Single, we kletsen hier verder (deel 2)
zondag 14 juni 2020 om 22:32
Hopelijk vind je wat rust vannacht. Normaal gezien zou hij morgen toch wel contact moeten opnemen.
Ik geloof oprecht dat je het achteraf bekeken ook niet zo handig vond.
Deze ervaringen horen bij elkaar leren kennen, aftasten op welke vlakken je bij elkaar past en waar niet. En of je daar kan/wil mee dealen of niet.
Zit er zelf ook middenin. Mijn eigen 'issue' toch even op een luchtige manier opgeworpen vandaag. Tijd zal raad geven. Maar ik wil mijn date niet veranderen, ben er daarom niet diep over doorgegaan omdat ik hem niet wil beïnvloeden. Heb dus niet gezegd 'ik vind dat niet leuk of ik heb daar moeite mee'. Gewoon er wat vragen over gesteld. Ik ervaar wel of het over mijn grens gaat en daar trek ik dan mijn conclusie uit.
Ik geloof oprecht dat je het achteraf bekeken ook niet zo handig vond.
Deze ervaringen horen bij elkaar leren kennen, aftasten op welke vlakken je bij elkaar past en waar niet. En of je daar kan/wil mee dealen of niet.
Zit er zelf ook middenin. Mijn eigen 'issue' toch even op een luchtige manier opgeworpen vandaag. Tijd zal raad geven. Maar ik wil mijn date niet veranderen, ben er daarom niet diep over doorgegaan omdat ik hem niet wil beïnvloeden. Heb dus niet gezegd 'ik vind dat niet leuk of ik heb daar moeite mee'. Gewoon er wat vragen over gesteld. Ik ervaar wel of het over mijn grens gaat en daar trek ik dan mijn conclusie uit.

zondag 14 juni 2020 om 23:26
Flaffy, wat naar dat het zo loopt. Negeren is echt niet iets wat in een goede relatie thuishoort. Hoe leuk je hem ook vindt, als je wordt genegeerd moet je je afvragen of je dit wel wil. In een volwassen relatie praat je met elkaar als iets dwarszit. Negeren is emotionele mishandeling, chantage of hoe je het wil noemen. De ander geeft je het gevoel dat je er niet toe doet. Voor mij betekent negeren exit. Hoe leuk we het ook hadden. Ik vind dit echt het meest nare van dat hele daten. Het lijkt haast alsof het de norm is. Bah!

maandag 15 juni 2020 om 00:07
@Flaffy, niet leuk 
Kan me voorstellen dat hij het misschien niet prettig vond mbt het huisfeestje, maar negeren en verwijderen van social media is gewoon kinderachtig.. Zijn verleden mbt relaties is vervelend natuurlijk, maar na maanden van daten en exclusiviteit had ik verwacht dat hij wel meer vertrouwen in je zou hebben. Tenzij er nog een andere reden is uiteraard.. Hoop dat hij nog even het fatsoen heeft om dingen netjes uit te leggen zodat je het beter kan afsluiten!
@Julus, dat is wel een heel kort gesprek haha. Vond je het fijn dat hij iets liet weten of maakte het niet veel uit?
@Julus, dat is wel een heel kort gesprek haha. Vond je het fijn dat hij iets liet weten of maakte het niet veel uit?

