde 'valkuilen'. Maar het blijft allemaal supermoeilijk. Wat ik je wel kan meegeven is dat ik nooit geïnteresseerd in een man waarvan ik merk dat hij te graag wilt. Ik vind het erg fijn en belangrijk om ook moeite te doen.Karratha schreef: ↑11-09-2020 16:46Feedback wordt zeer gewaardeerd
Bedoel je mijn bericht op tinder aan mn match? Of mijn berichten hier in het topic? (of beiden?). Zat nog bewust te denken om maar één vraag te stellen in m'n openingsbericht want wilde juist niet beknellend of té enthousiast over komen.
Kreeg hier de tip om gewoon jezelf en puur te zijn, dus dacht : waar ben ik nu op dit moment het meest benieuwd naar, nou dat was of de herkenning wederzijds was, dus ik denk : ik vraag het gewoon.... Blijft altijd lastig... Vooral zonder intonatie enzo.
wij slapen nooit.
vrijdag 11 september 2020 om 17:05
Ik post niet meer zoveel, maar lees wel al langere tijd mee.... En je post triggert mij dus ik wil toch even iets zeggen. Ik herken het namelijk wel, sociaal fobische klachten, en ik weet hoe angstig / genant dit kan zijn, en ik kan me daarom heel goed voorstellen dat zo'n fobie je ervan weerhoudt om te daten (heeft het mij ook heel lang gedaan). Wat natuurlijk zonde is, want ondertussen blijf je maar vrijgezel terwijl mensen om je heen relaties krijgen.You_gotta_be_tough schreef: ↑11-09-2020 15:40Ik wil mijn ''probleem'' heel graag op deze luchtige manier zien. Hopelijk is het ook zo luchtig. Het is gewoon enorm lastig, omdat ik het ook al zo lang heb uitgesteld allemaal. Al 7/8 jaar date ik niet meer. Maar dat niet alleen, ik heb ook al zolang geen man meer gezoend, laat staan seks. Het hele idee dat dit dan weer zou gaan gebeuren, is voor mij momenteel nog spannender dan presenteren voor een grote groep (en besef dat dit mijn leven lang al angst nummer één is). Maar verder heb je helemaal gelijk.
Het is misschien niet ideaal, maar ik nam voorafgaand aan mijn date een béta blokker. Best wel heftig misschien, maar het wordt vaker gebruikt bij spreek/podium angst. Het zorgt er in ieder geval voor dat je zeker weet dat je geen overslaande stem krijgt / niet gaat trillen als de zenuwen je echt te veel worden. Dat kan je misschien iets meer comfort bieden en net over het enge punt heen helpen.. .En naar mate je het dan vaker doet, heb je de beta blokkers steeds minder nodig.

vrijdag 11 september 2020 om 17:42
Karratha schreef: ↑11-09-2020 16:46Feedback wordt zeer gewaardeerd
Je opener aan je bekende match was gewoon prima, ik snap niet waarom anderen hier denken dat je vraagstelling zou beklemmen of geen interesse in een date zou laten doorschemeren.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.