maandag 15 juni 2020 om 07:28
Precies dit. Nu zie je een kant van hem wat echt niet ok is. Ook bij mij is dit exit. Super kut gewoon, alles lijkt in het begin zo leuk en na een maand of 3 komt pas de echte persoon vaak om de hoek.Julus schreef: ↑14-06-2020 23:26Flaffy, wat naar dat het zo loopt. Negeren is echt niet iets wat in een goede relatie thuishoort. Hoe leuk je hem ook vindt, als je wordt genegeerd moet je je afvragen of je dit wel wil. In een volwassen relatie praat je met elkaar als iets dwarszit. Negeren is emotionele mishandeling, chantage of hoe je het wil noemen. De ander geeft je het gevoel dat je er niet toe doet. Voor mij betekent negeren exit. Hoe leuk we het ook hadden. Ik vind dit echt het meest nare van dat hele daten. Het lijkt haast alsof het de norm is. Bah!
Dat maakt mij heel voorzichtig, hoe leuk het nu met mijn vriend ook is. Realistisch blijf ik ook, het kan zo weer over zijn door dit soort vreemde acties.
En daarnaast, jij bent volwassen en kan prima je eigen keuzes maken. Je aanpassen omdat je date zijn angsten heeft vind ik apart advies.
Als jij dit leuk vindt en een goed contact hebt met die jongen, dan hoort je date gewoon vertrouwen te hebben en zijn eigen issues omtrent vertrouwen zelf op te lossen. Jij hebt hem toch nooit bedrogen! Het is niet jouw pijn, maar zijn pijn. Laat het ook daar waar het hoort en ga je vooral niet schuldig voelen!
Je hebt niks verkeerd gedaan en zijn gedrag impliceert van wel, waardoor jij straks door het stof wil gaan. Pas daar mee op!! Je date, die is nu niet handig bezig en hij klinkt emotioneel heel onvolwassen.
Het zou mijn man niet meer zijn, want dit gaat vaker voorkomen en voor je het weet voel jij je continu schuldig voor angsten van een ander.
maandag 15 juni 2020 om 07:35
@Qiyara en de rest, bedankt voor jullie adviezen. Hij heeft gisteravond gereageerd en het komt er eigenlijk op neer dat het van hem niet meer hoeft. En inderdaad, ik voel me schuldig terwijl ik er van te voren echt wel over na had gedacht. Ik vind het vooral kut dat hij het al heeft besloten, zonder te bespreken hoe ik dit zie ect. Heb gevraagd of we het nog face tot face kunnen afsluiten en dat vond hij goed.
maandag 15 juni 2020 om 07:36
Ik ben het er mee eens dat het negeren heel verkeerd is.Qiyara schreef: ↑15-06-2020 07:28
En daarnaast, jij bent volwassen en kan prima je eigen keuzes maken. Je aanpassen omdat je date zijn angsten heeft vind ik apart advies.
Als jij dit leuk vindt en een goed contact hebt met die jongen, dan hoort je date gewoon vertrouwen te hebben en zijn eigen issues omtrent vertrouwen zelf op te lossen. Jij hebt hem toch nooit bedrogen! Het is niet jouw pijn, maar zijn pijn. Laat het ook daar waar het hoort en ga je vooral niet schuldig voelen!
Je hebt niks verkeerd gedaan en zijn gedrag impliceert van wel, waardoor jij straks door het stof wil gaan. Pas daar mee op!! Je date, die is nu niet handig bezig en hij klinkt emotioneel heel onvolwassen.
Het zou mijn man niet meer zijn, want dit gaat vaker voorkomen en voor je het weet voel jij je continu schuldig voor angsten van een ander.
Maar absoluut niet met de rest.
Dat feestje zou ver over mijn grens geweest zijn en dat heeft niets te maken met issues of gebrek aan vertrouwen. Iedereen mag zelf zijn grenzen stellen. Ze passen op dat vlak duidelijk niet bij elkaar.

maandag 15 juni 2020 om 07:40
Dat mag, ieder zijn dingAttraverso schreef: ↑15-06-2020 07:36Ik ben het er mee eens dat het negeren heel verkeerd is.
Maar absoluut niet met de rest.
Dat feestje zou ver over mijn grens geweest zijn en dat heeft niets te maken met issues of gebrek aan vertrouwen. Iedereen mag zelf zijn grenzen stellen. Ze passen op dat vlak duidelijk niet bij elkaar.

maandag 15 juni 2020 om 07:42
Heel erg kut Flaffy. Veel sterkte.Flaffy schreef: ↑15-06-2020 07:35@Qiyara en de rest, bedankt voor jullie adviezen. Hij heeft gisteravond gereageerd en het komt er eigenlijk op neer dat het van hem niet meer hoeft. En inderdaad, ik voel me schuldig terwijl ik er van te voren echt wel over na had gedacht. Ik vind het vooral kut dat hij het al heeft besloten, zonder te bespreken hoe ik dit zie ect. Heb gevraagd of we het nog face tot face kunnen afsluiten en dat vond hij goed.
Zo'n dingen zijn toch wel een belangrijk gespreksonderwerp tijdens de date fase, mijn issues liggen in dezelfde lijn. Ik ga hem mijn grens niet kenbaar maken omdat ik hem niet wil beïnvloeden maar ik stel er wel vragen over en probeer zo uit te maken of hij over mijn grens gaat of niet. Jammer dat jullie zo'n gesprek niet gehad hebben.
maandag 15 juni 2020 om 07:46
hoi allemaal,.
ik wil ook even komen meepraten
Hoewel ik wel een man ben (30 J).
Dit lijkt me ook wel een indeale plek om op sommige dingen inzage te krijgen in vrouwelijke perspectieven op bepaalde dingen.
Vanmorgen word ik weer wakker met een facebook vriendschapsverzoek van een dame waarvan ik weet dat ze mij erg leuk vindt. Gisteren zit ik in mijn woonkamer en zie ik een dame uit de straat in haar geparkeerde auto stappen die ook letterlijk heeft aangegeven interesse te hebben in mij. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen. En toch voel ik me als single iemand waarbij het niet wil lukken. Er is wel degelijk aandacht, maar het lijkt alsof dat elke keer dames zijn die ik niet zie zitten. Leuke vrouwen wel hoor, maar eigenlijk nooit de vrouwen waarvan ik denk ''Ja''.
En dan ga je bij jezelf ten rade : is mijn verwachtingspatroon onrealistisch? Hecht ik te veel waarde aan uitstraling en uiterlijk? Schat ik mijzelf misschien te 'hoog' in waardoor ik een globaal beeld in mijn hoofd heb van wat voor type mijn potentiële partner ongeveer is, terwijl dat voor mij niet haalbaar is? Maar op dat moment kijk ik een beetje om mij heen naar mannen in mijn sociale kring : neven, vrienden, collega's. En die hebben wel vriendinnen waarvan ik dan denk. : ja, dat is nou een topmeid. Als ik zo'n vriendin ooit zou krijgen, dan knijp ik in mijn handen. Het schort bij mij nog wel een beetje aan initiatief nemen. Dat vind ik best eng. Ik durf niet. zo snel een vrouw aan te spreken die ik zelf echt leuk vind.
ik wil ook even komen meepraten

Dit lijkt me ook wel een indeale plek om op sommige dingen inzage te krijgen in vrouwelijke perspectieven op bepaalde dingen.
Vanmorgen word ik weer wakker met een facebook vriendschapsverzoek van een dame waarvan ik weet dat ze mij erg leuk vindt. Gisteren zit ik in mijn woonkamer en zie ik een dame uit de straat in haar geparkeerde auto stappen die ook letterlijk heeft aangegeven interesse te hebben in mij. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen. En toch voel ik me als single iemand waarbij het niet wil lukken. Er is wel degelijk aandacht, maar het lijkt alsof dat elke keer dames zijn die ik niet zie zitten. Leuke vrouwen wel hoor, maar eigenlijk nooit de vrouwen waarvan ik denk ''Ja''.
En dan ga je bij jezelf ten rade : is mijn verwachtingspatroon onrealistisch? Hecht ik te veel waarde aan uitstraling en uiterlijk? Schat ik mijzelf misschien te 'hoog' in waardoor ik een globaal beeld in mijn hoofd heb van wat voor type mijn potentiële partner ongeveer is, terwijl dat voor mij niet haalbaar is? Maar op dat moment kijk ik een beetje om mij heen naar mannen in mijn sociale kring : neven, vrienden, collega's. En die hebben wel vriendinnen waarvan ik dan denk. : ja, dat is nou een topmeid. Als ik zo'n vriendin ooit zou krijgen, dan knijp ik in mijn handen. Het schort bij mij nog wel een beetje aan initiatief nemen. Dat vind ik best eng. Ik durf niet. zo snel een vrouw aan te spreken die ik zelf echt leuk vind.

maandag 15 juni 2020 om 10:21
Ohh, hoe vond je dat contact? Of vind je het wel goed zo? Nog een positief gevoel erbij of?
maandag 15 juni 2020 om 10:47
Oh dan had ik het even verkeerd begrepen. Dan nog : waar een wil is, is een weg. En hij komt op mij eerlijk gezegd een beetje over als iemand met een nogal snel gekrenkt ego (wat van vaak weer voortkomt uit onzekerheid). Goed dat je hem met rust laat. Ironisch genoeg is juist dat vaak de beste tactiek om iemand weer terug te krijgen, mocht je dat uberhaupt willen.Flaffy schreef: ↑14-06-2020 22:08De vriend was bij mij thuis. Ja ik laat hem nu ook met rust, hoe moeilijk ik dat ook vind.
Dat verhaal met die hond snap ik wel, ik zou dat ook niet moeten want ik kan dan geen goed antwoord verzinnen. Ik heb het liefste gewoon ''simpele'' gespreken over het dagelijks leven van de ander via de app, wel met een beetje humor.
En precies, ik weet dus ook echt niet wat ik hier op moet antwoorden, of hoe serieus ik dat moet nemen. Wil hij nou echt dat ik mezelf aan hem ga verkopen? Dat gaat niet gebeuren. Sowieso hou ik gewoon van normaal contact, de hele tijd 'gevatte' antwoorden moeten geven vind ik nogal vermoeiend.
maandag 15 juni 2020 om 11:17
Flaffy, wat een domper zeg.. Wat vervelend dat het zo moet aflopen.
Er valt dus niet meer over te praten?
Heel eerlijk, sluit me wel een klein beetje aan bij Attra. Ik had dit als partner niet zo fijn gevonden. Maar, tegelijkertijd, hij had het ook bespreekbaar kunnen maken.
Dan had jij wellicht een andere keuze gemaakt en die jongen afgezegd.
Maar, wel vreemd dat hij dan gelijk zo hoog inzet en de relatie verbreekt..
Dit zou je toch op zijn minst kunnen bespreken?
Is er niet iets anders waarom hij nu opeens niet verder wil?
Hij was toch zo verliefd?
Er valt dus niet meer over te praten?
Heel eerlijk, sluit me wel een klein beetje aan bij Attra. Ik had dit als partner niet zo fijn gevonden. Maar, tegelijkertijd, hij had het ook bespreekbaar kunnen maken.
Dan had jij wellicht een andere keuze gemaakt en die jongen afgezegd.
Maar, wel vreemd dat hij dan gelijk zo hoog inzet en de relatie verbreekt..
Dit zou je toch op zijn minst kunnen bespreken?
Is er niet iets anders waarom hij nu opeens niet verder wil?
Hij was toch zo verliefd?

maandag 15 juni 2020 om 11:19
Kan ook een manier zijn van contact zoeken?Campercamping schreef: ↑15-06-2020 10:47Oh dan had ik het even verkeerd begrepen. Dan nog : waar een wil is, is een weg. En hij komt op mij eerlijk gezegd een beetje over als iemand met een nogal snel gekrenkt ego (wat van vaak weer voortkomt uit onzekerheid). Goed dat je hem met rust laat. Ironisch genoeg is juist dat vaak de beste tactiek om iemand weer terug te krijgen, mocht je dat uberhaupt willen.
En precies, ik weet dus ook echt niet wat ik hier op moet antwoorden, of hoe serieus ik dat moet nemen. Wil hij nou echt dat ik mezelf aan hem ga verkopen? Dat gaat niet gebeuren. Sowieso hou ik gewoon van normaal contact, de hele tijd 'gevatte' antwoorden moeten geven vind ik nogal vermoeiend.
Ik zou het juist wel leuk vinden (met af en toe ook normale gesprekken natuurlijk).
Het laat mij wel zien dat iemand origineel is, humor heeft en een beetje snel kan denken.
En vooral: het allemaal niet te serieus neemt (en zichzelf ws ook niet).
Vind ik best prettige eigenschappen.
Zo zie je maar. Voor iedereen andere wensen!

maandag 15 juni 2020 om 11:25
Flaffy: heel klote dat het zo loopt, maar vraag jezelf af of je samen wilt zijn met iemand die je zomaar negeert. Negeren is laag, een teken van slechte communicatie en manipulatie. Het is inderdaad zijn pijn/ervaring, die hij vervolgens bij jou neerlegt. Niet eerlijk.
En ik ga er even een quote ingooien:
"If you don't heal what hurt you, you'll bleed on people who didn't cut you"
En ik ga er even een quote ingooien:
"If you don't heal what hurt you, you'll bleed on people who didn't cut you"
maandag 15 juni 2020 om 11:28
@mazikeen: oooh tijd zat! Gewoon rustig verder kijken.
Dan ben je straks in 1x klaar.. Tenminste, dat hou ik mij zelf maar voor
@shiver: verstandig dat je hebt afgezegd. Vooral als hij zo pushte, zou ik ook niet blij van worden
@julus: hoe is het bij jou? Nog contact?
@viv: nieuwe week,nieuwe kansen dan maar! Ik heb er maar voor mijn eigen gevoel een half jaar voor uitgetrokken.
Dat zou wel moeten kunnen lukken.
Hier dit weekend toch nog even langs gegaan bij mn ex..
Niet handig. Maar mis 'm zo en de kinderen ook. Pfff.
Fijn elkaar weer gezien te hebben, triest om daarna je weer te realiseren dat je geen toekomst hebt.
Waarom kan het dan niet gewoon he.. Zo frustrerend.
Binnenkort toch maar echt de stappen zetten om verder te daten, anders kom ik nooit los (en dus ook geen kind op de langere termijn)
Dan ben je straks in 1x klaar.. Tenminste, dat hou ik mij zelf maar voor

@shiver: verstandig dat je hebt afgezegd. Vooral als hij zo pushte, zou ik ook niet blij van worden
@julus: hoe is het bij jou? Nog contact?
@viv: nieuwe week,nieuwe kansen dan maar! Ik heb er maar voor mijn eigen gevoel een half jaar voor uitgetrokken.
Dat zou wel moeten kunnen lukken.
Hier dit weekend toch nog even langs gegaan bij mn ex..
Niet handig. Maar mis 'm zo en de kinderen ook. Pfff.
Fijn elkaar weer gezien te hebben, triest om daarna je weer te realiseren dat je geen toekomst hebt.
Waarom kan het dan niet gewoon he.. Zo frustrerend.
Binnenkort toch maar echt de stappen zetten om verder te daten, anders kom ik nooit los (en dus ook geen kind op de langere termijn)
maandag 15 juni 2020 om 11:28
Vind ik ook hoor! alleen ik hoop wel van ganze harte dat het dus met een knipoog is, en dat het niet echt een figuur is die zichzelf geweldig vindt en dat ik als het ware mag solliciteren voor een date met hemMikiniki schreef: ↑15-06-2020 11:19Kan ook een manier zijn van contact zoeken?
Ik zou het juist wel leuk vinden (met af en toe ook normale gesprekken natuurlijk).
Het laat mij wel zien dat iemand origineel is, humor heeft en een beetje snel kan denken.
En vooral: het allemaal niet te serieus neemt (en zichzelf ws ook niet).
Vind ik best prettige eigenschappen.
Zo zie je maar. Voor iedereen andere wensen!![]()

Overigens ben ik dan denk ik niet zo'n snelle denker, want loop dus vast bij dit soort vragen

maandag 15 juni 2020 om 12:10
hahaha dat hoop ik toch ook.Campercamping schreef: ↑15-06-2020 11:28Vind ik ook hoor! alleen ik hoop wel van ganze harte dat het dus met een knipoog is, en dat het niet echt een figuur is die zichzelf geweldig vindt en dat ik als het ware mag solliciteren voor een date met hemJe weet maar nooit, het blijft toch tinder.
Overigens ben ik dan denk ik niet zo'n snelle denker, want loop dus vast bij dit soort vragen![]()
Anders zou ik ook graag uit de 'wachtrij' stappen idd.
Maar snap het wel. Tinder blijft dan toch lastig filteren..
Ach en qua snel denken: laat je hem lekker winnen. Ego ook weer gestreeld

Waarschijnlijk toch alleen maar stoer doen/indruk maken
maandag 15 juni 2020 om 12:37

maandag 15 juni 2020 om 13:03
Vandaag op mijn initiatief kort contact gehad. Hij had het druk en ik stelde voor om vanavond te bellen want er is nog geen woord gezegd over de date. Vond hij prima. Krijg niet de indruk dat hij die behoefte heeft. Uberhaupt niet aan contact.Gelukkigworden schreef: ↑15-06-2020 10:21Ohh, hoe vond je dat contact? Of vind je het wel goed zo? Nog een positief gevoel erbij of?
Het lijkt er op dat hij nu heeft ervaren hoe het is om hard van stapel te lopen voordat je iemand gezien hebt. En dat dan anders is dan de werkelijkheid. Het is iig een groot contrast met voorheen en dat is nooit zo positief.
We hebben het een kans gegeven